Διαθέσιμο στην ελληνική αγορά είναι πλέον το μικρότερο από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλο της Kia, το EV3, που αποκαλύφθηκε πρόσφατα και η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε μία εκδήλωση για την παρουσίασή του στους εκπρόσωπος του Τύπου στους οποίους έδωσε και την ευκαιρία για μια πρώτη οδηγική εμπειρία με το νέο της μοντέλο. Το EV3 προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις εξοπλισμού και με δύο διαφορετικές μπαταρίες, με τιμή που ξεκινάει από 37.990 ευρώ στην έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία των 58,3 kWh και στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα εντοπισμού κόπωσης οδηγού, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, αισθητήρα κατειλημμένων πίσω καθισμάτων, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, 3 θύρες USB, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Το EV3 ανήκει θεωρητικά στην κατηγορία των μικρών SUV (B), βρίσκεται πάντως στο επάνω τμήμα της, με μήκος 4,3μ. και μεταξόνιο 2.680 χιλιοστών, που εξασφαλίζουν πολύ καλούς εσωτερικούς χώρους. Οι οποίοι μάλιστα συμπληρώνονται από έναν εξαιρετικό για την κατηγορία χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 460 λίτρα και συμπληρώνεται από ένα πρόσθετο χώρο αποθήκευσης 25 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό. Πέρα από τους μεγάλους χώρους, που ευνοούν την χρήση του EV3 ως οικογενειακού αυτοκινήτου, δόθηκε προσοχή και στη γενικότερη πρακτικότητα, με στοιχεία όπως το ρυθμιζόμενο σε δύο επίπεδα (με διαφορά ύψους 14 εκατοστών) δάπεδο του πορτ μπαγκάζ ή το το συρόμενο τραπεζάκι στην κεντρική κονσόλα. Ταυτόχρονα έχει δοθεί ιδιαίτερη προσοχή και στην προβολή μιας εικόνας “Hi Tech”, που ταιριάζει στο προφίλ που θέλει να καθιερώσει για την Kia το κορεάτικο γκρουπ, με βασικό στοιχείο μια τριπλή οθόνη σχεδόν 30”, που καλύπτει περισσότερο από το μισό ταμπλό και περιλαμβάνει στη σειρά τον πίνακα οργάνων (12,3”), μια μικρότερη οθόνη για το σύστημα κλιματισμού (5,0”) και μια ακόμα οθόνη (12,3”) για τις λειτουργίες πληροφόρησης, πλοήγησης και ψυχαγωγίας. Και φυσικά το αυτοκίνητο προσφέρει μια μεγάλη γκάμα υπηρεσιών συνδεσιμότητας, δυνατοτήτων αναβάθμισης online και ηλεκτρικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας, θυμίζοντας αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η εταιρεία τονίζει επίσης τον «οικολογικό» προσανατολισμό του αυτοκινήτου, που χαρακτηρίζεται όχι μόνο από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αλλά και από τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών σε ορισμένα σημεία του
Από πλευράς μηχανικών μερών, κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW (204 ίππων), ο οποίος μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και τροφοδοτείται από μπαταρία 58,3 kWh στη στάνταρ έκδοση ή 81,4 kWh στην έκδοση διευρυμένης αυτονομίας. Η τελευταία μπορεί να προσφέρει αυτονομία έως 600 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι το σύστημα προσφέρει τη δυνατότητα ηλεκτρικής τροφοδοσίας εξωτερικών συσκευών. Από πλευράς επιδόσεων προσφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,5”-7,9”, ανάλογα με την έκδοση. Η εταιρεία τονίζει το μικρότερο χρόνο φόρτωσης που χρειάζεται το αυτοκίνητο σε σύγκριση με το μέσο όρο της κατηγορίας. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί δίσκοι πίσω. Το βάρος του αυτοκινήτου είναι 1.725-1.930 κιλά, ανάλογα με την έκδοση. Το σύστημα θέρμανσης κλιματισμού βασίζεται σε αντλία θερμότητας, για χαμηλότερη κατανάλωση. Η Kia σχεδιάζει να παρουσιάσει στο μέλλον και μια έκδοση με κίνηση και στους 4 τροχούς.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης οδηγήσαμε την έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία, που προφανώς ήταν υπεραρκετή για τα λιγότερα από 100 χιλιόμετρα της διαδρομής μας. Την πρώτη θετική εντύπωση δημιουργεί το ποιοτικό εσωτερικό και οι πολύ καλοί χώροι που προσφέρει, οι οποίοι πράγματι καλύπτουν πολύ καλά τις ανάγκες μετακίνησης 4 ενηλίκων, ύψους τουλάχιστον 1,80 μ. (οι πιο ψηλοί δεν θα έχουν πρόβλημα με τα πόδια τους, αλλά θα εξαντλούν το εσωτερικό ύψος του αυτοκινήτου). Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και η άνεση ικανοποιητική για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ κανένα θέμα βεβαίως δεν τίθεται για την δύναμη και τις επιδόσεις του, που αποτελούν ένα από τα ατού τον ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η οδική συμπεριφορά δεν μας προβλημάτισε σε καμία περίπτωση (άλλωστε το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, το χαμηλό κέντρο βάρους και τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας δεν αφήνουν και πολλά περιθώρια για δυσάρεστες εκπλήξεις σε όποιον κινείται όχι απαραίτητα αργά, αλλά μέσα στα πλαίσια της λογικής). Αποτελεσματικά μας φάνηκαν, τέλος, και τα φρένα, που δεν αποφεύγουν πάντως τη «σπογγώδη» αίσθηση που έχουν συνήθως τα φρένα των αυτοκινήτων με σύστημα ανάκτησης ενέργειας στις επιβραδύνσεις.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ