Δoκιμή Hyundai Inster – 49 kWh

FEBRUARY, 2025: HYUNDAI INSERT Jurnalist Pressentation . (Photo by: NikosMitouras / Reporter Images)

Ο ένας μετά τον άλλον οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αρχίζουν να παρουσιάζουν μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που μπορούν να εξυπηρετήσουν πραγματικές ανάγκες -αστικές μετακινήσεις χαμηλού κόστους χωρίς εκπομπές ρύπων- χωρίς τους περιορισμούς που θέτει η περιορισμένη αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και φυσικά με πολύ λιγότερους περιορισμούς σε ό,τι αφορά τη φόρτιση, αφού δεν απαιτείται απαραίτητα η ύπαρξη δημόσιου δικτύου φόρτισης, αλλά τα αυτοκίνητα μπορούν να φορτιστούν και με οικιακό ρεύμα εφόσον υπάρχει ο κατάλληλος χώρος στο σπίτι ή την εργασία του ιδιοκτήτη τους. Μία από τις πιο πρόσφατες και ενδιαφέρουσες τέτοιες προτάσεις είναι το Inster της Hyundai, ένα μικρό αυτοκίνητο με μήκος 3,825 μ. και μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Παρά το μικρό μήκος του, το Inster είναι πραγματικό τετραθέσιο, φιλοξενώντας άνετα 4 ενήλικους επιβάτες, ενώ πολύ καλός για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών των 280 λίτρων, που θυμίζει αυτοκίνητο της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Τη συνολικά καλή εικόνα των χώρων του αυτοκινήτου συμπληρώνουν οι πολλοί χώροι για μικροπράγματα που υπάρχουν στο εσωτερικό. Συνολικά η εταιρεία έχει δώσει μεγάλη προσοχή στον τομέα της πρακτικότητας, με δεδομένο ότι συχνά στην πόλη οι μεταφορικές ανάγκες είναι ιδιαίτερα μεταβλητές. Έτσι προσφέρει προαιρετικά και κάποια στοιχεία που αυξάνουν θεαματικά την ευελιξία διαμόρφωσης του εσωτερικού, όπως ανακλινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού και συρόμενα καθίσματα πίσω. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι οδηγοί δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών, που παραπέμπει στην αμέσως επόμενη κατηγορία.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 24.790 ευρώ χωρίς κρατική επιδότηση, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματους καθαριστήρες, ηχοσύστημα με συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto (όχι ασύρματη), ταυτόχρονη σύνδεση με δύο συσκευές Bluetooth, δύο θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας και το γεγονός ότι η σύνδεση με κινητό δεν είναι ασύρματη, αλλά γίνεται μέσω της θύρας USB, κάτι όχι και πολύ συνηθισμένο στις μέρες μας και σίγουρα λιγότερο πρακτικό από την ασύρματη σύνδεση. Θα υπενθυμίσουμε, τέλος, ότι τα Hyundai καλύπτονται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων (8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τη μπαταρία υψηλής τάσης) και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια.

Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν αυτή με τον ισχυρότερο κινητήρα και τη λίγο μεγαλύτερη μπαταρία, με ισχύ 84,5 kW (115) ίππων και χωρητικότητα μπαταρίας 49 kWh, η οποία προσφέρει αυτονομία 370 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών. Προφανώς η ισχύς είναι παραπάνω από επαρκής για ένα μικρό αυτοκίνητο, ούτως ή άλλως όμως έχουμε τονίσει πολλές φορές ότι στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα το δυνατό σημείο τον κινητήρα είναι η μεγαλύτερη ροπή, που αποδίδεται από μηδενικές στροφές. Το Ιnster, λοιπόν, είναι αρκετά σβέλτο, έχει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6”) και, κυρίως, άμεση απόκριση και μεγάλη ελαστικότητα, στοιχεία ιδιαίτερα σημαντικά για την απρόσκοπτη και ξεκούραση κίνηση στην πόλη, καθώς μάλιστα δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων, αλλά μία μόνο σχέση μετάδοσης, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά. Η πραγματική αυτονομία φτάνει εύκολα τα 300 χιλιόμετρα σε αστικό περιβάλλον, με τον κλιματισμό σε συνεχή λειτουργία, καλύπτοντας έτσι πολύ άνετα τις ανάγκες μετακινήσεων στην πόλη. Το μόνο στοιχείο που μας ξένισε λίγο, ήταν η αργή φόρτιση σε πρίζα σούκο (χρειάστηκαν 4,5 ώρες για μόλις 8% της χωρητικότητας της μπαταρίας). Το αναφέρουμε γιατί ένα αυτοκίνητο πόλης είναι αρκετά πιθανό να φορτίζεται πολλές φορές σε απλή πρίζα.

FEBRUARY, 2025: HYUNDAI INSERT Photoshoot (Photo by: NikosMitouras / Reporter Images)

Οδηγώντας
Σε ένα αυτοκίνητο πόλης η οδική συμπεριφορά δεν είναι και το βασικό χαρακτηριστικό που επηρεάζει την επιλογή, καθώς το αυτοκίνητο κινείται σε πιο ήπιες συνθήκες κυκλοφορίας και δεν πιέζεται. Παρ’ όλα αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους, που βελτιώνει τη σταθερότητα και το κράτημα, προσφέρουν συνήθως καλά οδικά χαρακτηριστικά. Αρκεί να μη φορούν λάστιχα χαμηλού προφίλ, που δεν απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος και -λόγω του αυξημένου βάρους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν πιο σφιχτές αναρτήσεις. Η Hyundai δεν έκανε αυτό το λάθος και τα στάνταρ λάστιχα έχουν προφίλ 65, με αποτέλεσμα μία καλή ποιότητα κύλισης και μία απολύτως αποδεκτή άνεση για μικρό αυτοκίνητο. Το κράτημα και η κατευθυντικότητα βρίσκονται επίσης σε πολύ καλά επίπεδα για ένα μίνι αυτοκίνητο, με την ευκολία οδήγησης να είναι ένα από τα ατού του Inster. Σημαντικό στοιχείο γι’ αυτό είναι και το καλό σύστημα ρύθμισης της ανάκτησης ενέργειας κατά τις επιβραδύνσεις, που επιτρέπει την οδήγηση με λογική “one pedal”, επιβραδύνοντας αισθητά το αυτοκίνητο ήδη πριν πατήσεις το πεντάλ των -αποτελεσματικών- φρένων, τα οποία λειτουργούν σ’ αυτήν την περίπτωση επικουρικά.

FEBRUARY, 2025: HYUNDAI INSERT Jurnalist Pressentation . (Photo by: NikosMitouras / Reporter Images)

Το Inster, λοιπόν, είναι μια ενδιαφέρουσα πρόταση για δεύτερο αυτοκίνητο σε μία οικογένεια που θα χρησιμοποιείται για τις αστικές μετακινήσεις, προσφέροντας την ευελιξία και την ευκολία οδήγησης που απαιτούνται στην πόλη, σε συνδυασμό με καλούς χώρους (που παραπέμπουν στην επόμενη κατηγορία), πρακτικότητα, πλούσιο εξοπλισμό και πολύ χαμηλό κόστος χρήσης, που αντισταθμίζει την υψηλότερη τιμή πώλησης σε σχέση π.χ. με ένα i10 εφόσον το αυτοκίνητο χρησιμοποιείται αρκετά. Δεν απευθύνεται σε όλους, γιατί δεν έχουν όλοι ιδιόκτητο χώρο στάθμευσης, αλλά απευθύνεται σε αρκετούς και γι’ αυτούς είναι μία πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ