Φόρμουλα 1: Θρίαμβος του Φερστάπεν στην Ουγγαρία

Την όγδοη εφετινή νίκη του και συνολικά 28η στην καριέρα του στη Φόρμουλα Ένα πανηγύρισε χθες ο Μαξ Φερστάπεν στο ουγγρικό γκραν πρι.

Μολονότι εκκίνησε από την δέκατη θέση, ο παγκόσμιος πρωταθλητής της Red Bull είδε πρώτος την καρό σημαία και αύξησε το προβάδισμά του έναντι του Σαρλ Λεκλέρκ στη βαθμολογία των κατασκευαστών (258 βαθμοί έναντι 178). Ο Ολλανδός «πιλότος» άφησε στη δεύτερη θέση τον Λιούις Χάμιλτον με Mercedes (ο οποίος πήρε και τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα), ενώ την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Τζορτζ Ράσελ με το δεύτερο «ασημένιο βέλος», ο οποίος είχε εκκινήσει από την “pole position”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ με Ferrari ήταν τέταρτος, ο Σέρχιο Πέρες με τη δεύτερη Red Bull τερμάτισε πέμπτος και ο Λεκλέρκ με το δεύτερο μονοθέσιο των «κόκκινων» έκτος, με αποτέλεσμα η αυστριακή ομάδα να «ανοίξει» κι άλλο το προβάδισμά της έναντι της «σκουντερία» στους κατασκευαστές (431 βαθμοί έναντι 334).

Ακολουθεί πλέον η καλοκαιρινή διακοπή της Φόρμουλα Ένα, ενώ η… δράση ξαναρχίζει στις 28 Αυγούστου με το γκραν πρι του Βελγίου.

Μολονότι εκκίνησε από τη δέκατη θέση, ο ρυθμός αγώνα του Φερστάπεν ήταν… καταιγιστικός και άρχισε να «σκαρφαλώνει» στην κατάταξη του γκραν πρι. Την ίδια ώρα ο Ράσελ κράτησε τις Ferrari πίσω του στην εκκίνηση, ωστόσο ο Λεκλέρκ προσπέρασε τον Βρετανό στον 35ο γύρο. Στη συνέχεια ο Μονεγάσκος μπήκε στα πιτ για να βάλει τη σκληρή γόμα, με αποτέλεσμα ο Φερστάπεν να τον περάσει στον 42ο γύρο. Μολονότι ο Ολλανδός έκανε ένα τετ-α-κε λίγο αργότερα και έχασε τη θέση του, προσπέρασε ξανά τον Λεκλέρκ και βρέθηκε στην πρωτοπορία του αγώνα μετά τα πιτ-στοπ. Οι μεγάλες ομάδες είχαν επιλέξει στρατηγική δύο πιτ-στοπ, ωστόσο η Ferrari αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ελαστικά της, με αποτέλεσμα τα μονοθέσιά της να τερματίσουν στην τέταρτη και την έκτη θέση του αγώνα. Αυτό επέτρεψε στη Mercedes να βάλει και τα δύο μονοθέσιά της στο βάθρο, όπως έγινε και στον προηγούμενο αγώνα, στο γαλλικό γκραν πρι, με τον Χάμιλτον να είναι ταχύτατος στο τέλος και να προσπερνά τον Σάινθ στον 63ο (από τους 70) και τον Ράσελ στον 65ο γύρο για να τερματίσει δεύτερος.

Η βαθμολογούμενη δεκάδα του ουγγρικού γκραν πρι και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών έχουν ως εξής:

1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 1 ώρα 39:35.912

2. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) + 7.834

3. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) + 12.337

4. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) + 14.579

5. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) + 15.688

6. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) + 16.047

7. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) + 1:18.300

8. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Alpine) + 1 γύρος

9. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) + 1 γύρος

10. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Aston Martin) + 1 γύρος

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ
1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 258 βαθμοί
2. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 178
3. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) 173
4. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes) 158
5. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari) 156
6. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes) 146
7. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren) 76
8. Eστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine) 58
9. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) 46
10. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Alpine) 41
11. Kέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas) 22
12. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία/McLaren) 19
13. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/AlphaTauri) 16
14. Σεμπάστιαν Φέτελ (Γερμανία/Aston Martin) 16
15. Μικ Σουμάχερ (Γερμανία/Haas) 12
16. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/AlphaTauri) 11
17. Γκουανγιού Ζου (Κίνα/Alfa Romeo) 5
18. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin) 4
19. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams) 3
20. Νίκολας Λατίφι (Καναδάς/Williams) 0
21. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Aston Martin) 0

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ
1. Red Bull-RBPT 431 βαθμοί
2. Ferrari 334
3. Mercedes 304
4. Alpine-Renault 99
5. McLaren-Mercedes 95
6. Alfa Romeo-Ferrari 51
7. Haas-Ferrari 34
8. AlphaTauri-RBPT 27
9. Aston Martin-Mercedes 20
10. Williams-Mercedes 3

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ