Δοκιμή: 4κίνητο Hyundai Kona με 170 άλογα, στη σπορτίφ έκδοση N Line

Το 4κίνητο Hyundai Kona καλύπτει και τον active οικογενειάρχη, που αναζητά πιο απαιτητικές εκτός δρόμου περιπέτειες. Το σύστημα 4κίνησης HTRAC σε συνδυασμό με τα 170 άλογα εξασφαλίζουν δυνατές επιδόσεις και απρόσκοπτη κίνηση σε χιόνι και λάσπη, με τίμημα την λογικά πάντως αυξημένη κατανάλωση. Παράλληλα, ως Hyundai, προσφέρει κορυφαίο after sales πακέτο (5 χρόνια εγγύηση και για απεριόριστα χλμ.) και πλούσιο εξοπλισμό.

Δοκιμάζουμε τo μηχανικό σύνολο του ΚΟΝΑ με υους 170 ίππους στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και την 4κίνηση HTRAC. Η συγκεκριμένη επιλογή μικρομεσαίου SUV των Κορεατών ξεκινά από τα 34.890 ευρώ στην έκδοση Distinctive που φέρει πολλά και διάφορα κομφόρ (ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, 18άρες ζάντες αλουμινίου, 16 τεχνολογίες υποβοήθησης Hyundai SmartSense, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες κ.ά.).

Εμείς, είχαμε στην διάθεσή μας την κορυφαία εξοπλιστική έκδοση N Line (36.690 ευρώ), η οποία ξεχωρίζει για τις σπορτίφ σχεδιαστικές πινελιές της. Κι αυτό ισχύει τόσο για τις εντός αμαξώματος λεπτομέρειες (κόκκινες ραφές σε τιμόνι, λεβιέ και καθίσματα), όσο και για την εξωτερική εμφάνιση (μάσκα, προφυλακτήρας, διπλή εξάτμιση).

Το MY25 Hyundai Kona δεν φέρει αλλαγές στην διαμόρφωση του εσωτερικού του, με τον ψηφιακό διάκοσμο να παραμένει το νο.1 αναγνωριστικό στοιχείο του. Η μεσαία αλλά «βασική» για το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο έκδοση Distinctive φέρει και τον μεγάλο ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών, ο οποίος συνθέτει ένα σύγχρονο αισθητικά αποτέλεσμα, από κοινού με την ούτως ή άλλως στάνταρ οθόνη αφής της ίδιας επιφάνειας (12,3”) με το σύστημα πλοήγησης. Ως προς την ποιότητα κατασκευής, θα θέλαμε σε κάποια σημεία μαλακής υφής υλικά, όμως η συναρμογή και το φινίρισμα των σκληρών πλαστικών υλοποιούνται κάτι παραπάνω από καλά.

Από εκεί και πέρα, ένα από τα χαρακτηριστικά που θα εκτιμήσει κανείς στην καμπίνα του Hyundai Kona είναι η πολύ καλή ευρυχωρία της (π.χ. πολλές και μεγάλες θήκες για οδηγό και συνοδηγό). Στο πίσω μέρος, οι επιβάτες θα έχουν μπόλικο περιθώριο για τα πόδια (18,5 εκ.) και το κεφάλι τους (7,5 εκ., χωρά επιβάτης με ύψος 1,90 μ.), ενώ και το φάρδος του καθίσματος θα βολέψει με άνεση τρεις ενήλικους επιβάτες. Όσον αφορά το πορτ-μπαγκάζ, έχει χωρητικότητα 446 λίτρων, ήτοι μπορείς να βάλεις τέσσερις μεγάλες βαλίτσες των 100 λτ. και μία μικρή βαλίτσα καμπίνας αεροπλάνου (40-45 λτ.).
ο πιο ενδιαφέρον κομμάτι του 4κίνητου Hyundai Kona, πάντως, είναι ο τρόπος συμπεριφοράς της ηλεκτρικά ελεγχόμενης τετρακίνησης που η μάρκα ονομάζει «HTRAC». Η συγκεκριμένη ορολογία συνδυάζει το όνομα Hyundai και την λέξη Traction (πρόσφυση), και ουσιαστικά καλύπτει τυχόν έλλειψη ευστάθειας σε συγκεκριμένες οδηγικές περιστάσεις.

Ειδικά για το 4κίνητο Hyundai Kona υπάρχουν τρία επιπλέον προγράμματα (drive modes) στον αντίστοιχο επιλογέα για οδήγηση σε χιόνι (Snow), λάσπη (Mud) και άμμο (Sand). Σε αυτές τις ολισθηρές επιφάνειες το σύστημα HTRAC προσφέρει έξτρα ροπή στους πίσω τροχούς, για καλύτερη πρόσφυση. Μάλιστα, υπάρχει και δυνατότητα «κλειδώματος» Lock σε χαμηλές ταχύτητες, για κατανομή ροπής σε ποσοστό 50:50, ώστε να αντιμετωπίζονται οι πιο σκληροτράχηλες και ολισθηρές διαδρομές.

Στην καθημερινή οδήγηση το Hyundai Kona λειτουργεί ως προσθιοκίνητο για λόγους οικονομίας, ενώ επιλέγοντας το Sport Mode και πάλι εφαρμόζεται κατανομή ροπής 50:50 για καλύτερες επιταχύνσεις. Στο γενικό σύνολο, η ευρύτερη οδηγική αίσθηση δεν διαφέρει από τις λοιπές εκδόσεις Hyundai Kona που έχουμε αξιολογήσει. Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση εξασφαλίζει την αποτελεσματικότητα που ψάχνεις, με το μέτριας πληροφόρησης τιμόνι να θέτει περιορισμούς στο ευχάριστο της οδηγικής αίσθησης. Στον τομέα της άνεσης η ανάρτηση (πίσω ημιάκαμπτος άξονας) «λειαίνει» αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες και μόνο κάποιες έντονες εγκάρσιες κακοτεχνίες γίνονται αισθητές (στοιχείο που τονίζεται περισσότερο από τους στάνταρ τροχούς των 18 ιντσών). Σε όλα τα παραπάνω, πρέπει να προσθέσουμε τον αγχολυτικό χαρακτήρα του αυτόματου κιβωτίου που διευκολύνει στις εντός πόλης μετακινήσεις, καθώς και την πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης με τις τεχνολογίες Hyundai SmartSense.

Κάτω από το καπό του Hyundai Kona εξακολουθεί να βρίσκεται ο 1.600άρης turbo βενζινοκινητήρας (T-GDi), με τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων. Η τελική του ιπποδύναμη είναι πλέον στα 170 άλογα (από τα 198 PS) στο ίδιο μέγιστο εύρος στροφών (6.000 σ.α.λ.), με την ροπή σταθερή στα 265 Nm (1.600-4.500 σ.α.λ.). Στο κομμάτι της κατανάλωσης, η απουσία κάποιου ηλεκτρικού βοηθήματος και η μεγάλη ιπποδύναμη του μοντέλου δεν λειτουργούν υπέρ της οικονομίας καυσίμου, με την μέση πραγματική κατανάλωση να γυροφέρνει στα 9,5 λτ./100 χλμ.. Μειονέκτημα για το 4κίνητο Hyundai Kona είναι και οι παραγόμενοι εξωτερικοί ρύποι (151-163 γρ. CO2/χλμ.), οι οποίοι θέτουν περιορισμούς στην κίνηση στο Δακτύλιο και επιφέρουν πληρωμή τελών κυκλοφορίας (279-302 ευρώ).

Από την άλλη πλευρά, βέβαια, οι επιδόσεις που προσφέρει το σύνολο είναι αρκετά ανταγωνιστικές για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το καλό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων πραγματοποιεί άμεσα και ομαλά τις αλλαγές σχέσεων σε κάθε βαθύ πάτημα του πεντάλ, με τα όργανα μετρήσεων να καταγράφουν γρήγορες ενδιάμεσες επιταχύνσεις, χρησιμοποιώντας και τα paddles του τιμονιού. Αν μάλιστα υπολογίσουμε την τιμή του 4κίνητου Hyundai Kona, έχει τις καλύτερες ρεπρίζ της κατηγορίας των οικογενειακών SUV βενζίνης, mild hybrid και full υβριδικής τεχνολογίας (60-100 χλμ./ώρα σε 4,4 δλ. και 80-120 χλμ./ώρα σε 5,7 δλ.).

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ