Tο νέο Audi Q5 Sportback

Η Audi επεκτείνει τη γκάμα των μοντέλων της με το sport coupe Q5 Sportback. Με προοδευτική και δυναμική σιλουέτα, το Q5 Sportback απευθύνεται σε πελάτες που αποζητούν τα οφέλη ενός SUV σε συνδυασμό με εντυπωσιακό design.

Το Audi Q5 Sportback συνδυάζει τυπικά χαρακτηριστικά ενός SUV, όπως η ευελιξία και το ευρύχωρο εσωτερικό, με μια ακόμη πιο δυναμική σιλουέτα. Η ισχυρή σχεδίασή του αποπνέει σπορ χαρακτήρα με το χαρακτηριστικό κεκλιμένο πίσω μέρος και τις κομψές γραμμές. Η δεύτερη γενιά του Q5 Sportback διαθέτει χωρητικότητα αποσκευών έως 515 λίτρα ή έως 470 λίτρα στο SQ5 Sportback. Με αναδιπλωμένη την πίσω σειρά καθισμάτων, ο αποθηκευτικός χώρος στο Q5 Sportback αυξάνεται στα 1.415 λίτρα ή 1.388 λίτρα στο SQ5 Sportback. Το Q5 Sportback έχει ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.400 κιλά.

Σπορ σχεδίαση χάρη στη δυναμική, κεκλιμένη γραμμή οροφής

Το νέο Audi Q5 Sportback εντυπωσιάζει με την κομψή σπορ σχεδίασή του. Η ψηλή μάσκα Singleframe πλαισιώνεται από κάθετες, λειτουργικές αεροκουρτίνες. Το έντονα σμιλευμένο design των προβολέων προσδίδει στο αυτοκίνητο μια εκλεπτυσμένη εμφάνιση.

Η γραμμή που εκτείνεται από τους θόλους των τροχών και μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα, δίνει στο όχημα μια δυναμική εμφάνιση ακόμα και όταν είναι ακίνητο. Η οριζόντια γραμμή ώμου που συνδέει τα εμπρός με τα πίσω φώτα υψώνεται ελαφρώς στο τελείωμα και πάνω από αυτά, για να υποστηρίξει οπτικά το τόξο που δημιουργεί η οροφή με το πίσω παρμπρίζ. Το πίσω μέρος του Q5 Sportback εκτείνεται οπτικά όσο το δυνατόν περισσότερο, δημιουργώντας μια γραμμή οροφής που η κλίση της διαγράφεται ήδη από την κολόνα Β.

Αυτό ενισχύει τις κλασικές αναλογίες ενός SUV, δημιουργώντας ένα ακόμα πιο δυναμικό προφίλ στην κομψή Sportback σχεδίαση. Οι προαιρετικές ράγες οροφής προσθέτουν χρηστική αξία στις δυναμικές γραμμές της οροφής. Τα κομψά γραφικά στο πίσω παρμπρίζ συντελούν επίσης στην οπτική επέκταση της καμπίνας.

Το πίσω μέρος έχει καθαρή σχεδίαση, με γραμμές σε μινιμαλιστική φιλοσοφία. Η επιφάνεια που ρέει από το πίσω παράθυρο στο κάτω άκρο της γλυπτικής λωρίδας φωτός περιβάλλεται από μια έντονη τομή σε όλο το πλάτος του οχήματος. Ανάμεσα σε αυτή και τον προφυλακτήρα υπάρχει μια καθαρή, ευρεία επιφάνεια. Μια σπορ, ιδιαίτερη γωνία στο τελείωμα της πόρτας του χώρου αποσκευών ολοκληρώνει την προοδευτική σχεδίαση. Ο διαχύτης είναι ενσωματωμένος στους ανυψωμένους προφυλακτήρες. Παρακάτω βρίσκονται οι απολήξεις της εξάτμισης, ενώ το SQ5 Sportback διαθέτει τις εμβληματικές διπλές απολήξεις εξάτμισης σε νέα, καθαρή σχεδίαση.

Static photo,
Colour: District green metallic
Static photo,
Colour: District green metallic

Επίπεδα διαμόρφωσης

Το Q5 Sportback διατίθεται σε δύο επίπεδα εξωτερικής διαμόρφωσης, advanced και S line. Το νέο SQ5 Sportback έχει ξεχωριστή αποκλειστική σχεδίαση. Το επίπεδο εξωτερικής διαμόρφωσης advanced διαθέτει δυναμικά στοιχεία με κομψές πινελιές. Για παράδειγμα, η μάσκα Singleframe και τα ένθετα στις εισαγωγές αέρα έχουν χρώμα Scandium Grey, με μια γραμμή αντίθεσης στο κάτω μέρος σε Tambora Grey. Ο διαχύτης έχει φινίρισμα σε ματ μαύρο και τα πίσω ένθετα είναι σε Selenite Silver. Οι ζάντες αλουμινίου είναι 18 ιντσών, με πέντε βραχίονες.

Το επίπεδο εξωτερικής διαμόρφωσης S line και το μοντέλο SQ5 Sportback διαφοροποιούνται με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα σε σχήμα L και πιο σπορ πίσω διαχύτη. Η μάσκα Singleframe περιβάλλεται από ένα πλαίσιο με εμφάνιση χρωμίου σε ματ Anthracite (S line exterior) και ματ Silver (SQ5 Sportback). Στo SQ5 Sportback , η μάσκα Singleframe τονίζεται περαιτέρω από κάθετα χρωμιωμένα στοιχεία σε ματ Silver.

Τα ψηφιακά πίσω φώτα OLED δεύτερης γενιάς και το νέο φως προβολής στην αεροτομή πάνω από το πίσω παρμπρίζ ενισχύουν την ασφάλεια. Το τελευταίο προβάλλει ένα γραφικό στο πάνω μέρος του πίσω παρμπρίζ, διευρύνοντας την περιοχή των φώτων φρένων.

Συμπληρώνοντας το εξωτερικό: η φιλοσοφία του εσωτερικού σχεδιασμού

Το εσωτερικό του νέου Q5 Sportback έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες των επιβατών και αποτελεί την επιτομή της νέας σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Audi. Οι ιδιότητες των υλικών μελετήθηκαν σε πολύ πρώιμο στάδιο κατά τον σχεδιασμό και μαζί με την πανοραμική οθόνη Audi MMI και την οθόνη συνοδηγού MMI, σχηματίζουν μια οπτικά ξεχωριστή ψηφιακή σκηνή.

Η εσωτερική διακόσμηση διαφοροποιείται τοποθετώντας σκόπιμα στοιχεία στο προσκήνιο ή στο φόντο, δημιουργώντας μια τρισδιάστατη αρχιτεκτονική που συνδυάζει την αισθητική με την εργονομία. Το εσωτερικό έχει μια αισθητά ζεστή ατμόσφαιρα. Η αρχιτεκτονική “Softwrap” εκτείνεται από τις πόρτες σε όλο το πιλοτήριο μέχρι την κεντρική κονσόλα, δημιουργώντας μια ομοιογενή και φιλόξενη αίσθηση χώρου. Στο εσωτερικό χρησιμοποιούνται υλικά βιώσιμης προέλευσης. Υλικά όπως οι ταπετσαρίες Cascade και οι μικροΐνες Dinamica κατασκευάζονται κυρίως από ανακυκλωμένο πολυεστέρα, αποδεικνύοντας ότι η Audi εκτός άλλων δεσμεύεται να χρησιμοποιεί τους πόρους με βιώσιμο και αποτελεσματικό τρόπο.

Cockpit
Cockpit

Υπερσύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης τεχνολογίας MHEV plus

Το νέο Audi Q5 Sportback βασίζεται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), μια αρχιτεκτονική πλατφόρμας για οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης κατά τον διαμήκη άξονα. Όλες οι εκδόσεις της γκάμας Q5 Sportback κατά το λανσάρισμα στην αγορά εφοδιάζονται με την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία MHEV plus.

Το νέο σύστημα MHEV plus με ηλεκτρικό σύστημα 48 volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και  μειώνει τις εκπομπές ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα ενώ αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί είναι δυνατοί σε κάποιο βαθμό κατά τη διαδικασία της στάθμευσης.

Η νέα γεννήτρια μετάδοσης κίνησης (PTG), παράγει πρόσθετη ροπή έως και 230 Nm και 18 kW (24 PS). Επιπλέον, το ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt επιτρέπει τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό διασφαλίζει ότι το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί με πλήρη ισχύ, διατηρώντας μια άνετη εσωτερική θερμοκρασία ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός, όπως κατά τον ελεύθερο τροχασμό (ρολάρισμα) ή σε κόκκινο σηματοδότη.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEV plus είναι τύπου φωσφορικού άλατος σιδήρου λιθίου και ενεργειακής απόδοσης 1,7 kWh. Η κύρια λειτουργία της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα (BAS) είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος επιτρέπει μερικώς ηλεκτρική οδήγηση, ανακουφίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά το φρενάρισμα, επιστρέφει ενέργεια στην μπαταρία (ανάκτηση) με ισχύ έως και 25 kW. Με αυτόν τον τρόπο, η πλατφόρμα PPC δίνει τη δυνατότητα σταδιακού εξηλεκτρισμού με τη μορφή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Αργότερα θα είναι διαθέσιμα στο νέο Audi Q5 Sportback Plug-in hybrid κινητήρια σύνολα με μεγάλη μπαταρία και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης.

Στο λανσάρισμα του νέου Audi Q5 Sportback στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με τεχνολογία MHEV plus, η οποία μπορεί να παρέχει έως και 18 kW (24 PS) πρόσθετης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.

Ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 150 kW (204 PS), με μέγιστη ροπή 340 Nm. Ο 2.0 TDI γενιάς EA288 evo αποδίδει 150 Kw (204 PS) και 400 Nm ροπής. To νέο Audi SQ5 Sportback που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας εφοδιάζεται με τον V6 3.0 TFSI κινητήρα 270 kW (367 PS) με μέγιστη ροπή 550 Nm.

Static photo,
Colour: Grenadine red metallic
Static photo,
Colour: Grenadine red metallic

Κυκλοφορία στην αγορά

Τα νέα Q5 Sportback και SQ5 Sportback θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά από τον Δεκέμβριο του 2024.

Τιμές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων

Audi Q5 Sportback TFSI quattro 204 HP

Μικτή κατανάλωση – WLTP: 7,9-6,9 lt/100km
Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP: 178 – 157 g/km

Audi Q5 Sportback TDI quattro 204 HP
Μικτή κατανάλωση – WLTP: 6,7-5,9 lt/100km

Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP: 177 – 155 g/km

Audi SQ5 Sportback 367 HP
Μικτή κατανάλωση – WLTP: 8,8-8,2 lt/100km

Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP: 199 – 185 g/km

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ