Δοκιμή Suzuki Avenis 125

Το Suzuki Avenis 125 είναι ένα μοντέλο με σπορ αισθητική όλο γωνίες και αιχμές, αν και στην πραγματικότητα μπορείτε να μαντέψετε την πραγματική του αστική αποστολή από τον μικρής διαμέτρου οπίσθιο τροχό του, που ωφελεί τους γρήγορους ελιγμούς στην πόλη, όπως και από το βολικό επίπεδό του πάτωμα για τα πόδια του αναβάτη. Το Avenis 125 διαθέτει ένα απλούστατο λεβιεδάκι που κλειδώνει τη μανέτα του πίσω φρένου ως χειρόφρενο.

Το Suzuki Avenis 125 χαρακτηρίζεται από τον διπλό προβολέα LED που τοποθετείται στο κάτω μέρος της ποδιάς, αφήνοντας το τιμόνι “ελεύθερο” με μια μικρή οθόνη στο κέντρο του.Είναι εξοπλισμένο με προηγμένης τεχνολογίας κινητήρα Suzuki Eco Performance (SEP), που περιλαμβάνει και τη λειτουργία “Suzuki Easy Start” για βελτιστοποίηση της λειτουργίας του, όπως και τεχνολογία Suzuki Eco Drive για μικρή κατανάλωση, η οποία δηλώνεται στα 1,9 l/100 km (σε δοκιμές WMTC).

Οι επιδόσεις του μονοκύλινδρου, αερόψυκτου κινητήρα με τις δύο βαλβίδες είναι 8,7 ίπποι και 10 Nm ροπής. Η οθόνη του πίνακα οργάνων είναι μια LCD με όλες τις βασικές, σημαντικές πληροφορίες που χρειάζεται ο αναβάτης του σκούτερ.

Η σέλα έχει τις διαστάσεις για να φιλοξενεί άνετα δύο άτομα και υιοθετεί σχήμα που ταιριάζει με τη γενικότερη σπορ εμφάνιση, δίνοντας περισσότερο χώρο στον οδηγό. Κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας χώρος 21,5L ικανός να φιλοξενήσει ένα φουλφέις κράνος και μερικά άκόμα μικροπράγματα πίσω από αυτό.

Το ρεζερβουάρ καυσίμου χωράει 5,2 λίτρα με την (χωνευτή) τάπα να βρίσκεται εξωτερικά στην ουρά του σκούτερ πίσω απο τη σέλα.Παράλληλα υπάρχουν και δυο ντουλαπάκια μπροστά στην ποδιά, το δεξί ανοικτό και το αριστερό με πορτάκι που περιέχει και θύρα USB. To Avenis διαθέτει τροχό12 ιντσών μπροστά και 10 ιντσών πίσω, αντίστοιχα εξοπλισμένοι με δισκόφρενο και ταμπούρο, τα οποία συνδυάζονται μεταξύ μέσω συστήματος CBS, με το πάτημα της αριστερής μανέτας στο τιμόνι.Οι διαστάσεις των τροχών είναι 80/90-12 μπροστά και 90/100-10 πίσω, το ύψος σέλας είναι στα 780mm,το μεταξόνιο φτάνει τα μόλις 1.265 mm και το βάρος είναι ιδιαίτερα χαμηλό στα 107 κιλά.

Η τιμή του Suzuki Avenis 125 είναι 2,795 € και οι διαθέσιμοι χρωματισμοί είναι το Λευκό (White Matt Grey) και το Γκρι Ματ (Matt Grey Green)

Ένα από τα βασικά του προσόντα είναι η ευελιξία, η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στους μικρούς τροχούς. Όσο δεν κάνουν για βαθιά στριψίματα, άλλο τόσο είναι μανούλες σε γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, ό,τι πρέπει για να κόβεις το μποτιλιάρισμα ως ζεστό βούτυρο με το μαχαίρι και να ζωγραφίζεις δαντέλες γύρω απ’ ο,τιδήποτε εμποδίζει την πορεία σου.

Το στήσιμο του Avenis 125 αποδεικνύεται συνεπέστατο σε αυτά τα αθλήματα του μποτιλιαρίσματος, ομοίως και τα φρένα του που λάμπουν διαθέτοντας και δύναμη και προοδευτικότητα και ακριβή αίσθηση στη μανέτα. Όσο κι αν δείχνουν φτωχά με τη μονοπίστονη δαγκάνα μπροστά και το ταμπούρο πίσω, η σύζευξή τους υπό το συνδυασμένο σύστημα πέδησης (CBS) δίνει το αποτέλεσμα που πρέπει, όπως πρέπει.

Το Α1 σκούτερ τηςSUZUKI είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό στα καθημερινά του καθήκοντα, όπως ακριβώς διαπίστωνα πρόσφατα και για τα άλλα δύο ανάλογα μοντέλα που ήρθαν στη χώρα μας το 2023. Ως 125άρι δεν είναι η δύναμη αυτή που θα το κάνει να ξεχωρίσει, αλλά κυρίως ο τρόπος που την αποδίδει και τη διαχειρίζεται.

Στην πόλη των διψήφιων ταχυτήτων είναι μια απολαυστική και ποιοτικά κατασκευασμένη σβούρα επενδεδυμένη με λίγα και καλά εφόδια: δυνατά φώτα, καλά φρένα, χώρο για ένα ανοικτό κράνος κάτω από τη σέλα, κλειστό ντουλαπάκι με παροχή USB μέσα του, κεντρικό σταντ.

Δείχνει μικρό και συμπεριφέρεται οσαύτως στην κίνηση, αλλά έχει (δοκιμασμένα) ικανό χώρο στη σέλα του για δύο πλουσιοπάροχου μεγέθους ενήλικες, ενώ διακρίνεται και για την οικονομία του καταναλώνοντας βενζίνη με ρυθμό που κατά μέσο όρο κυμαίνεται γύρω από τα 2.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ