Η Audi έχει διευρύνει την γκάμα του μικρού Α1, με την πιο περιπετειώδη έκδοση αυτού την allstreet μια έξυπνη σε σύλληψη και υλοποίηση ιδέα. Το κύριο χαρακτηριστικό του Audi A1 allstreet είναι πως στα μόλις 4.046 χλστ. του μήκους του καταφέρνει και βγάζει την crossover αλλά και την premium αύρα των μεγαλύτερων Audi, όντας το μικρότερο μέλος της ευρύτερης οικογένειας SUV/crossover και allroad μοντέλων της Audi. Μάλιστα είναι συγχρόνως και το πιο μικρό premium crossover στην ελληνική αγορά. Ουσιαστικά αυτή η έκδοση βασίζεται στην Sportback, έχει όμως 4 εκ. μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος (από την ανάρτηση και το συνδυασμό ελαστικών – ζαντών) και εκφράζει με την σχεδίασή της ένα ακόμα πιο ενδιαφέρον προφίλ. Σε μια παρόμοια υλοποίηση με αυτή που είδαμε στη δοκιμή του Audi A3 allstreet, η διαφοροποίηση από την χατσμπακ έκδοση υλοποιείται με ένα «off road» κοστούμι, το οποίο περιλαμβάνει ποδιές ασημί χρώματος στους ανασχεδιασμένους εμπρός και πίσω προφυλακτήρες, μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους τροχούς και πλαϊνά μαρσπιέ. Στοιχεία που χαρίζουν αυτό τον περιπετειώδη χαρακτήρα στο Α1, διατηρώντας παράλληλα το νεανικό του και μοντέρνο χαρακτήρα.
Η βασική έκδοση του A1 allstreet που δοκιμάζουμε εφοδιάζεται από τον 1.000άρη τούρμπο κινητήρα της οικογένειας TSI σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S-Tronic των 7 σχέσεων και απόδοση 116 ίππων. Το κόστος της ανέρχεται στα 27.980 ευρώ και σε σχέση με το A1 Sportback των 116 ίππων, είναι κατά 3.000 ευρώ πιο ακριβό, ενώ η κορυφαία allstreet έκδοση, βγαίνει και με τον ισχυρότερο 1,5 λτ. TSI κινητήρα 150 ίππων με τιμή από 29.980 ευρώ.
Περνώντας στο εσωτερικό, το A1 allstreet διατηρεί τα υψηλά επίπεδα ποιότητας και τεχνολογίας που συναντούμε στο A1 Sportback. Η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή με ανάλογο φινίρισμα και συναρμολόγηση, ενώ ο διάκοσμος είναι premium και σπορ διαθέτοντας στάνταρ τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και την κεκλιμένη προς τον οδηγό οθόνης αφής 10,1 ιντσών του συστήματος infotainment MMI Plus. Στον τομέα των χώρων 4 ενήλικοι θα βολευτούν άνετα στο εσωτερικό του A1, με τα γόνατα των πίσω επιβατών να έχουν σχεδόν 10 εκ. απόσταση από την πλάτη του μπροστινού καθίσματος και αέρα 6 εκ. για το κεφάλι τους. Το ψηλό τούνελ και το στενό κάθισμα βάζουν όρια για έναν ακόμα επιπλέον επιβάτη ενώ τα 335 λίτρα χωρητικότητας του πορτ-μπαγκάζ είναι καλό νούμερο για μοντέλο της μικρής κατηγορίας.
Ο 3κύλινδρος 1,0 TSI μετά τις τελευταίες σχετικές επεμβάσεις στον ηλεκτρονικό έλεγχό του, επανήλθε στα 116 άλογα από τα 110 που είχαμε συνηθίσει τα τελευταία χρόνια και σε συνδυασμό αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο DSG 7 σχέσεων. Στην πράξη το σύνολο είναι «κεφάτο» και εύρωστο από χαμηλά, με το DSG να έχει τονίσει αυτά τα χαρακτηριστικά, καλύπτοντας ιδανικά και μια μικρή ραθυμία του μοτέρ στις πολύ χαμηλές στροφές. Ειδικά στα σπριντ εν κινήσει, τις ρεπρίζ δηλαδή, οι μετρήσεις έδειξαν πως το Α1 allstreet έχει αρκετή ζωντάνια, ολοκληρώνοντας το 60-100 χλμ./ώρα 5,5 δλ. και το 80-120 χλμ./ώρα σε 7.Παράλληλα η κατανάλωση που μετρήσαμε κυμαίνεται σε φυσιολογικά πλαίσια, με μέση τιμή τα 7,1 λτ./100 χλμ., παρά το γεγονός ότι δεν έχει κάποια ηλεκτρική υποβοήθηση
Τα οδηγικά χαρακτηριστικά του Audi A1 allstreet δεν διαφέρουν ιδιαίτερα από τις απλές εκδόσεις του Α1 Sportback προσφέροντας καλή αίσθηση και στιβαρό πάτημα, αποτελώντας ένα ιδιαίτερα και πάλι ευχάριστο αυτοκίνητο, ειδικά επιχειρώντας χειροκίνητες αλλαγές από τα (έξτρα) paddles. Η ανάρτησή του έχει ελαφρώς πιο μαλακή ρύθμιση αλλά και μεγαλύτερη διαδρομή, στοιχεία που του επιτρέπουν να είναι πιο άνετο στο δρόμο. Και μπορεί αυτό να επιτρέπει στο αμάξωμα να εμφανίζει κάποιες μικρές κλίσεις σε σχέση με το A1 ωστόσο αυτό σε καμία περίπτωση δεν επηρεάζει την δυναμική του συμπεριφορά και την αποτελεσματικότητά του υπό πίεση. Επιπλέον, με τα 35 χλστ. της αύξησης του από την ανάρτηση και τα 5 χλστ. από τα ελαστικά και τις ζάντες, το «υπερυψωμένο» Α1 allstreet έχει φτάσει σχεδόν στους 15 πόντους απόστασης από το έδαφος κα έτσι μπορεί να κινηθεί σχετικά εύκολα και σε εκτός δρόμου διαδρομές.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ