Η νέα γενιά του Mazda 6, αμιγώς ηλεκτρική πλέον, είναι διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά και η αντιπροσωπεία οργάνωσε μια μεγάλη εκδήλωση για την παρουσίασή του στους έλληνες δημοσιογράφους. Το Mazda 6e, όπως αποκαλείται πλέον, θα προσφέρεται σε 4 διαφορετικές εκδόσεις, σε τιμή που ξεκινάει από 43.490 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση για την έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία.
Για τις παραγγελίες θα γίνουν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου η εταιρεία προσφέρει bonus 3.000 ευρώ, οπότε με την κρατική επιδότηση η τιμή του αυτοκινήτου πέφτει κάτω από τις 40.000 ευρώ.
Το επίπεδο του στάνταρ εξοπλισμού της βασικής έκδοσης είναι ιδιαίτερα πλούσιο, περιλαμβάνοντας ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης ανοίγματος πόρτας, σύστημα παρακολούθησης κατειλημμένων χώρων, 9 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προσαρμοζόμενο cruise control, head up display, πανοραμική ηλιοροφή, ηλεκτροχρωμικό εσωτερικό καθρέφτη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, ηλεκτρική πίσω πόρτα, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα εμπρός, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, ηλεκτρικά αναδιπλούμενο πίσω σπόιλερ, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto (ασύρματα), 3 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό, ασύρματη φόρτιση κινητού κλπ. Όπως σε όλα τα Mazda η εγγύηση του αυτοκινήτου είναι διάρκειας 6 ετών (ή 150.000 χλμ.) Η εγγύηση της μπαταρίας είναι 8 ετών.

Σε μια εποχή που χαρακτηρίζεται από την πληθώρα προσφοράς SUV κάθε είδους, υπάρχουν και κάποιες εταιρείες που δεν αγνοούν τις ανάγκες και τις προτιμήσεις πολλών καταναλωτών που προτιμούν πιο συμβατικά αμαξώματα, ίσως και για λόγους αισθητικής, αλλά και για πρακτικούς λόγους, όπως η καλύτερη αεροδυναμική (άρα και μειωμένη κατανάλωση ενέργειας στα ταξίδια), οι μικρότερες κλίσεις αμαξώματος στις στροφές, η καλύτερη άνεση κλπ. Σ’ αυτήν την κατηγορία ανήκει και το νέο Mazda 6e, που είναι ένα μεγάλο 5θυρο «χάτσμπακ-κουπέ», μήκους 4,921 μ. με μεταξόνιο 2.895 χιλιοστών. Ιδιαίτερα ευρύχωρο για τους επιβάτες στο εσωτερικό του, διαθέτει χώρο αποσκευών 337 λίτρων πίσω ένα πρόσθετο χώρο 72 λίτρων κάτω από το εμπρός καπό. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι πολύ υψηλού επιπέδου, επιβεβαιώνοντας τον premium χαρακτήρα που έχει επιλέξει η Mazda για τα αυτοκίνητα της εδώ και κάμποσα χρόνια. Η ιδιομορφία στο θέμα των μηχανικών μερών είναι ότι το αυτοκίνητο προσφέρεται με δύο διαφορετικές μπαταρίες οι οποίες, εκτός από τη διαφορά χωρητικότητας, έχουν και διαφορά τεχνολογίας, που επηρεάζει και την ταχύτητα φόρτισης 4.
Έτσι, η μία έκδοση έχει μπαταρία 68,8 kWh τεχνολογίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου, η οποία συνδυάζεται με κινητήρα 258 ίππων και προσφέρει ταχύτερη φόρτιση με υψηλότερη ισχύ, ενώ η δεύτερη έκδοση έχει μπαταρία χωρητικότητας 80 kWh τεχνολογίας νικελίου, μαγγανίου, κοβαλτίου, που συνδυάζεται με κινητήρα ελαφρά χαμηλότερης ισχύος (245 ίππων, αλλά με ίδια ροπή), η οποία προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία (552 αντί για 479 χιλιόμετρα), αλλά πιο αργή φόρτιση. Η μετάδοση της κίνησης γίνεται στους πίσω τροχούς, με την κατανομή βάρους στους δύο άξονες να πλησιάζει το ιδανικό 50-50. Οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω.

Η οδήγηση του αυτοκινήτου σε μια σύντομη διαδρομή στην παραλιακή Αθηνών – Σουνίου αποκάλυψε -αναμενόμενο άλλωστε- έναν ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα, που ενισχύεται και από την έλλειψη θορύβου από τον κινητήρα, όπως και σε όλα τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Το νέο “6” προσφέρει μια υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης που επιβεβαιώνει τον premium χαρακτήρα του και συνδυάζεται με καλή ηχομόνωση, η οποία απομονώνει τους επιβάτες από τους εξωτερικούς θορύβους.
Η οδική συμπεριφορά αγγίζει το άριστα, με υποδειγματικό κράτημα και άμεση απόκριση του συστήματος διεύθυνσης στις εντολές του οδηγού. Στην πίεση το σχεδόν 2 τόνων όχημα δείχνει το βάρος του, ζορίζεται στις απότομες αλλαγές πορείας, αλλά τελικά δεν αποκλίνει της τροχιάς που επιλέγει ο οδηγός.
Αποτελεσματικά (είναι αλήθεια σε αργούς ρυθμούς) είναι και τα φρένα, παρά το ότι δεν έχουν σοβαρή υποβοήθηση από το υποτυπώδες σύστημα ανάρτησης ενέργειας. Το τελευταίο δεν είναι τύπου “one pedal” και σε κάθε περίπτωση δεν φαίνεται να επιβραδύνει το αυτοκίνητο όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι.

Από την πλευρά του, ο ηλεκτροκινητήρας έχει τη δύναμη για να κινήσει σβέλτα το βαρύ αυτοκίνητο (1.962 κιλά), επιτρέποντας ασφαλή προσπεράσματα (ρεπρίζ) προσφέροντας συνολικά καλές επιδόσεις, με τα 0-100 να έρχονται σε 7.8” και την τελική να φθάνει τα 175 χλμ./ώρα.
Τέλος, η κατανάλωση που είχαμε στη διαδρομή μας (με μέτριο ρυθμό) ήταν 17,7 kWh/100 χλμ., γεγονός που σημαίνει ότι, με την μεγάλη μπαταρία μπορεί να εξασφαλίσει αυτονομία λίγο πάνω από 400 χιλιόμετρα σε αστικές και περιαστικές συνθήκες, τιμή βέβαια που έχει απόσταση από τα 550+ χιλιόμετρα που υπόσχεται ο κατασκευαστής.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ
























