Tα Mini John Cooper Works

Επαναλαμβάνοντας μια πετυχημένη δράση που είχε πραγματοποιήσει κι άλλες φορές στο παρελθόν, η αντιπροσωπεία της Mini οργάνωσε μία εκδήλωση, αρχικά για τους δημοσιογράφους του ειδικού Τύπου και κατόπιν ένα Σαββατοκύριακο για το κοινό, με σκοπό την ανάδειξη των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών των κορυφαίων σπορ εκδόσεων των μοντέλων της με το προσωνύμιο John Cooper Works. Η φετινή εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο Μαρκόπουλο στον χώρο του πρώην Ιπποδρόμου Αθηνών, στις εγκαταστάσεις της “Driving Academy”, όπου δημιουργήθηκε μία μικρή διαδρομή που περιλάμβανε ένα σλάλομ και κάποιες ειδικά σχεδιασμένες στροφές για την ανάδειξη των χαρακτηριστικών της δυναμικής συμπεριφοράς των γρήγορων Mini. Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον στην φετινή εκδήλωση είναι ότι η γκάμα John Cooper Works δεν περιλαμβάνει μόνο μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, αλλά και ηλεκτρικά, κάτι που έδωσε και την ευκαιρία μια άμεσης σύγκρισης για τις αντιδράσεις τους κάτω από πίεση. Επαναλαμβάνοντας κάτι που είχαμε επισημάνει και σε προηγούμενη αντίστοιχη παρουσίαση μερικά χρόνια πριν, θα τονίσουμε ότι οι συγκεκριμένες πρωτοβουλίες επαφής με το κοινό για τις συγκεκριμένες σπορ και αρκετά δυνατές και γρήγορες εκδόσεις είναι ο σωστός τρόπος προσέγγισης, περνώντας και το σωστό μήνυμα πως κάποια πράγματα καλό είναι να δοκιμάζονται σε ασφαλές περιβάλλον.

Οι εκδόσεις John Cooper Works των Mini δεν χρειάζονται πλέον ιδιαίτερες συστάσεις. Είναι γνωστό στους οπαδούς της Mini και του γκρουπ BMW ευρύτερα, ότι δημιουργήθηκαν για να προσφέρει η μάρκα ειδικές σπορ εκδόσεις υψηλών επιδόσεων για τα μοντέλα της, τα οποία ούτως ή άλλως είναι στημένα ακόμα και στις βασικές εκδόσεις τους με «οδηγοκεντρική» λογική, ακόμα και τα μεγαλύτερα απ’ αυτά (γιατί η Mini θα υπενθυμίσουμε ότι έχει πλέον ακόμα και… SUV). Αυτήν τη στιγμή η γκάμα John Cooper Works περιλαμβάνει 5 μοντέλα, από τον οποία στη συγκεκριμένη εκδήλωση έλειπε μόνο το Mini John Cooper Works Cabrio. Τα υπόλοιπα 4 που ήταν παρόντα και είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στη συγκεκριμένη διαδρομή το ένα μετά το άλλο, ήταν το κλασικό 3θυρο Mini, που στην έκδοση John Cooper Works χρησιμοποιεί 2λιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο με 231 ίππους, το μεγαλύτερο μοντέλο της μάρκας, το John Cooper Works Countryman ALL4, με σύστημα τετρακίνησης και 2λιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο 300 ίππων, καθώς και 2 ηλεκτρικά μοντέλα. Είναι το 3θυρο ηλεκτρικό Mini (που θα υπενθυμίσουμε ότι βασίζεται σε διαφορετική πλατφόρμα από του 3θυρο βενζινοκίνητο) το οποίο προσφέρει αυτονομία 363-371 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο και το crossover John Cooper Works Aceman με αυτονομία 344-355 χιλιομέτρων, και τα δύο με ηλεκτροκινητήρα 258 ίππων. Θα υπενθυμίσουμε ότι όλα τα Mini John Cooper Works είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά σε τιμές που ξεκινούν από 42.250 ευρώ για το 3θυρο John Cooper Works μέχρι τα 57.750 ευρώ για το John Cooper Works Countryman ALL4.

Η οδήγηση των τεσσάρων αυτοκινήτων στην ίδια ακριβώς διαδρομή, που περιείχε εκτός από το σλάλομ και μερικές ακόμα αλλαγές πορείας που εξομοίωναν από τη κλειστή στροφή σε «φουρκέτα» μέχρι την παρατεταμένη, που συναντάμε σε αρκετές ορεινές διαδρομές στην Ελλάδα, έδωσε κατ’ αρχάς την ευκαιρία για την άμεση σύγκριση των εγγενών διαφορών που εξαρτώνται από το μέγεθος και τον τύπο των αμαξωμάτων. Και το αναφέρουμε αυτό γιατί υπάρχουν πολλοί οδηγοί που οδηγούν δυνατά και γρήγορα αυτοκίνητα, οι οποίοι τείνουν να ξεχνούν ότι ο ρυθμός με τον οποίο μπορούν να κινηθούν με ασφάλεια σε ένα δρόμο με στροφές δεν εξαρτάται μόνο από τη δύναμη του κινητήρα και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου στην ευθεία, αλλά και από το μέγεθος και το είδος του. Στη διαδρομή που κάναμε λοιπόν (με τα ηλεκτρονικά σε λειτουργία, αλλά σε «σπορ» ρύθμιση, που είναι λιγότερο επεμβατική) ήταν προφανές ότι τα δύο πιο ευέλικτα και πιο άμεσα σε αντιδράσεις στις εντολές του οδηγού ήταν τα δύο μικρά 3θυρα και το πιο «χαλαρό» ήταν το Countryman (παρά την τετρακίνηση) λόγω μεγέθους, βάρους και υπερυψωμένου αμαξώματος. Το οποίο μάλιστα θα πρέπει να τονίσουμε ότι είναι -ειδικά στην έκδοση John Cooper Works- ένα από τα κορυφαία αν όχι το κορυφαίο μικρό SUV σε συμπεριφορά! Ενδιαφέρον έχει επίσης, για τους οπαδούς της «παραδοσιακής» αυτοκίνησης με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ότι συνήθως οι κλειστές διαδρομές αναδεικνύουν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ακρίβεια συμπεριφοράς παρά το αυξημένο βάρος τους, λόγω του σημαντικά χαμηλότερου κέντρου βάρους, που βελτιώνει το κράτημα και την σταθερότητα. Επίσης, βασικό στοιχείο της υπεροχής τους στις αλλαγές πορείας και την αμεσότητα των αντιδράσεων είναι η ακαριαία απόδοση της μέγιστης ροπής, που αποδίδεται από μηδενικές στροφές. Επιπλέον στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχει και το πλεονέκτημα ύπαρξης μίας μόνο ταχύτητας στο κιβώτιο, που αποτρέπει οποιαδήποτε καθυστέρηση, έστω και στιγμιαία, για αλλαγή ταχύτητας (σημειωτέον δε, ότι τα δύο βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είχαν αυτόματο κιβώτιο με γρήγορες και ομαλές αλλαγές) . Όσο για τον ήχο, φυσικά δεν αντικαθίσταται ο φυσικός ήχος του κινητήρα εσωτερικής καύσης από τον τεχνητό ήχο που προσφέρουν μερικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα για… παρηγοριά σε όσους νοσταλγούν τον αυθεντικό!

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ