Skoda Octavia: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το ανανεωμένο μοντέλο Κινητήρες και εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας

Η Škoda Auto έχει ανανεώσει τις εκδόσεις Grand Coupe και Sports Wagon της εμβληματικής Octavia. Με περισσότερα από 7 εκατομμύρια πωλήσεις, είναι μακράν το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας. Η τέταρτη σύγχρονη γενιά του έχει πλέον αποκτήσει μια ανανεωμένη εμφάνιση, που περιλαμβάνει μια αναθεωρημένη μάσκα Škoda και νέους προβολείς LED Matrix δεύτερης γενιάς.

Ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός προσφέρει χαρακτηριστικά, όπως σύστημα Climatronic δύο ζωνών ή Ψηφιακή Οθόνη 10 ιντσών. Επιπλέον, έχει αυξηθεί το μερίδιο των βιώσιμων υλικών στο εσωτερικό. Για μια ακόμη πιο βελτιωμένη εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο, το chatbot ChatGPT με τεχνητή νοημοσύνη, θα ενσωματωθεί στη φωνητική βοηθό Laura στα τέλη του 2024. Πρόσθετα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης ενισχύουν την ενεργητική και παθητική ασφάλεια και η νέα διάρθρωση της γκάμας παρέχει πρόσθετες επιλογές εξατομίκευσης.

Για πρώτη φορά, η Octavia διατίθεται με κεντρική οθόνη infotainment 13 ιντσών. Το αναβαθμισμένο Virtual Cockpit 10 ιντσών παραμένει ως προαιρετικός εξοπλισμός για τις πρώτες εκδόσεις Essence και Selection και βασικός για τις δύο μεγαλύτερες Sportline & RS. Για πρώτη φορά σε αυτή τη σειρά μοντέλων, μια κεντρική οθόνη infotainment 13 ιντσών διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Όλοι οι πίνακες οργάνων και οι οθόνες infotainment διαθέτουν επανασχεδιασμένα γραφικά για ακόμα πιο διαισθητική και εύκολη χρήση.Οι θύρες USB-C προσφέρουν μεγαλύτερη ισχύ φόρτισης, παρέχοντας πλέον 45 Watt. Το Phone Box διαθέτει πλέον επίσης πιο ισχυρή ασύρματη φόρτιση με απόδοση ισχύος έως 15 Watt και αερισμό.

Η νέα Octavia είναι συμβατή με την τελευταία έκδοση της εφαρμογής MyŠkoda και προσφέρει πολυάριθμες online κινητές υπηρεσίες και εφαρμογές infotainment. Το chatbot ChatGPT με την υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης θα ενσωματωθεί στη φωνητική βοηθό Laura στα τέλη του 2024, για να βελτιώσει περαιτέρω την εμπειρία μέσα στο αυτοκίνητο.

Η Škoda Octavia διατίθεται με μια σειρά από τεχνικά προηγμένους, αποδοτικούς τετρακύλινδρους κινητήρες – τέσσερις βενζινοκινητήρες και δύο πετρελαιοκινητήρες. Η απόδοση ισχύος κυμαίνεται από 85 kW (116 hp) στις δύο παραλλαγές της εισαγωγικής κατηγορίας, έως 195 kW (265 hp) στο Octavia RS. Ο 2.0 TSI με 150 kW (204 hp) πρόκειται να παρουσιαστεί σε μεταγενέστερη ημερομηνία και θα διαθέτει στάνταρ τετρακίνηση.

Η γκάμα κινητήρων της ανανεωμένης Octavia ξεκινά με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 TSI και έναν πετρελαιοκινητήρα 2.0 TDI, ο καθένας με ισχύ 85 kW (116 hp) και 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Ο προηγούμενος τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 110PS έχει αντικατασταθεί από έναν νέο τετρακύλινδρο κινητήρα. Όπως και η έκδοση 1.5 TSI με 110 kW (150 hp), ο βενζινοκινητήρας της εισαγωγικής κατηγορίας διατίθεται με ήπια υβριδική τεχνολογία σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο DSG.

Η ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα, αποθηκεύεται σε μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt, χρησιμοποιώντας μια υδρόψυκτη ιμαντοκίνητη γεννήτρια μίζας 48 Volt. Αυτό υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με μια έξαρση ηλεκτρικής ενέργειας ή επιτρέπει στην Octavia να κυλά ελεύθερα, με τον κινητήρα εντελώς σβηστό. Όταν απαιτείται λιγότερη ισχύς, και οι δύο κινητήρες 1.5 TSI μπορούν να απενεργοποιήσουν δύο κυλίνδρους, χρησιμοποιώντας το ACT+, ώστε να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμου. Ο υπερσυμπιεστής καυσαερίων turbo διαθέτει μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου.

Και οι δύο κινητήρες 2.0 TSI ψεκάζουν το καύσιμο με πίεση 350 bar και διαθέτουν μεταβλητή ανύψωση βαλβίδων (variable valve lift). Η βελτιωμένη εισαγωγή αέρα και η βελτιστοποίηση της τριβής, συμβάλλουν στην αυξημένη απόδοση ισχύος. Η παραλλαγή των 150 kW (204 hp) με τετρακίνηση ως βασικό εξοπλισμό, λειτουργεί με αυξημένη σχέση συμπίεσης 12,2:1 και είναι 10 kW (14 hp) ισχυρότερη από τον προκάτοχό της, ενώ ο κινητήρας των 195 kW (265 hp) διαθέτει 15 kW (20 hp) περισσότερη ισχύ. Και οι δύο κινητήρες είναι επίσης πιο αποδοτικοί από τους προκατόχους τους.

Και στους δύο κινητήρες 2.0 TDI, ο μηχανισμός κίνησης στροφαλοφόρου άξονα με χαλύβδινα έμβολα μειώνει αποτελεσματικά τις απώλειες θερμότητας, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την ταχύτητα καύσης. Η πίεση ψεκασμού είναι 2.200 bar, ενώ ο υπερσυμπιεστής turbo επωφελείται από τη μεταβλητή γεωμετρία του στροβίλου, η οποία εξασφαλίζει τη βέλτιστη πίεση υπερπλήρωσης σε ένα ευρύ φάσμα αριθμού στροφών, με αποτέλεσμα μια πιο ομαλή χαρακτηριστική καμπύλη ισχύος. Το βελτιστοποιημένο σύστημα επεξεργασίας καυσαερίων που μειώνει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) είναι τοποθετημένο κοντά στον κινητήρα και χρησιμοποιεί μια διαδικασία twindosing για τον ψεκασμό AdBlue πριν από δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR τοποθετημένους σε σειρά.

Όλα αυτά τα χρόνια, οι διάφορες γενιές της Škoda Octavia έχουν συγκεντρώσει πολλά βραβεία του διεθνούς αυτοκινητιστικού τύπου.Τον Φεβρουάριο του 2024, κέρδισε την κατηγορία εισαγωγών της συμπαγούς (compact) κατηγορίας στα βραβεία “Best Cars” του γερμανικού περιοδικού αυτοκινήτου “auto motor und sport” για ενδέκατη συνεχή φορά.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ