Η Opel παρουσίασε το ανανεωμένο Mokka, το οποίο είναι διαθέσιμο για παραγγελία και στην ελληνική αγορά. Με περιορισμένες σχεδιαστικές αλλαγές εξωτερικά, αφού ήταν το πρώτο μοντέλο της μάρκας που υιοθέτησε τη νέα σχεδιαστική «υπογραφή» της (Opel Vizor), έχει στο εσωτερικό νέο τιμόνι και πιο εργονομική κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, η οποία περιλαμβάνει πλήκτρα για τον έλεγχο ορισμένων ρυθμίσεων που πριν εκτελούνταν μόνο μέσω της κεντρικής οθόνης αφής. Η Opel τονίζει επίσης ιδιαίτερα και το γεγονός ότι όλα τα υφάσματα προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά. Νέο είναι επίσης το σύστημα πληροφόρησης και ψυχαγωγίας και το ανανεωμένο μοντέλο διαθέτει πλέον στον βασικό εξοπλισμό μια ψηφιακή οθόνη πληροφόρησης οδηγού 10” και μια δεύτερη έγχρωμη οθόνη αφής 10′. Από πλευράς κινητήρων το αυτοκίνητο προσφέρεται με τον βενζινοκινητήρα 1.2 των 136 ίππων, με μία ήπια υβριδική έκδοση 48 V βασισμένη στον ίδιο βενζινοκινητήρα, ενώ υπάρχει και η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με κινητήρα 115 kW (156 ίππων).
Οι τιμές ξεκινούν από €19.900 (συμπ. προωθητικής ενέργειας) για την έκδοση Mokka με τον κινητήρα βενζίνης 1,2lt απόδοσης 100 kW (136 hp). Για τις εκδόσεις Hybrid, οι τιμές ξεκινούν από €24.650 (συμπ. προωθητικής ενέργειας), ενώ το Mokka Electric 115 kW (156 hp) με αυτονομία έως 403 km (WLTP1) είναι διαθέσιμο από €24.410 (συμπ. προωθητικής ενέργειας και της ισχύουσας κρατικής επιδότησης “Κινούμαι Ηλεκτρικά 3”).
Το εσωτερικό του νέου Opel Mokka αποδεικνύει την έμφαση της Opel στην προσπάθεια για εξοικονόμηση πόρων. Όλα τα υφάσματα προέρχονται από ανακυκλωμένα υλικά. Στο επίκεντρο βρίσκεται η προσέγγιση “detox”, δηλαδή η σαφής εστίαση στα ουσιώδη. Το νέο τιμόνι αποπνέει έναν σπορ χαρακτήρα και φέρνει τη σχεδίαση Opel Vizor στο εσωτερικό, με το νέο Blitz στο κέντρο, αντικατοπτρίζοντας το Opel “compass” της εξωτερικής σχεδίασης με οριζόντιες γραμμές.
Η κονσόλα μεταξύ των εμπρός καθισμάτων, σε ασημί ματ απόχρωση, είναι τώρα ακόμα πιο εργονομική και περιλαμβάνει πλήκτρα για τον έλεγχο ορισμένων ρυθμίσεων που πριν εκτελούνταν μόνο μέσω της κεντρικής οθόνης αφής. Η σχεδίαση του cockpit εμφανίζεται συνολικά πιο φρέσκια και πιο επιθυμητή, σαν να προέρχεται από αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Για παράδειγμα, οι διακόπτες για το ηλεκτρικό χειρόφρενο και για την επιλογή προγράμματος οδήγησης προέρχονται από το ολοκαίνουργιο Opel Grandland.
Το νέο σύστημα ψυχαγωγίας multimedia και πλοήγησης ανεβάζει το νέο Mokka στο επόμενο επίπεδο. Το δημοφιλές SUV διαθέτει πλέον στον βασικό εξοπλισμό μια ψηφιακή οθόνη πληροφόρησης οδηγού 10’’ και μια δεύτερη έγχρωμη οθόνη αφής 10’’. Η τελευταία μπορεί να χρησιμοποιηθεί εύκολα μέσω widgets, ακριβώς όπως ένα smartphone. Εναλλακτικά, και σε συνδυασμό με το προαιρετικό σύστημα πλοήγησης, αρκεί ένα “Hey, Opel” για να χρησιμοποιήσετε τη φυσική αναγνώριση φωνής. Και οι δύο οθόνες μπορούν να εξατομικευτούν με πολλούς τρόπους. Το σύστημα αναγνωρίζει το προσωπικό προφίλ του οδηγού μέσω του ασύρματα συνδεδεμένου smartphone. Στην κεντρική οθόνη μπορούν να δημιουργηθούν διάφορες εικονικές συντομεύσεις, ενώ οι διαφορετικοί χρωματικοί συνδυασμοί προσφέρουν περαιτέρω δυνατότητες εξατομίκευσης.
Οι ενημερώσεις χαρτών του συστήματος πλοήγησης διατίθενται over-the-air. Η εφαρμογή myOpel μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την εύκολη αποστολή του προορισμού και της προτεινόμενης διαδρομής στο σύστημα πλοήγησης του αυτοκινήτου. Επιπλέον, το σύστημα infotainment του Mokka Electric προσφέρει δρομολόγηση EV, με ένδειξη των σταθμών φόρτισης. Είναι δυνατή η ασύρματη φόρτιση των smartphones, ενώ υπάρχει και θύρα USB-C στην κεντρική κονσόλα. Τέλος, η κάμερα οπισθοπορείας 180° εξασφαλίζει εξαιρετική ορατότητα κατά τους ελιγμούς στην πόλη.
Ολοκληρωμένη γκάμα κινητήριων συνόλωνΟι υποψήφιοι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε έναν αποδοτικό κινητήρα βενζίνης και δυο εξηλεκτρισμένα κινητήρια σύνολα: την έκδοση Hybrid 48-V, αλλά και την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Συγκεκριμένα, το Mokka Electric αποδίδει 115 kW (156 hp). Διαθέτει μπαταρία 54 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία έως 403 km (WLTP1) χωρίς εκπομπές ρύπων. Η τοποθέτηση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο επιτρέπει χαμηλό κέντρο βάρους και εξασφαλίζει ότι το νέο Mokka Electric στέκεται με αυτοπεποίθηση στον δρόμο. Και με 260 Nm ροπής άμεσα διαθέσιμα, το Mokka Electric προσφέρει γρήγορη επιτάχυνση από στάση και άφθονη οδηγική απόλαυση.
Εναλλακτικά, η Opel προσφέρει το Mokka Hybrid με 48-V τεχνολογία. Η έκδοση συνδυάζει έναν Turbo βενζινοκινητήρα απόδοσης 100 kW (136 hp), έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 21 kW (28 hp) και ένα 6-τάχυτο ηλεκτρικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το υβριδικό σύστημα συμβάλλει στη σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπομπών CO2, σε σχέση με ένα αντίστοιχο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε χαμηλές ταχύτητες, το Mokka Hybrid μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για έως 1 km ή στο 50% του χρόνου εντός πόλης.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ