Honda CB 1000 Hornet – Test

Το θρυλικό όνομα Hornet, έφερνε πάντα στην αγορά προσιτές σπορ μοτοσυκλέτες με ρίζες από superbikes. Έτσι και το νέο CB 1000 Hornet, με έναν τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα δανεισμένο από το CBR 1000 RR Fireblade του 2017, στην αγκαλιά ενός νέου πλαισίου και με σύγχρονα ηλεκτρονικά, έρχεται να «δώσει άλογα στον λαό» με την υπογραφή της Honda και το κύρος που την διακατέχει. Με ολοκαίνουρια, επιθετική εμφάνιση, απόδοση 152 ίππων και επιδόσεις που συγκινούν, είναι μία μοτοσυκλέτα που αποκρυσταλλώνει τον όρο streetfighter, στην χαμηλότερη σχέση ευρώ/ίππο σε αυτά τα κυβικά.

Μπορείς να έχεις υψηλές απαιτήσεις στον τομέα της ποιότητας όταν πρόκειται για την πιο προσιτή, γυμνή μοτοσυκλέτα της αγοράς με πάνω από 150 άλογα. Η Honda βρήκε τρόπους ώστε να κρατήσει το κόστος χαμηλά, χωρίς να θυσιάσει την υψηλή ποιότητα κατασκευής που την χαρακτηρίζει, οπότε ναι, μπορείς. Η συναρμογή των πλαστικών είναι άριστη όπως επίσης και η λειτουργία των διακοπτών, ενώ από τα υλικά κατασκευής φαίνεται πως είναι μία μοτοσυκλέτα built to last.

Το μούτρο του θα λέγαμε ότι θυμίζει το απειλητικό “πρόσωπο” της σφήκας, με τον διπλό minimal προβολέα και τα συνοφρυωμένα DRL-σχισμές πάνω από αυτόν. Το “φουσκωμένο” ρεζερβουάρ δίνει μία αίσθηση όγκου στο διαφορετικά πολύ μαζεμένο και Compact σύνολο, ενώ κάτω από αυτό ξεπροβάλλει το σωληνωτό πλαίσιο φέροντας με τιμή τον όρο Naked.

Οι λεπτομέρειες κάνουν την διαφορά˙ προχωρώντας προς τα εμπρός και λίγο χαμηλότερα θα βρεις δύο πλαστικά τμήματα εκατέρωθεν που αγκαλιάζουν το ψυγείο και δίνουν στην μοτοσυκλέτα μία πιο μυώδη εμφάνιση, ενώ μοιάζουν λίγο και σαν αεροδυναμικά βοηθήματα (φτερά) ενισχύοντας τον δυναμισμό του. Η ουρά έχει πολλές ομοιότητες με αυτή των CB 650R και CBR 650R που ανανεώθηκαν εμφανισιακά το προηγούμενο έτος και ταιριάζει απόλυτα στο σύνολο με το σφηνοειδές σχήμα της και την μυτερή απόληξη. Οι χοντροκομμένες εξατμίσεις είναι κάτι που θα πρέπει να συνηθίσουμε λόγω των Euro5+ προδιαγραφών. Το σχήμα αυτής του Hornet όμως καταφέρνει να είναι εύπεπτο με τον χαμηλών τόνων σχεδιασμό του παρά τον όγκο του.

Το Honda CB 1000 Hornet είναι μία μοτοσυκλέτα με μία φιλοσοφία-ωδή στην απλότητα, με όλη την θετική έννοια της έκφρασης. Πρωταγωνιστής του μοντέλου, είναι ο γλυκός τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας που προέρχεται από το supersport CBR 1000RR του 2017. Με κυβισμό στα 999cc, 2 επικεφαλής εκκεντροφόρους και υπερτετράγωνες διαστάσεις (76χλστ διαδρομή και 55.1χλστ διάμετρος εμβόλων), έχει αναπτυχθεί δίνοντας προτεραιότητα στην ροπή, την αξιοπιστία και την ελαστικότητα. Τα κόκκινα έρχονται λοιπόν στις 11.500 αντί για τις 13.000σαλ, η απόδοση φτάνει τους 152 ίππους στις 11.000σαλ και η ροπή τα 104Nm στις 9. Είναι φυσικά και πιο καθαρός αφού πληροί πλέον τις Euro5+ προδιαγραφές και έχει χαρτογραφηθεί ώστε να έχει μία πιο πολιτισμένη λειτουργία, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι το κεντρί της σφήκας δεν “τσιμπάει”. Στις μετρήσεις μας το μοντέλο χρειάστηκε μόλις 3,4 δευτερόλεπτα για να φτάσει τα 100χλμ/ω από στάση, ενώ πολύ εντυπωσιακή ήταν και η μέτρηση που πέτυχε στην ρεπρίζ 60-160χλμ/ω (Full Gear), στα μόλις 4,5 δευτερόλεπτα. Η σουίτα ηλεκτρονικών βοηθημάτων του Hornet περιλαμβάνει 4 επίπεδα ρύθμισης της επεμβατικότητας του Traction Control (ανάμεσά τους η πλήρης απενεργοποίηση), 3 για την ρύθμιση του φρένου κινητήρα και 3 για την απόδοση ισχύος. Διαθέτει φυσικά Throttle by Wire και 5 Riding Modes, από τα οποία τα 3 είναι στάνταρ: Sport, Standard & Rain και τα άλλα δύο (User1/2) παραμετροποιούνται από τον αναβάτη.

Η σφήκα επέστρεψε με κυβισμού… του λίτρου και το κεντρί της είναι πιο αιχμηρό από ποτέ! Το Honda CB 1000 Hornet, είναι το γυμνό χιλιάρι “του λαού”, προσφέροντας απλόχερα οδηγική ηδονή σε κάθε διαδρομή που θα επιλέξεις. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα στον δρόμο, η γλυκιά και ισορροπημένη λειτουργία του τετρακύλινδρου εν σειρά κινητήρα μας κέρδισε. Η μπόλικη ροπή από τα χαμηλά, λόγω του μεγάλου κυβισμού, μας επέτρεψε να κινούμαστε άνετα με μεγάλη σχέση στο κιβώτιο διατηρώντας παράλληλα και την κατανάλωση σε λογικά πλαίσια. Τις περισσότερες φορές βέβαια, η επίδραση του Hornet σε προκαλεί να κάνεις “χουλιγκανιές” με απενεργοποιημένο το Traction Control. Όπως μας έχει συνηθίσει η Honda, έχει “κεντήσει” στον ψεκασμό, ένας τομέας πολύ σημαντικός καθολικά για την οδηγική εμπειρία που θα σου προσφέρει η μοτοσυκλέτα και ειδικά στην καθημερινή συμβίωση. Παρά το γεγονός ότι αποκτά Throttle by Wire, το οποίο έχουμε δει πολλές φορές να δίνει μία ασαφή αίσθηση στο γκάζι σε άλλα μοντέλα, η σύνδεση που νιώθεις με το γκάζι του Hornet είναι άμεση σαν να έχει ντίζα. Μπορεί να είναι μία σπορ μοτοσυκλέτα προσανατολισμένη στις επιδόσεις και την γρήγορη οδήγηση, η ποιότητα κύλισής της όμως στην αστική οδήγηση είναι ένα ακόμα από τα στοιχεία που την κάνουν να ξεχωρίζει. Είναι πολύ φιλικό στην αστική οδήγηση και οι αναρτήσεις αποσβένουν εξαιρετικά τις κακοτεχνίες για τα δεδομένα της κατηγορίας. Η οξεία γωνία κάστερ στις 25° και το χαμηλό κέντρο βάρους, κάνουν τους ελιγμούς μέσα στην κίνηση παιχνίδι, ενώ το κόψιμο του τιμονιού είναι αξιοπρεπέστατο. Ελευθερώνοντας το Hornet από τα δεσμά της πόλης και αφήνοντάς το “αναπνεύσει” τον καθαρό αέρα μίας επαρχιακής στριφτερής διαδρομής, θα μείνεις με ένα χαζοχαμόγελο μονίμως ζωγραφισμένο στο πρόσωπό σου.

Η συνεργασία πλαισίου-αναρτήσεων είναι εξαιρετική και νιώθεις ότι η μοτοσυκλέτα κρατά την γραμμή της μέσα στην στροφή χωρίς οποιεσδήποτε διαταραχές. Το πιρούνι μεταφέρει ατόφια πληροφόρηση στον αναβάτη και η μεγάλη στρεπτική ακαμψία του πλαισίου σου επιτρέπει να “πέφτεις” στα φρένα με αυτοπεποίθηση. Το πίσω αμορτισέρ είναι αρκετά μαλακό και θέλει να του δώσεις μερικά κλικ στην προφόρτιση για να σε βγάζει πιο σωστά από τις στροφές (μιλώντας για συνθήκες πίστας, διότι στον δρόμο προσφέρει αυξημένη άνεση). Πολύ καλή η λειτουργία του ABS, το οποίο όμως είναι ελαφρώς πιο επεμβατικό από όσο χρειάζεται στερώντας από το σύστημα πέδησης την βέλτιστη δυνατή επίδοση που θα μπορούσε να έχει. Στα φρένα πανικού από τα 100χλμ/ω οι μετρήσεις μας έδειξαν 45 μέτρα για την ακινητοποίηση. Η αίσθηση στο αρχικό δάγκωμα της μανέτας είναι αυτή που περιμένεις και το σημαντικότερο: Η απόδοση των φρένων παρέμεινε σταθερή σε όλα τα sessions όσο κι αν τα πιέσαμε. Η σχέση συμπίεσης στο 11,7:1 μαρτυρά τον πιο ήπιο προσανατολισμό της μοτοσυκλέτας και η χαρτογράφησή της προσφέρει γραμμικές επιταχύνσεις μέχρι τα κόκκινα χωρίς ξεσπάσματα. Φτάνοντας στην 6η στροφή (μετά την ευθεία) με την 4η στα κόκκινα, ακούς αμυδρά το ουρλιαχτό του κινητήρα στις 11.000σαλ+, ενώ στην εθνική με 6η στο κιβώτιο δεν θα σε ενοχλεί καθόλου. Ο συμπλέκτης ολίσθησης κάνει τα κατεβάσματα ομαλά και την μανέτα να έχει μία απαλή αίσθηση, αν και θα θέλαμε σαν σπορ μοτοσυκλέτα 1.000 κυβικών να εξοπλίζεται με Quickshifter. Το Traction Control είναι σαν ένα μαξιλαράκι ασφαλείας, που δεν νιώθεις την δράση του παρά μόνο αν δεις την ένδειξη να αναβοσβήνει στην οθόνη. Θα θέλαμε οι μεταλλικές πλατφόρμες δίπλα από τα μαρσπιέ να είναι λίγο μεγαλύτερες, αλλά αυτό δεν είναι κάτι που θα σε επηρεάσει στην οδήγηση. Σε μικτές συνθήκες μετρήσαμε την κατανάλωσή του στα 6,8λ/100χλμ, ένα απολύτως λογικό νούμερο για τα κυβικά του, ενώ στο ταξίδι έκαψε μόλις 4,5λ/100χλμ, χάρη στο γρανάζωμά του. Μιάς και πιάσαμε αυτή την κουβέντα να πούμε κι ότι η τελική του ξεπερνάει τα απαγορευτικά 260χλμ/ω.

Το νέο CB 1000 Hornet με ισχύ 152 ίππων, αξιοπρεπές στήσιμο και την ελαστικότητα που προσφέρει η εργονομία του στην καθημερινότητα, είναι ένα μοντέλο που δεν αφήνει ανεκπλήρωτες προσδοκίες λαμβάνοντας υπόψη την χαμηλή τιμή του. Με 11.850 ευρώ που αντιστοιχούν σε 78 ευρώ το άτι και το σήμα της Honda να κοσμεί τα πλαστικά με ό,τι αυτό συνεπάγεται, προμηθευτείτε εντομοκτόνο γιατί οι σφήκες πολλαπλασιάζονται…

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ