Η πρόταση της Βαυαρικής εταιρείας για τους οικογενειάρχες που ζητούν ένα πρακτικό αυτοκίνητο στην μικρομεσαία κατηγορία εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2014 . Η Σειρά 2 Active Tourer έπαιζε στα ίσια τον άλλο μεγάλο αστεράτο αντίπαλο της.
Η νέα γενιά της ικανοποιεί απόλυτα τους απαιτητικούς οικογενειάρχες οι οποίοι θέλουν πρώτα από όλα προηγμένη τεχνολογία ,εντυπωσιακή εμφάνιση για την κατηγορία και το κυριότερο όνομα με κύρος. Πάμε λοιπόν να οδηγήσουμε μαζί την δεύτερη γεινιά BMW 220i Active Tourer με το ήπιο υβριδικό σύστημα η οποί ακολουθεί την… μόδα της εποχής.
Η νέα γενιά της BMW Σειράς 2 Active Tourer δείχνει αλλά και είναι μεγαλύτερη από πριν. Το νέο μοντέλο «πατάει» στην προσθιοκίνητη πλατφόρμα UKL II που χρησιμοποιείται ήδη στις BMW Series Gran Coupé, BMW X1 και το MINI Countryman.Είναι 2,4 cm πιο πλατιά , με το μπροστινό και πίσω μετατρόχιο αυξημένο κατά 2,5 και 2,6 cm αντίστοιχα ενώ το μεταξόνιο παραμένει το ίδιο.
Η γνωστή σχεδιαστική ταυτότητα διατηρείται με το μπροστινό μέρος να χ;αρακτηρίζεται από τα μεγαλύτερα «νεφρά» της μάσκας με τις νικελένιες επενδύσεις και τα νέα φωτιστσικά σώματα τεχνολογίας LED. Η μεγαλύτερη μάσκα έκανε πιο εύκολη την «φιλοξενία» του αισθητήρα ραντάρ για τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Στο πλάι οι λεπτές κολόνες C και οι ενσωματωμένες λαβές στις πόρτες συνεισφέρουν στην αεροδυναμική σιλουέτα. Πίσω ξεχωρίζουν τα στενότερα φωτιστικά σώματα LED που αναδεικνύουν και το αυξημένο πλάτος του αυτοκινήτου αλλά και η απόληξη της εξάτμισης η οποία είναι ενσωματωμένη κάτω από τον προφυλακτήρα.
Oι νέες αναλογίες ,οι χαμηλότεροι καθρέφτες σε συνδυασμό με τις ενεργές πτέρυγες στο πάνω και κάτω μέρος της γρίλλιας της μάσκας ,έχουν βελτιώσει τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,26 Cd.
Πριν καν περάσουμε μέσα στο αυτοκίνητο η BMW 220i Active Tourer ξεκλειδώνει και έχει ήδη προετοιμάσει την ατμόσφαιρα με την εσωτερική θερμοκρασία .Καθόμαστε στο σπορ ηλεκτρικό κάθισμα με την μνήμη.Το τηλέφωνο μας έχει βγάλει στην οθόνη την εικόνα να συνδεθούμε αν θέλουμε με το αυτοκίνητο .Αρχίζουμε να περιεργαζόμαστε το εσωτερικό. Η ποιότητα κατασκευής σε υψηλά επίπεδα.Οι αλλαγές είναι ακόμη πιο εντυπωσιακές. Η διάταξη του ταμπλό είναι εμπνευσμένη από την ηλεκτρική ναυαρχίδα iX. Αποτελείται από δύο ευκρινέστατες φωτεινές οθόνες μια 10,25” για τον οδηγό και μια 10,7” για το infotainment με προηγμένη τεχνολογία της όγδοης γενιάς του λειτουργικού συστήματος της BMW iDrive.
Οι δυο ευκρινέστατες οθόνες ενσωματώνονται στο κυρτό λεπτό πάνελ και διαθέτουν πληρότητα πληροφόρησης η οποία πραγματικά εντυπωσιάζει. Για τον χειριμό της απαιτείται μικρός χρόνος προσαρμογής για να βρείτε όλες τις υπολειτουργίες μέσα στο πλουσιότατο μενού της.
Το σύστημα πλοήγησης προσφέρει επαυξημένη πραγματικότητα, φωνητικές εντολές και ασύρματο mirroring για τα smartphone με την δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων.Χωροταξικά το τούνελ «γέφυρα» της κονσόλας με το αιωρούμενο υποβραχιόνιο αφήνει χώρο για αρκετές θήκες και για την φόρτιση του κινητού σας τηλεφώνου.
Σε αυτήν συναντάμε τον κομψό επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, το κουμπί εκκίνησης, το μουτόν για τα συστήματα υποβοήθησης και τον διακόπτη για την αλλαγή των προγραμμάτων οδήγησης.
Με βάση τις αυξημένες διαστάσεις οι διαθέσιμοι χώροι είναι άνετοι για πέντε επιβάτες με τους πίσω να διαθέτουν άφθονο «αέρα» για τα κεφάλια και τα γόνατα τους Το πρακτικό MPV της BMW διαθέτει μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που δίνουν καλύτερη ορατότητα στους φιλοξενούμενου.
Σημαντική λειτουργία είναι η δυνατότητα να σύρεις τα πίσω διαιρούμενα καθίσματα (13 εκατοστά), αυξομειώνοντας έτσι την χωριτικότητα του τετραγωνισμένου πορτμπαγκάζ με το μεγάλο άνοιγμα.Η πόρτα του χώρου αποικσευών ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά.
Η τοποθέτηση της μπαταρίας του 48V σύστηματος στο πίσω μέρος μειώνει την χωρητικότητα στα 415 λίτρα από 470 λίτρα των συμβατικών εκδόσεων.Η τιμή με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ανεβαίνει στα 1.405 λίτρα. Για τους …λάτρεις των αριθμών οι διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος) είναι αντίστοιχα 4.386/1.824/1.576 χλστ. με 2.670 χλστ. μεταξόνιο και το βάρος στα 1.595 κιλά.
Η BMW 220i Active Tourer ακολουθεί τις επιταγές της εποχής και διαθέτει ένα mild-hybrid συστήμα. Αποτελείται από τον γνωστο και αξιόπιστο 3κύλινδρος TwinPower Turbo βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων οποίος έχει απόδοση 156 ίππων /4.700-6.500 σ.α.λ.και ροπή 240 Nm/1.500-4.400 σ.α.λ. Στο …πλευρό του στέκεται ένας ηλεκτροκινητήρας ο οποίος έχει τοποθετηθεί μέσα στο 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και προσδίδει άλλους 19 ίππους και 55 Nm ροπής. Συνδυαστικά η απόδοση φτάνει τους 170 ίππους και 280 Nm ροπής.
Στην πράξη τώρα πατώντας βαθιά το γκάζι οι ταχύτητες με την συμπαράστση του 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίοτυ ταχυτήτων, ο βενζινοκινητήρας ανεβάζζει γρήγορα ρυθμούς.Δεν προδίδει την τρικύλινδρη λειτουργία του καθώς είναι ιδιαίτερα πολιτισμένος με την δύναμη και την ροπή να αποδίδεται με άμεσο τρόπο.
Είχαμε στην διάθεση μας τρία προγράματα οδήγησης με την «Sport» να ξεδιπλώνει όλες τις αρετές του μηχανικού συνόλου. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε μόλις 8,1 δλ ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 221 χλμ./ώρα. Για πιο ενεργή συμματοχή και για να φτάσετε γρληγρα στα κόκκινα μπορείτε να καταφύγετε και στα paddles πίσω από το τιμόνι για χιεροκίνητες αλλαγές των ταχυτήτων.
Η πιο σημαντική αρετή του κινητήρα μετά τις επιδόσεις είναι η μειωμένη κατνάλωση η οποία πετυχαίνεται στην οικονομική λειτουργία «Efficient» και με την βοήθεια του «coasting», δηλαδή της απεμπλοκής του κινητήρα όταν αφήναμε το γκάζι με τον ηλεκτροκινητήρα ουσιαστικά να κάνει την υπόλοιπη δουλειά.Πετύχαμε μέση κατανάλωση καυσίμου γύρω στα 6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. με τις εκπομπές CO2 στα 133 γρ./χλμ.Με το πρόγραμμα «Personal», η τιμή άγγιξε τα 8 λίτρα/100 χλμ..
Η οδική συμπεριφορά χαρακτηρίζεται από την άκαμπτη πλατφόρμα και την αυτόματα ρυθμιζόμενη ανάρτηση Μ που προσφέρει μεταξύ άλλων και μείωση 15 χιλιοστών του ύψους του αμαξώματος .Στην πράξη η «μπέμπα» στον ανοιχτό δρόμο «καταπίνει» τις μεγάλες αποστάσεις προσφέροντας υποδειγματική ευστάθεια και ξεκούραστες διαδρομές στους επιβάτες.
Το σύστημα διεύθυνσης ήταν άμεσο με πολύ καλή πληροφόρηση ενώ ήταν και αρκετά ελαφρύ για τις μανούβρες μέσα στην πόλη.Κινηθήκαμε και σε κλειστά επαρχιακά μονοπάτια όπου στην επιλογή Sport οι άμεσες αντιδράσεις εμφανίζονται συνολικά σε κινητήρα, σύστημα διεύθυνσης και αναρτήσεις.
Τα περιθώρια πρόσφυσης στις κλειστές καμπές του δρόμου ακόμη και σε πολύ γρήγορους ρυθμούς ήταν υψηλά. Οι κλίσεις στις στροφές ήταν μικρές σε σχέση με τον οικογενειακό χαρακτήρα του μοντέλου. Ικανοποιητικότατη σε κάθε περίπτωση παρέμεινε η απόδοση των φρένων.
Βέβαια τα περιθώρια της ασφαλούς οδήγησης αυξάνονται με τον καλύτερο τρόπο χάρη στο πλούσιο πακέτο ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού. Στον στάνταρ εξοπλισμό συναντάμε το Cruise Control με λειτουργία πέδησης, Το σύστημα Lane Departure Warning, Evasion Assistant, την προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης με το αυτόματο φρενάρισμα.
Το παρκάρισμα γίνεται παιχνιδάκι με το στάνταρ Parking Assistant συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων Reversing Assist Camera και Reversing Assistant.
Επιλεόν υπάρχουν και άλλα συστήματα όπως η προειδοποίηση εξόδου (exit warning), σύστημα προειδοποίησης κίνησης πεζού, BMW Head-Up Display και Surround View, Remote 3D View, BMW Drive Recorder και Remote Theft Recorder.
Η νέα BMW 220i Active Tourer είναι ένα ολοκληρωμένο πρακτικό οικογενειακό αυτοκίνητο ,με χώρους ,υψηλή τεχνολογία ,βγαλμένη από τις μεγαλύτερες αδελφές της με λογισμικό στην οθόνη αν όχι το καλύτερο από τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει.
Για να την αποκτήσετε με τον πλούσιο εξοπλισμό που αναφέραμε και με όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες διαθέσιμες και τον αυτόματο κλισματισμό χρειάζεστε 36.450 ευρώ. Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και το κύρος που προσφέρει η μάρκα..