Δοκιμάζουμε το plug-in υβριδικό Lynk & Co 01

Το πρώτο κεφάλαιο της Lynk & Co στην αυτοκίνηση είναι το plug-in υβριδικό με την ονομασία ‘01’, που σχεδιάστηκε για τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές στο Γκέτεμποργκ. Ένα οικογενειακό SUV 4,54 μέτρων, το οποίο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα CMA και τον ίδιο κινητήρα βενζίνης 1.5 λίτρου με το αντίστοιχο plug-in υβριδικό Volvo XC40. Η Lynk & Co αυτοπροσδιορίζεται ως “σχεδόν πολυτελής (premium)” εταιρεία, προκειμένου να προσφέρει πιο προσιτά αυτοκίνητα (σε σχέση με τα Volvo) αλλά με ποιότητα που προσεγγίζει το σύνορο της πολυτέλειας, και με τις ίδιες με τη Volvo τεχνολογίες κίνησης και ασφάλειας.

H Lynk & Co. Πρόκειται για μια νέα εταιρεία του κινεζικού κολοσσού Geely, η οποία ιδρύθηκε το 2016 και αναπτύχθηκε στη Σουηδία με τη συνεργασία της θυγατρικής Volvo.Η βάση της βρίσκεται στο Γκέτεμποργκ, όπως και το κυρίως σχεδιαστικό της κέντρο – το οποίο συνεργάζεται με τα μικρότερα στη Σαγκάη, στην Καλιφόρνια και στο Κόβεντρι της Αγγλίας. Σήμερα η Lynk & Co απασχολεί περισσότερους από 1.000 εργαζόμενους.

Η νεοσύστατη αυτή εταιρεία, λοιπόν, απολαμβάνει τα προνόμια των οικονομιών κλίμακας -στην έρευνα και εξέλιξη, στα ηλεκτρικά και μηχανικά μέρη, στο σχεδιασμό και στην παραγωγή- του κολοσσού της Χανγκτζού. Στην “ομπρέλα” της Geely βρίσκονται οι Volvo, Lotus, Polestar, Smart και Zeekr, μαζί με τη Lynk & Co.

Η λέξη “Co” στον τίτλο της τελευταίας δεν σημαίνει ‘Company’ αλλά ‘Connected’, και αυτό δίνει το στίγμα της εταιρείας σχετικά με την έμφαση των αυτοκινήτων της στη συνδεσιμότητακαι σε όλων των ειδών τις ηλεκτρονικές και ψηφιακές τεχνολογίες.

Ο τελευταίος, τρικύλινδρος Turbo (που αποδίδει 180 hp/265 Nm), συνεργάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα (81 hp / 160 Nm) και συνδυαστικά το όλο υβριδικό σύστημα αποδίδει 262 ίππους, επιταχύνοντας -παρά το βάρος των 1.879 κιλών- το Lynk & Co 01 από στάση στα 100 km/h σε 8,0 δευτερόλεπτα, και μέχρι τα 210 km/h τελικής ταχύτητας. Αυτά στο οδηγικό προφίλ Sport.

Για την αντίθετη χρήση, στην ηπιότητα της καθημερινότητας, η μπαταρία ιόντων-λιθίου των 17.6 kWh χαρίζει στο σουηδικό/κινεζικό SUV έως και 75 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης (κατά WLTP), με την ηπιότερη των πιέσεων στο δεξί πεντάλ. Αυτά στο οδηγικό προφίλ Pure – ενώ υπάρχει και το Hybrid για τη “χρυσή τομή”.

Η Lynk & Co δίνει τη μέση κατανάλωση του ‘01’ στα 1,2 lt/100km, αλλά στην πραγματική ζωή -όταν φυσικά υπάρχει απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας- αυτή είναι τουλάχιστον διπλάσια.Όταν τελείωσε το απόθεμα της μπαταρίας, και προσθέτοντας και τον αυτοκινητόδρομο μαζί με το επαρχιακό δίκτυο, ο τρικύλινδρος 1.5 Turbo έκαψε κατά μέσο όρο 7,8 lt/100 km στη δοκιμή μας – που δεν είναι κακή τιμή αν αναλογιστούμε το βάρος του SUV αυτού.

Βεβαίως, στο προφίλ Sport, και τον οδηγό στην ίδια ψυχολογία, η κατανάλωση ξεφεύγει – και παρότι τα κιλά του ‘01’ είναι αρκετά, και βάζουν “χαλινάρι” στην ορμή του υβριδικού συστήματος, το πλαίσιο του σουδικού/κινεζικού SUV ανταποκρίνεται με αρκετή συγκρότηση.

Είναι δεδομένο ότι το Lynk & Co καρπώθηκε την τεχνογνωσία των μηχανικών της Volvo που μετακόμισαν στη νεοφυή αυτή εταιρεία, και ο έλεγχος των κλίσεων είναι μια χαρά στις ορεινές διαδρομές.Από την άλλη όμως, τόσο το ελαφρύ τιμόνι όσο και η άνεση της ανάρτησης καθιστούν σαφές ότι αυτό το SUV εξελίχθηκε για τις οικογενειακές και τις καθημερινές ανάγκες, καθώς και για την ποιοτική και ξεκούραστη κύλιση στην εθνική οδό. Δεν κουράζει στις κακοτεχνίες του δρόμου, παρά μόνο στις χείριστες από αυτές. Εν πολλοίς, ακολουθεί τον ίδιο τρόπο σκέψης με τη Volvo.

Η μεγάλη ιδιαιτερότητα του SUV αυτού είναι ότι δεν έχει διαφορετικές εκδόσεις. Υπάρχει μόνο μία, που περιλαμβάνει το σύνολο όλου του διαθέσιμου εξοπλισμού, και κοστίζει τώρα 35.000 από 49.900 ευρώ. Ο αγοραστής έχει απλά να επιλέξει ανάμεσα στο μπλε ή το μαύρο χρώμα.

Στον εξοπλισμό αυτό περιλαμβάνεται μια μεγάλη πληθώρα στοιχείων που το φέρουν -μαζί με τα αρκετά ποιοτικά υλικά και την εξαίρετη συναρμογή τους σχεδόν σε όλες τις επιφάνειες του μινιμαλιστικού εσωτερικού- στις παρυφές των premium κατασκευών.

Πάνω από τους πρακτικούς δύο περιστροφικούς διακόπτες της κονσόλας (συν άλλον έναν για την ένταση του ήχου) βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής 12,7 ιντσών για τα πολυμέσα, με λογισμικό αποκλειστικά της Lynk & Co, η οποία -βάσει και της ονομασίας της εταιρείας- προσφέρει τη μέγιστη συνδεσιμότητα.Συγκεκριμένα, με διαρκή (και δωρεάν) σύνδεση μέσω WiFi με το διαδίκτυο, με τα λογισμικά Apple CarPlay και Android Auto, με δορυφορική πλοήγηση για πληροφορίες της κίνησης σε αληθινό χρόνο, και βεβαίως με τη δυνατότητα over-the-air αναβαθμίσεων (ΟΤΑ).

Όσο για την ψηφιακή οθόνη του οδηγού, αυτή έχει μέγεθος 12,3 ιντσών, με αρκετά καλαίσθητα γραφικά και παραμετροποιήσιμες απεικονίσεις των πληροφοριών και των οργάνων. Οι οθόνες είναι τα μοναδικά στοιχεία στο απέριττο ταμπλό, μαζί με το μπουτόν της εκκίνησης, ενώ η κεντρική κονσόλα είναι αυτή που συγκεντρώνει όλους τους διακόπτες για τη μετάδοση, τα προφίλ οδήγησης, το χειρόφρενο.

Συνεχίζοντας με τον εξοπλισμό της μίας και μοναδικής αυτής έκδοσης, περιλαμβάνει επίσης την πλήρη σουίτα συνοπλικά 13 ηλεκτρονικών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης – μεταξύ άλλων τα Adaptive Cruise Control με HWA (Highway Assist) και TJA (Traffic Jam Assist), τις προειδοποιήσεις οπίσθιας διασταυρούμενης κίνησης (Rear Cross Traffic Alert) και τυφλού σημείου (Blind Spot Detection), την υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας (Lane Change Assist) και το ημι-αυτόματο παρκάρισμα SAP+.

Επίσης, στην έκδοση αυτή περιλαμβάνονται ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών με μπλε λεπτομέρειες, καθώς και στο εσωτερικό πανοραμική γυάλινη οροφή, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, όλες τις περιμετρικές κάμερες, το ηχοσύστημα Infinity με 10 ηχεία, καθώς και ασύρματη φόρτιση του smartphone. Δεν φαίνεται να λείπει κάτι.

Στα 4,54 μέτρα του αμαξώματός του, και ανάμεσα στα 2,734 μέτρα του μεταξονίου του, πέντε επιβάτες χωρούν για ένα ταξίδι -καθώς ο χώρος είναι επαρκής, αν και όχι άπλετος- ενώ τα 466 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν είναι και τόσο εντυπωσιακά για την κατηγορία. Με την πτώση των καθισμάτων ο χώρος φτάνει τα 1.213 λίτρα, και αυτά δεν είναι στοιχεία που τρομάζουν τον ανταγωνισμό.

Τα plug-in υβριδικά SUV δεν είναι φτηνά – πόσω μάλλον τα μεγάλα και οικογενειακά. Το Lynk & Co δεν έχει το βάρος του σήματος της Volvo, ωστόσο έχει πολλά από τα μηχανικά μέρη και από τις τεχνολογίες της σουδικής εταιρείας, μαζί με υλικά και εξοπλισμό που το φέρνουν στο σύνορο της premium κατηγορία.

Τα αυτοκίνητα της Lynk & Co ξεκίνησαν από φέτος να εισάγονται και στην ελληνικά αγορά από τον όμιλο SEEAG, ο οποίος έχει μακροχρόνια διαδρομή στην εισαγωγή αυτοκινήτων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Στον όμιλο αυτόν περιλαμβάνονται οι 8 εργαζόμενοι του ελληνικού παραρτήματος του Lynk & Co Space που βρίσκεται στο Μαρούσι της Αθήνας – μέχρι να ανοίξουν και άλλα 6 παραρτήματα στη χώρα μας.

Lynk & Co 01 1.5 PHEV

Κινητήρας / Καύσιμο: Τρικύλινδρος 1.5 Turbo / Βενζίνη

Απόδοση θερμικού κινητήρα: 180 hp / 265 Nm

Απόδοση ηλεκτροκινητήρα: 81 hp / 160 Nm

Συνδυαστική ισχύς: 261 hp / 5.500 rpm

Συνδυαστική ροπή: 425 Nm / 1.500 rpm

Ηλεκτρική αυτονομία (WLTP): 69 km

Κιβώτιο / σχέσεις: Αυτόματο / 7

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

0-100 km/h: 8,0 sec

Τελική ταχύτητα: 210 km/h

Κατανάλωση (WLTP): 1,2 lt/100 km

Εκπομπές CO2 (WLTP): 27 g/km

Μήκος: 4,541 m

Μεταξόνιο: 2,734 m

Βάρος: 1.879 kg

Χώρος αποσκευών: 466-1.213 lt

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ