H Honda ανανέωσε τη σιλουέτα της γυμνής τετρακύλινδρης μοτοσυκλέτας της προς το επιθετικότερο, με μια σαφώς πιο αιχμηρή ουρά, νέες εισαγωγές αέρα στα πέριξ του ρεζερβουάρ και ένα παρόμοιο με πριν φανάρι που έχει τοποθετηθεί με αισθητά μεγαλύτερη κλίση προς τα πίσω.
Η LCD οθόνη του απερχόμενου μοντέλου έδωσε φέτος τη θέση της σε μια νέα έγχρωμη TFT με διαγώνιο 5 ιντσών που είναι εξοπλισμένη με πακέτο συνδεσιμότητας RoadSync, ο χειρισμός της οποίας περνά από ένα νέο σύμπλεγμα κουμπιών στην αριστερή άκρη του τιμονιού.
Η σημαντικότερη είδηση ωστόσο αφορά στο σύστημα ημιαυτόματης μετάδοσης E-Clutch που προσφέρεται προαιρετικά στο νέο CB650R και το οποίο κάνει εδώ -και στο αδελφάκι CBR650R- το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην παραγωγή.
Ο γνωστός μας τετρακύλινδρος σε σειρά που είναι κουρδισμένος για χρήση δρόμου αβαντάροντας τις χαμηλομεσαίες εις βάρος της απόδοσης ψηλά στο στροφόμετρο αποδίδει ακριβώς όσο και πριν, 94 hp στις 12,000 rpm και 6.4 kgm στις 9,500 rpm.
Απαράλλαχτη παραμένει φυσικά η γεωμετρία και εργονομία της μοτοσυκλέτας, ενώ σημειώνουμε μια αύξηση στο υγρό βάρος κατά 2.5 κιλά, από τα 202.5 του προηγούμενου μοντέλου πάμε τώρα στα 205, πάντα με το ρεζερβουάρ των 15.4 λίτρων γεμάτο. Η παραπάνω ένδειξη της ζυγαριάς αφορά στη βασική έκδοση CB650R, ενώ αν προσθέσουμε και το E-Clutch φτάνουμε στα 207 υγρά κιλά για τη μοτοσυκλέτα που δοκιμάζουμε.
Η πεμπτουσία του μοντέλου είναι προφανώς το νέο σύστημα μετάδοσης και από εκεί θα το πιάσουμε πρώτα, από το νέο και πιο ενδιαφέρον στοιχείο που εισάγει φέτος η Honda.



Το E-Clutch είναι στην ουσία ένας ημιαυτόματος συμπλέκτης, ο οποίος επιτρέπει αλλαγές χωρίς χρήση της αριστερής μανέτας, πάντα όμως με τον παραδοσιακό τρόπο, δηλαδή με τον λεβιέ στο αριστερό πόδι. Το σύστημα μπορεί να τεθεί σε λειτουργία ή να απενεργοποιηθεί μέσω του μενού της οθόνης και, όταν είναι σε λειτουργία, ανάβει μια μικρή πράσινη ένδειξη στη δεξιά πλευρά της οθόνης.
Οδηγώντας με το E-Clutch η πρώτη σκέψη είναι πως έχεις ένα περίτεχνο quick shifter που κάνει τις αλλαγές εύκολες και άμεσες χωρίς να συμπλέξεις, ούτε και να κλείσεις το γκάζι. Είναι ωστόσο πολλά περισσότερα από το quick shifter που έτσι κι αλλιώς είναι μέρος του όλου συστήματος.
Μια πρώτη διαφορά είναι πως με το νέο κιτ της Honda μπορείς να σταματήσεις στο φανάρι χωρίς να βάλεις νεκρά και δίχως να ακουμπάς τη μανέτα του συμπλέκτη, έτοιμος για εκκίνηση με το που θα γυρίσεις λίγο τη γκαζιέρα. Το E-Clutch αναλαμβάνει να πατινάρει αυτό όσο χρειάζεται και θα παρατηρήσεις πως όταν ο κινητήρας είναι κρύος το πατινάρισμα είναι εντονότερο, ομοίως και όταν ξεκινώντας ανοίγεις απειροελάχιστα το γκάζι.
Δεν αλλάζει ταχύτητες από μόνο του όπως το DCT σε αυτόματη λειτουργία, αλλά είναι εκεί για να κάνει τη μετάβαση από τη μια σχέση μετάδοσης στην άλλη όσο πιο γλυκιά και προοδευτική γίνεται. Δοκίμασα μέχρι και εκκίνηση από στάση με τρίτη στο κιβώτιο – πράξη που συνήθως φλερτάρει με τον εφιάλτη σε μια τετρακύλινδρη μεσαίου κυβισμού – και όλα εξελίχθηκαν τόσο φυσικά, το CB650R ξεκίνησε χωρίς γκρίνιες με τόσο πατινάρισμα όσο έπρεπε, λες και είχα κουμπώσει πρώτη!
Εδώ λοιπόν έχουμε ένα πολύ σημαντικό προσόν για το E-Clutch, καθώς δε γίνεται να κάνεις κάποιο “λάθος” οδηγώντας αν πιάσεις τον συμπλέκτη, το όλο σύστημα είναι πανέξυπνα στημένο ώστε να περνά από τη μια φάση στην άλλη χωρίς σκαλοπάτι, χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις και δίχως να χρειάζεται να μπεις στα μενού. Αυτό θα χρειαστεί μόνο αν θες να κάνεις μια ολόκληρη διαδρομή δουλεύοντας τον συμπλέκτη με το χέρι, οπότε δε θα θες να επανενεργοποιείται αυτόματα το E-Clutch κάθε φορά που θα αποσυμπλέκεις.
Eύχρηστο και πρακτικό ακόμη και στο στροφιλίκι, θέλει απλά λίγο χρόνο για να ξεπεράσεις τη μυική μνήμη που στέλνει τα δάχτυλα στη μανέτα του συμπλέκτη αυτομάτως.
Ο κινητήρας του είναι η χαρά των χαμηλομεσαίων, πολύ γεμάτος σε αυτήν την περιοχή (για μεσαίου κυβισμού τετρακύλινδρο), ελαστικός και οικονομικά απολαυστικός με ροπή που του χαρίζει ευκινησία ακόμη και στην αστική κίνηση.
Αν θες το κάτι παραπάνω ο τετρακύλινδρος δε θα πει όχι και θα σε πάει ουρλιάζοντας αρκετά πάνω από τα 220 km/h, αλλά θα έχει πια ξεφύγει από το νόημα του γυμνού CB650R μαστιγώνοντας την αυχένα του απροστάτευτου αναβάτη του.
Ωστόσο το μεγάλου του ατού είναι η οικονομικότατη λειτουργία του που, συνδυαζόμενη με ικανές ταχύτητες ταξιδιού στον αυτοκινητόδρομο, κρατά την κατανάλωση εύκολα κάτω από τα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Οδηγώντας οικονομικά στην καθημερινότητα, η τιμή αυτή μπορεί μάλιστα να πέσει πολύ πιο χαμηλά.
Η Honda έχει στήσει μια μοτοσυκλέτα που, ως είθισται, τη νιώθεις δική σου από την πρώτη βόλτα, εύκολη, προβλέψιμη και ουδέτερα ζυγισμένη με καλά περιφερειακά.



Μια ολόκληρη εβδομάδα με το CB650R δεν απενεργοποίησα ποτέ το E-Clutch γιατί πολύ απλά δεν υπήρχε κανένας λόγος να το κάνω. Ας είναι εκεί να ξεκουράζει τα δάκτυλα του αριστερού μου χεριού και όποτε θελήσω πατινάρισμα το έχω άμεσα. Win-win αμερικανιστί, η πίτα ολόκληρη και ο σκύλος χορτάτος ελληνιστί.
Το Honda CB650R E-Clutch κοστολογείται προς €9,950, δηλαδή ένα πεντακοσάρισκο ακριβότερα από τη βασική έκδοση χωρίς τον ημιαυτόματο συμπλέκτη. Σε αυτήν την τιμή παίρνεις μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα, με κινητήρα που έχει αρκετό τσαγανό για να βγάλει γούστα παραμένοντας ένα ελαστικό και οικονομικό εργαλείο στην καθημερινότητα.
Αποκτάς επίσης ένα πρακτικότατο, καλοστημένο και εύχρηστο σύστημα που εντάσσεται στη νέα μόδα της εποχής. Όπως φαίνεται, μετά τα ραντάρ ήρθε η ώρα των ημιαυτόματων μεταδόσεων που βλέπουμε να εμφανίζονται σε διάφορους κατασκευαστές: BMW Motorrad και Yamaha τα έχουν ήδη ανακοινώσει, η ΚΤΜ το επεξεργάζεται, ενώ φυσικά το E-Clutch πρόλαβε να έχει την τιμή να είναι το πρώτο της νέας αυτής γενιάς που μπορείτε να αποκτήσετε.
Ένα από τα δυνατά χαρτιά της μοτοσυκλέτας είναι αναμφίβολα ο κινητήρας, αφού ακόμα και στη μεσαία κατηγορία η Honda (σε αντίθεση με τις περισσότερες εταιρίες) εμμένει στο τετρακύλινδρο σύνολο των 649 κυβικών το οποίο μοιράζεται με το CBR 650R και έχει εξελιχτεί για τις ανάγκες του νέου μοντέλου. Πλέον αποδίδει 94 ίππους δηλαδή 5% περισσότερη ισχύ από το CB650F, ενώ o κόφτης έχει μεταφερθεί 1.000σαλ ψηλότερα.
Ξεκινώντας τη συμβίωση με το CB650R απολαμβάνεις τη βελούδινη λειτουργία του κινητήρα και την ποιότητα κύλισης που κάνουν τη μοτοσυκλέτα απολαυστική στις χαλαρές βόλτες. Παρότι ο κινητήρας αρέσκεται να δουλεύει στα ψηλά σαν γνήσιος τετρακύλινδρος, είναι ελαστικός, ενώ το σχετικά κοντό γρανάζωμα βοηθά ώστε να έχεις την απαραίτητη δύναμη ακόμα και αν το στροφόμετρο βρίσκεται πολύ πριν τα κόκκινα. Δεν δυσανασχετεί με μία ταχύτητα πάνω, αφού λέξεις όπως σκορτσαρίσματα είναι παντελώς άγνωστες σε αυτό.


Μαζεμένο σε διαστάσεις και πολύ εύκολο στην οδήγηση μέσα στην πόλη, το CB650R έχει κρατήσει όλα τα οφέλη του προηγούμενου μοντέλου ώστε να είναι ιδανικό για μετάβαση από μικρότερη κατηγορία ή για χρήση commuter, αφού μόνο αν το πιέσεις θα καταλάβεις ότι επιτελεί εξίσου καλά και καθήκοντα sport μοτοσυκλέτας. Οι σχετικά σφιχτές αναρτήσεις ίσως σε προϊδεάσουν, αλλά σε καμία περίπτωση δεν περιμένεις ότι μια τόσο φιλική μοτοσυκλέτα μπορεί να μεταμορφωθεί σε δρόμο με στροφές. Η επιθετική θέση οδήγησης συμβάλλει σε αυτό και το CB αποδεικνύεται πραγματικό διαμαντάκι, επιτρέποντάς σου να κινηθείς πραγματικά γρήγορα και να ψάξεις με ασφάλεια τα όριά του, αφού είναι ευέλικτο, ακριβές αλλά και σταθερό ακόμα και όταν οι κλίσεις ξεπερνούν τα στάνταρ της κατηγόριας.
Τα ελαστικά Metzeler Roadtec 01 με τα οποία εφοδιάζεται ταιριάζουν στον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας, ζεσταίνονται γρήγορα και παρέχουν μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, κάνοντας το traction control (όταν λειτουργεί αισθάνεσαι έντονα τα κοψίματα) να επεμβαίνει σπάνια, ωστόσο η ομαλή απόδοση του κινητήρα σου επιτρέπει να το απενεργοποιήσεις με ένα απλό πάτημα του διακόπτη (ακόμα και εν κινήσει) ώστε να το εκμεταλλεύεσαι μόνο σε περιβάλλον χαμηλής πρόσφυσης. Όταν έχεις ανησυχίες τo νέο CB είναι πρόθυμο να κάνει ό,τι του ζητήσεις, με τον κινητήρα να σε παρακαλά να τον ξεζουμίσεις βγάζοντας και τον τελευταίο ίππο.
Σούζες διαρκείας και κάθε είδους παιχνίδι όπως πλαγιολισθήσεις κλπ γίνονται πολύ εύκολα, ενώ όταν χρειαστείς τα φρένα θα εκτιμήσεις το αρχικό δάγκωμα και την δύναμή τους, παρά το ευαίσθητο ABS. Οι επιδόσεις του είναι απόλυτα ικανοποιητικές με το 0-100 χλμ/ώρα να έρχεται σε 3.7 δλ. και το 0-160 σε 8.7 δλ. ενώ αν επιμείνεις στο γκάζι το κοντέρ θα φτάσει τα 230χλμ/ώρα , πράγμα που σημαίνει ότι το μόνο που θα σε εμποδίζει σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο θα είναι ο αέρας όπως σε όλες τις μοτοσυκλέτες της κατηγορίας.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ