Δοκιμάζουμε το νέο Volvo C40 Recharge P8 AWD

H Volvo η οποία είναι μια εταιρεία πρωτοπόρος στην ασφάλεια δεν θα μπορούσε να μην είναι και πρωτοπόρτος στην προστασία του περιβάλλοντος. Για αυτό τον λόγο στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση με απτό παράδειγμα το ολοκαίνουργιο C40 Recharge .Φυσικά το νέο μοντέλο διαθέτει όλα τα ηλεκτρονικά καλούδια προστασίας οδηγού επιβατών και πεζών διατηρώντας την φήμη της εταιρείας που είναι ταυτισμένη με την ασφάλεια.Το C40 Recharge είναι ένα όμορφο απλό compact crossover, με το μήκος στα 4.431 μέτρα με μεταξόνιο στα 2.702 χιλιοστά, τιμές που σε προιδεάζουν για τους άνετους εσωτερικούς χώρους.επιβατών. Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.440×1.873×1.919 mm.

Ουσιαστικά μιλάμε για μια πιο σπορ εκδοχή του XC 40 Recharge, για ένα coupe SUV με έντονη κλίση της οροφής, που καταλήγει σε ένα ελκυστικό πίσω μέρος με μια αεροτομή που εκτός από χρήσιμη τραβάει και τα βλέμματα. Η coupe σχεδίαση προσφέρει καλύτερο αεροδυναμικό συντελεστή, ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας κυρίως για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Μπροστά το «πρόσωπο» είναι ίδιο με του XC40 Recharge έχοντας βέβαια μερικές ξεχωριστές λεπτομέρειες όπως; είναι τα νέα φωτιστικά σώματα Pixel–LED στο σχήμα σφυριού του μυθικού θεού του κεραυνού Θώρ.

Η τεχνολογία αυτή χρησιμοποιεί κάμερα πάνω στο παρμπρίζ ή οποία προσαρμόζει την δέσμη των φώτων ανάλογα με την κίνηση μπροστά από το αυτοκίνητο με δυνατότητα αναγνώρισης έως και πέντε διαφορετικών αυτοκινήτων. Ένα από τα πρώτα νέα στοιχεία ασφάλειας του οχήματος.

Περνώντας στο εσωτερικό για μια ακόμη φορά βλέπεις πόσο σημαντικό είναι η απλότητα να συμβαδίζει με την υψηλή ποιότητα κατασκευής , την προσοχή στην λεπτομέρεια αλλά και την υψηλή τεχνολογία. Στα πλαίσια προστασίας του περιβάλλοντος μην περιμένετε ατόφιες δερμάτινες επενδύσεις αλλά μόνο συνθετικά και ανακυκλωμένα υλικά που αντίθετα με ότι θα περίμενες έχουν ιδιαίτερα ποιοτική υφή στα καθίσματα . Τα τελύταία είναι θερμαινόμεα και έχουν ηλεκτρικές ρυθμίσεις.

Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων 2ης γενιάς που συμπληρώνεται από μεγάλο Head Up Display. Στην μέση του ταμπλό μια δεύτερη σχετικά μικρή κεντρική οθόνη που θυμίζει τάμπλετ,γνώριμη εικόνα σε ολα τα μοντέλα της Volvo. Σε αυτό προβάλλονται οι πληροφορίες του ευκολοχείριστου συστήματος infotainment βασισμένο σε Android το οποίο έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google.

Με αυτή την συνεργασία όπως καταλαβαίνετε έχετε διοαθέσιμες εφαρμογές και υπηρεσίες της Google όπως είναι το Google Play Store το Google Assistant για να κατεβάζετε εφαρμογές αλλά και Google Maps για ασφαλή και γρήγορη πλοήγηση. Το πιο σημαντικό είναι ότι όπςω γίνεται και στα κινητά τηλέφωνα υπάρχει η δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων (Over-The-Air),των λειτουργικών συστημάτων του αυτοκινήτου.

Την ιδια στιγμή χρειάζεται ένας μικρός χρόνος εξοικείωσης για να διαχωρίσεις τον χειρισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων του C40 Recharge Η έκδοση δοκιμής Launch Edition έχει ιδαίτερα πλούσιο εξοπλισμό με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, κάμερα οπισθοπορείας visual Park Assist 360o και το ποιοτικότατο ,κρυστάλλινο ηχοσύστημα της Harman Kardon.

Όοσν αφορά τους χώρους αυτοί χαρακτηρίζονται εφάμιλοι του XC40 ακόμη και για τους πίσω επιβάτες που έχουν αρκετό αέρα για τα κεφάλια τους παρά την κεκλιμένη οροφή. Το αίσθημα της ευρυχωρίας γίνεται ακόμη μεγαλύτερο χάρη στην πανοραμική γυάλινη οροφή.

Για τις αποσκευές τους υπάρχουν διαθέσιμα 413 λίτρα με διπλό πάτωμα .Η πόρτα ανοίγει και κλείνει ηλεκτρικά γεγονός που σε διευκολύνει ιδιαίτερα.

Όμως υπάρχει και ένας δεύτερος βοηθητικός χώρος κάτω από το καπό χωρητικότητας 31 λίτρων ικανός για αποθήκευση μιας τσάντας και άλλων μικροαντικειμένων.

Όμως όλα αυτά μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα όταν ξεκινήσεις και δεις τις αρετές του Volvo C40 Recharge P8. Δεν υπάρχει μπουτόν εκκίνησης και ουσιαστικά το αυτοκίνητο μπαίνει σε λειτουργία με το που θα καθίσεις στην θέση ου όδηγού. Στην «καρδιά» του υπάρχουν δύο ηλεκτροκινητήρες, ένας στον μπροστινό άξονα και έναν στον πίσω άξονα με ισχύ 204 ίππους ο καθένας τους .Η συνδυαστική δύναμη είναι 408 ίπποι στις 13.900 σ.α.λ. με την άφθονη ροπή των 660 Nm να ξεκινά από το….μηδέν και μέχρι τις 4.350 σ.α.λ. Για την τροφοδότηση των δυο ηλεκτροκινητήρων φροντίζει μία μπαταρία 78 kWh, η οποία είναι ενσωματωμένη στο πάτωμα.

Μάλιστα είναι κλεισμένη σε έναν ειδικό προστατευτικό κλωβό ασφαλείας, ο οποίος λειτουργεί και ως δομικό στοιχείο της πλατφόρμας CMF με ότι αυτό σημαίνει στον τομέα της ασφάλειας.

Ο χρόνος φόρτισης της μπαταρίας από το 10% έως το 80% γίνεται σε 40 λεπτά με τη χρήση ταχυφορτιστή DC 150 kW ή 120 λεπτά σε ταχυφορτιστή DC των 50 kW. με την ηλεκτρική αυτονομία να αγγίζει τα 420 χλμ. με βάση τις νέες αυστηρές μετρήσεις. Για την μερική φόρτιση της μπαταρίας φροντίζει ένα εξελιγμένο σύστημα ανάκτησης της ενέργειας με διαρρύθμιση πέδησης όταν αφήνετε το πεντάλ μέσω του One Pedal Drive. Στο πάτημα του δεξιού πεντάλ το Volvo C40 Recharge P8 απλά «απογειώνεται».Να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει επιλογή διαβάθμισης στο ισχυρό -αλλά και αποδοτικό- σύστημα ανάκτησης της ενέργεια.

Η αίσθηση της επιταχυνσης είναι μοναδική. Το αυτοκίνητο επιταχύνει με καταιγιστικούς ρυθμούς κολλώντας οδηγό και επιβάτες στα καθίσματα τους. Οι επιδόσεις εκρηκτικές με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε μόλις 4,7 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Ένας…«κεραυνός» στον δρόμο – παρά τα 2.185 κιλά του βάρους- που δικαιολογεί και τον τίτλο του άρθρου.

Στο πλευρό σας στέκονται τα πλούσια ηλεκτρονικά συστήματα.Η έξυπνη τεχνολογία Safety Assistance μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε και να αποφύγετε άλλα οχήματα, πεζούς, ποδηλάτες και μεγάλα ζώα ενεργοποιώντας αυτόματα τα φρένα. Στον πλούσιο εξοπλισμό συνπεριλαμβάνεται επίσης και σύστημα διατήρησης λωρίδας και προειδοποίηση τυφλού σημείου.

Η προηγμένη τεχνολογία Driver Assistance σας βοηθά να διατηρείτε ασφαλή απόσταση από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα προσαρμόζοντας την ταχύτητά σας, κρατώντας το αυτοκίνητο στο κέντρο της λωρίδας.

Το Cross Traffic Alert με αυτόματο φρενάρισμα σας βοηθά όταν κάνετε όπισθεν στις περιπτώσεις όπου η ορατότητα είναι περιορισμένη. Και όλα αυτά αθόρυβα,αβίαστα και μέσα σε ένα πολιτισμένο περιβάλλον.Την ίδια στιγμή και η απόδοση του συστήματος πέδησης ικανοποιεί απόλυτα ακόμη και σε φρεναρίσματα πανικού.

Στο τέλος της δοκιμής μας είδαμε ότι η κατανάλωση άγγιξε τις 24 kWh/100χλμ. με αρκετά βαρύ το δεξί μας… ποδαράκι, μειώνοντας βέβαια και την τιμή της ηλεκτρικής αυτονομίας. Τι να κάνουμε . Υπήρχαν φορές που σε ανοιχτό δρόμο το πατήσαμε παραπάνω για να νοιώσουμε το αίσθημα της απότομης εποιτάχυνσης που όσο να είναι διεγείρει τις αισθήσεις. Αν οδηγείτε αμυντικά και με την χρήση του one pedal με την ανάκτηση της ενέργειας, μπορεί η κατνάλωση ενέργειας εύκολα να πέσει αρκετά κάτω από τις 20 kWh/100 χλμ..

Δεν είναι όμως μόνο οι εκρηκτικές επιδόσεις. αλλά και ο τρόπος που πατάει το Volvo C40 Recharge P8 . Στην επιλογή του προγράμματος Sport το τιμόνι έχει σαφώς πιο «βαριά» αίσθηση και πιο άμεση δίνοντας πολύ καλή πληροφόρηση. Οι δυο ηλεκτροκινητήρες δίνουν χαρακτηριστικά τετρακίνησης με ότι θετικό σημαίνει αυτό στον τομέα της πρόσφυσης.

Η τετρακίνηση βέβαια έχει και το πλεονέκτημα της κίνησης εκτός δρόμου με εντυπωσιακά αποτελέματα αν και πολλές φορές θα…λυπηθείς να το κινήσεις σε απότομα και βραχώδη μονοπάτια. Η κίνηση εκτός δρόμου γίνεται ιδιαίτερα εύκολη επιλέγοντας το πρόγραμμα off road μέσα από το μενού της κεντρικής οθόνης.

H Volvo δείχνει ξεκάθαρα ότι στρέφεται στη ηλεκτροκίνηση. Με το νέο Volvo C40 Recharge P8 AWD προσφέρει ένα coupe crossover με εκρηκτικές επιδόσεις, σημαντική αυτονομία ,πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και κυρίως ασφάλειας έτσι όπως μας έχει συνηθίσει η μάρκα. Μαζί και 5 χρόνια εγγύηση. Για να το αποκτήσετε χρειάζεστε από 61000 ευρώ.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ