Δοκιμή ΥΑΜΑΗΑ ΜΤ 7 2024 και ΜΤ 7 2015

Ο γραμμικός και γεμάτος ροπή κινητήρας και η ισορροπημένη οδική συμπεριφορά του, συνθέτουν ένα πραγματικό “παιχνίδι” που σου φτιάχνει το κέφι σε κάθε συνθήκη. Το νέο ΜΤ-07 ζητάει λίγα και προσφέρει πολλά, αποτελώντας ένα καθημερινό αγχολυτικό, ενάντια στις βαρετές δίτροχες μετακινήσεις, με τη χαρακτηριστική μπροστινή όψη σχήματος Υ που προσφέρει ο προβολέας LED και ο οποίος σηματοδοτεί την οικογενειακή ταυτότητα της σειρά ΜΤ.

Ο φωτισμός είναι παντού τύπου LED, ενώ ξεχωρίζει το ρεζερβουάρ με το μυώδες σχήμα και τους αεραγωγούς. Από εκεί και πέρα, η ανασηκωμένη ουρά με το γωνιώδες σε σχήμα U φωτιστικό, οι πολυάκτινες ζάντες και τα ακάλυπτα μέρη του κινητήρα αποπνέουν τον απαιτούμενο δυναμισμό ενός Hyper naked. Ξεψαχνίζοντας το ΜΤ-07, θα ανακαλύψεις ένα άκρως ποιοτικό σύνολο με σωστή συναρμογή και βαφή των επιμέρους κομματιών και ελάχιστες παραφωνίες που αφορούν την ποιότητα των αυτοκόλλητων.

Ο δικύλινδρος εν σειρά CP2 κινητήρας της Yamaha με την χωρητικότητα των 689κ.εκ., διαθέτει στρόφαλο 270 μοιρών, και ένα ιδιαίτερα compact αντικραδασμικό άξονα. Με αλλαγές στην εξάτμιση, ανασχεδιασμένη εισαγωγή αέρα, βελτιστοποιημένες ρυθμίσεις στα μπεκ ψεκασμού και νέα μονάδα ecu, το ΜΤ-07 εναρμονίζεται με τις Euro 5 προδιαγραφές χωρίς να απολέσει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, βλέπε γραμμική-γεμάτη λειτουργία και χαμηλή κατανάλωση. Το αποτέλεσμα είναι 73,5 ίπποι στις 8.750σαλ με μέγιστη ροπή 6,8 kg-m στις 6.500σα.

Η Yamaha τοποθέτησε στο ΜΤ-07 σύστημα αναμονής για quickshifter, ώστε να διευκολύνει όσους αποφασίσουν να το αποκτήσουν από τον κατάλογο των αξεσουάρ. Ο κινητήρας δε διαθέτει ούτε χάρτες ανάφλεξης, ούτε ηλεκτρονικά βοηθήματα, καθώς η απόκριση του γκαζιού είναι τέτοια που δίνει στον αναβάτη τον πλήρη έλεγχο, όμως η προσθήκη ενός συστήματος traction control θα αυξήσει περαιτέρω τα επίπεδα ασφάλειας. Η μέση κατανάλωση των 5 λ./100χλμ. κρίνεται απόλυτα ικανοποιητική και τοποθετεί το ΜΤ-07 στο κλαμπ των μοτοσυκλετών που μπορείς να κυκλοφορείς καθημερινά χωρίς μεγάλες θυσίες στην τσέπη σου.

 

Πάνω στη σέλα του ΜΤ-07, οι ήπιες και νωχελικές μεταβάσεις θυμίζουν κάτι από κυνήγι μαγισσών αφού σε κάθε εντολή του οδηγού, το γυμνό bestseller της Yamaha μετατρέπεται σε τρενάκι διασκέδασης που σκορπίζει απόλαυση σε κάθε σημείο της διαδρομής σου. Το νέο τιμόνι έχει προσδώσει μεγαλύτερο εύρος στο άνοιγμα χεριών και κατΆ επέκταση καλύτερο χειρισμό. Είτε επιχειρείς επιτόπιες μανούβρες είτε γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης, όλα γίνονται με εξαιρετική ευκολία και ακρίβεια. Κάπου εδώ έρχονται οι μαζεμένες διαστάσεις, το μικρό βάρος και το σωστό ζύγισμα για να συνθέσουν ένα πραγματικό παζλ ευελιξίας για μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να ανταπεξέλθει σε κάθε πρόκληση ανεξάρτητα από το περιβάλλον που κινείσαι και το επίπεδο εμπειρίας που έχεις. Φυσικά ο πρωταγωνιστικός ρόλος ανήκει στον δικύλινδρο CP2, ο οποίος παρά τις αναγκαίες Euro 5 παρεμβάσεις, δεν έχει απολέσει επΆ ουδενί τη ροπάτη και ραφιναρισμένη λειτουργία του. Οι 73,5 ολοζώντανοι ίπποι εκτοξεύουν το ελαφρύ κορμί του ΜΤ-07 ανεξάρτητα από την επιλεγμένη σχέση στο σασμάν, με τα 4 δεύτερα για το 0-100 και τα 4,6 για το 60-120 να αποτελούν απόλυτα επιτεύξιμους χρόνους. Η ροπή είναι πανταχού παρούσα από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη, παραδίδοντας μαθήματα γραμμικότητας. Η απουσία ηλεκτρονικών βοηθημάτων δικαιολογείται από τον εντυπωσιακό τρόπο με τον οποίο περνάει το ΜΤ-07 τη δύναμη του στο δρόμο, με τον οδηγό να έχει τον απόλυτο έλεγχο σε κάθε περίσταση. Οι σούζες μακράς διαρκείας και τα ξεκολλήματα της ουράς θα έρθουν μόνο όταν ο οδηγός θελήσει, υπενθυμίζοντας το λόγο κατασκευής του 7αριου.Φιλικότητα και ευχρηστία αποτελούν το μεσαίο όνομα του ΜΤ-07, το οποίο θα κινηθεί απροβλημάτιστα τόσο στο μποτιλιάρισμα της πόλης όσο και σε αυτοκινητοδρόμους, με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης να ενισχύεται από την απουσία κραδασμών. Το πάρτι όμως αρχίζει σε μεικτές διαδρομές, εκεί όπου θα ξεδιπλώσει τονfun-to-driveχαρακτήρα του. Ο συνδυασμός πλαισίου και αναρτήσεων προσφέρουν την απαιτούμενη πληροφόρηση και εμπνέουν τον οδηγό να ρουφήξει μεγάλες δόσεις απόλαυσης. Μόνο σε έντονη πίεση το 7αρι θα εμφανίσει τάσεις πλεύσης, που όμως υπερκερνάει κατά πολύ το όριο της κατηγορίας του. Για μια μοτοσυκλέτα όπως το ΜΤ-07 που κυκλοφορεί καθημερινά και παντού, η άνεση βρίσκεται στο κάδρο των δυνατοτήτων του και το σετάρισμα των αναρτήσεων είναι το ιδανικό για ξεκούραστες και συνάμα σπορ μετακινήσεις. Τα φρένα κάνουν τη διαφορά τόσο σε αίσθηση όσο και σε απόδοση – 44,2 μέτρα για το 100-0 – με τη λειτουργία του ABS να παραμένει διακριτική.

Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο και οι αναρτήσεις παρέμειναν ως είχαν, καθώς πρόκειται για έναν συνδυασμό που συμβαδίζει απόλυτα με τον χαρακτήρα του μοντέλου και την χρήση για την οποία προορίζεται. Το πιρούνι -χωρίς δυνατότητα ρυθμίσεων- προέρχεται από την Kayaba, όπως και το αμορτισέρ το οποίο όμως ρυθμίζεται σε απόσβεση επαναφοράς και προφόρτιση ελατηρίου, ενώ ίδιες παραμένουν και οι διαδρομές των αναρτήσεων που ανέρχονται αμφότερες στα 130χιλ. Το σύστημα πέδησης εξοπλίζεται με δίσκους στα 298 χιλιοστά μπροστά και 245 χιλιοστά πίσω, με δαγκάνες 4 εμβόλων και μονού εμβόλου αντίστοιχα. Τις πανέμορφες 10-μπρατσες ζάντες κοσμούν τα Road 5 της Michelin σε διαστάσεις 120/70-17 και 180/55-17. Το βάρος του νέου μοντέλου έχει διατηρηθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα, μόλις 184 κιλά πλήρες υγρών

ΜΤ 2025

Η Yamaha MT-07 του 2025 αποτελεί την τέταρτη γενιά ενός από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της ιαπωνικής εταιρείας, με σημαντικές αναβαθμίσεις σε σχεδίαση, τεχνολογία και επιδόσεις. Η νέα MT-07 συνεχίζει την παράδοση της σειράς «Masters of Torque», προσφέροντας μια δυναμική εμπειρία οδήγησης σε αναβάτες που αναζητούν μια καθημερινή σπορ μοτοσυκλέτα χωρίς συμβιβασμούς. Η MT-07 του 2025 διαθέτει ανανεωμένη εμφάνιση, εμπνευσμένη από το μεγαλύτερο μοντέλο MT-09, με πιο επιθετικές γραμμές και μοντέρνα αισθητική. Ο νέος προβολέας LED με το φουτουριστικό σχεδιασμό προσδίδει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, ενώ τα πλαϊνά προστατευτικά είναι κατασκευασμένα από ελαφρύτερο και παράλληλα ανθεκτικότερο πλαστικό και συμβάλλουν έτσι στη μείωση του συνολικού βάρους της μοτοσυκλέτας. Η θέση οδήγησης έχει βελτιωθεί, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση και καλύτερο έλεγχο.

Δικύλινδρος κινητήρας CP2 689 κ.εκ. με νέα ηλεκτρονικά
Η καρδιά της MT-07 παραμένει ο αξιόπιστος δικύλινδρος κινητήρας CP2 των 689 κ.εκ.με 73 ίππους στις 8.750 σ.α.λ και 6,9 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Με την προσθήκη του συστήματος Yamaha Chip Controlled Throttle (YCC-T), η απόδοση γίνεται πιο γραμμική, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο και σύνδεση μεταξύ αναβάτη και μηχανής. Το νέο σύστημα Yamaha Ride Control (YRC) παρέχει τρεις επιλογές χαρτογράφησης γκαζιού —Sport, Street και Custom— προσαρμόζοντας την απόκριση του κινητήρα στις προτιμήσεις του αναβάτη και τις συνθήκες του δρόμου. Επιπλέον, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με δυνατότητα απενεργοποίησης και η προαιρετική τοποθέτηση του τρίτης γενιάς QuickShifter ενισχύουν την οδηγική εμπειρία. Φυσικά την παράσταση κλέβει η έκδοση με το ημιαυτόματο κιβώτιο Y-AMT που δίνει τη δυνατότητα πλήρως αυτόματης λειτουργίας ή χειροκίνητης με αλλαγές από το τιμόνι. Στην έκδοση MT-07 Y-AMT, το cruise control περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό, διευκολύνοντας την οδήγηση σε αυτοκινητόδρομους.

Η νέα MT-07 εξοπλίζεται με ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 mm, προσφέροντας βελτιωμένη αίσθηση και έλεγχο του μπροστινού συστήματος, ενώ παράλληλα προσδίδει μια πιο σύγχρονη και premium εμφάνιση στη μοτοσυκλέτα. Στο πίσω μέρος, το αμορτισέρ με μοχλικό σύστημα είναι ρυθμιζόμενο τόσο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου όσο και ως προς την απόσβεση επαναφοράς, επιτρέποντας στον αναβάτη να προσαρμόσει την ανάρτηση στις προτιμήσεις του. Οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι 130 mm, βοηθώντας τη να διατηρούν μια καλή ισορροπία μεταξύ της άνεσης και της σπορ οδήγησης. Οι νέοι ελαφριοί τροχοί τεχνολογίας SpinForged συμβάλλουν στη μείωση του μη αναρτώμενου βάρους, γεγονός που βελτιώνει την ευελιξία κατά τις αλλαγές κατεύθυνσης. Επιπλέον, η MT-07 διαθέτει για πρώτη φορά ακτινικά τοποθετημένες τετραπίστονες δαγκάνες φρένων (σε δίσκους διαμέτρου 298 mm), προσφέροντας αυξημένη ισχύ πέδησης και βελτιωμένη ακαμψία, ενισχύοντας την ασφάλεια και την εμπιστοσύνη του αναβάτη κατά την οδήγηση.

Η MT-07 του 2025 διαθέτει νέα οθόνη TFT διαμέτρου 5 ιντσών με δυνατότητα σύνδεσης smartphone, επιτρέποντας στον αναβάτη να παρακολουθεί σημαντικές πληροφορίες και να διαχειρίζεται λειτουργίες μέσω των νέων διαισθητικών διακοπτών στο αριστερό μέρος του τιμονιού. Αυτοί οι διακόπτες επιτρέπουν την εύκολη πλοήγηση στα μενού και τη ρύθμιση των λειτουργιών οδήγησης ταχύτερα και με αμεσότερο τρόπο σε σχέση με το παρελθόν. Η τεχνολογία δεν περιορίζεται στα ηλεκτρονικά συστήματα, μιας που η Yamaha έχει σχεδιάσει το τεπόζιτο με τέτοιο τρόπο, ώστε να βελτιώνει τον ήχο του κινητήρα, προσφέροντας έναν πιο πλούσιο και συναρπαστικό ήχο κατά την οδήγηση αλλά και βοηθώντας τον αναβάτη να διατηρεί μια πιο δεμένη σύνδεση με τη μοτοσυκλέτα του.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ