Δοκιμή του Piaggio Beverly 310 S 2025

Η δοκιμή του Piaggio Beverly 310 S 2025 επικεντρώνεται στον νέο, ισχυρότερο κινητήρα των 310 κυβικών, που προσφέρει 27.7 hp, ενώ η σχεδιαστική ανανέωση παραμένει περιορισμένη. Οι βελτιώσεις εστιάζουν στον κινητήρα (ειδικά στην κεφαλή, τον κύλινδρο και τα κάρτερ), το φρενάρισμα και την ψύξη, ενώ τα περιφερειακά, οι αναρτήσεις και η οθόνη LCD 5.5 ιντσών με συνδεσιμότητα MIA παραμένουν ίδια με πριν. Η έκδοση S έχει μικρές αισθητικές διαφοροποιήσεις.

Τεχνικά χαρακτηριστικά και επιδόσεις

Κινητήρας: Νέος, 310 κυβικών (αύξηση από 278cc).
Ιπποδύναμη: 27.727 hp.
Ροπή: Αυξημένη, αν και δεν αναφέρονται ακριβείς τιμές.
Βελτιώσεις κινητήρα: Περιλαμβάνουν αλλαγές στη μίζα, τον ψεκασμό, τον κύλινδρο, την κεφαλή και τα κάρτερ.
Σχεδιασμός και εξοπλισμός

Εξωτερικό: Η σχεδίαση είναι ουσιαστικά ίδια με την προηγούμενη έκδοση, με την ανανέωση να επικεντρώνεται στα εσωτερικά του κινητήρα.
Έκδοση S: Έχει κάποιες μικρές αισθητικές λεπτομέρειες.
Οθόνη: Παραμένει η ίδια, μια 5.5 ιντσών LCD, με συνδεσιμότητα MIA.
Αναρτήσεις και φρένα: Δεν έχουν υποστεί αλλαγές.

Η μεγάλη προσμονή που δημιουργήθηκε με την ανακοίνωση του νέου Piaggio Beverly 310, οφείλεται κυρίως στον νέο μονοκύλινδρο, υδρόψυκτο κινητήρα 310cc με έναν επικεφαλής εκκεντροφόρο. Η διάμετρος και διαδρομή του εμβόλου είναι στα 75×70,1χλστ, με τα παραπανίσια 32cc να έρχονται ως αποτέλεσμα της αύξησης της διαδρομής κατά 7,1 χιλιοστά, δείχνοντας έτσι τις ξεκάθαρες βλέψεις της εταιρείας να ενισχύσει την ροπή. Αποδίδει πλέον 29,5Nm ροπής στις 6.000σαλ έναντι 26Nm, ενώ αυξήθηκε και η μέγιστη ισχύς από τα 25,8 στα 27,7 άλογα στις 7.500σαλ. Οι μετρήσεις μας, απέδειξαν τα «γεγραμμένα» των spec sheets και στην πράξη όπως θα δούμε στο οδηγικό κομμάτι, με τις επιδόσεις του να βελτιώνονται σημαντικά. Στην δοκιμή μας μετρήσαμε την κατανάλωση του κινητήρα σε μικτές συνθήκες στα 3,8λ/100χλμ, ένα λογικό νούμερο για τα δεδομένα της κατηγορίας και τα κυβικά του, ενώ στο ταξίδι έκαψε 3,6λ/100χλμ. Σε συνδυασμό με το 12λιτρο ρεζερβουάρ δηλαδή, έχεις 315 χιλιόμετρα αυτονομίας στο commuting και κάτι παραπάνω από 330 στο ταξίδι. Όχι κι άσχημα.

Το πεδίο όπου το Piaggio Beverly 310 “θα λάμψει” είναι φυσικά το αστικό περιβάλλον, όπου παρά την κυκλοφοριακή συμφόρηση κάνει την οδήγηση ευχάριστη, χάρη στην εξαιρετική του ποιότητα κύλισης και την φιλικότητα προς τον αναβάτη. Η απόσταση της σέλας από το έδαφος στα 810 χιλιοστά, είναι αρκετά ψηλή για τα δεδομένα της κατηγορίας, αντισταθμίζεται όμως από το λεπτό εμπρός τμήμα της και την ελαφριά αίσθηση του μοντέλου στον χειρισμό. Αυτή επιτυγχάνεται λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους, που προσφέρει η τοποθέτηση του ρεζερβουάρ στο πάτωμα. Έτσι, οι μανούβρες γίνονται με χαρακτηριστική ευκολία, κάτι στο οποίο συνδράμει και το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού. Η εργονομία του θα σου επιτρέψει να το οδηγείς κυριολεκτικά όλη μέρα καθώς ο κορμός έρχεται σε μία ουδέτερη (όρθια στάση), το τιμόνι βρίσκεται στο κατάλληλο ύψος ώστε οι ώμοι να είναι ξεκούραστοι, ενώ το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης – όσον αφορά τον τομέα της άνεσης – αποδίδεται στην εξαιρετική σέλα. Τα πράγματα είναι εξίσου θετικά και για τον συνεπιβάτη, καθώς το κομμάτι της σέλας που του αναλογεί είναι αρκετά φαρδύ.

Η ανανέωση του κινητήρα ανεβάζει το Beverly ένα επίπεδο πάνω, καθώς είχε ήδη εξαιρετική λειτουργία και διατηρώντας το στοιχείο αυτό, αναζωογονούνται οι επιδόσεις του. Η ρύθμιση του ηλεκτρονικού ψεκασμού είναι άψογη, ενώ ο νέος συμπλέκτης και η απόκριση του γκαζιού, προσφέρουν άμεσες εκκινήσεις χωρίς ίχνος δισταγμού. Η ισχύς του κινητήρα αποδίδεται γραμμικά μέχρι την τελική και στην δοκιμή μας πέτυχε μία από τις καλύτερες επιδόσεις που έχουμε μετρήσει στην κατηγορία, με το 0-100χλμ/ω να έρχεται σε μόλις 10,5 δευτερόλεπτα. Τα πρώτα 50χλμ/ω έρχονται στα 3 δευτερόλεπτα και για την ρεπρίζ 50-100χλμ/ω χρειάστηκε 7,3 δευτερόλεπτα, προσφέροντας έτσι ασφάλεια και στην προσπέραση. Η τελική του “σταματά” στα 140χλμ/ω και θα την φτάσει με σχετική ευκολία χάρη στην κοντή κλιμάκωση του σασμάν, ενώ στην εθνική θα ταξιδέψει άνετα στα 120χλμ/ω ακόμα και με δικάβαλο. Όπως είναι λογικό, ο κινητήρας μεταδίδει κάποιες δονήσεις στα χέρια μετά τα 130χλμ/ω, οι οποίες όμως δεν ενοχλούν για σύντομα χρονικά διαστήματα, ενώ σε χαμηλότερες στροφές η λειτουργία του είναι πολύ ομαλή. Το Traction Control θα σου επιτρέψει να έχεις το κεφάλι σου ήσυχο ακόμα και σε ολισθηρές συνθήκες, αποτρέποντας ανεπιθύμητα γλιστρήματα, τείνει όμως να είναι ελαφρώς πιο επεμβατικό στην εκκίνηση. Μιάς και μιλάμε για τον τομέα της ασφάλειας, η λειτουργία του ABS είναι εξαιρετική και παρόλο που το αρχικό δάγκωμα της μανέτας δεν είναι τόσο ισχυρό, το σύστημα πέδησης ακινητοποιεί το scooter στα ικανοποιητικά 45 μέτρα από τα 100χλμ/ω. Οι μεγάλοι τροχοί κάνουν αισθητή την παρουσία τους, περνώντας πιο εύκολα πάνω από τις κακοτεχνίες της ασφάλτου και προσφέροντας συγχρόνως αίσθηση σιγουριάς στις στροφές.

Το Piaggio Beverly 310, είναι ένα scooter που θα σου επιτρέψει να ξεφύγεις από τα “δεσμά” της πόλης και να επιδοθείς σε κοντινές εξορμήσεις από επαρχιακές διαδρομές ή και αυτοκινητόδρομους. Η ανεμοκάλυψη είναι σίγουρα ένας τομέας στον οποίο εκλείπει σε σχέση με τους GT ανταγωνιστές του, υπάρχει όμως ζελατίνα στον προαιρετικό εξοπλισμό που θα καλύψει και αυτή σου την ανάγκη. Δεν σε σταματά τίποτα λοιπόν από το να κάνεις τις διακοπές σου πιο “περιπετειώδεις” και ευχάριστες, αφήνοντας πίσω το αυτοκίνητο.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ