Με το MT-09 Y-AMT η Yamaha γίνεται ο τρίτος Ιάπωνας κατασκευαστής που μπαίνει στον σύγχρονο χορό των ημιαυτόματων-αυτόματων μηχανικών κιβωτιών έπειτα από τις Honda και Kawasaki.
Βέβαια αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία των τριών διαπασών παρουσιάζει αυτοματοποιημένο κιβώτιο αφού για πρώτη φορά το έκανε αυτό το 2006 με το FJR1300 και το σύστημα που ονόμαζε τότε Yamaha Chip Controlled Shift (YCC-S).
Το ΜΤ-09Y-AMT είναι η νέα έκδοση της γυμνής τρικύλινδρης μοτοσυκλέτας της Yamaha, ένα μοντέλο που απευθύνεται σε εκείνους που δεν θέλουν να ασχολούνται με τη μανέτα του συμπλέκτη της μοτοσυκλέτας τους αλλά ούτε και με τον επιλογέα των ταχυτήτων και είναι φυσικά σαφώς πιο προσιτό από αυτό που ήταν το αυτόματο FJR πριν από δύο σχεδόν δεκαετίες. Τιμή: 11.790€
Το σύστημα Y-AMT
Το Y-AMT αποτελεί μια εξέλιξη του YCC-S και προσφέρει βελτιωμένη τεχνολογία σε σχέση με τον προκάτοχό του, με ενσωματωμένα στοιχεία που ενισχύουν την ευκολία και την ακρίβεια στις αλλαγές ταχυτήτων. Το νέο σύστημα περιλαμβάνει:
• Σύστημα Μονού Συμπλέκτη: Προσφέρει μειωμένο βάρος, ενώ παράλληλα βελτιώνει την αίσθηση κατά την οδήγηση.
• Ηλεκτρικός Μηχανισμός Ενεργοποίησης: Ενεργοποιεί τόσο τον συμπλέκτη όσο και τις αλλαγές σχέσεων, παρέχοντας ακρίβεια.
• 3ης Γενιάς Quickshifter: Υπόσχεται αλλαγές ταχυτήτων σε μόλις 0,1 δευτερόλεπτα, με βελτιωμένη απόκριση σε όλο το εύρος λειτουργίας της μοτοσυκλέτας.
• Διακόπτης “See-Saw”: Εργονομικός διακόπτης δύο κατευθύνσεων που επιτρέπει στον αναβάτη να ελέγχει την αλλαγή ταχυτήτων με τον δείκτη και τον αντίχειρα.
Το Y-AMT παρέχει δύο πρόγραμμα αλλαγής ταχυτήτων, D και D+:
• D Mode: Επιλέγει σχέσεις σε χαμηλότερο εύρος στροφών, ιδανικό για ήπιο ρυθμό οδήγησης.
• D+ Mode: Κρατάει τη μοτοσυκλέτα σε υψηλότερες στροφές πριν αλλάξει σχέση, παρέχοντας πιο σπορτίφ αίσθηση. Ο αναβάτες μπορεί να αλλάξει πρόγραμμα ανά πάσα στιγμή και να παρακάμψει χειροκίνητα τις αυτόματες αλλαγές όταν το επιθυμεί..
Η Μοτοδυναμική παρουσίασε το Y-AMT το Αυτόματο-Σειριακό Σύστημα Μετάδοσης της Yamaha και την MT 09 Y-AMT, την πρώτη μοτοσυκλέτα της που είναι εξοπλισμένη με αυτό
Το Αυτόματο-Σειριακό Σύστημα Μετάδοσης βασίζεται στο στάνταρ σύστημα μετάδοσης του κινητήρα CP3 της MT 09 άλλα με τη νέα τεχνολογία Y-AMT τον έλεγχο του συμπλέκτη και της αλλαγής ταχυτήτων συντονίζει – αναλαμβάνει η μονάδα M.C.U. (Μονάδα Ελέγχου Μηχανισμών). Το κύρια χαρακτηριστικά του συστήματος Y-AMT είναι ο αυτόματα ελεγχόμενος συμπλέκτης, η δυνατότητα αυτόματης ή σειριακής λειτουργίας και η επιλογή ταχυτήτων από το διακόπτη στο δεξί χέρι.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ο Γιάννης Σώκιαλης (Division Manager), ο Τάσος Κωνσταντινίδης (Marketing Manager) και η Κυριακή Μπασιά (CRM & Marketing Communications Manager) εξήγησαν τους λόγους που ώθησαν την Yamaha στην εξέλιξη του Υ-ΑΜΤ και την επιλογή της MT 09 σαν πρώτου μοντέλου που θα τοποθετηθεί.
Το κίνητρο για την εξέλιξη του Υ-ΑΜΤ ήταν ότι, με βάση έρευνα της Yamaha, στα οχήματα που είναι διαθέσιμα και με αυτόματο σειριακό σύστημα αλλαγής ταχυτήτων περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές επιλέγουν την αυτόματη έκδοση.
Επίσης γεγονός είναι ότι η νέα γενιά έχει μεγαλώσει απολαμβάνοντας τις ευκολίες και τις δυνατότητες που προσφέρουν τα τεχνολογικά εξελιγμένα συστήματα αυτόματου ελέγχου και σε μεγάλο ποσοστό έχει εκτεθεί στην χρήση αυτόματων σειριακών συστημάτων αλλαγής ταχυτήτων στα αυτοκίνητα.
Η επιλογή της MT 09 σαν του πρώτου διαθέσιμου μοντέλου με την τεχνολογία Y-AMT ήταν γιατί η Yamaha σχεδίασε το σύστημα αυτό με στόχο τη δυνατότητα εκμετάλλευσης των επιδόσεων της μοτοσυκλέτα από κάθε αναβάτη και την βελτίωση της οδηγικής εμπειρίας.
Φυσικά η, κατ’ επιλογή, αυτόματη λειτουργία του συστήματος προσφέρει παράλληλα άνεση και ευχρηστία στις απλές καθημερινές διαδρομές.Το αυτόματο – σειριακό σύστημα μετάδοσης Υ-ΑΜΤ θα τοποθετηθεί στη συνέχεια και σε άλλα μοντέλα της Yamaha που όπως και στην περίπτωση της MT 09 Y-AMT θα είναι διαθέσιμα παράλληλα και με τα κλασικά συστήματα μετάδοσης με συμπλέκτη στο χέρι και επιλογέα ταχυτήτων στο πόδι.
Μετά από την παρουσίαση του Αυτόματου-Σειριακού Σύστηματος Μετάδοσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε σε μια επιλεγμένη σύντομη διαδρομή τη νέα MT 09 Y-AMT.
Θα ακολουθήσει αναλυτική παρουσίαση του Αυτόματου-Σειριακού Σύστηματος Μετάδοσης της Yamaha και οι εντυπώσεις μας από αυτή την πρώτη αυτή επαφή.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ