Δοκιμή: Yamaha Tracer 7

Αν στα πλάνα σου έχεις εκδρομές σε μικρές και μεγάλες αποστάσεις, καθημερινή μετακίνηση, διασκέδαση σε στροφές και θέλεις να δώσεις κάτω από 10.000 ευρώ, το Tracer 7 ίσως να μην έχει αντίπαλο για σένα.

Η «χρυσή τομή» είναι υπόθεση δύσκολη και γρίφος για δυνατούς λύτες, στην μοτοσυκλέτα. Φαίνεται όμως ότι η Yamaha, βρίσκει την λύση επί σειρά ετών για μια τεράστια μερίδα αναβατών σε όλο τον κόσμο. Με τα μοντέλα της σειράς MT, Tenere και Tracer, αποδεδειγμένα σημειώνει επιτυχία πωλήσεων και παραδίδει σεμινάρια στο value-for-money

Στην κατηγορία sport touring, ηYamaha προσφέρει την Tracer 7, η οποία μετά από 7 χρόνια παρουσίας στην αγορά μας, εξελίσσεται διαρκώς. Με την τελευταία του μεγάλη ανανέωση, είναι πιο μοντέρνο από ποτέ στην εμφάνιση, ενώ έχει αναβαθμιστεί και στα επίπεδα τεχνολογίας και εξοπλισμού. Γιατί όμως μπορεί να είναι η απόλυτη μοτοσυκλέτα για σένα, αν ψάχνεις ένα πολυχρηστικό εργαλείο και δεν διατίθεσαι να πληρώσεις πολλά;

Η Tracer 7 εκφράζει την φιλοσοφία της «σκοτεινής πλευράς της Ιαπωνίας», αφού συνδέεται άμεσα με την οικογένεια MT και, πιο συγκεκριμένα, το MT-07. Από εκεί έλκει, άλλωστε, και τον κινητήρα του – μιλάμε για τον εκπληκτικό CP2, τον δικύλινδρο εν σειρά απόδοσης 74 ίππων με crossplane στρόφαλο, που του δίνει τον χαρακτηριστικό του ήχο και την ακαριαία απόδοση ροπής του. Ήδη με 10 χρόνια «καριέρας» στα MT-07 και με την αξιοπιστία του παραπάνω από αποδεδειγμένη, ο συγκεκριμένος κινητήρας αναδεικνύεται επανειλημμένα, ως ένας από τους πιο διασκεδαστικούς, ικανούς, αλλά και οικονομικούς της κατηγορίας – αφού καίει περίπου 5-6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, σε μέσο κύκλο.

H τιμή του μοντέλου είναι ένα ακόμα ευχάριστο δεδομένο, για όσους αναζητούν το επόμενο «εργαλείο» τους, καθώς δεν ξεπερνά καν τα 10.000 ευρώ και μάλιστα κρατά απόσταση ασφαλείας από αυτά: Ορίζεται στα 9.390 ευρώ.

Η Tracer 7 ζυγίζει 197 κιλά, γεμάτη με όλα τα απαραίτητα υγρά -μαζί και με 17 λίτρα βενζίνης, που προσφέρουν αυτονομία ακόμη και της τάξης των 300 χιλιομέτρων με ένα γέμισμα. Λαμβάνοντας υπόψη και το ύψος σέλας στα 835 χιλιοστά, το Tracer 7 είναι εύχρηστο ήδη από τα πρώτα μέτρα που θα διανύσεις μαζί του και απευθύνεται σε ένα ευρύ φάσμα χρηστών και σωματότυπων.

Το χαμηλότερο βάρος προφανώς έχει οφέλη σε όλα τα επίπεδα και ιδίως στην συμπεριφορά, με το Tracer 7 να είναι ευκίνητο είτε εντός είτε εκτός συνθηκών πόλης, ενώ στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να κρατήσει υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες αλλά και να ξεπεράσει τα 200 χλμ/ώρα στην τελική ταχύτητα.

Αναβάθμιση εξοπλισμού, αλλά σημασία στην ουσία

Για την τελευταία του ανανέωση, το Tracer 7 απέκτησε TFT οθόνη 5 ιντσών με δυνατότητα σύνδεσης με Smartphone, νέα μεγαλύτρα δισκόφρενα εμπρός και πιρούνι με ευκολότερη ρύθμιση αλλά και διπλή παροχή ρεύματος στο «ταμπλό», για την τροφοδοσία και φόρτιση ηλεκτρονικών συσκευών.

Οι αλλαγές προφανώς εστιάζουν στις επιμέρους βελτιώσεις πρακτικότητας, αφού ο χαρακτήρας Tracer 7 δεν άλλαξε καθόλου από όταν το γνωρίσαμε. Μία εργονομική θέση οδήγησης που κρατά τον χρήστη ξεκούραστο, είτε κινείται στην πόλη κάθε μέρα, είτε ταξιδεύει μακριά και για πολλή ώρα. Στην αναζήτηση περισσότερης οδηγικής απόλαυσης σε στροφές και κομμάτια επαρχιακού, το Tracer 7 ανταποκρίνεται με τα δυνατά σημεία του κινητήρα του, αλλά και την απολύτως ουδέτερη συμπεριφορά του στην στροφή, ενώ τα αναβαθμισμένα φρένα το καθιστούν ακόμη ασφαλέστερο. Είτε ταξιδεύεις είτε όχι, ο ρυθμιζόμενος ανεμοθώρακας σου επιτρέπει να προσαρμόσεις την προστασία σου από τον αέρα στο επίπεδο που θέλεις.

Η εταιρεία των τριών διαπασών δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις στο κομμάτι αυτό -αφού τα μοντέλα της, με ισχυρό παράγοντα έλξης και value for money ήδη από καινούργια, κρατούν την αξία τους αδιαπραγμάτευτα υψηλή και στην αγορά του μεταχειρισμένου. Σε μία αγορά ολοένα και πιο ανταγωνιστική, οι αναβάτες ούτε θέλουν να πληρώσουν πολλά, αλλά ούτε και θέλουν να «χάσουν τα χρήματα τους» και το Tracer 7 έχει το ισχυρό όνομα τηςYamaha για σύμμαχο στον τομέα αυτό – ενώ παράλληλα αποτελεί μία εξαιρετική επιλογή, ακόμα και σε δεύτερο χέρι.

Άνετη εργονομία που ξεκινά από την όρθια θέση οδήγησης, με ξεκούραστες γωνίες για τα πόδια και φιλόξενη, άνετη σέλα, συνεχίζει με μαζεμένες διαστάσεις που προσφέρονται για καθημερινή χρήση στην πόλη και ολοκληρώνεται με τον υπέροχο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα που εξακολουθεί να διακρίνεται χάρη στα γνώριμα προσόντα του.

Δυνατός και ροπάτος, ο CP2 μας έρχεται με πάνω από 72 ίππους, εύστροφη διάθεση και γεμάτη καμπύλη ροπής.

Ο κινητήρας αυτός διαπρέπει σε μια σειρά αρκετά διαφορετικών μοτοσυκλετών, από τα γυμνά ΜΤ-07 και XSR700 ως το Tenere 700, με το Tracer 7 να αποτελεί μια ενδιάμεση επιλογή που συνδυάζει στοιχεία από τους δύο αυτούς κόσμους: ασφάλτινη στόχευση με adventure γαρνίρισμα όπως εκδηλώνεται στην εργονομία της θέσης οδήγησης.

Το τσαγανό του πέρασε σχεδόν αλώβητο από την προσαρμογή στις προδιαγραφές Euro 5 και στον δρόμο προσφέρει άμεση επιτάχυνση και ικανότατες επιδόσεις, είτε μιλάμε για σύρσιμο στο αστικό μποτιλιάρισμα ή για διηπειρωτικά ταξίδια.

Γραμμικός, ελαστικός και εύστροφος, ο δικύλινδρος CP2 έχει προ πολλού καταθέσει τα διαπιστευτήριά του στις αγορές όλου του κόσμου και έχει αποδείξει τόσο τις πραγματικές του αρετές, όσο και την αξιοπιστία του.

Στο ελαφρύ Tracer 7 των 197 υγρών κιλών – μόλις ένα παραπάνω από το μοντέλο 2020-2022 – χαρίζει δυνατές επιταχύνσεις, ικανές να στηρίξουν τη διασκέδαση και να βγάλουν γούστα, χωρίς να χρειάζεται να στροφάρει πολύ ψηλά για να το καταφέρει.

Στον ανοικτό δρόμο, με τελική που ξεπερνά τα 200 km/h, μπορεί να υποστηρίξει υψηλές μέσες ταχύτητες εξίσου εύκολα με πιο μετρημένες και νόμιμες μουαγιέν. Ένα από τα σημαντικά του προσόντα είναι η απαλή λειτουργία του, χωρίς κραδασμούς ή δυστροπίες όταν του ζητάς όλη τη δύναμη που μπορεί να προσφέρει.

Εδώ μπαίνει στην εξίσωση και ο ρυθμιζόμενος ανεμοθώρακας, ο οποίος δεν έχει το απόλυτο ύψος που θα καλύψει και το κράνος κάθε αναβάτη, όσο ψηλός κι αν είναι, παρόλα αυτά καλύπτει καλά την πλειοψηφία και, με λίγο σκύψιμο, κάνει άριστα τη δουλειά του. Στα θετικά του το πλάτος της ζελατίνας στο πάνω μέρος που προσφέρει προστασία και στους ώμους του αναβάτη. Για ακόμη περισσότερη προστασία πάμε πια στην έξτρα τουριστάδικη ζελατίνα της Yamaha, η οποία πάντως δεν είναι απαραίτητη αν δεν σκοπεύεις να κάνεις μεγάλα ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.

Από πλευράς κατανάλωσης το Tracer 7 κυμαίνεται γύρω από μια μέση τιμή 6.5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα, επίδοση που ανεβαίνει εύκολα πάνω από τα 7 αν του ζητήσεις ταξίδι με το γκάζι καργαρισμένο ψηλά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά – Yamaha Tracer 7

Κινητήρας: Δικύλινδρος σε σειρά, CP2
Κυβισμός: 689cc
Ισχύς: 72,4 PS / 8.750 rpm
Ροπή: 67 Nm / 6.500 rpm
Τροφοδοσία: Ηλ. Ψεκασμός
Κιβώτιο: 6τάχυτο μηχανικό
Αναρτήσεις: ΚΥΒ ρυθμιζόμενες
Ρεζερβουάρ: 17 L
Τροχοί: 17 ιντσών
Βάρος: 197 kg
Τιμή: 9.390 ευρώ

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ