Η δημοφιλής σειρά Forza της οικογένειας σκούτερ ‘GT’ της Honda αναβαθμίζεται με νέα στοιχεία σχεδίασης και εξοπλισμού και βελτιωμένη πρακτικότητα για το 25YM, εδραιώνοντας περαιτέρω το κύρος της ως το απόλυτο premium μεταφορικό μέσο για την πόλη και πέραν αυτής.
Το κορυφαίο Forza 750 έχει επανασχεδιαστεί με χρήση χαρακτηριστικών γωνιών, ώστε να αποπνέει τον δυναμισμό ενός maxi-scooter. Μπροστά, η νέα μονάδα προβολέων με τα επανασχεδιασμένα φώτα ημέρας, αποκαλύπτει ένα νέο πρόσωπο υψηλής ποιότητας, ενώ τα ενσωματωμένα φλας αναβαθμίζουν, όχι μόνο την αισθητική αλλά και την ορατότητα, και κατ’ επέκταση την ασφάλεια. Οι οπτικές αναβαθμίσεις του 25YM ολοκληρώνονται με νέους τροχούς 17 ιντσών εμπρός και 15 ιντσών πίσω.
Η πρακτικότητα έχει βελτιωθεί σε όλους τους τομείς, με τη νέα σχεδίαση να είναι πιο λειτουργική, παρέχοντας καλύτερη προστασία από τον αέρα και αυξημένο χώρο για τα πόδια. Τα νέα μαρσπιέ αυξάνουν επίσης την άνεση των αναβατών όπως και ο νέος σχεδιασμός της σέλας που εξασφαλίζει και εύκολη πρόσβαση στο έδαφος.
Όπως το αδελφάκι του στην κατηγορία adventure, X-ADV, το Forza 750 έχει κατασκευαστεί χρησιμοποιώντας μια σειρά νέων υλικών για το 2025, ως ένα βήμα προς την επίτευξη των μακροπρόθεσμων στόχων βιωσιμότητας της Honda. Η χρήση ανακυκλωμένων υλικών έχει αυξηθεί, και το βιοπλαστικό DurabioTM χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε αρκετά πάνελ.
Όλες οι αναβαθμίσεις βασίζονται στον απαράμιλλο συνδυασμό κλασικού Grand Touring (GT) στυλ και άνεσης του Forza 750, εμπλουτισμένο με έναν σπορ, συναρπαστικό χειρισμό και συναρπαστικές επιδόσεις.Στη διαχείριση του ροπάτου, αποδοτικού, δικύλινδρου κινητήρα 745 κ.εκ χρησιμοποιείται σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης γκαζιού (TBW), με 3 προεπιλεγμένα προγράμματα οδήγησης και ένα USER mode πλήρως παραμετροποιήσιμο από τον αναβάτη.
Ο εκτενής εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC), το οποίο για το 25YM προσφέρει βελτιστοποιημένη παραμετροποίηση στο προφίλ RAIN, και το αναβαθμισμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT), το οποίο έχει ρυθμιστεί για ομαλότερη συμπεριφορά στις χαμηλές ταχύτητες. Το στιβαρό σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο, το αλουμινένιο ψαλίδι, το ανεστραμμένο πιρούνι 41mm, οι ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες φρένων με τέσσερα έμβολα και η πίσω ανάρτηση με μοχλικό Pro-Link, συνεχίζουν να προσφέρουν το υψηλό επίπεδο οδικής συμπεριφοράς και χειρισμού, που οι πελάτες προσδοκούν από οποιοδήποτε σκούτερ φέρει το όνομα Forza.
Επίσης, αναβαθμισμένα για το 2025 είναι τα 25YM Forza 350 και Forza 125, που κατασκευάζονται στο εργοστάσιο της Honda στην Atessa, στην ιταλική ακτή της Αδριατικής. Και τα δύο μοντέλα έχουν νέα χαρτογράφηση της ECU, ανανεωμένη εσωτερική δομή του καταλύτη/σιλανσιέ και έναν αισθητήρα O2 προκειμένου – όπως και το 750 – να μπορούν να συμμορφώνονται με το πρότυπο EURO5+.
Για το 25YM, και τα τρία μοντέλα Forza διαθέτουν μια νέα οθόνη TFT πέντε ιντσών, η οποία προσφέρει αναθεωρημένο μενού και νέα διάταξη για διαισθητικό έλεγχο, αυξημένη ευκρίνεια στο έντονο φως και συνδεσιμότητα Honda RoadSync* για smartphone μέσω του εργονομικού διακόπτη στο αριστερό γκριπ. Η μεταφορά της θύρας USB σε νέα θέση και ο φωτισμός του αποθηκευτικού χώρου κάτω από τη σέλα αυξάνουν τα επίπεδα πρακτικότητας και στα τρία μοντέλα.
Ο πλούσιος εξοπλισμός αποτελεί πρωταρχικό πόλο έλξης της σειράς Forza, και για το 25YM η Honda συνεχίζει την επιτυχημένη συνταγή, με όλα τα μοντέλα να διαθέτουν ηλεκτρική ζελατίνα που ρυθμίζεται σε εύρος 180 χιλιοστών, καλύπτοντας ένα μεγάλο φάσμα σεναρίων οδήγησης, φωτισμό τεχνολογίας LED παντού, σύστημα HSTC, συνδεσιμότητα USB-C και λειτουργία Smart Key στον στάνταρ εξοπλισμό.
Η δοκιμασμένη σχεδίαση του υγρόψυκτου, 8-βάλβιδου δικύλινδρου εν σειρά SOHC κινητήρα του Forza 750 διασφαλίζει υψηλές επιδόσεις από τις χαμηλές έως και τις μεσαίες στροφές. Χωρίς αλλαγές στα μηχανικά του μέρη για το 25ΥΜ, η σχετικά μεγάλη διαδρομή και οι ειδικά διαμορφωμένοι θάλαμοι καύσης συνδυάζονται με το στρόφαλο μεγάλης αδρανειακής μάζας, για την παραγωγή υψηλής ροπής από πολύ χαμηλές στροφές. Η κλίση προς τα εμπρός χαμηλώνει το κέντρο βάρους για βέλτιστη ευστάθεια.
Η μέγιστη ισχύς είναι 58,6PS (43,1kW),στις 6.750σαλ. με μέγιστη ροπή 69Nm στις 4.750σαλ., ενώ το κόκκινο βρίσκεται στις 7.000 στροφές. Το Forza 750 έχει επιτάχυνση 0-50m σε 3,9δευτ. και με 60km/h ο κινητήρας περιστρέφεται μόλις στις 2.500rpm.
Δύο αντικραδασμικοί άξονες εξουδετερώνουν τους κραδασμούς από την αδράνεια στις υψηλές στροφές, χωρίς να επηρεάζουν το απολαυστικό ‘γουργούρισμα’ που παρέχεται από τη διαφορά φάσης ανάφλεξης του κινητήρα και τον στροφαλοφόρο άξονα με κομβία στις 270ο. Η διάμετρος και η διαδρομή ορίζεται στα 77 x 80mm. Όπου είναι δυνατόν, τα εξαρτήματα είναι σχεδιασμένα για να εκτελούν πολλαπλές λειτουργίες: ο εκκεντροφόρος κινεί την αντλία νερού, ενώ ένας από τους αντικραδασμικούς άξονες κινεί την αντλία λαδιού.
Με τον τρόπο αυτό, ο αριθμός των εξαρτημάτων διατηρείται στο ελάχιστο, και ο κινητήρας παραμένει ελαφρύς, αποδοτικός και αξιόπιστος.
Για κατόχους διπλώματος κατηγορίας A2, διατίθεται μία έκδοση 47,6 PS (35kW), που μπορεί εύκολα να μετατραπεί σε full power έκδοση σε έναν Εξουσιοδοτημένο Συνεργάτη της Honda, όταν το επιτρέπει η νομοθεσία. Εξίσου εύκολο είναι να περιοριστεί μία έκδοση full power στα 47,6 PS (35kW), επαναπρογραμματίζοντας την ECU της μοτοσυκλέτας σε ένα Εξουσιοδοτημένο Συνεργάτη της Honda.
Ο κινητήρας του Forza 750 είναι εξαιρετικά οικονομικός – με δυνητική κατανάλωση 27,8km/l (WMTC mode) προσφέροντας εν δυνάμει αυτονομία 370km από το ρεζερβουάρ των 13,2 λίτρων.
Μέγιστη ισχύς 58,6PS (43,1kW), με ροπή 69Nm και κόκκινο στις 7.000σαλ.
Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW)
Εφικτή κατανάλωση 27,8km/l (WMTC mode)
Διατίθεται επίσης έκδοση 47,6 PS (35kW) για οδήγηση από κατόχους διπλώματος κατηγορίας A2
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ