H νέα γενιά του Astra δεν είναι απλώς ένα αυτοκίνητο βελτιωμένο σε σχέση με τον προκάτοχό του, αλλά αποτελεί ένα άλμα σε σχέση με εκείνο. Ακόμα και σχεδιαστικά έχει υποστεί μία ριζική -όσο και τολμηρή- εξέλιξη, ποιοτικά είναι αισθητά αναβαθμισμένο, κυρίως όμως έχει κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός λειτουργικά. Πέρα από την εργονομία και την πρακτικότητα, που θα περίμενε άλλωστε κανείς από ένα Opel, έχει ένα πολύ καλό κινητήρα που προσφέρει καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση και -κυρίως- έχει πολύ καλύτερη οδική συμπεριφορά και άνεση σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, που ξεπερνάει την πρόοδο που συνήθως γίνεται από γενιά σε γενιά για κάθε μοντέλο. Στην ουσία ανεβάζει πολύ τον πήχη για την Opel, που… οφείλει πλέον να εκπλήσσει ανάλογα με κάθε νέο μοντέλο της
Εσωτερικό
Η αύξηση του μεταξονίου επέτρεψε την βελτίωση των χώρων που προσφέρονται για τους επιβάτες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, που είναι πολύ προσεγμένο ποιοτικά και σύγχρονο τεχνολογικά και χαρακτηρίζεται από ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Τέσσερα άτομα μεταφέρονται άνετα σ’ ένα ταξίδι και με την ίδια άνεση θα μεταφερθούν και οι αποσκευές τους στο μεγάλο χώρο αποσκευών των 422 λίτρων, ο οποίος είναι και αρκετά πρακτικός, με κινητό δάπεδο που μπορεί να τοποθετηθεί σε δύο θέσεις. Αντίστοιχη είναι και η πρακτικότητα του εσωτερικού, που προσφέρει αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, στοιχείο σίγουρα πολύ χρήσιμο σε ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης είναι καλή (ιδιαίτερα σ’ αυτήν την αυτόματη έκδοση που έχει και σπορ κάθισμα), προσφέρει αρκετές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι ώστε να βρει κάθε οδηγός με ακρίβεια την θέση που τον βολεύει και η γενική εργονομία είναι σωστή. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι η οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό έχει μεν και κάποια πλήκτρα για ορισμένες λειτουργίες, αλλά πολλές λειτουργίες ρυθμίζονται μόνο από την οθόνη και χρειάζεται κάποια εξοικείωση.
Η τιμή του αυτοκινήτου στην αυτόματη έκδοση της δοκιμής μας ξεκινάει από 32.500 ευρώ με το, πολύ καλό, δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού, το οποίο περιλαμβάνει ESP, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων ορίων ταχύτητας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική στήριξη μέσης, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android auto, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Για όσους επιθυμούν κάτι λιγότερο ακριβό, ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο στην τιμή των 25.900 ευρώ, με το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, που δεν περιλαμβάνει διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας και προσαρμοζόμενο cruise control, ενώ έχει και πιο απλά καθίσματα εμπρός.
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.2 με τους 130 ίππους δεν χρειάζεται συστάσεις, αφού μας είναι ήδη πολύ γνωστός από διάφορα μοντέλα του… γαλλογερμανοϊταλικού γκρουπ! Ένας πολύ καλός κινητήρας, εύστροφος και αρκετά ελαστικός, που προσφέρει επαρκή δύναμη για να κινήσει πολύ άνετα το αυτοκίνητο, το οποίο έχει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7”) εξασφαλίζοντας ενεργητική ασφάλεια, αλλά και την δυνατότητα για να κινηθεί κανείς αρκετά σβέλτα αν το επιθυμεί. Η διαχείριση του κινητήρα από το -επίσης γνωστό- πολύ καλό 8άρι αυτόματο κιβώτιο με τις γρήγορες και πολύ ομαλές αλλαγές, είναι σωστή και αυτό αντανακλάται και στην κατανάλωση, που είναι πολύ λογική. Με ήρεμη οδήγηση την πόλη μπορεί να συγκρατηθεί ακόμα και κάτω από τα 8 λίτρα/100 χλμ., τιμή πολύ ικανοποιητική για αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και ισχύος, ενώ στο ταξίδι μπορεί να πέσει αρκετά πιο κάτω. Όσο για το θόρυβο, η χροιά του ήχου του κινητήρα προδίδει την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική του, δεν ακούγεται πάντως υπερβολικά μέσα στην καμπίνα ώστε να γίνεται ενοχλητικός.
Οδηγώντας
Χωρίς αμφιβολία η χρησιμοποίηση της νέας πλατφόρμας επέτρεψε τη δημιουργία του καλύτερου Astra που έχουμε οδηγήσει ποτέ, το οποίο δεν προσφέρει απλώς την ακαμψία, τη στιβαρή κατασκευή και την καλή ποιότητα κύλισης που ούτως ή άλλως περιμένεις από ένα γερμανικό αυτοκίνητο, αλλά, χάρη και στη γαλλική τεχνογνωσία, ένα πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και οδικής συμπεριφοράς που δεν είχαμε δει ποτέ μέχρι τώρα σε ένα Astra. Με πολύ καλό κράτημα και απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, επαρκή φρένα και ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια τιμόνι, δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό. Δεν έχει κάποιο σπορ χαρακτήρα, αλλά αυτό δεν έχει σημασία σ’ ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, που πρέπει να ικανοποιεί και τους επιβάτες εκτός από τον οδηγό, προσφέροντας επαρκή άνεση. Κι αυτό το κάνει το νέο Astra, με πολύ καλύτερο τρόπο από τον προκάτοχό του
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ