Το Audi Q5 SUV είναι ένα από τα πιο δημοφιλή SUV στη μεσαία κατηγορία στη Γερμανία και την Ευρώπη για περισσότερα από 15 χρόνια.
Η Audi παρουσιάζει τώρα την τελευταία γενιά του best seller: το νέο Q5, το οποίο είναι ακόμα πιο σύγχρονο και δυναμικό. Είναι το πρώτο SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα PPC και τροφοδοτείται από αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έχουν γίνει ακόμα πιο οικονομικοί χάρη στην τεχνολογία MHEV plus. Το Q5 εντυπωσιάζει με ένα μοντέρνο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment) και την φιλοσοφία λειτουργίας του, τις εξατομικεύσιμες digital υπογραφές φωτισμού και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Το σπορ Audi SQ5 συμπληρώνει τη νέα γκάμα του μοντέλου στην πρεμιέρα του, ενώ στο μέλλον, θα εμπλουτιστεί με plug-in hybrid εκδόσεις
Με το νέο Q5, η Audi λανσάρει την τρίτη γενιά του επιτυχημένου μοντέλου της. Η πρώτη γενιά του μεσαίου SUV κυκλοφόρησε το 2008 και έκτοτε κυριαρχεί στη συγκεκριμένη κατηγορία για την premium μάρκα. Το νέο Audi Q5 συνεχίζει τώρα αυτή την ιστορία επιτυχίας.
Ως το δεύτερο μοντέλο της γκάμας, το Q5 SUV βασίζεται – όπως και τα νέα μοντέλα Audi A5 – στην Premium Platform Combustion (PPC). Η πλατφόρμα επιτρέπει στην Audi να λανσάρει εμπορικά μοντέλα με υψηλές τεχνικές προδιαγραφές σε διαφορετικές κατηγορίες. Η ευελιξία της PPC επιτρέπει στην Audi να δώσει στα μελλοντικά μοντέλα έναν μοναδικό χαρακτήρα.
Το Audi Q5 θέτει νέα πρότυπα στη μεσαία κατηγορία των premium SUV: η σπορ, εστιασμένη στην τεχνολογία σχεδιαστική γλώσσα συναντά την απαράμιλλη ευελιξία και την αποδεδειγμένη πρακτικότητα για καθημερινή χρήση. Οι αποδοτικοί και ισχυροί κινητήρες με τεχνολογία MHEV plus, καθώς και οι plug-in hybrid που θα ακολουθήσουν, αντιπροσωπεύουν την πορεία της Audi προς το μέλλον, ως πάροχο premium κινητικότητας. Με την ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E³ 1.2, η Audi ενσωματώνει σύγχρονες και εγγυημένες στις μελλοντικές εξελίξεις δυνατότητες συνδεσιμότητας και ψηφιοποίησης σε όλα τα νέα μοντέλα.
Πιο πρακτικό από ποτέ: concept ευρυχωρίας και ευελιξίας
Η τελευταία γενιά του νέου Audi Q5 υπερέχει σε βασικά προϊοντικά χαρακτηριστικά και οι επιβάτες μπορούν να το αισθανθούν από την πρώτη κιόλας φορά που το βιώνουν. Σε συνδυασμό με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία στο εσωτερικό, το αποτέλεσμα είναι μια αίσθηση άνεσης και ευρυχωρίας, με εξαιρετικούς χώρους για το κεφάλι και τα πόδια.
Ένα ιδιαίτερα πρακτικό χαρακτηριστικό του Audi Q5 SUV είναι η πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων. Μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος και να ανακληθεί, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του χώρου αποσκευών ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες, όπως απαιτείται. Οι πίσω θέσεις φιλοξενούν άνετα τρία άτομα. Με τα πίσω καθίσματα σε πλήρη αναδίπλωση, ο όγκος αποθήκευσης αυξάνεται στα 1.473 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση του μοντέλου. Το κάλυμμα του χώρου αποσκευών μπορεί να αποθηκευτεί με ασφάλεια σε μια ειδικά σχεδιασμένη θήκη κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, παρέχοντας ακόμη περισσότερο χώρο για τις αποσκευές.
Άλλα πρακτικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν έναν ακόμη μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, πολυάριθμους μικρότερους χώρους αποθήκευσης για γυαλιά ηλίου, κλειδιά και άλλα καθημερινά αντικείμενα, μία επαγωγική και ψυχόμενη θέση φόρτισης με ισχύ 15 Watts στην μπροστινή κεντρική κονσόλα, δύο θύρες USB-C εμπρός και δύο πίσω. Προαιρετικά, οι θύρες USB εμπρός μπορούν να υποστηρίξουν αυξημένη χωρητικότητα φόρτισης έως και 60 Watt. Οι πίσω θύρες μπορούν να υποστηρίξουν φόρτιση έως και 100 Watt. Αυτό σημαίνει ότι μεγαλύτερες συσκευές όπως φορητοί υπολογιστές μπορούν να φορτίζονται με ασφάλεια κατά τη διάρκεια της μετακίνησης.
Καθαρή και δυναμική εξωτερική σχεδίαση
Η τρίτη γενιά του Q5 είναι ακόμα πιο σπορ, προσφέροντας τέλειες αναλογίες. Η εκτεταμένη και ψηλή γραμμή των ώμων δημιουργεί μια ισχυρή σιλουέτα, συνδέει τα εμπρός με τα πίσω φωτιστικά σώματα και τονίζει το μήκος του οχήματος. Πάνω από το μαρσπιέ, η γραμμή που εκτείνεται από τους θόλους των τροχών και μέχρι τον πίσω προφυλακτήρα, δίνει στο όχημα μια δυναμική εμφάνιση ακόμα και όταν είναι ακίνητο.
Το μπροστινό τμήμα αποπνέει αυτοπεποίθηση, καθώς όλα τα καθοριστικά σχεδιαστικά στοιχεία είναι τοποθετημένα ένα επίπεδο ψηλότερα από το προηγούμενο μοντέλο. Η σπορ, φαρδιά μάσκα Singleframe είναι τοποθετημένη ψηλά και πλαισιώνεται από κάθετες, λειτουργικές κουρτίνες αέρα.
Το έντονα σμιλευμένο design των προβολέων δηλώνει με έμφαση τον ευέλικτο και γεμάτο αυτοπεποίθηση χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η μεγάλη εισαγωγή αέρα κάτω από τη μάσκα Singleframe τονίζει την έντονη παρουσία του Q5 στο δρόμο. Τα ειδικά χαρακτηριστικά της σπορ εξωτερικής σχεδίασης S line, όπως οι εισαγωγές αέρα σε ματ ανθρακί χρώμιο, εντυπωσιάζουν. Στο μοντέλο S, τα στοιχεία αυτά είναι σε ματ ασημί χρώμιο.
Το πίσω μέρος του Q5 SUV έχει εξαιρετικά καθαρή σχεδίαση χάρη στη μέγιστη μείωση των γραμμών. Από το πίσω παράθυρο μέχρι το κάτω άκρο της τρισδιάστατης λωρίδας φωτός, υπάρχει μια λεία επιφάνεια, που ορίζεται από τη λωρίδα φωτός με μια έντονη τομή σε όλο το πλάτος του οχήματος. Η λεία περιοχή ανάμεσα σε αυτή και τον προφυλακτήρα δίνει στο SUV μια σπορ κομψότητα. Ο διαχύτης είναι ενσωματωμένος στους ανυψωμένους προφυλακτήρες ως ξεχωριστό στοιχείο. Η θέση και το σχήμα των απολήξεων της εξάτμισης διαφοροποιείται ανάλογα με τον κινητήρα: διπλή τετράγωνη απόληξη εξάτμισης κάτω από το διαχύτη στην αριστερή πλευρά (για όλους τους πετρελαιοκινητήρες) ή ορθογώνιες απολήξεις δεξιά και αριστερά (για όλους τους βενζινοκινητήρες). Το μοντέλο S διαθέτει τέσσερις διπλές στρογγυλές απολήξεις εξάτμισης σε νέα, αιχμηρή σχεδίαση.
Υπερσύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης τεχνολογίας MHEV plus
Το νέο Audi Q5 βασίζεται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion), μια αρχιτεκτονική πλατφόρμας για συμβατικά από άποψη ενέργειας κίνησης οχήματα με διαμήκεις εγκατεστημένους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όλες οι εκδόσεις της γκάμας Q5 κατά το λανσάρισμα στην αγορά εφοδιάζονται με την εξαιρετικά αποδοτική τεχνολογία MHEV plus.
Το νέο σύστημα MHEV plus με ηλεκτρικό σύστημα 48 Volt υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνει τις εκπομπές CO2 και ταυτόχρονα αυξάνει την απόδοση και την οδηγική άνεση. Οι αμιγώς ηλεκτρικοί ελιγμοί και το παρκάρισμα είναι επίσης δυνατοί σε κάποιο βαθμό. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος παράγει πρόσθετη ροπή κίνησης έως και 230 Nm και έως 18 kW (24 hp) ισχύος. Το σύστημα 48 Volt επιτρέπει επίσης τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό προσφέρει το πλεονέκτημα ότι ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός – για παράδειγμα σε ελεύθερο τροχασμό ή σε κόκκινο φανάρι κυκλοφορίας – το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ και διατηρεί το εσωτερικό σε άνετη θερμοκρασία.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEV plus βασίζεται στη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και έχει χωρητικότητα 1,7 kWh. Τα κύρια καθήκοντα της γεννήτριας εκκίνησης με ιμάντα είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην μπαταρία.
Η νέα γεννήτρια του κινητήριου συστήματος (PTG) επιτρέπει την ηλεκτρική οδήγηση και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση, η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος (TSG) τροφοδοτεί έως και 25 kW ενέργειας πίσω στην μπαταρία (ανάκτηση). Η PPC δίνει τη δυνατότητα σταδιακού εξηλεκτρισμού με τη μορφή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Αργότερα θα είναι διαθέσιμα στο νέο Audi Q5 και plug-in hybrid κινητήρια σύνολα με μεγάλη μπαταρία και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης.
Τρεις κινητήρες στο λανσάρισμα στην αγορά
Στο λανσάρισμα του νέου Audi Q5 SUV στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με τεχνολογία MHEV plus, η οποία μπορεί να παρέχει έως και 18 kW (24 PS) πρόσθετης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.
Ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 150 kW (204 PS), με μέγιστη ροπή 340 Nm (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 7,6-6,8 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP: 174 – 154 g/km).
Ο 2.0 TDI γενιάς EA288 evo αποδίδει 150 kW(204 PS) και 400 Nm ροπής (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 6,6-5,9 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP : 174 – 154 g/km).
To νέο Audi SQ5 τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας κατά την κυκλοφορία στην αγορά. Ο V6 TFSI με κυβισμό τριών λίτρων είναι ισχύος 270 kW (367 PS) και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 8,6-8,0 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος – WLTP : 196 – 182 g/km).
Ακριβής χειρισμός και άνεση
Το νέο Audi Q5 SUV προσφέρει οδηγικά χαρακτηριστικά που αντανακλούν το χαρακτήρα της μάρκας, με απόλυτη ισορροπία στη συμπεριφορά οδήγησης, ενώ επιτυγχάνει αξιοσημείωτη αύξηση της άνεσης χάρη στη βελτιστοποιημένη ρύθμιση της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης. Βγαίνει από τη γραμμή παραγωγής με δυναμικά ρυθμισμένη ανάρτηση από χάλυβα στο βασικό εξοπλισμό. Εναλλακτικά, διατίθεται σπορ ανάρτηση (βασικός εξοπλισμός στο Audi SQ5). Η ανάρτηση με ελατήρια χάλυβα, σε συνδυασμό με αμορτισέρ προσαρμοζόμενης απόσβεσης (FSD – Frequency Selective Damping) και έναν πιο ευέλικτο εμπρός άξονα, χαρίζουν στο Q5 κορυφαία επίπεδα άνεσης και πρόσφυσης, αυξημένα δυναμικά χαρακτηριστικά και ασφάλεια καθώς και μείωση των διαμηκών και πλευρικών δυνάμεων στους τροχούς. Τα αμορτισέρ προσαρμοζόμενης απόσβεσης μειώνουν τις δυνάμεις απόσβεσης, ιδιαίτερα σε υψηλές συχνότητες – για παράδειγμα σε λιθόστρωτα – και διατηρούν υψηλές δυνάμεις απόσβεσης σε χαμηλές συχνότητες, όπως αυτές που εμφανίζονται κατά την αλλαγή λωρίδας ή τις στροφές. Με την προσαρμοζόμενη πνευματική ανάρτηση (Adaptive air suspension), το ύψος της ανάρτησης ρυθμίζεται αναλόγως των εκάστοτε απαιτήσεων. Το νέο Q5, προσφέρει αισθητά βελτιωμένα χαρακτηριστικά άνεσης και σπορ λειτουργίας και φέρει στο βασικό εξοπλισμό βελτιωμένο προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης.
Η τελευταία γενιά συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης
Η Audi παρέχει μια μεγάλη γκάμα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης στο νέο Q5, των οποίων οι λειτουργίες βελτιώνουν σημαντικά την καθημερινή ζωή και την οδική ασφάλεια για όλους τους χρήστες του δρόμου. Το Αυτόματο Σύστημα Υποβοήθησης Στάθμευσης με ένδειξη απόστασης (Park Assist plus), το Adaptive Cruise Control και ο Περιοριστής Ταχύτητας, το Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), και το Προηγμένο Σύστημα Παρακολούθησης Κόπωσης Οδηγού περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό. Το Active Front Assist συνδυάζει τέσσερις λειτουργίες υποστήριξης: Υποβοήθηση Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης εμπρός (Front Emergency Brake Assist), Υποβοήθηση Αποφυγής (Evasion Assist), Υποβοήθηση Στροφής (Turn Assist) και Σύστημα Επιτήρησης Εμπρόσθιου Χώρου & Προειδοποίησης Οδηγού σε διασταυρώσεις με λειτουργία αυτόματης πέδησης (Front Cross Traffic Assist).
Πρόσθετα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης διατίθενται στον προαιρετικό εξοπλισμό. Αυτά περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, το σύστημα Adaptive Driving Assistant plus, το οποίο χρησιμοποιεί δεδομένα χαρτών υψηλής ανάλυσης και swarm data από άλλα οχήματα που υπολογίζονται στο cloud για τη βελτιστοποίηση της αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας και την υποβοήθηση με την επιτάχυνση, τη διατήρηση της ταχύτητας και της απόστασης καθώς και την καθοδήγηση στη λωρίδα.
Concept προβολής οθόνης και λειτουργίας
Η γκάμα του νέου Audi Q5 έχει ένα πλήρως δικτυωμένο ψηφιακό εσωτερικό που βασίζεται στη νέα ηλεκτρονική αρχιτεκτονική. Με την πανοραμική οθόνη Audi MMI και την MMI οθόνη συνοδηγού, το Digital Stage αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του εσωτερικού. Αυτό περιλαμβάνει επίσης την τεχνολογία Active Privacy Mode στην MMI οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών που αποτρέπει την απόσπαση της προσοχής του οδηγού εμφανίζοντας τα περιεχόμενα της οθόνης μόνο στον συνοδηγό. Μόνο μια μαύρη οθόνη είναι ορατή στον οδηγό.
Ο εκπαιδευόμενος φωνητικός βοηθός, Audi assistant, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον έλεγχο πολλών λειτουργιών του οχήματος. Ο ψηφιακός βοηθός με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης (AI) είναι ενσωματωμένος στο όχημα και απεικονίζεται για πρώτη φορά από ένα avatar στην κεντρική οθόνη αφής του MMI και στο Head-up Display. Ένα εικονίδιο στον πίνακα οργάνων δείχνει την κατάσταση του Audi assistant.
Έξυπνο σύστημα infotainment
Το σύστημα infotainment του Audi Q5 SUV χρησιμοποιεί το Android Automotive OS ως λειτουργικό του σύστημα. Το περιεχόμενο ενημερώνεται μέσω over-the-air ενημερώσεων. Επομένως, οι πιο πρόσφατες υπηρεσίες Audi connect είναι πάντα ενημερωμένες. Εφαρμογές όπως το YouTube είναι διαθέσιμες μέσω του καταστήματος για εφαρμογές τρίτων, το οποίο είναι ενσωματωμένο απευθείας στο MMI και δεν απαιτεί τη χρήση smartphone.
Η καρδιά του συστήματος ήχου Bang & Olufsen Premium αποτελεί ένα εξαιρετικά αποδοτικός ενισχυτής που τροφοδοτεί 16 ηχεία με ισχύ 685 watt. Τα ηχεία στις κολόνες A και και τα ηχεία μεσαίων συχνοτήτων παράγουν έναν ασύγκριτο 3D surround ήχο. Η τεχνολογία “Symphoria” που αναπτύχθηκε από το Ινστιτούτο Fraunhofer συμβάλλει σημαντικά σε αυτό. Προσθέτει διαστάσεις ήχου που είναι απαραίτητες για ένα φυσικό άκουσμα ήχου: πλάτος, βάθος και ύψος. Αυτό δημιουργεί μια αίσθηση ευρυχωρίας στο αυτοκίνητο.
Σε σύγκριση με το ηχοσύστημα Audi Sound System, το Bang & Olufsen Premium Sound System λειτουργεί με Αντιστάθμιση Θορύβου Οχήματος (VNC), η οποία αντισταθμίζει τον εσωτερικό θόρυβο. Οι πελάτες έχουν επίσης τη δυνατότητα να επεκτείνουν την ηχητική τους εμπειρία ανά πάσα στιγμή με χαρακτηριστικά που μπορούν να προστεθούν μέσω Functions on Demand (FoD).
Κυκλοφορία στην αγορά
Τα νέα Audi Q5 SUV και Audi SQ5 SUV θα λανσαριστούν στη Γερμανία, στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το πρώτο τρίμηνο του 2025. Τα νέα Audi Q5 SUV και Audi SQ5 SUV θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά από τον Οκτώβριο του 2024.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ