Citroen: Στην Ελλάδα τα νέα C4 και C4 X – Εκδόσεις και τιμές

Η Citroën με την ευκαιρία της έκθεσης αυτοκινήτου του Παρισιού, παρουσίασε σε παγκόσμια πρώτη τα νέα C4 και C4 X, ανανεώνοντας έτσι εντελώς τη γκάμα των μοντέλων της στο segment C. Η μάρκα συνεχίζει έτσι την εξαιρετικά δυναμική της πορεία. Μέσα σε ένα χρόνο, η Citroën ανανέωσε τη γκάμα των επαγγελματικών οχημάτων της, αναβάθμισε το Berlingo και το SpaceTourer, άλλαξε τα δεδομένα στο segment B, με το νέο C3 και το νέο C3 Aircross, και επιπλέον επαναλανσάρει 2 σημαντικά μοντέλα της, στην κατηγορία C.

Το C4, που κυκλοφόρησε στα τέλη του 2020, κατέλαβε το πρώτο εξάμηνο του 2024, τη 2η θέση στην Ευρώπη στη σημαντική κατηγορία των compact σεντάν του segment C, για όλους τους τύπους κινητήρων. Προσιτό και ευέλικτο, δίνοντας τη δυνατότητα στους πελάτες να βρουν την καλύτερη προσφορά για τις ανάγκες τους, κατέλαβε την 3η θέση στην αγορά των μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσεως. Πρωτοπόρος στην αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων του segment C, εξακολουθεί να βρίσκεται στο Top 5 σήμερα, με μια καλά διαρθρωμένη προσφορά που είναι ταυτόχρονα προσιτή και οικονομική. Το C4 X, που κυκλοφόρησε το 2023, ξεκίνησε πολύ δυνατά στη Μέση Ανατολή, και ιδιαίτερα στην Τουρκία. Η εξέλιξή του θα επιταχύνει την εξάπλωσή του, και θα αποτελέσει περισσότερο από ποτέ, μία ακόμα ευκαιρία στην Ευρωπαϊκή αγορά.

Σήμερα, τα C4 και C4 X παρουσιάζονται με σημαντικές αλλαγές, αποκτώντας ωριμότητα και χαρακτήρα, και αξιοποιώντας τα διαχρονικά τους πλεονεκτήματα, όπως η άνεση και η ευρυχωρία στο εσωτερικό. Διατήρησαν τη δική τους ταυτότητα, βασιζόμενα σε ένα concept που συνδυάζει διαφορετικούς αυτοκινητιστικούς κόσμους, ενώ ταυτόχρονα αλλάζουν την εικόνα τους, διαθέτοντας περισσότερη ρευστότητα, ισορροπία και ομοιογένεια. Με αυτόν τον τρόπο, η μάρκα ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των πελατών αυτής της κατηγορίας που αναζητούν περισσότερη απλότητα, ένταση, νεωτερισμό και δύναμη, με ένα μοντέλο που δείχνει εντονότερη παρουσία στο δρόμο. Και στα δύο μοντέλα, το μπροστινό μέρος έχει αλλάξει, ενσωματώνοντας το νέο λογότυπο και τη νέα ταυτότητα της μάρκας. Στο C4, το πίσω μέρος έχει επίσης εξελιχθεί με στόχο τη μεγαλύτερη καθαρότητα και περισσότερη ουσία, ενώ το C4 X διατηρεί το ήδη εξαιρετικά ελκυστικό fastback στυλ του αμαξώματός του.

Αυτή η αλλαγή στη σχεδίαση συνοδεύεται από βελτιωμένο επίπεδο άνεσης στην οδήγηση, με την υιοθέτηση νέων επανασχεδιασμένων καθισμάτων τεχνολογίας Citroën Advanced Comfort®, και ενός νέου ψηφιακού πίνακα οργάνων με οθόνη 7″ που συμπληρώνει την οθόνη αφής των 10″. Αυτά τα χαρακτηριστικά συμπληρώνονται από την ανάρτηση Citroën Advanced Comfort®, την μοναδική ευρυχωρία σε όλες τις θέσεις, και τα 20 συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, που είναι πραγματικά χρήσιμες στην καθημερινή οδήγηση. Σαφώς, ένα ταξίδι με το C4 ή το C4 X είναι μια μοναδική εμπειρία ηρεμίας.

Στην Ευρώπη, αυτή η αλλαγή συνοδεύεται από μια σειρά κινητήρων που έχει σαν βάση την ηλεκτροκίνηση, δίνοντας τη δυνατότητα στους καταναλωτές να περιορίζουν τις εκπομπές του CO2 και να βελτιστοποιήσουν τα έξοδά τους. Παράλληλα με τις δοκιμασμένες ηλεκτρικές εκδόσεις 100 και 115 kW, οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν από τα νέα μοντέλα Hybrid 100 και 136.

Καθένα από τα C4 και C4 X είναι μια ξεχωριστή προσέγγιση στην κατηγορία του, παρουσιάζοντας ένα εντυπωσιακό μείγμα από οχήματα διαφόρων χαρακτηριστικών:

Το C4, με την ανυψωμένη, εντυπωσιακή του στάση, συνδυάζει τον δυναμισμό ενός κουπέ με τη διακριτική υιοθέτηση ορισμένων στιλιστικών χαρακτηριστικών ενός SUV.

Το C4 X συνδυάζει την κομψότητα και τη ρευστότητα ενός fastback, τη φινέτσα ενός ευρύχωρου 4θυρου, και το παρουσιαστικό ενός SUV.

Τα νέα Citroën C4 και C4 X, χαράζουν μια νέα πιο μοντέρνα πορεία, αντανακλώντας χαρακτήρα και ωριμότητα. Δουλεύοντας στο μπροστινό και το πίσω μέρος (στο C4), φιλοδοξία μας ήταν να επιτύχουμε μεγαλύτερη απλότητα, αντοχή και δομή, προκειμένου να επιτευχθεί και μεγαλύτερη συνολική ομοιογένεια, και να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των πελατών αυτής της κατηγορίας.

Εμπνευσμένο σε μεγάλο βαθμό από το concept OLI του 2022, το μπροστινό μέρος ενσωματώνει το νέο λογότυπο της μάρκας, το οποίο κοσμεί το κέντρο μιας επανασχεδιασμένης γρίλιας, δίνοντας στο αυτοκίνητο μια πιο δυναμική παρουσία στο δρόμο. Το καπό, εν τω μεταξύ, διατηρεί τις αρχικές του γραμμές ενώ προσαρμόζεται για να τονίζει το ασημί έμβλημα των διακριτικών του λοχία, προσθέτοντας μια πινελιά κομψότητας και φινέτσας.

Τα λεπτά και κομψά εμπρός LED φωτιστικά σώματα διαθέτουν μια χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή που αποτελείται από τρία διακριτά οριζόντια τμήματα, εξασφαλίζοντας άμεση αναγνωρισιμότητα, ακόμη και από απόσταση. Τα μπροστινά φλας διαθέτουν τεχνολογία LED, και είναι ενσωματωμένα απευθείας στο κάτω μέρος της φωτιστικής υπογραφής.

Αυτές οι αναβαθμίσεις δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής. Κάθε στοιχείο έχει σχεδιαστεί σε στενή συνεργασία με τους μηχανικούς της μάρκας έχοντας ως στόχο τη βελτιστοποίηση της αεροδυναμικής απόδοσης, όπως φαίνεται από τη λεπτομέρεια στα κάθετα εμπρός φωτιστικά σώματα, που έχει μελετηθεί έτσι ώστε να καθοδηγεί τη ροή του αέρα, τοποθετώντας την ενεργειακή απόδοση στο επίκεντρο της προσέγγισης.

Ο μπροστινός προφυλακτήρας ενσωματώνει μια μοντέρνα εισαγωγή αέρα πάνω από την εμπρός προστατευτική ποδιά που είναι εμπνευσμένη από τα SUV, σε απόχρωση Γκρι Mercury στις εκδόσεις YOU και PLUS, ή Silver Chrome στην έκδοση MAX. Το μπροστινό κάθετο μέρος είναι εξαιρετικά δομημένο, με έντονη έκφραση χαρακτήρα που ξεχωρίζει η θέση του νέου λογότυπου. Τα έγχρωμα κλιπ σε καθαρό μαύρο ή χρυσό σατέν είναι τοποθετημένα κάθετα στην επιφάνεια του προφυλακτήρα, υπογραμμίζοντας τη νέα δομή και σιγουριά που εμπνέει το μπροστινό μέρος. Προσθέτουν επίσης μια λεπτή έγχρωμη πινελιά.

Τα νέα C4 και C4 X είναι ένα άριστο παράδειγμα της απάντησης της Citroën στις προκλήσεις της ενεργειακής μετάβασης. Παρέχουν αποτελεσματικά συστήματα ηλεκτροκίνησης, που βοηθούν τους πελάτες να μεταβούν στην ηλεκτρική ενέργεια ανάλογα με τις ανάγκες τους.

Οι στιλιστικές αλλαγές στα νέα C4 και C4 X θα δώσουν την ευκαιρία για καθολικό λανσάρισμα των εκδόσεων Hybrid 136 και Hybrid 100 αυτών των μοντέλων, που μόλις κυκλοφόρησαν το 2024. Προσφέρουν μια προσιτή, απλή και ευέλικτη λύση για τους πελάτες.

Η γκάμα θα συμπληρωθεί από τις ηλεκτρικές εκδόσεις των 115 και 100kW, οι οποίες προσφέρουν αυτονομία έως και 420 και 360 km αντίστοιχα, όπου επιλέγοντας μια μικρότερη μπαταρία σε συνδυασμό με μια πραγματικά αποτελεσματική γρήγορη φόρτιση, μειώνουν το κόστος, το βάρος και την κατανάλωση, ενώ διευκολύνουν την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων.

Η Citroën παρουσιάζει δύο διαφορετικά επίπεδα ισχύος, με το Hybrid 136 στο νέα C4 και το C4X, και το Hybrid 100 στο νέο C4. Αυτή η τεχνολογία συμβάλλει στον περιορισμό των εξόδων, χάρη σε σημαντικές μειώσεις στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 που φτάνουν έως και 20%.

Οι συγκεκριμένες εκδόσεις είναι κατάλληλες για τους οδηγούς αστικών περιοχών, καθώς το 50% της οδήγησης μπορεί να γίνει με λειτουργία ηλεκτροκίνησης, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα και το κόστος λειτουργίας.

Χωρίς να χρειάζεται επαναφόρτιση από εξωτερική πηγή ρεύματος, αυτή η τεχνολογία είναι ιδιαίτερα εύκολη στη χρήση και αποτελεί πηγή εξασφάλισης & ηρεμίας. Η οδηγική άνεση τονίζεται από την ομαλή, αυτόματη διαχείριση των ηλεκτροκινητήρων και των κινητήρων εσωτερικής καύσης, οι οποίοι προσαρμόζονται στις συνθήκες οδήγησης χωρίς την ανάγκη παρέμβασης του οδηγού. Αυτή η ευκολία χρήσης, σε συνδυασμό με την ικανότητα της μπαταρίας να φορτίζεται κατά την επιβράδυνση και το φρενάρισμα, καθιστά αυτά τα μοντέλα, ιδανικά για την καθημερινή ζωή στην πόλη.

Στην έκδοση Hybrid 136, ο τρικύλινδρος κινητήρας των 1.199cc αποδίδει 136bhp (100kW) στις 5500σαλ. και 230Nm ροπής στις 1750σαλ. Ο σχεδιασμός του περιλαμβάνει ένα turbo μεταβλητής γεωμετρίας και καδένα χρονισμού, στοιχεία που συμβάλλουν στην ενίσχυση της απόδοσης και της αξιοπιστίας του. Συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro 6e και λειτουργεί βάσει του κύκλου Miller, ενώ εκμεταλλεύεται τη βελτιστοποιημένη θερμική απόδοση, μειώνοντας τις εκπομπές CO2. Ταυτόχρονα, ο σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, αποδίδει 21 kW (28 ίππους) και 55 Nm ροπής, καλύπτοντας τις ενεργειακές ανάγκες σε χαμηλή ζήτηση ροπής και χαμηλή ταχύτητα. Βοηθά επίσης στην εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, και φορτίζει την μπαταρία κατά το φρενάρισμα, ελαχιστοποιώντας και τη φθορά στα φρένα. Το σύστημα συμπληρώνεται από έναν ιμάντα για τη μίζα των 48V για γρήγορη εκκίνηση του κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα 6άρι ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ë-DCS6, και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48V, 432Wh τοποθετημένη κάτω από το μπροστινό αριστερό κάθισμα, διατηρώντας αναλλοίωτο το χώρο των επιβατών και του πορτμπαγκάζ.

Η έκδοση Hybrid 100 έχει σχεδιαστεί στην ίδια τεχνολογική βάση, με τη διαφορά στην τιμή της μέγιστης ισχύος, που φτάνει τους 100bhp (74 kW) στις 5,500σαλ. και της ροπής των 205 Nm στις 1,750σαλ..

Αυτός ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1,2 λίτρων νέας γενιάς, έχει κατασκευαστεί για υβριδικό σύστημα κίνησης και το 40% των εξαρτημάτων του είναι καινούργια.

Το 2020, η Citroën ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που πρόσφεραν 100% ηλεκτρική γκάμα σε ένα μοντέλο σαλούν του segment C, με δύο ισχυρές επιλογές που εξακολουθούν να αποτελούν μέρος της φιλοσοφίας της Citroën σήμερα. Η πρώτη είναι η χρήση αμαξωμάτων με δυνατότητα πολλαπλής επιλογής μονάδας ενέργειας, που κάνουν τη σειρά απλή και κατανοητή για τους πελάτες, οι οποίοι μπορούν στη συνέχεια να επιλέξουν την ενέργεια που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες τους. Δεύτερον, η επιλογή μικρών μπαταριών για περιορισμό του βάρους και του κόστους, και μείωση της κατανάλωσης και του κόστους χρήσης. Έχοντας τη δυνατότητα φόρτισης σε ταχυφορτιστή ισχύος 100kW, τα μοντέλα μας είναι ιδανικά, για καθημερινές διαδρομές, ενώ έχουν και τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.

Η διάκριση μεταξύ των δύο ηλεκτρικών προσφορών των νέων ë-C4 και ë-C4 X έγκειται κυρίως στην αυτονομία τους και στην προσαρμοστικότητά τους σε διαφορετικά είδη ταξιδιών:

Η έκδοση με αυτονομία έως και 420 km είναι κατάλληλη για ταξίδια εκτός πόλης, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία για μεγαλύτερες διαδρομές, χωρίς την ανάγκη συχνής φόρτισης. Αυτή η έκδοση διαθέτει μπαταρία 54kWh και κινητήρα 115kW, με μεγαλύτερη χωρητικότητα ώστε να μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των χρηστών που διανύουν συχνά μεγαλύτερες αποστάσεις σε τακτική βάση.

Η δεύτερη έκδοση, με αυτονομία έως και 360km, μπαταρία 50kWh και ισχύ 100kW, είναι μια οικονομική λύση για καθημερινές μετακινήσεις σε αστικές και προαστιακές περιοχές, ενώ εξακολουθεί να είναι κατάλληλη για μεγάλα ταξίδια χάρη στο σύστημα ταχείας φόρτισης.

Η γρήγορη επαναφόρτιση σε μεγάλα ταξίδια είναι απαραίτητη, και τα νέα ë-C4 και ë-C4X καλύπτουν αυτήν την ανάγκη με την δυνατότητα χρήσης ταχυφορτιστών 100kW. Το όχημα ανακτά περίπου 10km αυτονομίας ανά λεπτό και μπορεί να ανακτήσει το 80% της ισχύος του σε λιγότερο από 30 λεπτά. Αυτή η ευελιξία διασφαλίζει ότι, όπου κι αν βρίσκεστε, το ë-C4 ή ë-C4 X σας θα είναι έτοιμο για το επόμενο ταξίδι σας.

Τα δύο μοντέλα είναι ήδη διαθέσιμα σε όλες τις εκθέσεις της Citroën, με τιμές που ξεκινούν από 23.900€ για το C4 στην έκδοση HYBRID YOU 100hp και από 25.900€ για το C4 X στην έκδοση HYBRID YOU 136 hp. Σύντομα θα ανακοινωθούν και οι τιμές όλων των εκδόσεων όπως και για την ηλεκτρική.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ