Η προγραμματισμένη διαδικασία επαναξιολόγησης του Επισμηναγού Βασιλείου, προέβλεπε μεταξύ άλλων και σενάριο περιδίνησης. Το αεροσκάφος εκτός ελέγχου να περιστρέφεται και να βυθίζεται. Ο χειριστής πρέπει να το επαναφέρει από την δύσκολη κατάσταση με κατάλληλους χειρισμούς. Ρουτίνα για χειριστές της εμπειρίας και του επιπέδου του Επισμηναγού, σύμφωνα με το militaire.gr.
Σ΄ αυτή τη διαδικασία κάτι δεν πήγε καλά. Είτε στο αεροσκάφος, είτε με τον χειριστή. Φυσιολογικά αν κάτι “στραβώσει” σ΄ αυτή τη διαδικασία, οι χειριστές εγκαταλείπουν σε ύψος 10.000 ποδών. Η εγκατάλειψη του δεύτερου χειριστή έγινε περίπου στα 3000 πόδια. Ο Επισμηναγός δεν μπόρεσε να χρησιμοποιήσει το εκτινασσόμενο κάθισμα. Το ερώτημα που θα πρέπει να απαντηθεί από τους ειδικούς είναι γιατί δεν το έκανε.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Νικόλαος Βασιλείου ο νεκρός κυβερνήτης του εκπαιδευτικού αεροσκάφους που χάθηκε στο καθήκον