Δοκιμή BMW X6 xDrive 30d

Η τρίτη γενιά της X6 ανανεώθηκε για το 2024, αποκτώντας πολύ διαφορετικά φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος, ελαφρώς ανασχεδιασμένα στο πίσω, έναν νέο σχεδιασμό στη μάσκα και τον προφυλακτήρα, ο οποίος, ανεξαρτήτως χρώματος, είναι μαύρος στη μέση και κάνει μια ωραία αντίθεση, αλλά και νέες επιλογές για τα σχέδια στις ζάντες. Όσο και αν αλλάζει στις λεπτομέρειες, βέβαια, η σιλουέτα της είναι άμεσα αναγνωρίσιμη από κάθε γωνία. Το ογκώδες αμάξωμα της δίνει μια επιβλητική παρουσία στο δρόμο, ενώ ειδικά με το χρώμα του αμαξώματος στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, Individual Frozen PureGrey (4.019€), και τις ζάντες των 21 ιντσών (2.041€), τραβά όλα τα βλέμματα.

Είναι δεδομένο ότι σε αυτοκίνητα όπως η BMW X6, κανείς δεν θα δεχτεί τίποτα λιγότερο από το τέλειο. Πληρώνοντας τόσα χρήματα οι απαιτήσεις είναι υψηλές και ο ανταγωνισμός, αμείλικτος. Η BMW όμως έχει καταφέρει να φτιάξει τη δική της συνταγή. Η X6 είναι αδιαμφισβήτητα επιβλητική, με διαφορετική σχεδιαστική προσέγγιση, μια συμμετοχική οδική συμπεριφορά και κορυφαία ποιότητα που ξεπερνά κατά πολύ τα standards, ακόμη και αυτής της κατηγορίας. Συνοδεύεται δε από κάθε τεχνολογία που έχει στη διάθεσή της η BMW, όπως και με έναν φανταστικό εξακύλινδρο diesel που παρά το γεγονός ότι είναι η βασική επιλογή στην γκάμα, δεν υπολείπεται πουθενά. Η βασική έκδοση στοιχίζει 108.300 € για την X6 xDrive30d, με δυνατότητα να αγγίξει πολύ υψηλότερα νούμερα αν ο αγοραστής παρασυρθεί από την ατελείωτη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού.

Η X6 είναι ένα από τα αυτοκίνητα στην γκάμα της ΒΜW που έχει διατηρήσει την κλασική μάσκα «kidneygrill» στην παραδοσιακή μορφή της, χωρίς να την τετραγωνίσει ή να την κάνει υπερβολικά μεγάλη. Τα Angel Lights όμως -τα φώτα που έδιναν σε κάθε BMW μια χαρακτηριστική παρουσία τα βράδια- έχουν μείνει στο παρελθόν. Για να γίνεται, λοιπόν, άμεσα αναγνωρίσιμη όλο το 24ωρο, οι τεχνικοί της BMW επέλεξαν να φωτίσουν τις σχάρες τις μάσκας με έναν πρωτοποριακό τρόπο. Όταν δεις αυτά τα φώτα στον καθρέφτη σου, δεν έχεις αμφιβολία για το αυτοκίνητο που βρίσκεται πίσω σου.

Το εσωτερικό της είναι πολύ περιποιημένο και η ποιότητα συναρμολόγησης άριστη. Κάθεσαι σε αναπαυτικά, θερμαινόμενα/κλιματιζόμενα καθίσματα και με φάρδος που ξεπερνά τα 2 μέτρα, αισθάνεσαι ευρυχωρία. Ακόμη και οι πίσω επιβάτες θα στριμωχθούν από την coupé οροφή. Το τιμόνι έχει ωραία αίσθηση με ιδανικές διαστάσεις, ενώ πίσω από αυτό βρίσκεται ο… κυβερνοχώρος. Η μεγάλη κυρτή οθόνη που συνδυάζει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με το σύστημα infotainment. Σε αυτό, έχουμε αμέτρητες δυνατότητες παραμετροποίησης για πολλές λειτουργίες της X6, όπως ο εσωτερικός φωτισμός ή τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης. Κάτι που μου αρέσει πολύ, είναι η λειτουργία gesture control, όπου ελέγχεις το σύστημα κουνώντας τα χέρια σου στον αέρα.

Ο πίνακας οργάνων έχει αρκετές διαφορετικές μορφές και πληροφορίες, ενώ μέσα από αυτόν ρυθμίζουμε και το τι προβάλλεται στο head-up-display του παρμπρίζ. Οι μόνοι χειρισμοί που δεν είναι αφής βρίσκονται κάτω από τους αεραγωγούς και γύρω από το λεβιέ των ταχυτήτων και αφορούν τις πιο χρήσιμες συντομεύσεις όπου πρέπει να έχεις άμεση πρόσβαση εν κινήσει: τα προγράμματα οδήγησης, ο μοχλός της έντασης ή ο διακόπτης ρύθμισης ύψους του αμαξώματος. Όπως και σε κάθε αυτοκίνητο της BMW, η σχεδίαση της καμπίνας έχει έναν οδηγοκεντρικό και δυναμικό χαρακτήρα.

Αυτό που ευχαριστιέσαι πραγματικά στην X6 είναι η άνεση που προσφέρει: εξαιρετική ηχομόνωση, καλή ποιότητα κύλισης και πλήρως εξελιγμένα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού. Ελέγχεις τη μουσική με κινήσεις των χεριών σου, η οθόνη στον ψηφιακό πίνακα οργάνων σου προβάλλει το δρόμο μπροστά μαζί με βελάκια για την κατεύθυνση που πρέπει να ακολουθήσεις (χρησιμοποιώντας επαυξημένη πραγματικότητα) και κάθεσαι σε αναπαυτικά καθίσματα. Έτσι, λοιπόν, όσο «ζόρικη» κι αν φαίνεται, είναι στα καλύτερα της, όταν την οδηγείς χαλαρά.

Η BMW X6 xDrive30d που είχαμε στη διάθεσή μας, χρησιμοποιεί έναν εξακύλινδρο σε σειρά, turbo diesel κινητήρα 3.0 λίτρων. Το εν λόγω σύνολο είναι πραγματικά εξαιρετικό, σε κάθε πιθανό τομέα. Αρχικά χρησιμοποιεί τεχνολογία mild hybrid 48V, η οποία εκτός από χαμηλότερη κατανάλωση, δίνει και καλοδεχούμενες ενέσεις ισχύος στα χαμηλά. Τα πιστόνια είναι πλέον ατσάλινα, αντί για αλουμινένια και το turbo έχει πτερύγιο μεταβλητής γεωμετρίας. Σχετικά με την παροχή του καυσίμου έχουμε ένα νέο common rail άμεσου ψεκασμού και μπεκ με ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα που ολοκληρώνουν έως και 12 ψεκασμούς ανά κύκλο καύσης με πίεση που μπορεί να φτάσει μέχρι τα 2.500 bar. Η απόδοση του μοτέρ αγγίζει τα 298 PS (286 PS ο diesel και 12 PS ο ηλεκτροκινητήρας) και τα 670 Nm (650 Nm ο diesel, 200 Nm o ηλεκτροκινητήρας), δηλαδή 33 ίπποι και 50 Nm παραπάνω από την έκδοση προ της ανανέωσης. Μαζί με την ήπια υβριδική τεχνολογία που βοηθάει χαμηλά, η αίσθηση του μοτέρ είναι πολύ πιο γεμάτη και η απόκριση, σημαντικά καλύτερη.

Σε απόλυτους αριθμούς, ολοκληρώνει τα 0-100 km/h σε 6,1 sec και «τερματίζει» στα 233 km/h. Η μετάδοση γίνεται φυσικά και στους τέσσερις τροχούς με το σύστημα τετρακίνησης xDrive και το κιβώτιο είναι το ιδιαίτερα αποδοτικό Steptronic των 8 σχέσεων, το οποίο αλλάζει γρήγορα και εκμεταλλεύεται άριστα τα υψηλά αποθέματα ροπής του κινητήρα, εναλλάσσοντας έξυπνα τις σχέσεις. Ιδιαίτερα εντυπωσιακά όμως είναι τα πράγματα σε ό,τι αφορά την κατανάλωση. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, χωρίς καμία απολύτως προσπάθεια οικονομικής οδήγησης (το αντίθετο θα λέγαμε) ο μετρητής έδειξε στρογγυλά 10 lt / 100 km, με μπόλικη χρήση πόλης, αλλά και αρκετή κίνηση σε επαρχιακούς και αυτοκινητόδρομους. Ταξιδεύοντας μπορεί με άνεση να σταθεροποιηθεί κοντά στα 8 lt / 100 km, ενώ ακόμη και υπό πίεση, δύσκολα θα ξεπεράσει τα 12 lt. Αν αυτό δεν είναι επίτευγμα για ένα τεράστιο SUV 2+ τόνων, τότε τι είναι; Μη ξεχάσουμε να αναφέρουμε ότι ο diesel είναι μεταξένιος στη λειτουργία του. Ο ήχος μόνο «ξενέρωτος» δεν είναι, με έναν ελαφρύ μπάσο τόνο να μπαίνει στην καμπίνα όταν πατηθεί βαθύτερα το δεξί πεντάλ.

Βασικό στοιχείο της BMW X6, είναι η δυνατότητά της να καλύπτει απρόσκοπτα μεγάλες αποστάσεις. Η αερανάρτηση στη ρύθμιση Comfort σβήνει τις κακοτεχνίες του δρόμου. Δεν θα νιώσεις ποτέ να είναι μαλακή, ακόμη και στην πιο soft ρύθμιση, όμως ολοκληρώνει με επιτυχία την αποστολή της άνεσης. Πολύτιμος αρωγός και τα εκπληκτικά καθίσματα κρατάνε ξεκούραστα τα σώματα, ακόμη και μετά από ώρες. Στον αυτοκινητόδρομο η ποιότητα κύλισης εντυπωσιάζει και παρά τους τεράστιους τροχούς, η X6 μοιάζει να αιωρείται πάνω από την άσφαλτο. Φυσικά, αντάξια είναι και η ηχομόνωση, ενώ το μεγάλο ρεζερβουάρ των 80 λίτρων μαζί με τη συγκρατημένη «δίψα» του μοτέρ, εξασφαλίζει αυτονομία που μπορεί να ξεπεράσει τα 1.000 km με ένα γέμισμα. Η μακριά όγδοη σχέση του σασμάν συγκρατεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα και γενικότερα, το ταξίδι μαζί της είναι μια εμπειρία τόσο για τον οδηγό, όσο και για τους επιβάτες.

Η ειδοποιός διαφορά της X6 όμως, έρχεται όταν εμφανιστεί επαρχιακός δρόμος. Σε σύγκριση με την X5 με την οποία μοιράζεται σχεδόν το σύνολο των μηχανικών μερών, το τιμόνι είναι πιο γρήγορο, η ανάρτηση πιο σφιχτή και οι κινήσεις του αμαξώματος πιο συγκροτημένες. Η νέα BMW X6 δεν έχει την πιο σπορ προσέγγιση που έβρισκες στην πρώτη γενιά (Ε71), όμως και πάλι διαφοροποιείται επαρκώς από την πιο «οικογενειακή αδερφή». Το καταλαβαίνεις από τον τρόπο που στρίβει. Επιλέγοντας το πρόγραμμα Sport, η αερανάρτιση χαμηλώνει κατά 200 mm και σφίγγει, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις κλίσεις του αμαξώματος. Οι ηλεκτρικές αντιστρεπτικές ισορροπούν το αμάξωμα ασκώντας αντίθετη πίεση και μηδενίζοντας το body roll, το κιβώτιο αγριεύει και ρίχνει μια ελαφριά «κλωτσιά» στην αλλαγή, τα μάγουλα στα καθίσματα μαζεύονται περικυκλώνοντας καλύτερα τα σώματα των εμπρός επιβατών και η τετρακίνηση xDrive μοιράζει τη ροπή πάντα στους σωστούς τροχούς.

Για την ακρίβεια, η BMW X6 έχει τόση πρόσφυση που μοιάζει ακλόνητη. Με ελαστικά (Pirelli P Zero) διάστασης 315/35 πίσω και 275/40 εμπρός σε ζάντες 21 ιντσών, ανάρτηση με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς (πέντε) συνδέσμους πίσω και τόσο φαρδύ ίχνος στον δρόμο, είναι σχεδόν αδύνατο να μην ακολουθήσει την πορεία που υποδεικνύεις με το τιμόνι, ακόμη και στο γλιστερό.

Σύμφωνα με την BMW η τετρακίνηση xDrive έχει «πισωκίνητα» χαρακτηριστικά, όμως ο μόνος τρόπος για να το διαπιστώσεις με τον συγκεκριμένο κινητήρα, είναι σε κλειστή στροφή χωρίς καλή άσφαλτο, όπου πράγματι θα νιώσεις το πίσω μέρος να ανοίγει την τροχιά του για να σβήσει την υποστροφή. Δεν θα χρειαστεί ποτέ να διορθώσεις με ανάποδο, όμως τελικά θα βγεις από τη στροφή με το τιμόνι ίσια. Με λίγα λόγια, σημαδεύεις και η X6 περνάει, όση κι αν είναι η φόρα. Και οι μηχανικοί αξίζουν τα εύσημα, όχι μόνο για την αποτελεσματικότητα του συνόλου, αλλά και για την ιδιότητα του αυτοκινήτου να κρύβει τον τεράστιο όγκο του όσο κινείται γρήγορα.

Ακόμα και στα φρένα δεν θα νιώσεις ποτέ ανασφάλεια, με τις τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός, τη μονοπίστονη πίσω και τους αεριζόμενους δίσκους σε κάθε άξονα να διαχειρίζονται μαεστρικά την ορμή που προκύπτει από το μεγάλο βάρος. Εκεί που δεν κρύβεται ο όγκος, είναι εντός πόλης. Το αυτοκίνητο είναι φαρδύ και μακρύ, οπότε δυσκολεύεται στην κίνηση αλλά και στα στενά. Η προαιρετική τετραδιεύθυνση θα έκανε δουλειά, όπως μας είχε εντυπωσιάσει στη νέα BMW i7 που οδηγήσαμε πριν κάποιους μήνες, άρα θεωρούμε ότι αποτελεί “must” για όποιον θέλει να αγοράσει μια X6 και να μην ιδρώνει στην πόλη. Το θετικό που οφείλουμε να αναγνωρίσουμε, είναι ότι παρά τη γραμμή της οροφής, η ορατότητα είναι καλή προς τα πίσω και διαγώνια. Δεν θυμίζει σε τίποτα την πρώτη X6 όπου έπασχε σε αυτό το κομμάτι.

Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Κινητήρας

Εξακύλινδρος σε σειρά

Twin-PowerTurbo, ήπιο υβριδικό 48V, άμεσου ψεκασμού πετρελαίου

Χωρητικότητα 2.993 κ.εκ.

Iσχύς κινητήρα

Μέγιστη ισχύς: 298 ίπποι / 4.000 σ.α.λ.

Μέγιστη ροπή: 650 Nm ροπής / 1.500-2.500 σ.α.λ.

Μετάδοση

Κίνηση στους τέσσερις τροχούς (xDrive)

Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων Steptronic

Επιδόσεις

Τελική ταχύτητα: 233 χλμ./ώρα

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα: 6.1”

Μέση κατανάλωση

Κατασκευαστή (WLTP): 7-7,9 λίτρα/100 χλμ.

Εκπομπές CO2: 187 γρ./χλμ.

Ρεζερβουάρ

80 λίτρα

Αμάξωμα

Διαστάσεις (μήκος x πλάτος x ύψος) χλστ.: 4.960 x 2.004 x 1.700

Μεταξόνιο 2.975 χλστ.

Βάρος 2.220 κιλά

Τιμή αγοράς

Από 108.300€

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ