Δοκιμή Peugeot Tweet 200 FL

Το Peugeot Tweet 200 FL είναι από τα σκούτερ που σε κερδίζουν μέρα τη μέρα και δεν χορταίνεις να τα οδηγείς ακόμα και στις πιο δύσκολες κυκλοφοριακές συνθήκες.

Η τιμή του στις 3.100 ευρώ στοχεύει στο μεσαίο τμήμα της αγοράς, ενώ το Tweet FL έχει να αντιμετωπίσει πολύ δυνατό ανταγωνισμό στην κατηγορία του: από το μπεστ σέλερ SYM Symphony ST 200i Top Box, το Jet 14 200, αλλά και τα 200άρια της Kymco (People S και Agility).

Το Peugeot Tweet 200 FL είναι ένα από τα ευρωπαϊκά “ψηλόροδα” που ανανεώθηκε ριζικά από αισθητικής πλευράς, χωρίς υπερβολικές τυμπανοκρουσίες παρουσιάζοντας μια εντελώς νέα και πολύ πιο γοητευτική, μοντέρνα εμφάνιση, η οποία έχει και ένα τεράστιο πλεονέκτημα: πέρα από το ότι αιχμαλωτίζει το μάτι του παρατηρητή λόγω της ομοιογένειας του design, φέρει ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία που δεν έχουμε ξαναδεί στο χώρο των σκούτερ. Κάπως έτσι, το νέο Tweet γίνεται άμεσα… μοναδικό

Το Tweet είναι αυτό που λέμε σκούτερ “ευρωπαϊκής σχολής”, μια “ιδιοτροπία” που ξεκίνησεαπό την Ιταλία και την Ισπανία και απλώθηκε μετά σε όλη τη Γηραιά Ήπειρο και την Ελλάδα, μιας και τα πηγαίνει περίφημα στους κακοτράχαλους δρόμους μας.Είναι η μεγάλη διάμετρος των 16 ιντσών που βοηθά τους τροχούς να υπερνικήσουν τις λακκούβες και τις ανωμαλίεςτης ασφάλτου με μεγαλύτερη άνεση, ασφάλεια και σταθερότητα σε σχέση με τους μικρότερης διαμέτρου τροχούς, λιγότερων ιντσών

Στην προκειμένη περίπτωση, η ερμηνεία της Peugeot επί του concept του νέου Tweet, μπορεί να ανανέωσε ριζικά την αισθητική του, αλλά διατηρεί παράλληλα τα στοιχεία που το έκαναν επιτυχία στην αγορά τα προηγούμενα χρόνια. Οι Γάλλοι τεχνικοί αποφάσισαν να διατηρήσουν σχεδόν αμετάβλητο το μηχανικό κομμάτι και να επικεντρωθούν σε μια εντελώς νέα εμφάνιση

Το ονόμασαν “facelift” αλλά δεν έμεινε τίποτε ίδιο, ξεφεύγοντας από τις απαλές καμπύλες γραμμές του “απλού Tweet” (το οποίο για όποιους επιθυμούν συνεχίζει να πωλείται κανονικά) σε μια εικόνα εμπνευσμένη από σκούτερ της δεκαετίας του ’80, με αιχμηρές άκρες και εκτεταμένες επίπεδες επιφάνειες

Η ποιότητα κατασκευής του, κατασκευασμένου στην Κίνα, σκούτερ, το φινίρισμα και η προσοχή στις λεπτομέρειες είναι υψηλού επιπέδου

Γενικά επικρατεί μια μίνιμαλ αισθητική που φαίνεται στις λεπτομέρειες των σχεδιαστών, και είναι αυτές που δίνουν τελικά ένα εξαιρετικό σύνολο. Όλοι μα όλοι όσοι το είδαν από κοντά μουρμούρισαν “πολύ ωραίο”… κι αυτό αρκεί, πιστεύουμε.

Κάτω από αυτό το υπερ-μοντέρνο και μοναδικό στυλ, υπάρχουν η κλασική διάταξη πλαισίου και ένας τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αερόψυκτος κινητήρας, με 170cc, που αποδίδει 12,2 ίππους στις 7.500 rpm και ροπή 12,5 Nm στις 6.000 rpm.Πρόκειται για έναν γνωστό κινητήρα που έχει δοκιμαστεί και αποδείξει την αξιοπιστία του σε σκούτερ άλλης μάρκας του χώρου.

Το πολύ ενδιαφέρον εδώ είναι πως είναι εντυπωσιακά μικρό το βάρος του σκούτερ, κάτι που καταλαβαίνεις και εκτιμάς αμέσως μόλις ανέβεις στη σέλα του: 106 μόλις κιλά, χωρίς υγρά

Ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι υπάρχει μπροστά και δύο αμορτισέρ πίσω με δύο δισκόφρενα ίδιας διαμέτρου 226 χιλιοστών, ένα για κάθε τροχό και σύστημα ABS.

Το Peugeot New Tweet 200 διατίθεται σε τρία χρώματα: Άσπρο, Μπλε και Μαύρο με τιμή 3.100 ευρώ, ενώ με 3.200 € υπάρχει και η πιο σπορ έκδοση GT,σε γκρι χρώμα με πορτοκαλί λεπτομέρειες και μια μικρή φιμέ ζελατίνα πάνω από τον καλαίσθητο προβολέα

Στο Δρόμο
Το Peugeot Tweet 200 FL έχει αυτή την πολύ καλή θέση οδήγησης που προσφέρει την απόλυτη εμπειρία οδήγησης και χειρισμού μέσα στην πόλη, αφού κάθεσαι τόσο “πάνω” στο σκούτερ που νομίζεις ότι όλο το δίτροχο εξαφανίζεται κάτω από τα πόδια σου!

Μέσω αυτής της θέσης,με το το σώμα όρθιο πάνω στη χαμηλού ύψους, σφιχτή (βλ. αφρώδες) αλλά καλή (σαν σχεδίαση) σέλα, τα χέρια να ακουμπούν πάνω στο στενό τιμόνι και τα γόνατα να έρχονται στις 90 μοίρες και να πατούν πάνω στο μεγάλο και πολύ βολικό πάτωμα, απολαμβάνετε άριστο οπτικό πεδίο Τα μαρσπιέ του συνεπιβάτη είναι κοντά στις φτέρνες/γάμπες του αναβάτη (πολύ μπροστά) και για να μην μπλέκουν τα πόδια τους οι δυο επιβαίνοντες πρέπει ο συνεπιβάτης να τα πατάει στις μύτες τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ του.

Η ευκολία οδήγησης και γενικότερα της χρήσης είναι μεταξύ των βασικών πλεονεκτημάτων του Tweet, το οποίο προσφέρει ένα ιδανικό πακέτο για καθημερινή μετακίνηση χωρίς δεύτερη σκέψη.

Η σέλα είναι τόσο φαρδιά και το τιμόνι τόσο περιορισμένου πλάτους ώστε να πετυχαίνει η πρώτη καλή άνεση και το δεύτερο πολύ καλές διηθήσεις ακόμα και στα στενότερα περάσματα ανάμεσα σε αυτοκίνητα.

Επίσης υπάρχει μια “μαζεμένη” ποδιά για την ίδια δουλειά – η οποία όμως απαιτεί, όταν θέλεις να προστατεύσεις τα γόνατα και τα πόδια σου από τον (κρύο) αέρα, να πρέπει να τα κλείσεις λίγο

Όλα τα παραπάνω μαζί με το μικρό βάρος συνηγορούν σε ένα compact δίτροχο που διαθέτει πολύ μεγάλη ακρίβεια και ταχύτητα στις κινήσεις του, πολύτιμα όπλα στην κίνηση της πόλης.

Στον αντίποδα το τιμόνι, λόγω μεγάλης διαμέτρου μπροστινού τροχού, δεν κόβει δεξιά-αριστερά ιδιαίτερα πολύ.

Αρκετά καλοί είναι και οι αποθηκευτικοί χώροι, με ένα πλατύ αλλά ρηχό διαμέρισμα κάτω από τη σέλα, που όμως θα χωρέσει μόνο κράνος τύπου jetκαι λίγα μικροαντικείμενα, αλλά και ένα πλατύ ντουλαπάκι που κλειδώνει “παλαιού τύπου” αλά Vespa ΡΧ. Πάνω από αυτό υπάρχει ένας σταθερός γάντζος αποσκευών.

Διαθέτει ένα ζευγάρι καλών αναρτήσεων, με τα πίσω αμορτισέρ να είναι τόσο καλά που σε κάνουν να αναρωτιέσαι… για τις ανταγωνιστικές μάρκες της Peugeot και γιατί δεν μπορούν να την μιμηθούν!

Το πλαίσιο επίσης αποδεικνύεται κατάλληλο των περιστάσεων και στέκεται πάντα στο ύψος του, με χρήσιμες ελεγχόμενες ελαστικότητες, ενώ τα φρένα (δίσκοι 226 mm μπροστά και πίσω) δίνουν κι άλλους θετικούς πόντους στο σύνολο: και το μπροστινό και το πίσω δισκόφρενο έχουν αίσθηση και δύναμη ενώ συνολικά λειτουργούν – έτσι όπως πρέπει – με προοδευτικότητα

Ο κινητήρας του 200 τώρα είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση. Με 170 κυβικά εκατοστά και 12,5 ίππους στις 7.500 rpm, αποδίδει σαν ένα δυνατό 125άρι, με περισσότερη ροπή όμως και καλό τράβηγμα στο άνοιγμα του γκαζιού από τα φανάρια (λόγω κοντής μετάδοσης). Ο κινητήρας ξεκινάει άμεσα μπροστά και εκπέμπει συμπαθητικό ήχο, ενώ μεγάλης διαδρομής είναι το γκάζι που νομίζεις πως δεν τερματίζει ποτέ.

Εμφανίζει λίγους κραδασμούς στο ρελαντί, και στο άνοιγμα του γκαζιού αλλά υπό τύπον γαργαλήματος περισσότερο στην περιοχή της σέλας και όχι σαν ενόχληση.

Το νεύρο και η απόκριση στο γκάζι διαρκεί μέχρι τα 80 km/h και στο κυνήγι της τελικής το όμορφο και ευανάγνωστο ψηφιακό όργανο θα δείξει με πολλή επιμονή 107 km/h (97 km/h πραγματικής) τελικής. Αυτός είναι ένας τομέας όπου θα περιμέναμε περισσότερα. Η ανταπόδοση για τη χαμηλή τελική είναι η δύναμη και η ροπή στις ταχύτητες πόλης από τα 0-80 km/h, ενώ είναι ιδανικό για ανηφόρες και στενές, δύσκολες διαδρομές,όπου χρειάζεται άμεση δύναμη και απόκριση στο γκάζι .Με χωρητικότητα 5,5 λίτρων στο ρεζερβουάρ και με κατανάλωση στα 3,0 με 3,2lt στα 100 km η αυτονομία θα φτάσει κάτω από τα 200 χιλιόμετρα.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ