Το δημοφιλές Peugeot 208 «φόρεσε» την ισχυρή έκδοση του 48V συστήματος της Stellantis, με απόδοση 145 ίππους. Πρόκειται για το γνωστό κινητήρα με 136 άλογα, ο οποίος πωλείται εδώ και κάποιο διάστημα, απλά τώρα, λόγω αλλαγής των κανονισμών δυναμομέτρησης από την ΕΕ και όχι κάποιας διαφοροποίησης στα μηχανολογικά μέρη, φέρει στα χαρτιά ιπποδύναμη 145 ίππων αντί 136 ίππων που είχε πριν. Η συγκεκριμένη έκδοση να πούμε επίσης ότι λανσάρεται στην καλή έκδοση «Allure» ή στη σπορτίφ «GT Line» και όχι στη βασική, γι αυτό και η τιμή του είναι υψηλότερη, από 25.400 ευρώ, με το προωθητικό πρόγραμμα hybrid days.Από
Το 48V υβριδικό σύστημα του ομίλου Stellantis, όπως έχουμε δει και σε αρκετά ακόμα μοντέλα, έχει τη δυνατότητα περιορισμένης κίνησης αποκλειστικά με ρεύμα. Αυτό αρκεί ωστόσο για να περιορίσει σημαντικά την κατανάλωση, ιδιαίτερα μέσα στην πόλη, όπου οι μετρήσεις του Test Center, έδωσαν πραγματική τιμή 5,4 λτ./100 χλμ., η χαμηλότερη ανάμεσα σε όλα τα μικρά βενζίνης και mild hybrid. Παράλληλα το σύνολο του 208 χάρη στην πλούσια ροπή των 230 Nm και το boostάρισμα από τον ηλεκτροκινητήρα καταφέρνει να σημειώσει το καλύτερο χρόνο στην επιτάχυνση 80-120 χλμ./ώρα (που προσομοιώνει την προσπέραση σε αυτοκινητόδρομο) ανάμεσα σε όλα τα μικρά μοντέλα (πλην ηλεκτρικών). Γεγονός που του χαρίζει πόντους στην ασφάλεια και συμπληρώνεται ιδανικά από την απόδοση των φρένων, με το γαλλικό μικρό να είναι στο TOP-5 της κατηγορίας σταματώντας από τα 100 χλμ./ώρα σε 36,6 μ..
Το 48-βόλτο ήπια υβριδικό σύστημα προέκυψε από την προσθήκη ενός ηλεκτροκινητήρα (29 ίππων και 55 Nm ροπής) στο νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων που ήρθε να ενισχύσει τον 1,2 λτ. turbo βενζινοκινητήρα, που παραμένει ο «κεντρικός πρωταγωνιστής». Ο κινητήρας του 208 της δοκιμής μας δεν χρειάστηκε παρά λίγα μέτρα για να μας πείσει με τη λειτουργία του. Είναι ένα γεμάτο σύνολο και σου δίνει και την αντίστοιχη αίσθηση. Τραβάει γερά στις χαμηλές στροφές, έχει ελαστικότητα και κρατάει τη δύναμή του μέχρι ψηλά. Συνεπώς δεν μας προξένησαν καμία έκπληξη τα εξαιρετικά νούμερα επιδόσεων που κατέγραψαν οι μετρήσεις μας, με το 60-100 και 80-120 χλμ./ώρα να έρχονται σε 4,1 και 5,2 δλ. αντίστοιχα. Απλά «επικύρωσαν» την αίσθηση που είχαμε. Βοηθάει σε αυτό αρκετά και η έξτρα ισχύς που σου δίνει το ηλεκτρικό μοτέρ, όταν πιέσεις αποφασιστικά το δεξί πεντάλ, αλλά και η ρύθμιση του αυτόματου κιβωτίου που φροντίζει να έχει την κατάλληλη σχέση, για να εκμεταλλεύεσαι την ισχύ σου (ανάλογα βέβαια και το πρόγραμμα οδήγησης που θα επιλέξεις).
To Peugeot 208 προσφέρει συνολικά μια ευχάριστη και αποτελεσματική οδηγική αίσθηση. Το χαρακτηριστικά μικρής διαμέτρου τιμόνι, μπορεί να κρύβει μέρος του φαντεζί πίνακα οργάνων σε κάποιους οδηγούς, αλλά συνδυάζεται με εξαιρετική θέση οδήγησης και προσφέρει ακρίβεια συμβάλλοντας στη συνολικά allegra αίσθηση του 208. Η ανάρτηση (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) έχει «σφιχτά» χαρακτηριστικά, τα οποία είναι ακόμα πιο τονισμένα στην έκδοση GT Line του μοντέλου της δοκιμής (οι «απλές» εκδόσεις είναι λίγο πιο άνετες), προάγοντας ένα πιο οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, αν και σε σχέση με τις άλλες εκδόσεις είναι ελάχιστα πιο απότομη στις έντονες ανωμαλίες. Έτσι, το 208 πατάει αποφασιστικά και στρίβει σβέλτα δείχνοντας πως τίποτα δεν μπορεί να διαταράξει την ουδετερότητά του. Το μπροστινό σύστημα «ακούει» στις εντολές πολύ πιο άμεσα από ότι αφήνει να «εννοηθεί» το ελαφρύ σε αίσθηση σύστημα διεύθυνσης, με το πίσω μέρος να είναι πάντα μέσα στο παιχνίδι «διακριτικά» και να βοηθά σε όλη την διαδικασία, ενώ τα πολύ αποτελεσματικά φρένα έρχονται να συμπληρώσουν το ασφαλές και ευχάριστο προφίλ του με απόσταση ακινητοποίησης από τα 100 χλμ./ώρα σε 36, 6 μέτρα.
Το Peugeot 2008 σχεδιαστικά είναι φρέσκο, όμορφο και δυναμικό. Αυτό οφείλεται βέβαια στη σχεδίαση του μπροστινού μέρους όπου κυριαρχεί η μάσκα με τη μεγάλη elegant γρίλια, και οι ξεχωριστές λεπτομέρειες όπως οι 3 κάθετες νυχιές, τα LED φώτα και το επιβλητικό λογότυπο. Όμορφο είναι και το πίσω μέρος με την μαύρη φάσα που ενώνει φώτα να συμπληρώνει το «φρέσκο» και επιβλητικό του προφίλ.
Στο εσωτερικό του 208 η εικόνα είναι εντυπωσιακή για μοντέλο της μικρής κατηγορίας. Ο διάκοσμος είναι αρκετά νεανικός και σπορτίφ, με το μικρό εξάγωνο τιμόνι του i-cockpit να κερδίζει τοις εντυπώσεις (παρόλο που περιορίζει λίγο την ορατότητα του πίνακα οργάνων). Συγχρόνως η καμπίνα δείχνει τεχνολογικά προηγμένη με δύο δεκάρες οθόνες και χωρίς εργονομικές αστοχίες, ενώ ποιοτικά υλικά (μαλακά στην αφή χωρίς τριγμούς) δίνουν στο 208 την μια premium essence.
Τιμή έκδοσης δοκιμής 208 Hybrid e-DCS6 100Ps GT: €29.990
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ