Τους χειρισμούς του στο θέμα της πετρελαιοκηλίδας, επισημαίνοντας πως η κινητοποίηση του μηχανισμού ήταν άμεση και… αποτελεσματική, υπερασπίστηκε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής σε συνέντευξή για το θέμα της ρύπανσης από το Αγία Ζώνη ΙΙ, ενώ επανέλαβε τη θέση του πως ισχύει η διάθεση της παραίτησής του στον πρωθυπουργό.
«Είπα, το εννοώ και το πιστεύω, ότι όλοι οι υπουργοί, οι παραιτήσεις μας είναι πάντα στη διάθεση του πρωθυπουργού και για μένα προσωπικά είναι μια στάση που ξεκινάει από την ανατροπή της κυβέρνησης Γεωργίου Παπανδρέου, όπου ο βασιλιάς δεν επέτρεπε στον πρωθυπουργό να βάλει τους υπουργούς που ήθελε. Θεωρώ ότι όλοι έχουμε αυτή τη δέσμευση προς τον πρωθυπουργό» είπε ο υπουργός Ναυτιλίας Παναγιώτης Κουρουμπλής.
Μάλιστα, ο κ. Κουρουμπλής έριξε την ευθύνη για την πετρελαιοκηλίδα στα… θαλάσσια ρεύματα, όταν όλοι οι επιστήμονες τονίζουν ότι η πετρελαιοκηλίδα μετακινείται στην επιφάνεια της θάλασσας, αναλόγως της διεύθυνσης των ανέμων!
Στη συνέχεια ο κ. Κουρουμπλής έστρεψε τα πυρά του προς τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη: «Είπε ότι υπήρξε καθυστέρηση. Τι εννοούσε; Στη δική του εκδοχή σε πόση ώρα από τότε που θα γίνει ένα ναυάγιο, παρεμβαίνουν τα σωστικά μέσα, πόση ώρα μετά γίνεται η ανάθεση της άντλησης των υδάτων σε ιδιώτη; Μπορεί να μας πει ο κ. Μητσοτάκης;», είπε ο υπουργός Ναυτιλίας.
Και συμπλήρωσε: «Όταν η βύθιση γίνεται ξημερώματα Σαββάτου προς Κυριακή. Στις 6:14 υπάρχει το μέιλ που ανατίθεται η ευθύνη στην εταιρεία. Στις 9.30 μπαίνουν τα φράγματα και στις 10 ξεκινά η άντληση».
«Βιάστηκε ο κ. Μητσοτάκης. Τον καλώ να έρθει να δει τη γιγαντιαία προσπάθεια που ίσως πρώτη φορά έχει γίνει στην ιστορία, όπου σκάφη εργάζονται για την άντληση του πετρελαίου από το βυθισμένο σκάφος, να καθαριστεί η θάλασσα από το πετρέλαιο, να καθαριστούν οι ακτές από την πίσσα, όπως επίσης και τα βράχια να καθαριστούν χωρίς χημικά.
Ο κ. Κουρουμπλής συνέχισε λέγοντας πως ο ρυπαίνων πληρώνει. «Μπορεί να πει ο κ. Μητσοτάκης σ’ αυτά τα χρονικά διαστήματα, ξημερώματα Κυριακής, γίνεται η βύθιση του πλοίου μέσα σ’ ένα τέταρτο.
Φθάνει το Λιμενικό και πρώτος στόχος είναι να σωθούν οι άνθρωποι. Στις 05:30 φτάνει το αντιρρυπαντικό του λιμενικού και στις 6:14 δίνεται το mail που επιρρίπτεται η ευθύνη στην εταιρεία και στις 7:30 ξεκινάει η στεγανοποίηση».
Ακούω το «πόσο χρόνο χρειάζονται, αυτά τα πράγματα για να γίνουν» και σας λέω ότι όταν τελειώσουν οι 30 μέρες που εμείς λέμε ότι θα έχει τελειώσει, να δούμε τι θα έχει μείνει πίσω».
Στη συνέχεια τόνισε: «Υπάρχει μία καλή εξέλιξη, γίνεται μία γιγαντιαία προσπάθεια και το λιμενικό κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί και ο στόχος είναι να υπάρξει το ποιοτικότερο αποτέλεσμα».
Ο ίδιος ενημέρωσε πως επιχειρούν ακόμα 7 σκάφη, άλλα 12 ιδιωτικά τριών εταιρειών, ένα σκάφος της ΕΜΣΑ του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού με στόχο την άντληση του πετρελαίου απ’ το βυθισμένο σκάφος και τον καθαρισμό της θάλασσας απ’ τα πετρελαιοειδή.
Επόμενος στόχος, σύμφωνα με τον κ. Κουρουμπλή, είναι να μαζευτεί η πίσσα από την άμμο και τα βότσαλα στις ακτές και να γίνει προσπάθεια να καθαριστούν τα βράχια και μάλιστα όχι με χημικά μέσα.
Κλείνοντας, ο κ. Κουρουμπλής επανμήλθε στο θέμα της καθυστέρησης και κάλεσε τους επικριτές να ζητήσουν συγγνώμη αν αποδειχθεί πως δεν υπάρχει καθυστέρηση: «Μας λένε ότι καθυστερήσαμε. Τα στοιχεία υπάρχουν. Ας μας πουν πώς καθυστερήσαμε. Όταν θα έρθει ο εισαγγελέας και θα εξετάσει στα στοιχεία, ελπίζω αυτοί που μας κατηγορούν, να ζητήσουν συγγνώμη».
Ενώ είπε και το τι μπορεί να φταίει για τη διαρροή που έχει μαυρίσει τις ακτές από τη Σαλαμίνα μέχρι τη Γλυφάδα: «Διερωτηθήκαμε, όταν μπήκαν τα φράγματα, πώς μπορεί να έγινε η διαρροή. Και μας είπαν ότι το μαζούτ, το οποίο βρισκόταν στο πλοίο, μπορεί να κατέβηκε προς τα κάτω λόγω του κρύου και των ρευμάτων στην περιοχή».
Διαβάστε επίσης: Υπουργείο Περιβάλλοντος: Ξεκινά επίσημα η διαδικασία της διαιτησίας