Οδηγούμε το Hyundai Inster

FEBRUARY, 2025: HYUNDAI INSERT Jurnalist Pressentation . (Photo by: NikosMitouras / Reporter Images)

Το μικρότερο από τα ηλεκτρικά μοντέλα της Hyundai, το Inster, είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά και η αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη εκδήλωση για την παρουσίασή του στους εκπροσώπους του Τύπου. Το αυτοκίνητο διατίθεται στην τιμή που ξεκινάει από 22.390 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση για τη βασική έκδοση των 97 ίππων (16.973 ευρώ με την κρατική επιδότηση), με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού για μικρό αυτοκίνητο πόλης, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ηχοσύστημα με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, ταυτόχρονη σύνδεση με δύο συσκευές Bluetooth, δύο θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

Ο ορθολογισμός φαίνεται σιγά-σιγά να αρχίζει να επικρατεί στην ηλεκτροκίνηση και οι κατασκευαστές o ένας μετά τον άλλο να παρουσιάζουν μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτά δηλαδή ακριβώς με τα οποία θα έπρεπε να είχε ξεκινήσει εξαρχής η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, αντί για τα κάθε είδους θηριώδη ηλεκτρικά SUV, που είναι μεν εντυπωσιακά, αλλά δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν αποτελεσματικά το σκοπό για τον οποίο κατασκευάζονται τόσο μεγάλα αυτοκίνητα, δηλαδή τα μεγάλα ταξίδια, λόγω των ανεπαρκών ακόμα υποδομών. Με ένα ευρύτατο πρόγραμμα ανάπτυξης ηλεκτροκίνητης γκάμας, η Hyundai παρουσίασε πρόσφατα ένα νέο μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που ταιριάζει γάντι στις ανάγκες για μετακινήσεις στον αστικό ιστό. Το Inster έχει μήκος 3,825 μ. και μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών, φιλοξενώντας άνετα 4 ενήλικους επιβάτες, αλλά και αρκετά αντικείμενα στο χώρο αποσκευών των 280 λίτρων, που θυμίζει αυτοκίνητο της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Επιπλέον, επειδή συχνά στην πόλη οι μεταφορικές ανάγκες είναι ιδιαίτερα μεταβλητές, προσφέρει προαιρετικά και κάποια στοιχεία που αυξάνουν θεαματικά την ευελιξία διαμόρφωσης του εσωτερικού, όπως ανακλινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού και συρόμενα καθίσματα πίσω. Μιλάμε δηλαδή για το απόλυτο σκορ σε πρακτικότητα, την οποία συμπληρώνει αποτελεσματικά ο πλούσιος εξοπλισμός.

FEBRUARY, 2025: HYUNDAI INSERT Jurnalist Pressentation . (Photo by: NikosMitouras / Reporter Images)
FEBRUARY, 2025: HYUNDAI INSERT Photoshoot (Photo by: NikosMitouras / Reporter Images)

Αλλά και από πλευράς μηχανικών μερών στη Hyundai επέλεξαν την προσφορά λύσεων εξυπηρέτησης πρακτικών αναγκών -με βάση τον αστικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου- και όχι εντυπωσιασμού. Έτσι η βασική έκδοση προσφέρεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 97 ίππων, που τροφοδοτείται από μία μπαταρία 42 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 327 χιλιομέτρων στο τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Και για όσους θέλουν το «κάτι παραπάνω», πάντα όμως μέσα στο πλαίσιο της αστικής και περιαστικής μετακίνησης, προσφέρουν και μια λίγο ισχυρότερη έκδοση με 115 ίππους και λίγο μεγαλύτερη μπαταρία 49 kWh, η οποία αυξάνει την τυποποιημένη αυτονομία στα 370 χιλιόμετρα. Τιμές δηλαδή στο σύνολό τους απολύτως επαρκείς για μετακινήσεις μέσα και γύρω από την πόλη, χωρίς μάλιστα το άγχος της ανάγκης καθημερινών φορτίσεων, που ίσως να μην είναι πάντα εφικτές ή επιθυμητές. Το γεγονός, πάντως ότι, λόγω του όχι μεγάλου μεγέθους και του όχι υπερβολικού βάρους (κάτω από 1.400 κιλά στη βασική έκδοση), δεν χρειάστηκε μια μεγαλύτερη μπαταρία για την τροφοδοσία του αυτοκινήτου, συνεπάγεται και πιο λογικούς χρόνους φόρτισης, ιδιαίτερα με εναλλασσόμενο ρεύμα, που πρέπει να αποτελεί τον κανόνα για λόγους προστασίας της μπαταρίας. Αυτός ο χρόνος με wallbox 11 kW περιορίζεται σε 4 ώρες και είναι προφανώς απολύτως επαρκής για φόρτιση στο σπίτι (για όσους έχουν αυτήν τη δυνατότητα).

Σημειωτέον ότι αυτοκίνητο και τη δυνατότητα αντίστροφης φόρτισης, μπορεί δηλαδή η μπαταρία του να φορτίζει εξωτερικές συσκευές, όπως π.χ. ένα φορητό υπολογιστή, ή ένα ηλεκτρικό ποδήλατο. Θα αναφέρουμε, τέλος, ότι οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ τα φρένα είναι αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός και απλοί δίσκοι πίσω. Σημαντικό επίσης, για την άνεση και την ποιότητα κύλισης που παρέχει το αυτοκίνητο, είναι το γεγονός ότι σε όλες τις εκδόσεις, εκτός από την ειδική -και ακριβότερη- Cross, τα λάστιχα δεν είναι υπερβολικά χαμηλού προφίλ (σειρά 55), συμβάλλοντας έτσι στην αποτελεσματικότερη απομόνωση των επιβατών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλάμβανε και μια σύντομη επαφή με το Inster στη βασική έκδοση ισχύος, σε μια διαδρομή που κάναμε σε καθαρά αστικό περιβάλλον, που αποτελεί άλλωστε και το φυσικό χώρο χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Θα επισημάνουμε καταρχάς την πολύ καλή εντύπωση που μας έκανε η συνολική ποιότητα του εσωτερικού και της κατασκευής γενικότερα, που ξεπερνάει τα στάνταρ της μικρής κατηγορίας. Η θέση οδήγησης δεν μας προβλημάτισε, ενώ οι χώροι είναι πράγματι πολύ καλοί για την κατηγορία. Ένα άλλο στοιχείο που επίσης είναι σημαντικό για τη χρήση ενός αυτοκινήτου στην πόλη, είναι η καλή ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει, με δεδομένη την κακή ποιότητα των δρόμων της Αθήνας. Η σωστή επιλογή της εταιρείας να μη χρησιμοποιήσει λάστιχα χαμηλού προφίλ, επιτρέπει την αρκετά αποτελεσματική απομόνωση των επιβατών από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, αντίστοιχη με αυτήν ενός αυτοκινήτου μεγαλύτερης κατηγορίας.

Τα φρένα είναι αποτελεσματικά, ενώ το καλό σύστημα ρύθμισης της ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις, επιτρέπει την οδήγηση με λογική “one pedal”, όπου τα φρένα λειτουργούν απλώς επικουρικά όταν αφήσεις το γκάζι, αφού το αυτοκίνητο επιβραδύνει αισθητά ήδη πριν πατήσεις το πεντάλ του φρένου. Ο κινητήρας μπορεί να εντυπωσιάζει με ισχύ του ως νούμερο, αλλά θα υπενθυμίσουμε για μια ακόμα φορά ότι αυτό δεν έχει και τόση σημασία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι η μέγιστη ροπή είναι διαθέσιμη από μηδενικές στροφές με άμεση απόκριση, οπότε το αυτοκίνητο είναι σβέλτο, ευχάριστο και ξεκούραστο στην οδήγηση. Η μέση κατανάλωση της διαδρομής μας ήταν 14,2 kWh/100 χλμ. με το σύστημα θέρμανσης σε συνεχή λειτουργία, γεγονός που σημαίνει ότι μία πραγματική αυτονομία της τάξης των 270-280 χιλιομέτρων στο αστικό περιβάλλον είναι απολύτως ρεαλιστική ακόμα και με τη μικρή μπαταρία. Συνολικά πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σου παρέχει υπηρεσίες και αίσθηση μεγαλύτερης κατηγορίας, με το πλεονέκτημα της ευελιξίας και της οικονομίας που προσφέρουν οι μικρές διαστάσεις του.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ