Ξεπεράστηκε το τελευταίο εμπόδιο για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής πως τα μέτρα που ελήφθησαν για την αναδιάρθρωση της εταιρείας δεν συνιστούν κρατική ενίσχυση.
Η ελληνική κυβέρνηση είχε ειδοποιήσει το 2011 τις αρμόδιες υπηρεσίες ανταγωνισμού της Κομισιόν για την απόφασή της να λάβει μέτρα για την εξυγίανση του ομίλου ΟΣΕ αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία είχε αποσπαστεί από τον ΟΣΕ το 2008 και λειτουργούσε ως αυτόνομη εταιρεία.
Μετά από έρευνα, η διεύθυνση ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατέληξε στο συμπέρασμα πως τα μέτρα που ελήφθησαν για να γίνει βιώσιμη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν αποτελούν κρατική ενίσχυση, άμεση ή έμμεση, και ως εκ τούτου δεν τίθεται ζήτημα επιστροφής κονδυλίων.
Σύμφωνα με την Κομισιόν, τα μέτρα για την ενίσχυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που ανέρχονται σε 1,079 δισεκατομμύρια ευρώ και αφορούν διαγραφή χρεών, ετήσιες κρατικές ενισχύσεις και αύξηση των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας, συνάδουν με τους ευρωπαϊκούς κανόνες περί κρατικών ενισχύσεων.
Η απόφαση των Βρυξελλών ανοίγει το δρόμο για την ολοκλήρωση της πώλησης του 100% μετοχών στον ιταλικό σιδηροδρομικό όμιλο Ferrovie Dello Stato.
Σε ό,τι αφορά τον όμιλο ΟΣΕ, η έρευνα της Επιτροπής κατέληξε στο συμπέρασμα πως η διαγραφή χρεών από την επιχείρηση ύψους 14,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, οι ετήσιες επιδοτήσεις μετά τις 22 Οκτωβρίου του 2014, και οι μετατάξεις περίπου χιλίων υπαλλήλων, δεν παραβιάζουν τους ευρωπαϊκούς νόμους περί κρατικών ενισχύσεων.
Η επίτροπος υπεύθυνη για θέματα ανταγωνισμού, Μαργκρέτε Βεστάγκερ, ανέφερε πως τα μέτρα που ελήφθησαν από τις ελληνικές κυβερνήσεις για την αναδιάρθρωση των σιδηροδρομικών εταιρειών θα κάνει τις επιχειρήσεις πιο ανταγωνιστικές και θα διευκολύνουν τη μελλοντική τους ιδιωτικοποίηση.
Διαβάστε επίσης: Ετοιμάζεται νομοθετική ρύθμιση για τους κακοπληρωτές της ΔΕΗ