Ο θρίαμβος της Ferrari και η εγκατάλειψη του Μαξ Φερστάπεν, ήταν τα δύο στοιχεία που χαρακτήρισαν το Γκραν Πρι της Μελβούρνης, που ολοκληρώθηκε με τον θρίαμβο του Ισπανού, Κάρλος Σάϊνθ και το «1-2» της ιστορικής εταιρείας κατασκευαστών, καθώς δεύτερος τερμάτισε ο Μονεγάσκος, Σαρλ Λεκλέρκ.
Ο Ολλανδός τρις παγκόσμιος πρωταθλητής και αδιαφιλονίκητο φαβορί και για τον εφετινό τίτλο, υποχρεώθηκε -λόγω προβλήματος πέδησης στο RB20 του- να εγκαταλείψει τον αγώνα, που διεξήχθη στην πίστα Albert Park και ήταν ο τρίτος του εφετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος.
Αφού επικράτησε εύκολα στους πρώτους δύο αγώνες της περιόδου, στο Μπαχρέιν και στην Σαουδική Αραβία, ο Φερστάπεν εξασφάλισε την 35η pole position του στην F1 και λογικά ήλπιζε ότι θα ισοφαρίσει το ρεκόρ των 10 διαδοχικών νικών, που είχε από την περασμένη σεζόν, ξεπερνώντας στον σχετικό πίνακα τον Γερμανό, Σεμπάστιαν Φέτελ (σ.σ. εννέα σερί νίκες το 2013).
Ομως στον δεύτερο γύρο του αγώνα, ο Σάϊνθ προσπέρασε τον Ολλανδό «πιλότο», ο οποίος λίγο αργότερα, διαπίστωσε ότι από το μονοθέσιο του έβγαινε «μπλε καπνός».
«Μόλις έσβησαν τα φώτα, το δεξί φρένο έκλεισε, οπότε το αυτοκίνητο ήταν δύσκολο να οδηγηθεί από την αρχή», εξήγησε στην συνέχεια ο «Mad Max», ο οποίος μετρούσε 43 διαδοχικά GP χωρίς να εγκαταλείψει.
A fiery end to Max Verstappen’s race 🔥#F1 #AusGP pic.twitter.com/Gu6PWdqFTj
— Formula 1 (@F1) March 24, 2024
Ο Ολλανδός παραμένει στην κορυφή του πρωταθλήματος, αλλά ο Λεκλέρκ πέρασε στην δεύτερη θέση, μόλις τέσσερις βαθμούς πίσω από τον επικεφαλής (σ.σ. 51 βαθμοί έναντι 47).
Οπως στην Σινγκαπούρη τον περασμένο Σεπτέμβριο -όπου τελείωσε το πρώτο σερί δέκα νικών του Φερστάπεν- ο Σάϊνθ, ο οποίος μόλις επέστρεψε από την επέμβαση σκωληκοειδείτιδας πριν από 15 ημέρες, έφθασε στην τρίτη νίκη του στην F1, μετά την Σιγκαπούρη το 2023 και το Σιλβερστόουν το 2022.
«Ηταν ένας πολύ καλός αγώνας, σωματικά δεν ήταν ο πιο εύκολος, αλλά ήμουν σε μεγάλο βαθμό μόνος, οπότε μπορούσα να διαχειριστώ τον ρυθμό και τα ελαστικά», σχολίασε ο Ισπανός οδηγός στον τερματισμό.
Now THAT’S the way to make a comeback 💪 pic.twitter.com/mI02syWyHb
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 24, 2024
Ο Σάϊνθ και ο Λεκλέρκ, «προσέφεραν» στην Ferrari το πρώτο της «1-2 μετά το GP του Μπαχρέιν το 2022.
«Είναι ωραία αίσθηση, ειδικά για την ομάδα», είπε ο Λεκλέρκ, ο οποίος τερμάτισε μπροστά από τον Βρετανό, Λάντο Νόρις με McLaren, ενώ ο «ομόσταυλος» του, ο Αυστραλός, Οσκαρ Πιάστρι, απέτυχε ν’ ανεβεί στο βάθρο, στο τέλος του αγώνα που σημαδεύτηκε από το εντυπωσιακό ατύχημα του Τζορτζ Ράσελ.
#AusGP podium dump 🏆 📸#F1 pic.twitter.com/JmwRVlquSi
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 24, 2024
Ο Βρετανός οδηγός, προσέκρουσε σε προστατευτικό τοίχο πριν καταλήξει στην αριστερή πλευρά του μονοθεσίου του που σταμάτησε στην μέση της πίστας. Ευτυχώς, ήταν ένα ατύχημα χωρίς σωματικές συνέπειες για τον έμπειρο οδηγό.
Στα αξιοσημείωτα του αγώνα, το γεγονός ότι ο Βρετανός επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής, Λιούις Χάμιλτον -ο οποίος αναμένεται την επόμενη χρονιά στην Ferrari και στην θέση του Σάινθ- εγκατέλειψε λόγω προβλήματος στον κινητήρα.
The top 10 in Melbourne 🇦🇺#F1 #AusGP pic.twitter.com/TP4qRBc83Y
— Formula 1 (@F1) March 24, 2024
Η πρώτη οκτάδα της τελικής κατάταξης, έχει ως εξής:
1. Κάρλος Σάϊνθ (Ισπανία/Ferrari) τα 311.402 χλμ. σε 1:20:26.843
2. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 2.366
3. Λάντο Νόρις (Βρετανία/McLaren-Mercedes) 5.904
4. Οσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren-Mercedes) 35.770
5. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull) 56.309
6. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Aston Martin-Mercedes) 1:20.992
7. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin-Mercedes) 1:33.222
8. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/Racing Bulls-Red Bull) 1:35.601
Καλύτερος γύρος στον αγώνα: Σαρλ Λεκλέρκ 1:19.813 στον 56ο γύρο (μέσος όρος: 238.066 χλμ/ω)
Εγκατέλειψαν:
Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) : φρένα 4ος γύρος
Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία/Mercedes) : κινητήρας 16ος γύρος
Τζορτζ Ράσελ (Βρετανία/Mercedes) : περιστροφή 57ος γύρος
Η κατάταξη των οδηγών και των κατασκευαστών, έχει ως εξής:
1. Μαξ Φερστάπεν 51 βαθμοί
2. Σαρλ Λεκλέρκ 47
3. Σέρχιο Πέρες 46
4. Κάρλος Σάϊνθ 40
5. Οσκαρ Πιάστρι 28
6. Λάντο Νόρις 27
7. Φερνάντο Αλόνσο 20
8. Τζορτζ Ράσελ 18
9. Λιούις Χάμιλτον 8
10. Λανς Στρολ 7
11. Ολιβερ Μπίρμαν 6
12. Γιούκι Τσουνόντα 4
13. Νίκο Χούλκενμπεργκ 3
14. Κέβιν Μάγκνουσεν 1
15. Αλεξάντερ Άλμπον 0
16. Ζου Γκουανιού 0
17. Ντάνιελ Ρικιάρντο 0
18. Εστεμπάν Οκον 0
19. Πιέρ Γκασλί 0
20. Βάλτερι Μπότας 0
21. Λόγκαν Σάρτζεαντ 0
1. Red Bull 97 βαθμοί
2. Ferrari 93
3. McLaren-Mercedes 55
4. Aston Martin-Mercedes 27
5. Mercedes 26
6. Racing Bulls-Red Bull 4
7. Haas-Ferrari 4
8. Williams-Mercedes 0
9. Sauber-Ferrari 0
10. Alpine-Renault 0
Mε πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ