Η Suzuki κατασκεύασε μια μοτοσυκλέτα που της έδωσε το όνομα αλλά και τη χάρη των V-Strom. Φιλική, άνετη, μπορεί να ταξιδεύει και να κινείται στην πόλη και στο χώμα το ίδιο εύκολα. Το επίπεδο εξοπλισμού της είναι από τα πληρέστερα της κατηγορίας και σίγουρα όταν κάποιος την αποκτήσει θα εξοικονομήσει αρκετά χρήματα τα οποία θα ξόδευε σε άλλη περίσταση για να την εμπλουτίσει. Με 12.395€ η Suzuki παρέχει quick shifter, χούφτες, προστατευτική ποδιά κινητήρα, ρυθμιζόμενη ζελατίνα, σύγρονα ηλεκτρονικά, οθόνη TFT, ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, βάσεις για πλαϊνές βαλίτσες και όλα τα απαραίτητα μιας σύγχρονης adventure μοτοσυκλέτας που διαθέτει έναν εκπληκτικό κινητήρα και κατασκευάζεται στην Ιαπωνία!
Το χαρακτηριστικό ρύγχος, που το εργοστάσιο του Hamamatsu ήταν το πρώτο που υιοθέτησε στον σχεδιασμό των μοτοσυκλετών του είδους, σε συνδυασμό με το σχεδόν κάθετο σύνολο προβολέων– ζελατίνας, κληρονομήθηκαν από το DR Big στο V-Strom 800 DE. Την off -road αύρα ενισχύουν ο ακτινωτοί τροχοί και ειδικά ο μπροστινός των 21 ιντσών, η ποδιά που έχει ως αποστολή την προστασία του κινητήρα, οι «χούφτες» και τα προστατευτικά των «καλαμιών» του πιρουνιού, το φαρδύ τιμόνι.
Το σύνολο των επιφανειών και του ρεζερβουάρ των 20 λίτρων προσδίδει όγκο στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας. Το πίσω τμήμα διαθέτει πιο μίνιμαλ σχεδίαση με τη μεγάλη σέλα να προσαρμόζεται στο υποπλαίσιο, τμήμα του οποίου βρίσκεται εκτεθειμένο. Τα πλαστικά φιλοξενούν τις βάσεις των βαλιτσών, τις χειρολαβές συνεπιβάτη, τη σχάρα, με το πίσω φωτιστικό σώμα να προέρχεται από το V-Strom 1050.
Η ποιότητα κατασκευής είναι υψηλή, επιβεβαιώνοντας με πειστικό τρόπο το Made in Japan
Μόλις κάτσεις, αισθάνεσαι όμορφα. Η σέλα είναι απίστευτα άνετη σε μια θέση οδήγησης που ίσως να μην έχεις συναντήσει σε προηγούμενή σου μοτοσυκλέτα. Κάθεσαι αρκετά πίσω, με το τιμόνι όμως κοντά σου λόγω της τοποθέτησης των καβαλέτων στην τιμονόπλακα. Έχεις θέα στο πιρούνι και κατανοείς πως βρίσκεσαι αρκετά απομακρυσμένος από τον μπροστινό τροχό. Το μεταξόνιο είναι αρκετά μακρύ στα 1.570 χλστ. και η γωνία κάστερ πολύ μεγάλη στις 28 μοίρες.
Τίποτα από τα παραπάνω δεν σε δυσκολεύει κατά την οδήγηση στην πόλη, στον αυτοκινητόδρομο αλλά και στο χώμα. Τα άκρα λαμβάνουν φυσιολογικές γωνίες πάνω στα μεγάλα μαρσπιέ, που διαθέτουν προσθαφαιρούμενο χοντρό λάστιχο, και στο φαρδύ τιμόνι μεταβλητής διατομής. Το ύψος της μοτοσυκλέτας θα προβληματίσει μόνον όσους είναι κάτω του 1,75 και το βάρος της θα φανεί μόνο σε επιτόπιες μανούβρες. Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε τρεις θέσεις με εργαλείο. Αν και μικρή προσφέρει ικανοποιητική προστασία από τον αέρα, ειδικά στο στήθος και το κεφάλι, αλλά αφήνει ακάλυπτους τους ώμους.
Ο συνεπιβάτης θα μείνει απόλυτα ικανοποιημένος, έχοντας στη διάθεσή του μεγάλο μέρος αφρώδους υλικού, λίγο ψηλότερα τοποθετημένου από του αναβάτη, μαρσπιέ στο σωστό ύψος και χειρολαβές για τη στήριξή του
Είναι «εύκολη» μοτοσυκλέτα σε όλα της. Ακόμη και στη διαχείριση της πληθώρας πληροφοριών που προσφέρει η νέα TFT οθόνη των 5 ιντσών. Δύο μεγάλοι και πολύ ποιοτικοί διακόπτες φροντίζουν να σας μεταφέρουν εύκολα και γρήγορα στο menu της οθόνης. Είναι ευανάγνωστη χάρη και στο πλαστικό σκίαστρο που την περιβάλλει, διαθέτει φωτισμό ημέρας-νύχτας, που αλλάζει μόνος του ανάλογα με τις περιβαλλοντικό φως, στο πλάι της είναι τοποθετημένη θύρα USB και από πάνω της υπάρχει βάση για GPS ή smartphone.
Δικύλινδρος σε σειρά με λειτουργία που θυμίζει V-2
Ο κινητήρας Είναι ολοκαίνουργιος, με χωρητικότητα 776 κ.εκ., ισχύ 83,1 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και ροπή 7,9 kgm στις 6.800 σ.α.λ. και ακούγεται σαν V-2, αφού ο χρονισμός ανάφλεξης είναι 270 μοιρών. Για την απαλοιφή των κραδασμών διαθέτει διαξονικό σύστημα αντίβαρων της Suzuki, το πρώτο του είδους σε μοτοσυκλέτα παραγωγής, που εγγυάται την ομαλή λειτουργία και τον συμπαγή και ελαφρύ σχεδιασμό του κινητήρα.
Ο έλεγχος εισαγωγής του συστήματος ψύξης συμβάλλει στη διατήρηση σταθερής θερμοκρασίας του κινητήρα και στην εξάλειψη του ασταθούς ρελαντί κατά την προθέρμανση του κινητήρα σε κρύο καιρό.Εκτός από συμπλέκτη ολίσθησης το εξατάχυτο κιβώτιο συνδυάζεται και με quickshifter για ανεβάσματα και κατεβάσματα. Το ride by wire εισάγει προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου, όπως τρία προγράμματα οδήγησης που αλλάζουν τον τρόπο απόδοσης του κινητήρα, διατηρώντας στο μέγιστο την ισχύ του.
Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Suzuki Traction Control System διαθέτει λειτουργία G (χώμα). Το Easy Start της Suzuki εκκινεί τον κινητήρα με ένα στιγμιαίο πάτημα της μίζας και η λειτουργία υποβοήθησης σε χαμηλές στροφές (Low RPM Assist) βοηθά στην ελαφριά αύξηση των στροφών κινητήρα κατά την εκκίνηση για ομαλότερο και ευκολότερο ξεκίνημα.
Σε πλήρη αρμονία
Μια συμπαγής μοτοσυκλέτα με δυναμικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας adventure, εκτός από έναν εξαιρετικό κινητήρα και αξιοπρόσεκτο επίπεδο ηλεκτρονικών, επιβάλλεται να διαθέτει επίσης εξοπλισμό υψηλού επιπέδου. Η Suzuki στράφηκε σε νέες λύσεις. Σχεδίασε από «λευκό χαρτί» το ατσάλινο, σωληνωτό πλαίσιο που, με τον κινητήρα φέρον στοιχείο του, συμβάλλει στην ιδανική κατανομή βάρους. Κατασκευάστηκε ώστε να αντέχει τις κακουχίες των χωματόδρομων αλλά και του φορτώματος με αποσκευές.
Οι ζάντες είναι 21 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω με ελαστικά Dunlop Trail Max 90/90-21 και 150/70 με σαμπρέλα. Στις μπροστινές τετραέμβολες δαγκάνες και την μονοέμβολη στον πίσω τροχό αναγράφεται η επωνυμία μιας εκ των κορυφαίων εταιρειών φρένων στον κόσμο, της Nissin. «Δαγκώνουν» δίσκους 310 χλστ. και 2.260 χλστ. Το ABS διαθέτει δύο ρυθμίσεις λειτουργίας για διαφορετικές οδηγικές συνθήκες, αλλά και επιλογή απενεργοποίησής του στον πίσω τροχό.
Εμπιστοσύνη
Αυτό αισθάνεσαι όταν οδηγείς το V-Strom 800 DE. Ως ένα βαθμό, έστω και υποσυνείδητα, οφείλεται στο ότι έχεις να κάνεις με μοντέλο της Suzuki. Μια μοτοσυκλέτα Made in Japan. Είδατε πώς πιάνει τόπο το μικρό ταμπελάκι στο ρεζερβουάρ;
Ο μικρός συμπαγής κινητήρας έχει το μεγαλύτερο «μερίδιο ευθύνης» στην κορυφαία ποιότητα κύλισης του νέου V-Strom. Είναι τόσο γραμμική και ελαστική η απόδοσή του, τόσο ήσυχη και ταυτόχρονα ροπάτη η λειτουργία του που όσοι κάτοχοι V-Strom 650 βρεθούν στη σέλα του 800 έστω και για μια σύντομη βόλτα – test ride θα αφήσουν πίσω τους την εμμονή περί V-2. Και αυτό το γράφει κάποιος που έχει λατρέψει τον V-2 της Suzuki σε όσες μοτοσυκλέτες έχει χρησιμοποιηθεί (V-Strom, SV, Gladius).
Ο ψεκασμός δουλεύει ιδανικά, κάνοντας την καθημερινότητα πανεύκολη. Στο «πεδίο δράσης» δηλαδή αυτών των μοτοσυκλετών της κατηγορίας κυβισμού, όπου θα διανύσουν χιλιάδες χιλιόμετρα. Εκεί λοιπόν η κατανομή βάρους της μοτοσυκλέτας και το ύψος της θα συνεισφέρουν στον απεγκλωβισμό από το μποτιλιάρισμα. Οι αναρτήσεις, από την άλλη, κάνουν εκπληκτική δουλειά απορροφώντας κάθε είδους ανωμαλίας.
Στο ταξίδι μπορείς να κινείσαι άνετα με το «κοντέρ» στα 150 χλμ/ώρα με αξιοζήλευτη σταθερότητα, ακόμη και όταν σε χτυπάνε δυνατοί άνεμοι. Αν αποφασίσεις να κινηθείς πιο γρήγορα τότε καταλαβαίνεις πως ο κινητήρας δεν παρουσιάζει ίχνος ζορίσματος Ακόμη και όταν η οθόνη αναγράφει 200 χλμ/ώρα, ο κινητήρας παραμένει ήσυχος με απειροελάχιστους κραδασμούς. Σε αυτές τις συνθήκες θα σου λείψει μια πιο μεγάλη ζελατίνα που θα αυξήσει τα επίπεδα προστασίας από τον αέρα.
Όμως δεν είναι όλες διαδρομές μια ευθεία. Στις στροφές η αργή γεωμετρία του V-Strom 800 DE σε αφήνει να οδηγείς σβέλτα μόνο με ροή, χωρίς έντονα ανοίγματα-κλεισίματα του γκαζιού. Η μοτοσυκλέτα στις στροφές μοιάζει να μην έχει μπροστινό τροχό 21 αλλά 19 ιντσών. Νοιώθεις σιγουριά με τις αναρτήσεις να αλληλεπιδρούν θετικά ακόμη και αν πιέσεις λίγο περισσότερο.
Στο χώμα νοιώθεις πως έχεις στη διάθεσή σου μια μοτοσυκλέτα απολύτως διαχειρίσιμη. Όρθιος στα μαρσπιέ εκμεταλλεύεσαι τη σωστή τοποθέτηση του τιμονιού και των μαρσπιέ ενώ μπροστά δεν έχεις τίποτα να παρεμβάλλεται στο οπτικό σου πεδίο. Οι σχετικά μαλακές αναρτήσεις και το στιβαρό πλαίσιο δεν σε αφήνουν ούτε μια στιγμή να αισθανθείς ανασφάλεια.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ