Mercedes EQB 250: Οδηγούμε το ηλεκτρικό μοντέλο

Ένα πολύ καλό οικογενειακό αυτοκίνητο για τα ελληνικά δεδομένα, ευρύχωρο και πρακτικό χωρίς μεγάλες εξωτερικές διαστάσεις, ποιοτικό, γρήγορο, ασφαλές ευκολοδήγητο και ευχάριστο στην οδήγηση, με χαμηλό κόστος χρήσης αλλά και με τα γνωστά μειονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (αυξημένη τιμή, μικρότερη αυτονομία από τα συμβατικά, ανεπαρκές δίκτυο φόρτισης).

Mε την πρώτη ματιά αντιλαμβάνεσαι οτι η EQB αποτελεί μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας με το αστέρι. Τα στοιχεία γνώριμα, όπωςείναι η μπροστινή κλειστή μάσκα «black panel» με το αστέρι στο κέντρο και με την φωτεινή led ταινία LED η οποία συνδέει οπτικά τα φωτιστικά σώματα ίδιας τεχνολογίας.Οι μπλέ λεπτομέρειες καθορίζουν την έλλειψη ρύπων όπως και η έλλειψη εξατμίσεων. Οι μυώδεις ώμοι με τα έντονα καμπύλα περιγράμματα κυριαρχούν στο προφίλ του αυτοκινήτου, το οποίο αναδεικνύεται περισσότερο με την ανοδική γραμμή των παραθύρων προς το πίσω μέρος.

Στο πίσω μέρος υπάρχει επίσης ταινία led η οποία συνδέει τα πίσω φώτα .Όμως σε σχέση με την βενζινοκίνητη έκδοση υπάρχουν και σχεδιαστικά αεροδυναικές αλλαγές,με τον αέρα να διαχέεται μέσα από τους ανασχεδιασμένους προφυλακτήρεςενώ και το πάτωμα έχει «σφραγιστεί». Αποτέλεσμα είναι η βελτίωση του αεροδυναμικού συντελεστή σε 0,28 για την ηλεκτρική έκδοση από τον 0,31 για την έκδοση με τον θερμικό κινητήρα.

Περνώντας στο εσωτερικό εντοπίζεις αμέσως την υψηλή ποιότητα κατασκευής με τα αφρώδη πλαστικά, τις δερμάτινες επενδύσεις και τις κόκκινες ραφές, ο οδηγός έχει μπροστά του ένα κόκπιτ με ευρεία οθόνη και σύστημα χειρισμού και ενδείξεων μέσω MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Το ΜΒUX περιλαμβάνει δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες, 10,25 ιντσών η καθεμία, με την αριστερή να αποτελεί τον πίνακα οργάνων. Όσον αφορά τον πίνακα οργάνων αυτός έχει μεγάλες δυνατότητες παραμετροποίησης δείχνοντας διαφορετικά γραφικά και προβολή λειτουργιών.

Αποτελεί ένα από τα κορυφαία συστήματα infotainment της αγοράς, με τεχνητή νοημοσύνη, η οποία αφομοιώνει τις συνήθειες σας. Υπάρχει μεγάλο πλήθος πληροφοριών για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων όπως είναι η αυτονομία, η ροή ενέργειας. Σε αυτή προβάλλονται και οι λειτουργίες του προγραμματισμού φόρτισης του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.

Μπορείτε να χειριστείτε τα συστήματα στις οθόνες είτε μέσω της αφής,είτε με φωνητικές εντολές, είτε με χειρονομιές είτε μέσω των κουμπιών αφής στο δερμάτινο τιμόνι .Μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και το εύχρηστο touchpad στην κονσόλ.

Όλα αυτά τα συστήματα σε συνδυασμό με τον κρυφό φωτισμό σε κονσόλα και αεραγωγούς που θυμίζουν τουρμπίνες αεροσκσφών.

Ο φωτισμός μέσω του σχετικού προγράματος που υπάρχει στην οθόνη μπορεί να διαμορφωθεί, και να προσφέρειένα φαντασμαγορικό θέαμα. Η περιμετρική κάμερα οπισθοπορείας σε διευκολύνει τόσο στο παρακάρισμα όσο και κατά τους ελιγμούς σε στενα σημεία.

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι άνετοι με τους πίσω να κάθονται σαφώς καλύτερα έχοντας «αέρα» για τα γόνατα και ώμους. Ατού της Mercedes EQB αποτελεί το στάνταρ συρόμενο πίσω κάθισμα κατά 14 πόντους που προσφέρει ανάλογα με την τοποθέτηση του έξτρα χώρο σε πορτ-μπαγκάζ ή θάλαμοεπιβατών.

Στον προαιρετικό εξοπλισμό συμεριλαμβάνονται τα καθίσματα στο χώρο του πορτ μπαγκάζ τα οποία είναι πολύ άνετα για άτομα ύψους έως 1,65 μ. μετατρέποντας καθαρά το αυτοκίνητο σε επταθέσιο. Η επταθέσια έκδοση διαθέτει και στην τρίτη σειρά καθισμάτων προσκέφαλα και ζώνες ασφαλείας.

Η Mercedes EQB διατηρεί τον ικανοποιητικότατο τετραγωνισμένο χωρο αποσκευών που φτάνει τώρα τα 495 λίτρα Τιμή μικρότερη από αυτή την βενζινοκίνητης έκδοσης γεγονός που οφείλεται στην παρουσία της μπαταρίας στο πίσω τμήμα της. Η τιμή αυτή μπορεί να φτάσει έως 1.710 ή 465 έως 1.620 λίτρων (για την πενταθέσια και επταθέσια έκδοση, αντίστοιχα). Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.684/1.834/1.701 χλστ., με 2.829 χλστ. μεταξόνιο.

Στην «καρδιά» της EQB 250, οι μηχανικοί τοποθέτησαν έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος είναι τοποθετημένος μπροστά και κινεί τους εμπρός τροχούς. Η σχύς του είναι 190 ίπποι με την μέγιστη ροπή στα 375 Nm. Υπάρχει αυτόματο κιβώτιο μονής σχέσης, αλλά και μια μπαταρία ιόντων-λιθίου χωρητικότητας 66,5 kWh εξελιγμένη από την ίδια την Mercedes Ο ηλεκτροκινητήρας, το κιβώτιο ταχυτήτων , το διαφορικό, η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου και το σύστημα ψύξης έχουν τοποθετηθεί μαζί σε ένα ειδικό πλαίσιο που φέρει τον κωδικό eATS. Αποτέλεσμα είναι οι μειωμένοι θόρυβοι από το όλο συμπαγές σύστημα.

Στον δρόμο παρά το γεγονός ότι ο ηλεκτροκινητήρας έχειν να αντιμετωπίσειν το βάρος των 2.175 κιλών , προσφέρει επιδόσεις που ξεφεύγουν από τα όρια ενός οικογενειακού μοντέλου.’Ετσι τα 0- 100 χλμ.ώρα έρχονται σε 9.2 δευτερόλεπτα με τα την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ.ώρα. Ο τρόπος όμως επιτάχυνσης είναι εντυπωσαικός καθώς η δύναμη έρχεται με γραμμικό τρόπο και αθόρυβα. Και μιλάμε για ένα αυτοκίνητο βάρους σχεδόν 2,2 τόνων.

Στην διάθεση μας είχαμε τα προγράμματα οδήγησης Sport, Comfort και Eco,καθώς και το διαμορφώσιμο από τον οδηγό Individual δίνοντας μια αυτονομία έως 479 χιλιόμετρα.Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ρυθμίζεται από τα paddles πίσω από τιμόνι. Στον υψηλότερο βαθμό του υπάρχει προσομείωση λειτουργίας «one pedal»,χωρίς όμως να υπάρχει πλήρης ακινητοποίηση.

Μέσα στον αστικό κύκλο όπου γίνεται περισσότερη χρήση του συστήματος ανάκτησης ενέργειας με το φρενάρισμα μπορείτε να φτάσετε την αυτονομία που υπόσχεται η Mercedes.

Το σύστημα υποβοήθησης ECO προσφέρει βελτιστοποιημένη διαδικασία ανάκτησης ανάλογα με τις συνθήκες. Η στρατηγική λειτουργίας του αξιοποιεί δεδομένα πλοήγησης, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας και πληροφορίες από τους αισθητήρες του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομεί ενέργεια, αυξάνοντας την αυτονομία φτάνοντας ρεαλιστικά τα 480 χλμ..Η Mercedes-Benz αναφέρει ότι η μέση κατανάλωση αγγίζει τις 16,3 kWh/100 ΧΛΜ.

Η EQB διαθέτει ευφυή συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που σας συμπαραστέκονται άμεσα την ώρα που οδηγείτε. Τα συστήματα ενεργής υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας και ενεργής υποβοήθησης πέδησης περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό, γεγονός που σημαίνει, ότι σε πολλές κρίσιμες καταστάσεις, το τελευταίο έχει την ικανότητα να αποτρέπει μια σύγκρουση ή να μειώνει τη σοβαρότητά της επιβραδύνοντας το όχημα αυτόνομα.

Οι διευρυμένες λειτουργίες του πακέτου υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνουν, ενδεικτικά, τη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, τη λειτουργία λωρίδας έκτακτης ανάγκης, τη λειτουργία προειδοποίησης αποβίβασης, που ειδοποιεί τον οδηγό όταν προσεγγίζουν ποδηλάτες ή οχήματα, και ένα σύστημα προειδοποίησης όταν ανιχνεύονται πεζοί κοντά σε διαβάσεις.

H Mercedes EQB 250 διαθέτει αναρτήσεις με γόνατα MacPherson μπροστα και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Στον δρόμο η ρύθμισης της διαχειρίζεται με εντυπωσιακό τρόπο τον όγκο και το μεγάλο βάρος, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι σε λογικά απείπεδα καθώς η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 15,4 cm. Αυτή η αυξημένη απόσταση σου δίνει την δυνατότητα να κινηθείς και σε εκτός δρόμου διαδρομές ή και σε σκληρές αμμώδεις επιφάνειες εκεί όπου παρά την έλλειψη τετρακίνησης δεν αντιμετωπίσαμε μεγάλες δυσκολίες. Με προσοχή όμως γιατί η έλλειψη τετρακίνησης δεν επιτρέπει υπερβολές.

Οι μηχανικοί έχουν δώσει προτεραιότητα στην άνεση των επιβατών χωρίς όμως να χαθεί το αίσθημα της ασφάλειας με την πρόσφυση να είναι άφθονη. Η αίσθηση που αποκομίσαμε από το σύστημα διεύθυνσης ήταν πολύ καλή . Επιπλέον το σύστημα πέδησης έχει πολύ καλή αίσθηση ειδικά για όποιον γνωρίζει τις «ιδιομορφίες» που παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Πάμε τώρα στο επίμαχο σημείο της φόρτισης της μπαταρίας.Φυσικά είναι ακόμα πιο γρήγορο στους σταθμούς ταχείας φόρτισης συνεχούς ρεύματος (DC). Ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης (State of Charge, SoC ) και τη θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, η EQB φορτίζει σε αντίστοιχο σταθμό φόρτισης με μέγιστη ισχύ έως 100 kW.

Ο χρόνος φόρτισης σε αυτή την περίπτωση είναι περίπου 30 λεπτά για κατάσταση φόρτισης από 10% σε 80%. Και μετά από μόλις 15 λεπτά, έχει φορτιστεί με επαρκή ηλεκτρική ενέργεια για άλλα 150 χιλιόμετρα (WLTP). Τώρα, αν επιλέξετε να κάνετε χρήση Wallbox 11 kW, για μία πλήρη φόρτιση χρειάζονται περίπου έξι ώρες.

Μέσω του Mercedes Me Charge, μπορείτε να φορτίσετε δωρεαν για έναν χρόνο σε περισσότερους από 160 σταθμούς φόρτισης σε όλη την Ελλάδα.

Η Mercedes EQB 250 προσφέρει ηλεκτρική δύναμη με εντυπωσιακές επιδόσεις, ικανοποιητική αυτονομία,,πλούσιο εξοπλσιμό άνεσης και ασφάλειας, μεγάλους χώρους και κύρος στον ιδιοκτήτη της.Για να την αποκτήσετε χρειάζεστε από 58100 ευρώ χωρίς την επιδότηση του κρατικού προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά».

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ