Δοκιμάζουμε Honda Civic: 2.0 e:HEV

Η πρώτη μου αντίδραση μετά την πρώτη διαδρομή με το νέο Civic ήταν «επιτέλους ένα πραγματικό αυτοκίνητο»! Και, καλά και άγια τα SUV, έχουν χώρους, κάθεσαι λίγο πιο ψηλά και βλέπεις καλύτερα εμπρός, καβαλάνε ευκολότερα τα… πεζοδρόμια, αλλά αν και έχουν βελτιωθεί σημαντικά στα οδικά χαρακτηριστικά τους, δεν μπορούν να προσφέρουν αυτήν την ακρίβεια στη συμπεριφορά και την επικοινωνία με τον οδηγό, που προσφέρει ένα εξαιρετικά καλό χάτσμπακ σαν το Civic, υπερέχοντας μάλιστα και σε άνεση από τα… crossoveroSUVοειδή! Την ευχαριστήθηκα την οδήγησή του την εβδομάδα που το είχα στη διάθεσή μου και νομίζω ότι θα την ευχαριστηθεί οποιοσδήποτε οδηγός. Άλλωστε και συνολικά το αυτοκίνητο είναι από πολύ καλό εως εξαιρετικό , ευρύχωρο, ποιοτικό, λειτουργικό και πολύ καλά εξοπλισμένο. Το κακό είναι βέβαια ότι η ανάγκη για προσαρμογή και στην νέα πραγματικότητα του εξηλεκτρισμού, είχε ως αποτέλεσμα -όπως σε όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα- τη σημαντική αύξηση της τιμής του σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές του. Σε βαθμό που το απομακρύνει από μεγάλο μέρος των αγοραστών της μεσαίας τάξης, που θα ήταν δυνητικοί πελάτες. Από την άλλη πλευρά η Honda για μια ακόμα φορά δίνει μαθήματα στον τομέα των συστημάτων παραγωγής ισχύος, με ένα εξαιρετικό υβριδικό σύστημα, που και καλές επιδόσεις προσφέρει, και ευκολία οδήγησης, και εντυπωσιακή οικονομία. Δυστυχώς είναι μακριά ακόμα η μέρα που τέτοια αυτοκίνητα θα μπορούν να προσφέρονται στις φυσιολογικές τιμές της μικρομεσαίος κατηγορίας

Έχοντας μεγαλώσει πλέον αρκετά (μήκος 4,551 μ., μεταξόνιο 2734 χιλιοστά) έχει σχεδόν αλλάξει κατηγορία σε σχέση ακόμα και τους σχετικά πρόσφατους προγόνους του. Αλλά και σχεδιαστικά είναι πολύ πιο προχωρημένο, έχοντας θεωρητικά ένα αμάξωμα τύπου χάτσμπακ, το οποίο όμως εμφανίζεται πλέον σχεδόν με αισθητική 5θυρου κουπέ, που έχει αποδειχθεί τα τελευταία χρόνια ότι είναι ιδιαίτερα δημοφιλής. Ίσως και γιατί υπάρχουν ακόμα αρκετοί αγοραστές που δεν συγκινούνται ιδιαίτερα από τα σίγουρα πιο άχαρα αμαξώματα των κάθε είδους SUV, προτιμώντας κάτι πιο κομψό. Και φυσικά, πέρα απ’ όλα αυτά, το νέο μοντέλο είναι πλήρως προσανατολισμένο προς τη νέα τάση του εξηλεκτρισμού της αυτοκίνησης και προσφέρεται στην Ευρώπη αποκλειστικά σε υβριδική έκδοση.

Εσωτερικό
Οι γενναιόδωρες διαστάσεις του αμαξώματος έχουν ως αυτονόητο ευεργετικό αποτέλεσμα την αύξηση των εσωτερικών χώρων, που μεταφέρουν με μεγάλη άνεση 4 ενήλικους επιβάτες, με αρκετό «αέρα» για τα γόνατα και το κεφάλι τους. Αρκετά μεγάλος όμως για τη μικρομεσαία κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 415 λίτρων, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να εξασφαλίζει συνολικά με πολύ αποτελεσματικό τρόπο τις μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι ο χώρος αποσκευών έχει μεν το πλεονέκτημα ότι η μεγάλη πίσω πόρτα και το χαμηλό κατώφλι διευκολύνουν τη φόρτωση των αποσκευών, το σχήμα του όμως δεν είναι απολύτως κανονικό, λόγω των εξογκωμάτων από τους θόλους των φτερών, ενώ έχει και στο βάθος του ένα μικρό «ανάχωμα» (προφανώς από την τοποθέτηση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος), που επίσης δεν διευκολύνει την πλήρη αξιοποίησή του. Η λειτουργικότητα του εσωτερικού ενισχύεται και από τις επαρκείς χώρους που υπάρχουν για μικροπράγματα, αν και οι θήκες στις πόρτες δεν είναι πολύ μεγάλες (υπάρχουν όμως θήκες και στις πίσω πόρτες). Εκεί που δεν υπάρχει καμία παρατήρηση είναι στην ποιότητα κατασκευής και υλικών που, όπως θα περιμέναμε από τη Honda, είναι πολύ υψηλού επιπέδου.

Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή παρά την κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης, η οποία αντισταθμίζεται εν μέρει από την ύπαρξη ρύθμισης της οσφυϊκής στήριξης που προσφέρει το κάθισμα. Δυστυχώς, όπως συμβαίνει πλέον με όλα τα υβριδικά μοντέλα, η τιμή της νέας γενιάς του Civic είναι αρκετά αυξημένη σε σχέση με αυτή του προκατόχου του, ξεκινώντας από 41.500 ευρώ. Ευτυχώς τουλάχιστον συνδυάζεται με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου και παρακολούθησης διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, 11 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προσαρμοζόμενο cruise control, συναγερμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay (ασύρματα) και Android Auto, 2 δύο θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, θύρες USB πίσω για φόρτιση κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας

Κινητήρας-κιβώτιο
Δεν περιμέναμε φυσικά από τη Honda να αρκεστεί σε ένα απλό υβριδικό σύστημα, από τη στιγμή μάλιστα που αποτελεί τη μία και μοναδική πρόταση για την κίνηση του νέου μοντέλου. Η ιαπωνική εταιρεία μας έχεις συνηθίσει εδώ και πολλά χρόνια να «ψάχνεται» στον τομέα των κινητήρων, παρουσιάζοντας πολύ ενδιαφέρουσες και τεχνολογικά προηγμένες λύσεις. Στη συγκεκριμένη περίπτωση χρησιμοποιεί για την κίνηση του αυτοκινήτου το υβριδικό σύστημα e:HEV που έχουμε ήδη γνωρίσει και σε άλλα μοντέλα της και συνδυάζει ένα βενζινοκινητήρα και δύο ηλεκτροκινητήρες. Η διαφορά είναι ότι εδώ ο βενζινοκινητήρας είναι νέος, μεγαλύτερος και ισχυρότερος από τον 1.5 του HR-V. Πρόκειται για ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον, αποδίδοντας 143 ίππους, ο οποίος χρησιμοποιείται για την κίνηση των τροχών περισσότερο κατά την οδήγηση σε υψηλότερες ταχύτητες και όταν απαιτείται μεγάλη ισχύς. Το αυτοκίνητο ξεκινάει από στάση σε ηλεκτρική λειτουργία και μετά περνάει σε υβριδική, στην οποία ο βενζινοκινητήρας χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος μέσω του ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας, που τροφοδοτεί μέσω της μπαταρίας τον άλλο ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος με τη σειρά του κινεί τους τροχούς. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς του συστήματος είναι 184 ίπποι.

Στην πράξη το αποτέλεσμα ικανοποιεί απόλυτα με την λειτουργία του, χάρη και στην εξαιρετική συνεργασία του με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης eCVT, η λειτουργία του οποίου σε τίποτα δεν θυμίζει την αίσθηση «πατιναρίσματoς» που συνήθως έχουν τα CVT και σχεδόν σε κάνει να ξεχνάς την ύπαρξή του. Έτσι τελικά το σύστημα έχει επαρκή δύναμη, άμεση απόκριση, πολύ καλή ροπή και προσφέρει γραμμική επιτάχυνση, κάνοντας ιδιαίτερα ευχάριστη όσο και ξεκούραση την οδήγηση του αυτοκινήτου και προσφέροντας ασφαλή προσπεράσματα. Συνολικά επιτρέπει την οδήγηση του αυτοκινήτου με αρκετά σβέλτους ρυθμούς αν το επιθυμεί ο οδηγός και αδιάψευστος μάρτυρας για αυτό είναι οι καλές επιδόσεις που προσφέρει (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8”). Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι όλα αυτά γίνονται με μία εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση, η οποία στην πόλη (όπου το σύστημα λειτουργεί πολύ συχνά με τον ηλεκτροκινητήρα) εύκολα πέφτει (αρκετά) κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ. και στον ανοιχτό δρόμο αρκετά κάτω από τα 7. Η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας ήταν 5,6 λίτρα/100 χλμ. κι αυτό τα λέει όλα για ένα αυτοκίνητο με αυτό μέγεθος και αυτές τις επιδόσεις.

Οδηγώντας
Η μεγαλύτερη απόλαυση όμως έρχεται όταν οδηγείς το Civic, υπενθυμίζοντας σου πώς είναι τα… πραγματικά αυτοκίνητα, σε μια εποχή που οδηγούμε το ένα SUV μετά το άλλο! Δεν λέω, η πρόοδος που έχει γίνει στο στήσιμο όλων αυτών των υπερυψωμένων αυτοκινήτων που αγοράζει ο περισσότερος κόσμος, είναι μεγάλη και συμπεριφορά τους ασφαλέστατη. Σε καμία περίπτωση όμως δεν έχει αυτό το «κάτι παραπάνω» που προσφέρει ένα τόσο καλά στημένο χάτσμπακ, σε κράτημα, κατευθυντικότητα και συνολική αίσθηση ελέγχου. Βεβαίως η Honda είναι εδώ και χρόνια η εταιρεία που κατασκευάζει ίσως τα πιο «ευρωπαϊκά» από τα ιαπωνικά αυτοκίνητα σε συμπεριφορά, οπότε δεν μας παραξενεύει η εξαιρετική εντύπωση που μας έκανε αυτό το νέο Civic στο δρόμο. Σε συνδυασμό και με ένα γρήγορο τιμόνι (2,3 στροφές από τέρμα σε τέρμα), ακριβές και με πολύ καλή αίσθηση στη σπορ ρύθμιση, το αυτοκίνητο είναι πολύ ακριβές και ταυτόχρονα πολύ προβλέψιμο στο δρόμο, δεν σε αιφνιδιάζει ποτέ και μπορεί να οδηγηθεί γρήγορα χωρίς να αγχώσει τον οδηγό. Τα δυνατά φρένα συμπληρώνουν τι συνολικά πολύ θετική εικόνα, ενώ το σημαντικό είναι ότι όλα αυτά συνδυάζονται με μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης και απρόσμενα καλή άνεση για ιαπωνικό αυτοκίνητο. Τιμή: Aπό 39.250.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ