Δοκιμή Kia XCeed – 1.5 MHEV 7DCT

Μέσα σ’ ένα περιβάλλον που κυριαρχείται από τα κάθε είδους SUV, τα οποία είναι «σαν» εκτός δρόμου, στις περισσότερες περιπτώσεις όμως χωρίς δυνατότητες για κίνηση εκτός δρόμου (εκτός αν συμπεριλαμβάνουμε σ’ αυτές και την κίνηση σ’ ένα στεγνό χωματόδρομο με λίγο μεγαλύτερη ευκολία από ένα συμβατικό επιβατικό, λόγω αυξημένου ύψους από το έδαφος!) το XCeed ήταν κατά τη γνώμη μας μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εναλλακτικές προτάσεις.
Αυτοκίνητο από αυτά που ανταποκρίνονται με αρκετή ακρίβεια στον χαρακτηρισμό Crossover, προσέφερε αυξημένο ύψος από το έδαφος και την υπερυψωμένη θέση οδήγησης που γενικά αρέσει στην πελατεία των SUV, ήταν όμως σε σχήμα και -κυρίως- σε οδικά χαρακτηριστικά πιο κοντά στα «κανονικά» αυτοκίνητα, άρα με πολύ λιγότερους συμβιβασμούς στη συμπεριφορά και την άνεση. Το γεγονός ότι, σε μια εποχή που η επέλαση της ηλεκτροκίνησης έχει οδηγήσει αρκετούς κατασκευαστές στην κατάργηση αρκετών συμβατικών μοντέλων, η Kia επέλεξε να το ανανεώσει και να το διατηρήσει στην αγορά, δείχνει ότι αυτή η προσέγγιση έχει το κοινό της, που δεν είναι αμελητέο. Το XCeed, που έχει μήκος 4,395 μ. και μεταξόνιο 2.650 χιλιοστών, έχει υποστεί λοιπόν κάποιες σχεδιαστικές αλλαγές εμπρός και πίσω, ενώ ο βενζινοκινητήρας 1.5 αποδίδει πλέον 140 ίππους και συνδυάζεται αποκλειστικά με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V.

Εσωτερικό
Το XCeed ανήκει στην κατηγορία C, αυτή που αποκαλούμε μικρομεσαία, προσφέροντας άνετους χώρους για τέσσερις ενήλικους επιβάτες, ώστε να ανταποκρίνεται με επιτυχία στο ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου που χαρακτηρίζει τα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας. Αντίστοιχος με αυτόν ενός μικρομεσαίου χάτσμπακ είναι και ο χώρος αποσκευών των 380 λίτρων, που δεν είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, αλλά δεν βρίσκεται και εκτός του πλαισίου της. Τη συνολική λειτουργικότητα του αυτοκινήτου ενισχύουν και οι επαρκείς χώροι για μικροπράγματα που έχει στο εσωτερικό. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, όπως και η γενική εργονομία, ενώ η ποιότητα είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, με γεροδεμένη κατασκευή και καλής ποιότητας υλικά. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 24.590 ευρώ στην έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο και από 26.290 με το αυτόματο, όπως αυτό που είχαμε για δοκιμή, με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα αποφυγής παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης στο μέσον της λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενος καθρέφτες, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED εμπρός, αυτόματους προβολείς, προβολείς ομίχλης, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ζάντες αλουμινίου, ράγες οροφής, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android auto, Bluetooth, θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, επιπλέον θύρες φόρτισης USB, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας, όπως και την απουσία ασύρματης σύνδεσης με smartphone. Από την άλλη πλευρά, το XCeed καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών που, σε συνδυασμό και με το πλούσιο εξοπλισμό του, κάνουν την συγκεκριμένη τιμή ιδιαίτερα ανταγωνιστική.

Κινητήρας-κιβώτιο
Ο βενζινοκινητήρας 1.5 με τους 140 ίππους και το ήπιο υβριδικό σύστημα, που στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας συνδυαζόταν με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων, ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, είναι αρκετά δυνατός και προσφέρει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9” με χειροκίνητο κιβώτιο, 9,2′‘ με αυτόματο), που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ασφάλεια. Το σημαντικό είναι ότι είναι ταυτόχρονα και αρκετά ελαστικός (η μέγιστη ροπή των 25,8 kgm αποδίδεται ήδη από τις 1.500 στροφές, ενώ υπάρχει κατά περίπτωση και η στιγμιαία υποβοήθηση από τον ηλεκτροκινητήρα του υβριδικού συστήματος), κάνοντας έτσι και πιο ξεκούραστη και ευχάριστη την οδήγηση. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι το αυτόματο κιβώτιο, που γενικά πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές έχει σε μερικές περιπτώσεις κάπως αργή απόκριση, η οποία μετά γίνεται ξαφνικά απότομη, ιδιαίτερα σε πολύ χαμηλές (ως μηδενικές) ταχύτητες, κάτι που χρειάζεται προσοχή για να μην αιφνιδιάσει τον οδηγό στο παρκάρισμα. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 με το αυτόματο κιβώτιο είναι 138 g/km, εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, στην πόλη μπορεί να ξεπεράσει τα 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε επαρχιακό δρόμο μπορεί να πέσει στα 7.

Οδηγώντας
Με αρκετά εξελιγμένες αναρτήσεις (που περιλαμβάνουν σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω) το XCeed, που έχει αυξημένη απόσταση από το έδαφος σε σχέση με ένα συμβατικό χάτσμπακ (18,4 εκ.), ικανοποιεί απόλυτα με την οδική συμπεριφορά του και δεν θα αιφνιδιάσει ποτέ τον οδηγό. Το κράτημα είναι καλό, οι αντιδράσεις απολύτως προβλέψιμες και πολύ προοδευτικές, ενώ και οι κλίσεις στις στροφές παραμένουν σε πολύ λογικά επίπεδα για υπερυψωμένο αυτοκίνητο. Ταυτόχρονα το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια και τα φρένα αποτελεσματικά, ολοκληρώνοντας μία συνολικά καλή εικόνα στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς. Η ποιότητα κύλισης είναι γενικά καλή, αλλά εκεί που υπάρχει μια μικρή οπισθοδρόμηση σε σχέση με τις παλιότερες δοκιμές του μοντέλου στον τομέα της άνεσης. Αυτό οφείλεται κυρίως στο γεγονός ότι τώρα είναι στάνταρ οι 18άρες ζάντες με λάστιχα χαμηλού προφίλ (45), που δεν απορροφούν το ίδιο ικανοποιητικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες, οι οποίες γίνονται αισθητές με τρόπο αντίστοιχο με αυτόν των διαφόρων SUV, σε σχέση με τα οποία το XCeed ξεχώριζε παλιότερα. Δεν θα το χαρακτηρίζαμε κουραστικό, αλλά δεν ξεχωρίζει όπως παλιά.
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ