Δοκιμή: Ανανεωμένο Opel Mokka

Το Opel Mokka 1.2 Turbo (ειδικά η ανανεωμένη έκδοση 136 PS) είναι ένα ανταγωνιστικό SUV που συνδυάζει σπορτίφ χαρακτήρα με άνεση στην καθημερινή χρήση, έχοντας βελτιωμένο εσωτερικό και τεχνολογίες, όπως φωνητικές εντολές με ChatGPT Οι επιδόσεις του είναι ικανοποιητικές, η οδική συμπεριφορά σταθερή σε στροφές και αυτοκινητόδρομο, ενώ η κατανάλωση παραμένει λογική (περίπουk7L/100 km μεικτή χρήση). Ωστόσο, η ανάρτηση μπορεί να είναι ξερή σε ανωμαλίες και οι χώροι, ιδίως στο πίσω κάθισμα και πορτ-μπαγκάζ, είναι περιορισμένοι για οικογενειακή χρήση.

Επιδόσεις και κινητήρας 

  • Κινητήρας: Ο 1.2 Turbo κινητήρας προσφέρει ζωντανή απόδοση σε διάφορες στροφές, με βελτιωμένο χάρτη απόδοσης στην τελευταία έκδοση.
  • Επιδόσεις: Η επιτάχυνση από

0−1000 minus 100

0−100

km/h είναι περίπου

9.19.1

9.1δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα204

km/h.

  • Κατανάλωση: Η μέση κατανάλωση είναι περίπου

7.7L/100 km μεικτή χρήση, αλλά μπορεί να μειωθεί κάτω από τα

6.6L/100 km σε πιο ήρεμες συνθήκες.

Οδική συμπεριφορά και άνεση 

  • Ανάρτηση: Η ανάρτηση παρέχει καλή σταθερότητα και ελάχιστες κλίσεις στις στροφές, αλλά μπορεί να είναι ξερή σε έντονες διαδοχικές ανωμαλίες του δρόμου, με τις οποίες οι επιβάτες αισθάνονται τις λακκούβες.
  • Τιμόνι: Το τιμόνι είναι ελαφρύ και εστιάζει στην ευκολία χρήσης, αν και στην τελευταία έκδοση έχει ανασχεδιαστεί με ελαφρώς πιο επίπεδο πάνω μέρος.
  • Φρένα: Τα φρένα είναι δυνατά και αποδοτικά.
  • Ηχομόνωση: Η ηχομόνωση είναι καλή, με χαμηλούς θορύβους κύλισης, κινητήρα και αεροδυναμικούς θορύβους στο ταξίδι.

Εσωτερικό και χώροι 

  • Εσωτερικό: Το εσωτερικό έχει δεχτεί περισσότερες αλλαγές, με νέο τιμόνι και επανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα.
  • Τεχνολογία: Το σύστημα πολυμέσων έχει αναβαθμιστεί με φωνητικές εντολές μέσω της εφαρμογής ChatGPT, ενώ διατηρείται η δυνατότητα σύνδεσης με κινητές συσκευές και η ενημέρωση overtheair.
  • Χώροι: Το Mokka δεν θεωρείται οικογενειακό αυτοκίνητο λόγω περιορισμένων χώρων στο πίσω κάθισμα και στο πορτ-μπαγκάζ. Ωστόσο, μπορεί να φιλοξενήσει άνετα 4 ενήλικες, με έναν πέμπτο να είναι ανεκτός.

Συνοπτικά 

  • Θετικά: Σπορτίφ και σταθερή οδική συμπεριφορά, σύγχρονο και τεχνολογικά αναβαθμισμένο εσωτερικό, χαμηλοί θόρυβοι κύλισης.
  • Αρνητικά: Περιορισμένοι χώροι για 4+ άτομα και αποσκευές, ξερή ανάρτηση σε ανωμαλίες του δρόμου.
Συγκεκριμένα οι τιμές του νέου Mokka ξεκινούν από 19.900 ευρώ (22.400 ευρώ χωρίς την προσφορά) με τον κινητήρα αμιγώς βενζίνης 1.2 λτ. Turbo 136 hp και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει 6 αερόσακους, τα συστήματα αυτόνομου φρεναρίσματος, υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης πινακίδων ορίων ταχύτητας, δύο οθόνες 10 ιντσών για το infotainment και τον πίνακα οργάνων, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αισθητήρα βροχής και φωτός, ηλεκτρονικό μονοζωνικό κλιματισμό, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, δερμάτινο τιμόνι και φώτα ECO LED. Στο δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού Edition στοιχίζει από 20.900 ευρώ (23.400 ευρώ αρχική τιμή) και διαθέτει επιπλέον ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών και μαύρη οροφή. Από την έκδοση Edition και άνω πωλείται το Mokka με το πιο αποδοτικό υβριδικό μηχανικό σύνολο 1.2 Hybrid 145 hp eDCT6. Η τιμή εκκίνησης των 24.650 ευρώ (με την προσφορά των 1.000 ευρώ) είναι ανταγωνιστική για B-SUV αυτής της ισχύος, εξοπλισμού και με δεδομένο ότι διαθέτει στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (eDCT6) και μπορεί να κινείται υπό συνθήκες 100% ηλεκτρικά.

Στα βασικά πλεονεκτήματα και σημεία αναφοράς της συγκεκριμένης έκδοσης του νέου Opel Mokka ανήκει το ήπια υβριδικό σύνολο με τη συνδυαστική απόδοση των 145 ίππων. Είναι τεχνολογίας 48V Hybrid, αλλά κινεί το αυτοκίνητο αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες πόλης (π.χ. έως 30 χλμ./ώρα) και για έως 1 χιλιόμετρο. Σε χαμηλούς αστικούς ρυθμούς διανύει εκατοντάδες μέτρα χωρίς την εμπλοκή του βενζινοκινητήρα, με την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V με διαθέσιμη ωφέλιμη χωρητικότητα 0,432kWh (ονομαστική 0,9 kWh) να τροφοδοτεί με ρεύμα τον ηλεκτροκινητήρα των 28 ίππων που είναι ενσωματωμένος στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη eDCT6. Στον πίνακα οργάνων είδαμε ακόμα και πάνω από 60% ηλεκτρική κίνηση σε στενά και φανάρια, ενώ όταν το αυτοκίνητο ρολάρει σε πιο ανοιχτούς δρόμους, ο βενζινοκινητήρας απενεργοποιείται και μπορεί με ελαφριά πίεση στο γκάζι να πηγαίνει ηλεκτρικά (έως περίπου τα 80 χλμ./ώρα). Για παράδειγμα κατηφορίζοντας τον Κηφισό η κατανάλωση έπεσε ακόμα και κάτω από τα 4 λτ./100 χλμ. Σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου καίει κοντά στα 5,8 λτ./100 χλμ., ενώ μαζί με ορεινή οδήγηση και περισσότερη πίεση, η μεικτή κατανάλωση διαμορφώθηκε στη δοκιμή στα 6,8 λτ./100 χλμ..
Καρδιά του υβριδικού συνόλου αποτελεί ο 1.200άρης turbo βενζινοκινητήρας κύκλου Miller με την απόδοση των 136 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και τα 230 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Το ταίριασμά του με το eDCT6 είναι αρμονικό, αφού ο οδηγός απολαμβάνει γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές, δεν ενοχλείται από θορύβους ή δονήσεις και έχει στη διάθεσή του ανά πάσα ώρα και στιγμή γεμάτη δύναμη για γρήγορες επιταχύνσεις από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2 δλ.) και εν κινήσει. Παράλληλα υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι, συν τα Drive Modes με τις επιλογές «Σπορ», «Κανονική» και «Eco».
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ