Το γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο που πρωτοπαρουσιάστηκε πριν κάμποσα χρόνια, εξακολουθεί να είναι τόσο καλό απλώς με μία ανανέωση, δείχνει πόσο πετυχημένη ήταν η προσπάθεια της Mazda για τη δημιουργία ενός premium σούπερ μίνι που θα ξεχωρίζει με την ποιότητα και τα οδικά χαρακτηριστικά του. Δεν είναι μεν από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, αλλά για όποιον δεν το θέλει για πρώτο οικογενειακό αυτοκίνητο ώστε να το μετράει με το υποδεκάμετρο, προσφέρει υψηλή ποιότητα και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, είναι εξαιρετικά ευχάριστο οδηγικά και προσφέρει μία πολύ χαμηλή κατανάλωση για βενζινοκίνητο, ενώ καλύπτεται και από εγγύηση 6 ετών. Μια εξαιρετική επιλογή για όσους δεν υποκύπτουν στη μόδα των Crossover/SUV.
Η Mazda, αντί να ακολουθήσει μία ηττοπαθή πολιτική κατάργησης του σούπερ μίνι της όταν πέρασε το συνηθισμένο χρονικό διάστημα που έχουμε συνηθίσει να διαρκεί η εμπορική ζωή ενός μοντέλου, κάτι που ουσιαστικά θα σήμαινε και την κατάργησή του, αφού όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές στρέφουν τους πόρους εξέλιξης νέων μοντέλων προς την ηλεκτροκίνηση, αποφάσισε να προχωρήσει σε μια ανανέωση. Μια κίνηση πολύ λογική, αφού το αυτοκίνητο ήταν από τα κορυφαία σούπερ μίνι και στην πραγματικότητα δε χρειαζόταν καμιά αλλαγή στα βασικά «αυτοκινητικά» τεχνικά του στοιχεία, αλλά ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα, μία αναβάθμιση του εξοπλισμού με βάση τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά και κάποιες επεμβάσεις σε υλικά και χρώματα, που θα αναδείκνυαν ένα ακόμα πιο ποιοτικό χαρακτήρα.
H Mείναι μια εταιρεία με φανατικό κοινό, που αναγνωρίζει την ποιότητα και την αξιοπιστία της. Διαθέτει πλούσια γκάμα μοντέλων, ικανών να καλύψουν όλες τις ανάγκες, τόσο με το μέγεθος και τους χώρους, όσο και με τις τεχνολογίες που προσφέρουν. Από ήπια υβριδικά μοντέλα, σε Plug-in που μπαίνουν στην πρίζα, αλλά και αμιγώς ηλεκτρικάΤο ανανεωμένο Mazda2 Hybrid αποτελεί μια διαφορετική περίπτωση, με τεχνολογία full hybrid, που μέχρι πρότινος δεν ήταν διαθέσιμη από την ιαπωνική εταιρεία. Πρόκειται για μια άκρως ενδιαφέρουσα πρόταση που δίνει νέο νόημα στο μικρό της Mazda και μεγαλύτερο πλουραλισμό.
Η Mazda προσφέρει το 2 σε… δύο εκδόσεις. Μια ήπια υβριδική, που έχει προκύψει από τα σπλάχνα της και μια «2 Hybrid», που αποτελεί προϊόν της συνεργασίας της με την Toyota. Στην πράξη έχουμε μια περίπτωση rebadging, με την Toyota να δίνει τη βάση, που δεν είναι άλλο από το Yaris Hybrid και τη Mazda να πραγματοποιεί τις απαραίτητες αλλαγές προκειμένου να του δώσει την δική της ταυτότητα
Με μέτρο φυσικά, καθώς η συγκράτηση του κόστους χαμηλά είναι ένα από τα μεγάλα ζητούμενα, από τα οποία δεν πρέπει να παρεκκλίνει η Mazda. Το 2 Hybrid δεν είναι νέο στη γκάμα, καθώς βρίσκεται στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας από το 2022. Φέτος λοιπόν ήταν η χρονιά της ανανέωσης, που θα έδινε στο μικρό, αποδοτικό μοντέλο, ακόμα πιο φρέσκο και ξεχωριστό χαρακτήρα.
Ήπιες αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί στην ανανεωμένη εκδοχή του Mazda2 Hybrid. Πιο συγκεκριμένα ο προφυλακτήρας είναι ανασχεδιασμένος, με τους αεραγωγούς και τα φώτα ομίχλης τώρα να έχουν εξοβελιστεί στις άκρες του. Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται για τα φώτα είναι LED, τόσο για τα εμπρός, όσο και για τα πίσω.
Περνώντας στο προφίλ, οι μεγαλύτερες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, που είναι τώρα διαθέσιμες στην ανώτερη εξοπλιστικά έκδοση του μοντέλου, γεμίζουν πιο καλά τους φουσκωμένους θόλους ενισχύοντας τη δυναμική εικόνα του υβριδικού supermini. Ανασχεδιασμένος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, ενώ την εικόνα των αλλαγών ολοκληρώνει η απουσία της μαύρης φάσας στην πέμπτη πόρτα, η οποία τώρα έχει ενιαίο χρώμα με το αμάξωμα.
Στο εσωτερικό η εικόνα είναι γνώριμη και χωρίς σημαντικές αλλαγές, με την ποιότητα να δίνει πόντους στο μικρό ιαπωνικό μοντέλο. Η καλή συναρμογή των πλαστικών, ακόμα και των πιο σκληρών, αναβαθμίζει την εν γένει εικόνα του, με τις μεγάλες ψηφιακές οθόνες που αποτελούν μέρος του εξοπλισμού των ανώτερων εκδόσεων, να προσθέτουν πόντους στο τεχνολογικό υπόβαθρο του 2 Hybrid.
Νέα είναι η κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων, με διαγώνιο 9 ή 10,5 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Επίσης, παρέχει δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με Android Auto και Apple CarPlay. Επιπλέον, στις ανώτερες εξοπλιστικά εκδόσεις ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, αρχικά 7 ιντσών και στην κορυφαία 12,3 ιντσών. Όσον αφορά τον εξοπλισμό που παρουσιάζεται αναβαθμισμένος, υπάρχει κάμερα οπισθοπορείας, ενεργό cruise control, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, όπως και αυτόματο φρενάρισμα. Προαιρετικά υπάρχει επιπλέον, το head-up display, όπως και πανοραμική οροφή.
Οι compact διαστάσεις του Mazda2 που το τοποθετούν κάτω από το ψυχολογικό όριο των τεσσάρων μέτρων, τού χαρίζουν ευελιξία, χωρίς να του στερούν από χώρους. Πιο συγκριμένα, το μικρό ιαπωνικό μοντέλο έχει μήκος 3.940 χλστ., με πλάτος 1.745 χλστ. και ύψος 1.500 χλστ., όταν το μεταξόνιό του αγγίζει τα 2.560 χλστ.
Αυτό ερμηνεύεται σε καλούς χώρους για τέσσερα άτομα, τόσο όσον αφορά τα πόδια, όσο και την πιο ζωτική διάσταση των ώμων, εκεί που νιώθεις άνετα εφόσον ο χώρος ικανοποιεί. Ο οδηγός κάθεται άνετα στην πολυρυθμιζόμενη θέση του, έχοντας τα πάντα σε απόσταση… βολής. Τα χειριστήρια στο τιμόνι κάνουν πιο εύκολη τη δουλειά του, ενώ η απόσταση από το συνοδηγό του παρέχει τον απαραίτητο αέρα για να νιώθει ευχάριστα στην όμορφη καμπίνα του νέο Mazda2.
Η υβριδική αυτοφορτιζόμενη μονάδα του Mazda2 Hybrid δεν είναι κάποιος νέος γνώριμος, καθώς προέρχεται αυτούσια από το Yaris Hybrid. Καθόλου κακό, το αντίθετο μάλιστα, καθώς είναι εγνωσμένης αξίας και διακρίνεται για την αποδοτικότητά της. Αναλυτικότερα αποτελείται από έναν 3κύλινδρο 1.500άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης, με απόδοση 92 ίππων, που συνεπικουρείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ 59 kW (80 ίππων), με τη συνολική ισχύ να ανέρχεται στους 116 ίππους.
Η επιλογή όμως κάθε υβριδικού συστήματος κρίνεται από την κατανάλωση, στην μείωση της οποίας αποσκοπεί. Και σύστημα του Mazda 2 δικαιώνει απολύτως τους μηχανικούς εταιρείας, αφού το αυτοκίνητο είναι πολύ οικονομικό, θυμίζοντας περισσότερο ντίζελ παρά βενζινοκίνητο. Και στη δοκιμή του πρόσφατα ανανεωμένου μοντέλου η μέση κατανάλωση στα χέρια μας ήταν… ακριβώς ίδια με αυτήν της δοκιμής της προηγούμενης έκδοσης το 2021, κάτι που αποδεικνύει ότι ανταποκρίνεται απολύτως στην πραγματικότητα. Η μέση τιμή που είδαμε τελικά ήταν μόλις 5,6 λίτρα/100 χλμ. (με οδήγηση στην πόλη και σε περιαστικούς δρόμους της Αττικής) κι αυτό τα λέει όλα, επιβεβαιώνοντας την εξαιρετική οικονομία που προσφέρει στο αυτοκίνητο το συγκεκριμένο σύστημα της Mazda. Η χαμηλή κατανάλωση επιβεβαιώνεται και από τις χαμηλές εκπομπές CO2 στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, που είναι μόνο 107 g/km, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τέλη κυκλοφορίας κι επιτρέποντας την καθημερινή είσοδό του στο δακτύλιο της Αθήνας. Το ρεζερβουάρ των 44 λίτρων προσφέρει -χάρη στη χαμηλή κατανάλωση- αυτονομία περισσότερων από 700 χιλιομέτρων, που αποτελεί… όνειρο για οποιοδήποτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο!
Οδηγώντας
Η ποιοτική εικόνα του αυτοκινήτου ενισχύεται στο δρόμο με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει για την κατηγορία (χάρη και στην πολύ καλή ακαμψία του αμαξώματος), αλλά και την πολύ ικανοποιητική άνεση. Η οδική συμπεριφορά είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, με πολύ καλό κράτημα, άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού και αντίστοιχου επιπέδου κατευθυντικότητα, όπως και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις σε κάθε περίπτωση. Ο έλεγχος του αυτοκινήτου διευκολύνεται από το πολύ καλό τιμόνι, που είναι ακριβές και με καλή αίσθηση και το συνολικό αίσθημα ασφάλειας ενισχύεται από τα καλά φρένα. Συνολικά είναι ένα από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας που δεν μεταφέρει απλώς με ασφάλεια και άνεση τους επιβάτες, αλλά είναι και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ