Νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, με κρυφές αυξήσεις, καταρτίζει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, καθώς παρά τις όποιες αλλαγές δεσμεύεται από τα μνημονιακά μέτρα να μην αποκλίνει από τον εισπρακτικό στόχο των τελευταίων ετών που φτάνει τα 1,1 με 1,2 δισ ευρώ με προοπτική να τον υπερβεί.
Το νέο σύστημα υπολογισμού βρίσκεται στην τελική ευθεία επεξεργασίας απ’ τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Οικονομικών και η μοναδική διαφοροποίησή του θα είναι ότι θα εμπεριέχει αναλογικότερες ρυθμίσεις, χωρίς αυτό να συνεπάγεται δικαιότερες.
Το σχέδιο που βρίσκεται υπό επεξεργασία προβλέπει μεταξύ άλλων
– Αύξηση των κλιμακίων που με βάση τον κυβισμό υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας. Σήμερα υπάρχουν 11 κλιμάκια.
– Αύξηση και του αριθμού των κλιμακίων που ισχύουν για τοςυ ρύπους και αφορούν οχήματα που έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά μετά το Νοέμβριο του 2010. Σήμερα υπάρχουν 9 κλιμάκια.
– Αλλαγές στα κλιμάκια για τον υπολογισμό των τελών ώστε να σταματήσουν οι διαφορές που καταγράφονται μεταξύ των τελών που βαρύνουν ένα όχημα το οποίο κυκλοφόρησε για πρώτη φορά πριν από το Νοέμβριο του 2010 και αυτό που κυκλοφόρησε μετά.
Σύμφωνα με την εφημερίδα “Ναυτεμπορική” στο τραπέζι των συζητήσεων βρίσκεται και το πορτογαλικό μοντέλο βάσει του οποίου ο τρόπος υπολογισμού των τελών στα νεότερα αυτοκίνητα, κυρίως σε εκείνα που κυκλοφόρησαν το 2007 ή το 20018 θα επηρεάζεται από τον κυβισμό του κινητήρα αλλά και από τις εκπομπές ρύπων.
Διαβάστε επίσης: Οικονομική «ανάσα» για εκατομμύρια οφειλέτες: Ρύθμιση 120 δόσεων για χρέη έως 50.000 ευρώ