Με αφορμή την έναρξη διάθεσης στην ελληνική αγορά του νέου Honda CR-V, η αντιπροσωπεία της μάρκας οργάνωσε μία εκδήλωση στην Αττική για την παρουσίαση του νέου μοντέλου στους έλληνες δημοσιογράφους, δίνοντάς μας ταυτόχρονα την ευκαιρία να οδηγήσουμε -εκτός από το CR-V-και τα νέα ZR-V και e:Ny1, που επίσης άρχισαν πρόσφατα να διατίθενται στην Ελλάδα.
Το CR-V προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 54.400 ευρώ στην υβριδική έκδοση με κινήσεις τους δύο τροχούς και ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου και παρακολούθησης διασταυρώσεων, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης εντός της προσοχής, 11 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προσαρμοζόμενο cruise control, ηλεκτρικά καθίσματα εμπρός (με ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης για τον οδηγό), θερμαινόμενο τιμόνι, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 επιπλέον θύρες USB πίσω, σύστημα πλοήγησης, ασύρματη φόρτιση κινητού, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Υπενθυμίζεται ότι για το Honda ZR-V οι τιμές ξεκινούν από 44.700 ευρώ και για το ηλεκτρικό e Ny1 από 53.900 ευρώ χωρίς κρατική επιδότηση (45.900 με την επιδότηση).
Το CR-V είναι ίσως το πιο αναγνωρίσιμο μοντέλο της Honda παγκοσμίως και δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι, ακόμα και σε μια εποχή που η αυτοκινητοβιομηχανία κινείται ολοταχώς προς την ηλεκτροκίνηση, η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε μια νέα γενιά, που θα εξακολουθήσει για αρκετά χρόνια να δίνει το παρών στην παγκόσμια αγορά. Βεβαίως, προσαρμοσμένο στην σύγχρονη πραγματικότητα, το νέο CR-V, θα προσφέρεται αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις,. Η πρώτη απ’ αυτές είναι η τελευταία γενιά του γνωστού πλήρως υβριδικού συστήματος e:HEV της Honda, που χρησιμοποιεί ένα 4κύλινδρο 2λιτρο βενζινοκινητήρα ο οποίος λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον, αποδίδει 148 ίππους και χρησιμοποιείται κυρίως για την κίνηση ενός ηλεκτροκινητήρα/γεννήτριας. Αυτός παράγει ηλεκτρική ενέργεια για την τροφοδοσία του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα των 184 ίππων, ο οποίος κινεί τους τροχούς. Το σύστημα εξασφαλίζει στο αυτοκίνητο επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 9”. Η δεύτερη έκδοση είναι μία φορτιζόμενη υβριδική (Plug-in), που χρησιμοποιεί τον ίδιο βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρα, είναι μια μεγαλύτερη μπαταρία 17,7 kWh, η οποία εξασφαλίζει αυτονομία με ηλεκτροκίνηση έως 82 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών.
Το νέο μοντέλο, που προσφέρεται σε εκδόσεις με κίνηση στους 2 ή και στους 4 τροχούς, έχει αρκετά μεγαλύτερες διαστάσεις από το προηγούμενο, με μήκος που φτάνει τα 4,706 μ., ενώ αυξημένο κατά 40 χιλιοστά είναι και το μεταξόνιο (συνολικά 2.701 χιλιοστά), προσφέροντας έτσι σημαντικά μεγαλύτερους χώρους. Ιδιαίτερα μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 587 λίτρα (ή τα 617 στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση). Η απόσταση από το έδαφος είναι 19 εκατοστά για την προσθιοκίνητη έκδοση, 20 εκατοστά για την τετρακίνητη και 16 εκατοστά για τη φορτιζόμενη υβριδική, που προσφέρεται μόνο με κίνηση στους 2 τροχούς. Ενδιαφέρον έχει επίσης το γεγονός ότι η φορτιζόμενη υβριδική έχει διπλάσιο μέγιστο βάρος ρυμούλκησης (με φρένα) από την απλή υβριδική (1.500 κιλά αντί για 750).
Σε ό,τι αφορά τα άλλα δύο νέα SUV της Honda που ήταν παρόντα στην παρουσίαση, θα υπενθυμίσουμε ότι το ZR-V είναι ένα μικρομεσαίο προσθιοκίνητο SUV μήκους 4,568 μ., που γεφυρώνει το κενό μεταξύ του HR-V και του -μεγαλύτερου πλέον- CR-V. Είναι βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με το νέου Civic, αν και είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο και φυσικά είναι υπερυψωμένο, με απόσταση από το έδαφος 18 εκατοστά. Χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda στην τελευταία γενιά του, με βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού και μία μπαταρία νέας τεχνολογίας, που εξασφαλίζει πιο περιορισμένη μείωση της χωρητικότητας με την πάροδο του χρόνου. Για τις επιδόσεις του η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,8”, ενώ οι εκπομπές CO2 είναι κάτω από 140 g/km, εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας. Το e:Ny1 είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Honda, βασισμένο στη νέα πλατφόρμα e:N Architecture F την οποία δημιούργησε η Honda για την κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Το μήκος του είναι 4,387 μ. και ο χώρος αποσκευών 361 ή 344 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση. Ο ηλεκτροκινητήρας των 204 ίππων είναι τοποθετημένα εμπρός και η μπαταρία λιθίου των 68,8 kWh εξασφαλίζει αυτονομία έως 412 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (WLTP). Σχετικά με τις επιδόσεις στην εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 7,6”
Στο πλαίσιο της παρουσίασης είχαμε την ευκαιρία για μια σύντομη οδηγική εμπειρία και με τα τρία νέα μοντέλα. Ξεκινώντας από το CR-V, που οδηγήσαμε στην «απλή» υβριδική έκδοση, θα επισημάνουμε ότι πράγματι πρόκειται πλέον για ένα μεγάλο αυτοκίνητο που προσφέρει άφθονους χώρους για επιβάτες και αποσκευές, όπως επίσης και ότι είναι ιδιαίτερα ποιοτικό κι έχει καλή θέση οδήγησης, χάρη και στα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα. Το υβριδικό σύστημα προσφέρει αρκετή δύναμη για ασφαλή προσπεράσματα, έχει γραμμική ανάπτυξη της ισχύος του, ενώ η έλλειψη συμβατικού κιβωτίου ταχυτήτων (υπάρχει μία σχέση μετάδοσης) τονίζει ακόμα περισσότερο την απολύτως ομαλή και γραμμική επιτάχυνσή του στο πάτημα του γκαζιού. Απολύτως ικανοποιητική επίσης είναι η ελαστικότητα και η απόκρισή του. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή και η οδήγηση χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις. Ακόμα περισσότερο μας άρεσε το ZR-V, που είναι μεν λιγότερο πολυτελές, αν και αρκετά ποιοτικό, κυρίως όμως έχει ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης και δείχνει ακόμα πιο «φιλικό» προς τον οδηγό, λόγω και του μικρότερου μεγέθους του. Το οποίο δεν τον εμποδίζει πάντως να προσφέρει απολύτως επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών των 390 λίτρων είναι επιπέδου μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ. Και φυσικά, λόγω μικρότερου βάρους έχει και αρκετά καλύτερες επιδόσεις από το CR-V.
Την καλύτερη ποιότητα κύλισης, όμως, έχει το ηλεκτρικό e:Ny1, γεγονός που μας εξέπληξε κάπως, δεδομένου ότι έχουμε συνηθίσει τα ηλεκτρικά μοντέλα να έχουν συνήθως πιο σφιχτές αναρτήσεις και πιο «τονισμένες» αντιδράσεις στις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες σε σύγκριση με τα αντίστοιχα συμβατικά, λόγω του αισθητά μεγαλύτερου βάρους τους. Προφανώς εδώ οι μηχανικοί της Honda έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά, όπως δείχνει και γενικότερα η ευκολία οδήγησης και η «φιλικότητα» του αυτοκινήτου, που δεν αιφνιδιάζει τον οδηγό ούτε στην πίεση. Η ποιότητα κατασκευής και υλικών είναι και εδώ υψηλού επιπέδου και οι χώροι για επιβάτες πολύ καλοί (αυτό άλλωστε είναι και ένα από τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων). Η δύναμη του κινητήρα είναι απολύτως επαρκής, οι μηχανικοί της Honda μάλιστα έχουν ρυθμίσει εδώ την απόδοση έτσι ώστε να προσφέρει όσο το δυνατόν πιο γραμμική επιτάχυνση και όχι το συνηθισμένα απότομο «τίναγμα» των ηλεκτρικών αυτοκινήτων (λόγω της απόδοσης της μέγιστης ροπής από μηδενικές στροφές). Προφανώς στο επόμενο διάστημα έχουμε τη δυνατότητα και για μία πιο λεπτομερή δοκιμή και των 3 νέων μοντέλων, οπότε θα επανέλθουμε.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ