Δοκιμάζουμε το νέο Hyundai i10 1.0T 90 PS N Line

Νομίζουμε ότι η εποχή που το αυτοκίνητο πόλης είχε απλά τα βασικά στον εξοπλισμό του και αναιμικούς κινητήρες κατά βάση έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Τρανταχτή απόδειξη το Hyundai i10 το οποίο στην τελυταία του γενιά μας έχει εκπλήξει ευχάριστα καθώς έχει βάλει σε…μπελάδες ακόμη και Ευρωπαϊους ανταγωνιστές

Η έκδοση N Line δίνει στο Hyundai i10 μια πιο σπορτίφ και δυναμική εμφάνιση, ξεχωρίζοντας από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στις αιχμηρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Στο εμπρός μέρος, η ανασχεδιασμένη μάσκα με το λογότυπο N Line και το μαύρο πλέγμα προσδίδει επιθετικότητα, ενώ ο προφυλακτήρας με τις μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα ενισχύει το δυναμικό προφίλ του. Τα LED φώτα ημέρας διατηρούν τον μοντέρνο χαρακτήρα του, προσφέροντας ταυτόχρονα υψηλή ορατότητα.

Στο πλάι, ξεχωρίζουν οι 16άρες ζάντες αλουμινίου, τα μαύρα καπάκια των καθρεφτών και τα διακριτικά πλαϊνά skirts, που τονίζουν τον σπορ προσανατολισμό της έκδοσης. Η διπλή απόληξη της εξάτμισης στο πίσω μέρος προσθέτει μια πιο «αγωνιστική» πινελιά, ενώ ο νέος διαχύτης στον προφυλακτήρα ολοκληρώνει το δυναμικό σύνδιασμό. Το i10 N Line διατηρεί τις συμπαγείς διαστάσεις και την ευελιξία που το καθιστούν ιδανικό για την πόλη, αλλά με εμφάνιση που του δίνει περισσότερο χαρακτήρα και παρουσία στον δρόμο. Οι σπορ λεπτομέρειες δεν αλλοιώνουν την πρακτική του φύση, αλλά προσθέτουν μια νεανική και δυναμική ταυτότητα, που το διαφοροποιεί αισθητά από τις βασικές εκδόσεις

Το τιμόνι με το λογότυπο N, οι κόκκινες ραφές στις επενδύσεις και τα μεταλλικά πεντάλ δημιουργούν μια ατμόσφαιρα που ξεφεύγει από τη λιτή εικόνα ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης. Τα καθίσματα, που συνδυάζουν ύφασμα και δερμάτινες λεπτομέρειες, παρέχουν καλή πλευρική στήριξη, προσθέτοντας μια σπορ αίσθηση, χωρίς να θυσιάζουν την άνεση.

Στο τεχνολογικό κομμάτι, το i10 εξοπλίζεται με οθόνη αφής 8 ιντσών, που υποστηρίζει Apple CarPlay και Android Auto, προσφέροντας εύκολη συνδεσιμότητα με το smartphone του οδηγού. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και σύγχρονος, παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες χωρίς περιττές πολυπλοκότητες. Παρά τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις, το εσωτερικό είναι εργονομικά μελετημένο, με ικανοποιητικούς χώρους για επιβάτες, ενώ το πορτμπαγκάζ των 252 λίτρων παραμένει από τα πιο πρακτικά της κατηγορίας.

Η Hyundai έχει διατηρήσει την καλή ποιότητα κατασκευής, με σκληρά αλλά καλοφινιρισμένα πλαστικά που δίνουν μια στιβαρή αίσθηση, ενώ η συνολική εμπειρία στο εσωτερικό είναι αναβαθμισμένη σε σχέση με τις πιο απλές εκδόσεις του μοντέλου. Παρότι η καμπίνα του i10 δεν διεκδικεί premium χαρακτήρα, η έκδοση N Line προσθέτει έναν ευχάριστο σπορ τόνο, που ταιριάζει στην εικόνα του αυτοκινήτου.

Κάτω από το καπό του Hyundai i10 N Line βρίσκεται ο 3κύλινδρος 1.0 T-GDi κινητήρας, που αποδίδει 90 ίππους και 172 Nm ροπής, διαθέσιμης από μόλις 1.500 σ.α.λ.. Το μοτέρ αυτό είναι η ισχυρότερη επιλογή στη γκάμα του i10 και δίνει στο μικρό Hyundai περισσότερη ζωντάνια και σβελτάδα, ειδικά σε αστικές συνθήκες όπου το χαμηλό βάρος του αυτοκινήτου το κάνει ιδιαίτερα ευέλικτο.

Σε επίπεδο επιδόσεων, η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δευτερόλεπτα, επίδοση ικανοποιητική για την κατηγορία, ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 185 χλμ./ώρα. Το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων συνεργάζεται σωστά με τον κινητήρα, με ακριβείς διαδρομές του επιλογέα, αν και μια έκτη σχέση θα βελτίωνε την άνεση στον αυτοκινητόδρομο.

Η κατανάλωση καυσίμου κινείται σε λογικά επίπεδα, με την επίσημη μέση τιμή να ανακοινώνεται στα 5,4 λτ./100 χλμ., αν και στην κίνηση της πόλης ή σε πιο σβέλτη οδήγηση η πραγματική κατανάλωση μπορεί να αυξηθεί. Στη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση φλέρταρε με τα 6 λίτρα/100 χλμ. Ο κινητήρας έχει μια ελαφρώς τραχιά χροιά στις υψηλές στροφές, χαρακτηριστικό των 3κύλινδρων μοτέρ, αλλά παραμένει πολιτισμένος και πρόθυμος στις περισσότερες συνθήκες οδήγησης.

Το i10 N Line δεν είναι hot hatch, αλλά ο συνδυασμός χαμηλού βάρους και ζωηρού κινητήρα το κάνει γρήγορο στις ρεπρίζ, ιδιαίτερα σε χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες. Στην πόλη, οι κοφτές σχέσεις του κιβωτίου βοηθούν στην άμεση επιτάχυνση, ενώ στον αυτοκινητόδρομο το μικρό Hyundai παραμένει σταθερό και ευχάριστο, αν και η ηχομόνωση θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερη.

Το Hyundai i10 N Line καταφέρνει να διατηρήσει την ευκολία και την ευελιξία ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης, προσθέτοντας παράλληλα μια πιο σπορ αίσθηση, χάρη στις διαφοροποιήσεις στο στήσιμο και τον κινητήρα. Από τα πρώτα χιλιόμετρα, γίνεται φανερό ότι η Hyundai έχει ρυθμίσει την ανάρτηση λίγο πιο σφιχτά σε σχέση με τις απλές εκδόσεις, προσφέροντας καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος στις στροφές.

Στην πόλη, το i10 παραμένει ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση, με ελαφρύ και ακριβές τιμόνι, που διευκολύνει τους ελιγμούς σε στενούς δρόμους και παρκινγκ. Το μικρό του μέγεθος το κάνει ιδανικό για καθημερινή χρήση, ενώ το γρήγορο τιμόνι και η σφιχτή ανάρτηση το καθιστούν ευχάριστο και παιχνιδιάρικο στις πιο σβέλτες διαδρομές.

Στον ανοιχτό δρόμο, το i10 N Line παραμένει σταθερό και σίγουρο, με τον κινητήρα να έχει αρκετή δύναμη για άνετες προσπεράσεις. Η ανάρτηση προσφέρει καλή συμπεριφορά στις στροφές, με το αναμενόμενο -και όχι ιδιίτερα ενοχλητικό- τίμημα να είναι ότι οι πιο απότομες ανωμαλίες του δρόμου γίνονται αρκετά αισθητές. Το τιμόνι είναι άμεσο, αλλά δεν έχει το βάρος και την αίσθηση που θα περίμενε κανείς από μια καθαρόαιμη σπορ κατασκευή.

Η Hyundai έχει προσπαθήσει να ισορροπήσει ανάμεσα στην άνεση και τη δυναμική συμπεριφορά και Το i10 N Line εξακολουθεί να είναι πιο κοντά στη φιλοσοφία ενός άνετου αυτοκινήτου πόλης, παρά σε ένα σπορτίφ μοντέλο που αναζητά την απόλυτη οδηγική αίσθηση – κι αυτί είναι πολύ καλό, γιατι καταφέρνει να προσφέρει μια από τις πιο ευχάριστες εμπειρίες οδήγησης, διατηρώντας την πρακτικότητα που απαιτείται από ένα μικρό hatchback.

Στον δρόμο, είναι εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση, διατηρώντας την πρακτικότητα που απαιτείται από ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά χωρίς να χάνει τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα που υπόσχεται η εμφάνισή του.

Με τιμή που ξεκινά από 20.190 ευρώ, το i10 N Line σίγουρα δεν συγκαταλέγεται στις πιο προσιτές προτάσεις της κατηγορίας, όμως προσφέρει ξεχωριστή σχεδίαση, καλύτερη απόδοση και μια πιο οδηγοκεντρική εμπειρία, δικαιολογώντας το επιπλέον κόστος για όσους αναζητούν κάτι πιο ξεχωριστό στην κατηγορία των μικρών hatchback.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ