Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική: Οδηγούμε το BYD Dolphin Surf

Το νέο της μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο Dolphin Surf παρουσίασε η BYD σε μια ασυνήθιστη πανευρωπαϊκή παρουσίαση, που δε πραγματοποιήθηκε σε μία μόνο χώρα αλλά την ίδια μέρα σε πολλές διαφορετικές χώρες, για τα τοπικά μέσα ενημέρωσης σε κάθε μία απ’ αυτές. Η ελληνική αντιπροσωπεία οργάνωσε την εκδήλωση της παρουσίασης για τους Έλληνες δημοσιογράφους στην Αττική, δίνοντάς τους και την ευκαιρία για μία πρώτη οδηγική εμπειρία με το αυτοκίνητο. Το Dolphin Surf θα πωλείται σε 3 διαφορετικές εκδόσεις, με την τιμή του να ξεκινάει από 20.790 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση για την έκδοση με τον κινητήρα των 89 ίππων και τη μπαταρία των 30 kWh, με ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού, περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματους προβολείς, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, δυνατότητα τροφοδοσίας εξωτερικών ηλεκτρικών συσκευών, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.

Τον τελευταίο καιρό έχουν αρχίσει να παρουσιάζονται όλο και περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βασισμένα… στη λογική, δηλαδή στη χρήση σε αστικές συνθήκες, όπου είναι και πιο εύκολη η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης. Αναμενόμενη, λοιπόν, ήταν και η κίνηση της BYD, κορυφαίου κατασκευαστή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που παρουσίασε ένα μικρό αυτοκίνητο της «οικογένειας» Dolphin, με μήκος μικρότερο από 4 μέτρα (3,99) και μεταξόνιο 2.500 χιλιοστών. Διαστάσεις επαρκείς σ’ ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την μεταφορά 4 ενηλίκων, τις αστικές ανάγκες των οποίων καλύπτει άνετα και ο χώρος αποσκευών των 308 λίτρων. Το αυτοκίνητο, που είναι προσθιοκίνητο, προσφέρεται σε τρεις διαφορετικές εκδόσεις από πλευράς συστήματος παροχής ισχύος. Η βασική έκδοση έχει κινητήρα 65 kW (89 ίππων) και μπαταρία 30 kWh, που προσφέρει αυτονομία 220 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Η δεύτερη έκδοση έχει τον ίδιο κινητήρα και μεγαλύτερη μπαταρία, 43,2 kWh, που προσφέρει αυτονομία 322 χιλιόμετρο και η κορυφαία έκδοση έχει ισχυρότερο κινητήρα 115 kW (157 ίππων) και τη μεγαλύτερη από τις δύο μπαταρίες, με τυποποιημένες αυτονομία 310 χιλιομέτρων. Και οι δύο μπαταρίες είναι τεχνολογίας Blade Battery της BYD, χρησιμοποιώντας φωσφορικό σίδηρο λιθίου, χωρίς τη χρήση κοβαλτίου, προσφέροντας καλύτερη θερμική σταθερότητα. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το εσωτερικό είναι αρκετά προσεγμένο, προσφέρει αρκετούς χώρους για μικροπράγματα και χαρακτηρίζεται από την περιστρεφόμενη κεντρική οθόνη αφής 10,1” στο ταμπλό, στοιχείο που έχουμε δει και σε αλλά ηλεκτρικά αυτοκίνητα της BYD, ενώ η τεχνολογία Vehicle-to-Load (V2L), προσφέρει τη δυνατότητα τροφοδοσίας εξωτερικών συσκευών ισχύος έως 3,3 kW από τη μπαταρία του αυτοκινήτου.

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την ισχυρότερη έκδοση BYD Dolphin σε μια διαδρομή στην παραλιακή της Αττικής μέχρι την Ανάβυσσο., για να διαπιστώσουμε κατ’ αρχάς την προσεγμένη ποιότητα του αυτοκινήτου και την απολύτως ικανοποιητική λειτουργικότητα του εσωτερικού. Ο ισχυρότερος κινητήρας έχει αρκετή δύναμη για να κινήσει αρκετά γρήγορα το αυτοκίνητο και να εξασφαλίζει ασφαλή προσπεράσματα (η συγκεκριμένη έκδοση επιταχύνει από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 9,1”), ενώ το Dolphin Surf αποδεικνύεται ευκολοδήγητο και απολύτως προβλέψιμο στο δρόμο, με πολύ ικανοποιητική ποιότητα κύλισης για μικρό αυτοκίνητο, αλλά και ευελιξία στους επιτόπιους ελιγμούς. Η μέση κατανάλωση των 16,5 kWh/100 χλμ. που είδαμε στη διαδρομή μας (με τον κλιματισμό σε λειτουργία), συνεπάγεται μία πραγματική αυτονομία περίπου 250 χιλιομέτρων, που προφανώς είναι απολύτως επαρκής για ένα αστικό αυτοκίνητο. Στο επόμενο διάστημα θα έχουμε την ευκαιρία και για πιο αναλυτική δοκιμή, οπότε θα επανέλθουμε.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ