Η NC750X είναι από τις αγαπημένες δικύλινδρες all-round μοτοσυκλέτες των Ευρωπαίων αναβατών. Για το 25ΥΜ, διατηρώντας τον χαρακτηριστικό αποθηκευτικό χώρο των 23 λίτρων, δέχεται μια σειρά από λεπτομερείς αναβαθμίσεις ξεκινώντας από την αισθητική ανανέωση και τον επανασχεδιασμένο προβολέα LED. Μια νέα οθόνη TFT πέντε ιντσών προσφέρει συνδεσιμότητα smartphone μέσω Honda RoadSync* με χειρισμό από έναν εργονομικό, φωτιζόμενο διακόπτη τεσσάρων κατευθύνσεων στο αριστερό γκριπ. Το σύστημα φρένων χρησιμοποιεί πλέον διπλούς δίσκους 296 mm με διπίστονες δαγκάνες μπροστά, ενώ οι τροχοί υιοθετούν νέα σχεδίαση ελαφρού βάρους. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τηλεσκοπικό πιρούνι SBDV της Showa 41mm και πίσω ανάρτηση με μοχλικό Pro-Link. Όπως και πριν, ο ροπάτος δικύλινδρος κινητήρας 745cc παρέχει αβίαστη επιτάχυνση και διαθέτει Ηλεκτρική Διαχείριση Γκαζιού (Throttle By Wire), τρία default riding modes και Honda Selectable Torque Control τριών επιπέδων παρέμβασης. Η δημοφιλής επιλογή κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (DCT) προσφέρει επίσης πιο άμεση απόκριση στις χαμηλές ταχύτητες, ενώ διατίθεται και έκδοση 47,6PS (35kW) για κατόχους διπλώματος οδήγησης κατηγορίας A2. Προσβλέποντας στη ενίσχυση της βιωσιμότητας, η NC750X είναι επίσης η πρώτη μοτοσυκλέτα της Honda που χρησιμοποιεί έγχρωμο υλικό Durabio στους δύο από τους τέσσερεις χρωματικούς συνδυασμούς της για το 25YM.
Από το 2012 που παρουσιάστηκε (ως NC700X), η NC750X απολαμβάνει σταθερή δημοτικότητα σε όλη την Ευρώπη. Οι λόγοι αυτής της επιτυχίας είναι αρκετοί: ένας επαναστατικός, ροπάτος, οικονομικός, δικύλινδρος κινητήρας, μία ξεκούραστη, ευρύχωρη θέση οδήγησης, φαρδύ τιμόνι και άνετη σέλα, ευέλικτη ανάρτηση και ξεχωριστό ‘adventure’ στυλ, όλα έχουν συνεισφέρει με τον τρόπο τους σε αυτή την επιτυχία.
Ο αποθηκευτικός χώρος (στην παραδοσιακή θέση του ρεζερβουάρ καυσίμου), που χωρά ένα full-face κράνος και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT) της Honda, το οποίο έχουν περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους πελάτες από το 2021, είναι μερικά ακόμα από τα στοιχεία που κάνουν την NC750X ξεχωριστή.
Συνολικά, ο συνδυασμός όλων των χαρακτηριστικών της NC750X διαμορφώνει μία μοτοσυκλέτα άψογη λειτουργικά για κάθε είδους χρήση: κατάλληλη για καθημερινές μετακινήσεις, ταξίδια ή απλά για την απόλαυση των δύο τροχών, έχει αποδειχτεί μία συναρπαστική all-around πρόταση.
Η Honda καταφέρνει να εξελίσσει συνεχώς τη επιτυχημένη (και μοναδική) συνταγή της NC750X, με αρκετές αναβαθμίσεις στο πέρασμα των χρόνων. Το 2014 οι επιδόσεις της ενισχύθηκαν με την αύξηση της χωρητικότητας του κινητήρα της κατά +75 κ.εκ. καθώς από τα 670 έφτασε τα 745 κ.εκ. Το 2016, απέκτησε πιο adventure εμφάνιση, νέα όργανα, αναβαθμίσεις του DCT και φώτα LED. Το 2018, καινούργια στοιχεία ήταν το Honda Selectable Torque Control δυο επιπέδων παρέμβασης και μία έκδοση 47,6PS (35kW), κατάλληλη για κατόχους διπλώματος κατηγορίας Α2.
Το 2021, η Honda εξέλιξε τα βασικά πλεονεκτήματά της NC750X: πρακτικότητα, άνεση και χειρισμό, βελτιώνοντας και τα τρία. Την ίδια στιγμή, ενίσχυσε την απόδοση του κινητήρα, με μία τονωτική ‘ένεση’ ροπής και υψηλότερο όριο περιστροφής (κόκκινη περιοχή). Επίσης, ήταν 6kg ελαφρύτερη, με ύψος σέλας χαμηλότερο κατά 30mm. Η προσθήκη του Throttle By Wire, των προγραμμάτων οδήγησης (riding modes) και του βελτιωμένου Honda Selectable Torque Control (HSTC) ήταν η τελική πινελιά σε ένα ολοκληρωμένο πακέτο.
Για το 25YM η NC750X συνεχίζει την πορεία εξέλιξης με αυξημένη χρήση βιώσιμων υλικών στην κατασκευή της, νέο στυλ, περισσότερες τεχνολογίες και βελτιωμένη απόκριση DCT και συμπεριφορά. Παραμένει, όπως πάντα, μία πραγματική πολυχρηστική μοτοσυκλέτα Honda.
Οι νέες αιχμηρές σχεδιαστικές γραμμές και το μινιμαλιστικό στυλ διαμορφώνουν τη σιλουέτα της μοτοσυκλέτας, ενώ ξεχωρίζει η προστατευτική ζελατίνα και ο ανανεωμένος προβολέας τεχνολογίας LED. Μία νέα, έγχρωμη οθόνη TFT περιλαμβάνει αναβαθμισμένα μενού και νέα χρώματα, ώστε να είναι ευανάγνωστη ακόμα και με έντονη ηλιοφάνεια. Η οθόνη προσφέρει επίσης συνδεσιμότητα smartphone με την εφαρμογή Honda RoadSync*, και ο χειρισμός της γίνεται μέσω ενός εύχρηστου, φωτιζόμενου διακόπτη τεσσάρων κατευθύνσεων στο αριστερό γκριπ. Έτσι ο αναβάτης μπορεί να απολαμβάνει πλοήγηση στην οθόνη πέραν των άλλων λειτουργιών του smartphone. Το ύψος της σέλας στα 800mm επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση, και ο μοναδικός αποθηκευτικός χώρος στη θέση που παραδοσιακά βρίσκεται το ρεζερβουάρ προσφέρει χωρητικότητα 23L.
Ο παράλληλος, δικύλινδρος κινητήρας συνδυάζει ισχυρή απόδοση στις χαμηλές- μεσαίες στροφές, ευχρηστία και εξαιρετική κατανάλωση καυσίμου. Η μέγιστη ισχύς είναι 58,6 PS (43.1kW) με εντυπωσιακή μέγιστη ροπή στα 69Nm. Αυτονομία σχεδόν 400km επιτυγχάνεται από το ρεζερβουάρ των 14,1L.
Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) προσφέρει τρία προεπιλεγμένα riding modes και μία επιλογή USER με παραμετροποίηση από τον αναβάτη, ενώ το Honda Selectable Torque Control (HSTC) παρέχει παρέμβαση τριών επιπέδων, με ένα ανανεωμένο RAIN mode. Το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT) διαθέτει προγράμματα αυτόματων αλλαγών που ελέγχονται μέσω των modes. Η επιλογή USER επιτρέπει στον αναβάτη να επιλέγει το επιθυμητό πρόγραμμα. Για το 25YM, το DCT έχει αναβαθμιστεί και βελτιωθεί για πιο ομαλή απόκριση στις χαμηλές ταχύτητες.
Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο απαρτίζεται από ένα τηλεσκοπικό πιρούνι 41mm μπροστά και αμορτισέρ με μοχλικό Pro-Link. Για το 25YM διπλοί δίσκοι 296mm αντικαθιστούν το μπροστινό δισκόφρενο της προηγούμενης σχεδίασης. Οι τροχοί 17 ιντσών μπροστά / πίσω υιοθετούν μία νέα ελαφριά σχεδίαση ‘3by3’, που αντισταθμίζει το πρόσθετο βάρος του νέου συστήματος εμπρός φρένων.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ