Από τα 796κ.εκ που αποτελεί το μικρό βέλος της οικογενείας, όπου πρωτοπαρουσιάστηκε το 2009 μέχρι και τα 1100 που ήτανε τα ανήσυχα πνεύματα και κυκλοφορήσανε το 2007. Βέβαια από το παιχνίδι δεν λείπουν οι σειρές των άκρως «πολεμικών» 821 με κυκλοφορία το 2013 και της 950 η οποία εμφανίστηκε το 2019, οι οποίες θέτουνε τον αναβάτη σε γερές δόσεις έντονης αδρεναλίνης με τις επιδόσεις τους και το στήσιμο που φέρουνε. Οπότε από τη στιγμή που η συνταγή επιτυχίας ήταν δοκιμασμένη, το μόνο που έμενε, είναι να αρχίσουν να δίνονται τέτοιου είδους λύσεις και στα μικρότερα κυβικά εκατοστά με λιγότερους κυλίνδρους. Από τις δικύλινδρες έντονες παρουσίες, ήρθε η ώρα να δούμε μία ακόμη πιο πολεμική έκδοση. Ο λόγος γίνεται για τη μονοκύλινδρη ηδονή που ακούει στο όνομα 698 Mono RVE! Ναι ναι καλά διαβάζετε, η Ducati ήρθε να αναστατώσει το περιβάλλον του μοταρντίσιου κόσμου, με μία έκδοση που αποδίδει 77,5 ίππους μόνο με έναν κύλινδρο. Με φρένα από άλλον πλανήτη, ροπάρα, ηλεκτρονικά βοηθήματα που απενεργοποιούνται και βάρος πουπουλένιο θα ανακατέψει το νευρικό μας σύστημα.
Το μπροστινό μονό φανάρι LED, ξεχωρίζει με τα δύο ανάποδα “L” που διακρίνονται ως και φώτα ημέρας DRL. Δεδομένου το μικρό μέγεθος του προβολέα, η δέσμη φωτός που διαχέεται είναι πέραν του δέοντος καλή. Βασισμένη σε αρκετά μεγάλο βαθμό στα αγωνιστικά δρώμενα, ως προς τα χρώματα και τα γραφικά, εντυπωσιάζει με τις πινελιές αφηρημένης τέχνης, πάνω σε μούτρο, φτερό, ρεζερβουάρ, μπροστινά και πίσω πλαϊνά πλαστικά. Σε μαύρο χρώμα είναι οι χούφτες, το τιμόνι μεταβλητής διατομής και η σήτα που βρίσκεται μπροστά από το ψυγείο, προστατεύοντάς το από πετραδάκια. Ένα ανεστραμμένο πιρούνι που παραδίδει μαθήματα καλαισθησίας με χρώμα χρυσού και πλαστικά προστατευτικά στα καλάμια σε μαύρο κόκκινο. Το λεπτό ρεζερβουάρ είναι τοποθετημένο πάνω σε ένα μαύρο ατσάλινο πλαίσιο χωροδικτυώματος με κόκκινο ξεχωριστό υποπλαίσιο. Η στενή σέλα μαύρου χρώματος φέρει στο τελείωμα της μια κόκκινη λωρίδα που αναγράφει 698 Mono, συντροφεύοντάς τη στο πίσω φτερό το όνομα της εταιρείας. Η μαύρη αλουμινένια βάση της πινακίδας βρίσκεται κάτω από το LED φανάρι που έχει σχήμα 2C, πλαισιώνοντάς τη, τα δύο τελικά καζανάκια.
Όλα ξεκινάνε από έναν τετραβάλβιδο, υγρόψυκτο, Superquadro Mono (προερχόμενος από τα δικύλινδρα Superbike), δεσμοδρομικό, μονοκύλινδρο κινητήρα, με ηλεκτρονικό ψεκασμό καυσίμου Ride by Wire των 659 κυβικών εκατοστών, αποδίδοντας 77,5 ίππους στις 9.750σ.α.λ και με ροπή 63Nm στις 8.000 στροφές ανά λεπτό. Οι 6 σχέσεις που διαθέτει το κιβώτιο ταχυτήτων, θα συνεργαστούν σε καλά επίπεδα, με τον μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης, για πιο μαλακές αλλαγές και την εξάλειψη των φρεναρισμάτων του πίσω τροχού σε απότομα κατεβάσματα των ταχυτήτων. Η δύναμη που διαπερνάει όλο το εσωτερικό κυκλοφοριακό μας σύστημα, θα προσφέρει ατελείωτα παιχνίδια χωρίς η κατανάλωση να χτυπάει κόκκινα στο κάθε γέμισμα, μιας και η κατανάλωση εκτός πόλης κυμαίνεται στα 5,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και σε μεικτό κύκλο στα 5,5 λίτρα. Ο ήχος που παράγεται από τα δύο τελικά της εξάτμισης, με διάταξη εξαγωγής των σωλήνων 1-2, είναι ηλεκτρικά ηδονικός από τις μεταλλικές κρούσεις που προκαλούν «ψυχολογικά» στο πέρασμα τους! Η ύπαρξη του συστήματος αντιολίσθησης του πίσω τροχού DTC (DucatiTraction Control), θα προστατεύσει στα απότομα ανοίγματα του γκαζιού από ανεπιθύμητα γλιστρήματα σε ολισθηρά οδοστρώματα. Αν όμως θελήσουμε να προβούμε σε ανεξήγητα παιχνίδια πλαγιολίσθησης, μπορεί να απενεργοποιηθεί μέσα από το μενού των riding modes και να κρατηθεί η επιλογή δίχως να κάνουμε την ίδια διαδικασία κάθε φορά. Η εταιρεία από το Borgo Panigale της Ιταλίας, έχει καταφέρει έναν συνδυασμό «φωτιά», από πλευράς επιδόσεων και συντήρησης, όπου μια αλλαγή λαδιών πραγματοποιείται κάθε 15.000χλμ και κάθε 30.000 χιλιόμετρα ο έλεγχος βαλβίδων. Επίσης, δίνεται η δυνατότητα να έρθει κατόπιν παραγγελίας με περιορισμένη ισχύ για κατόχους άδειας διπλώματος Α2.
Η περίτεχνη κορμοστασιά της αποτελείται από ένα άκαμπτο, ατσάλινο χωροδικτυωμένο πλαίσιο, τετράγωνης διατομής, φέροντας ξεχωριστό τμήμα υποπλαισίου στρόγγυλης διατομής. Η διαχείριση του βάρους της γίνεται με ευκολία, καθώς τα 159,6 κιλά που έχει πλήρες υγρών, δεν θα μας προβληματίσει να προβούμε σε μανούβρες και ξαφνικούς ελιγμούς στις καθημερινές μετακινήσεις μας. Στη σύνθεση αυτού του πάζλ παίζουν ρόλο και οι αναρτήσεις, όπου εδώ συναντάμε ένα μπροστινό ανεστραμμένο πιρούνι της Marzocchi, πλήρες ρυθμιζόμενο των 45 χιλιοστών και διαδρομής 215 χιλιοστών. Στο πίσω μέρος έχει τοποθετηθεί, ένα αμορτισέρ με μοχλικό πλήρες ρυθμιζόμενο, διαπερνώντας κάθετα το ασημένιο αλουμινένιο ψαλίδι. Ως πρώτη τοποθέτηση ελαστικών, επιλέχθηκαν τα Pirelli Diablo Rosso IV, με διαστάσεις 120/70 εμπρός και 160/60 πίσω, σε 17 ιντσών τροχούς με πεντάδιπλες ακτίνες από χυτό αλουμίνιο, σε σχήμα «Υ». Τα φρένα της Hypermotard RVE, απαρτίζονται από 1 δίσκο των 330 χιλιοστών με μια τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα της Brembo μπροστά, ενώ πίσω έχει τοποθετηθεί μία δισκόπλακα των 245 χιλιοστών με μονοπίστονη δαγκάνα, επίσης της Brembo. Η ρυθμιζόμενη μανέτα του μπροστινού φρένου συντελεί στην ωραία αίσθηση και στην έγκαιρη ακινητοποίηση της Ducati
Η νέα Hypermotard είναι εδώ με τους 17άρηδες τροχούς, την τοποθέτηση του σώματος πάνω από τη μοτοσικλέτα, τη καρατιμόνα, φρενάρες με μονή δισκόπλακα και έναν μονοκύλινδρο κινητήρα που φέρνει τα πάνω κάτω στο πέρασμά του! Το μόνο που χρειάζεται για να αρχίσει η μέρα μας με ορεξάτες ανησυχίες είναι, να γυρίσουμε το παραδοσιακό κλειδί στον κεντρικό διακόπτη, να κατεβάσουμε το ενιαίο διακόπτη του Kill switch και να αρχίσει να κροταλίζει ο «εξευγενισμένος» κινητήρας bSuperquadro Mono, προερχόμενος από την 1299 Panigalle, κληρονομώντας το θερμικό μέρος της προερχόμενης ισχύς, μοιράζοντας το αγωνιστικό τύπου έμβολο με διάμετρο 116χλστ, το σχέδιο του θαλάμου καύσης και το δεσμοδρομικό σύστημα που είναι υπεύθυνο για το μέγεθος των βαλβίδων εισαγωγής τιτανίου. Ένα ευχάριστο κλότσημα νοιώθουμε με το που κουμπώνουμε την 1η σχέση στο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων και καθώς ξεκινάμε να ρολάρουμε, η ανασήκωση του εμπρός τροχού έρχεται με το «Καλημέρα» έχοντας επιλεγμένο το Sport πρόγραμμα.
Τα τέσσερα Riding modes Sport, Road, Urban και Wet μπορούν να προσαρμοστούν ανάλογα με την οδηγική εμπειρία του κάθε αναβάτη μέσω των εξής συστημάτων. Το σύστημα μείωσης ανασηκώματος του μπροστινού τροχού DWC (Wheelie Control) σε 4 επίπεδα + της off, της αντιολίσθησης του πίσω τροχού DTC (Traction Control) σε 4 θέσεις + της off, του φρεναρίσματος του κινητήρα EBC (Engine Brake Control) σε 3 κλίμακες, καλύτερης εκκίνησης DPL (Power Launch) σε 3 επίπεδα, απόδοσης δύναμης κινητήρα PM (Power Modes) σε Low-Medium-High, του αντιμπλοκαρίσματος των τροχώνCornering ABS σε 4 θέσεις όπου στην 1η απενεργοποιείται μόνο στον πίσω τροχό και του Quickshifter up/down με δυνατότητα απενεργοποίησης το οποίο διατίθεται μόνο στην έκδοση της RVE. Η 698 Mono μπορεί να αποτελέσει το κύριο δίκυκλο όχημά μας, μιας και η πολύπλευρη προσωπικότητα της μας μεταφέρει παντού σε εντός δρόμου διαδρομές, κάνοντας μικρές υποχωρήσεις στον τομέα του ταξιδίου, ως προς τον αέρα και το δεύτερο άτομο που δεν αποτελεί την ιδανικότερη φιλοξενία για εκείνο. Βέβαια, δεν έχει φτιαχτεί για δικάβαλες ταξιδιωτικές περιπέτειες, αλλά για να προσφέρει έντονα χαμόγελα στον αναβάτη και το μοναδικό πράγμα που θα χρειαστεί, είναι να έχεις γεμάτο το ρεζερβουάρ των 12,1 λίτρων, με αυτονομία που φτάνει τα 215 χιλιόμετρα. Η λειτουργία του ηλεκτρονικού ψεκασμού αποδίδει ως «Απάτσι» σε όλο το φάσμα των στροφών χωρίς ανεξήγητα ξεσπάσματα, μόνο ελεγχόμενα! Οι μαλακές αναρτήσεις, τα ισχυρά της φρένα και το πολύ ελαφρύ σύνολο, θα διευκολύνουν να ελίσσεται μέσα στο κλεινόν άστυ με μοναδική σπιρτάδα. Όταν τα χιλιόμετρα θα αρχίσουν να ανεβαίνουν και το στροφόμετρο μπει στη περιοχή των 5.000σ.α.λ το ταχύμετρο θα δείχνει τα 110χλμ/ώρα, ενώ αν επιλέξουμε να κινηθούμε με 120-130χλμ/ώρα η περιοχή των στροφών θα κυμαίνεται από 5.500 έως 6.000 και ταξιδεύουμε με 140χλμ/ώρα στις 6.500 στροφές ανά λεπτό με αρκετό απόθεμα ισχύος, περιστρέφοντας την κοντή γκαζιέρα.
Όλα αυτά με 15.600 ευρώ
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ