Νέο “χτύπημα” από Koμισιόν: “Η ελληνική κυβέρνηση επέλεξε ποια επιδόματα θα καταργηθούν”!

Μετά τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της Κομισιόν, Βάλντις Ντομπρόβσκις, ότι η υπερφορολόγηση ήταν επιλογή της ελληνικής κυβέρνησης, έρχεται και η Επίτροπος Απασχόλησης, Marianne Thyssen, να ξεκαθαρίσει ότι οι παροχές που καταργήθηκαν ήταν επίσης μετά από επιλογή της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ!

Όπως είπε απαντώντας σε ερώτημα του ευρωβουλευτή της Λαϊκής Ενότητας, Νίκου Χουντή, η  κατάργηση τεσσάρων ειδικών παροχών -με βάση το νέο Μνημόνιο- αποτελεί μέρος αυτής της διαδικασίας μεταρρυθμίσεων που έχει ως στόχο, μεταξύ άλλων, την επικέντρωση στους φτωχότερους, ιδίως με την εισαγωγή του νέου συστήματος, του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης.

Σύμφωνα με την Λαϊκή Ενότηση η απάντηση αυτή αποτελεί «προάγγελο των νέων περικοπών που έρχονται τώρα, με την τρίτη αξιολόγηση, σε προνοιακά επιδόματα, αναπηρικές συντάξεις, οικογενειακές και κοινωνικές παροχές».

Από τη Λαϊκή Ενότητα επισημαίνεται πιο συγκεκριμένα πως «στην απάντηση της Κομισιόν φαίνεται με σαφήνεια, ότι έχει επικρατήσει πλήρως η μνημονιακή λογική, δηλαδή η ενσωμάτωση όλων των κοινωνικών και προνοιακών επιδομάτων στο λεγόμενο εγγυημένο κοινωνικό εισόδημα, γεγονός που θα προκαλέσει ανατροπές με την κατάργηση οικογενειακών επιδομάτων, αναπηρίας, φοιτητικών βοηθημάτων, παροχών στέγασης κλπ., αλλά και τη μείωση του αριθμού των δικαιούχων.

Στην ερώτησή του, ο Ν. Χουντής αναφερόταν στην πρόσφατη κατάργηση τεσσάρων προνοιακών επιδομάτων που αφορούσαν τη στήριξη φτωχών και απροστάτευτων παιδιών αλλά και στήριξη νεοεισερχόμενων νέων στην αγορά εργασίας και ζητούσε την ανάκληση αυτών των αποφάσεων.

Στην απάντησή της, η κ. Thyssen, αρμόδια Επίτροπος για θέματα απασχόλησης, κοινωνικών υποθέσεων και κοινωνικής ένταξης, αφού ξεκαθάρισε ότι, «οι συγκεκριμένες παροχές που καταργήθηκαν, επιλέχθηκαν από τις Ελληνικές αρχές, διότι ήταν μικρής κλίμακας και δαπανηρές στη διαχείρισή τους, η παρακολούθησή τους ήταν ανεπαρκής και υπήρχε επικάλυψη σε μεγάλο βαθμό με τις βασικές οικογενειακές παροχές, καθώς και με το σύστημα του κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης που θεσπίστηκε πρόσφατα”, τόνισε ότι, “η κατάργηση αυτών των ειδικών παροχών αποτελεί μέρος αυτής της διαδικασίας μεταρρυθμίσεων … που έχει ως στόχο, μεταξύ άλλων, την επικέντρωση στους φτωχότερους, ιδίως με την εισαγωγή του νέου συστήματος, του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης».

Τέλος, η κ. Thyssen, προσπαθώντας να αιτιολογήσει γιατί καταργήθηκε η ενίσχυση για τους νεοεισερχόμενους στην αγορά εργασίας νέους έως 29 ετών σε περίπτωση απόλυσής τους, το αιτιολόγησε λέγοντας ότι, «εφαρμόζονται στην Ελλάδα αρκετά προγράμματα που υποστηρίζουν την ένταξη στην αγορά εργασίας των νέων ηλικίας έως 29 ετών, με την υποστήριξη της Πρωτοβουλίας για την Απασχόληση των Νέων και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου».

Ολόκληρη η απάντηση της Επιτρόπου

Η Επιτροπή υποστηρίζει τις προσπάθειες της Ελλάδας να μεταρρυθμίσει το σύστημα κοινωνικής πρόνοιας, προκειμένου να βελτιωθεί η αποτελεσματικότητα και η αποδοτικότητά του. Η κατάργηση των ειδικών παροχών στις οποίες αναφέρεται κ. βουλευτής αποτελεί μέρος αυτής της διαδικασίας μεταρρυθμίσεων, που έχει ως στόχο, μεταξύ άλλων, τη μείωση του κατακερματισμού και της πολυπλοκότητας του συστήματος και τον εξορθολογισμό του, με τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και την επικέντρωση στους φτωχότερους πολίτες (ιδίως με την εισαγωγή του νέου συστήματος κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης).

Αυτές οι συγκεκριμένες παροχές που καταργήθηκαν επιλέχθηκαν από τις ελληνικές αρχές μετά από προσεκτική ανάλυση, διότι ήταν μικρής κλίμακας και δαπανηρές στη διαχείρισή τους, η παρακολούθησή τους ήταν ανεπαρκής και υπήρχε επικάλυψη, σε μεγάλο βαθμό, με τις βασικές οικογενειακές παροχές (για τις οποίες βρίσκεται επίσης σε εξέλιξη μια διαδικασία μεταρρύθμισης), καθώς και με το σύστημα του κοινωνικού εισοδήματος αλληλεγγύης που θεσπίστηκε πρόσφατα.

Η Επιτροπή θεωρεί ότι η κατάργηση των εν λόγω παροχών δεν συνεπάγεται μείωση του επιπέδου προστασίας από τη φτώχεια: πράγματι, τα ίδια τα νοικοκυριά και τα άτομα δικαιούνται οικογενειακές παροχές και/ή το κοινωνικό εισόδημα αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Όπως επισήμανε η Επιτροπή στην απάντησή της στη γραπτή ερώτηση 2433/2017: «[όσον αφορά το ΚΕΑ] Πρόκειται για παροχή που χορηγείται με εισοδηματικά κριτήρια και συμπληρώνει το εισόδημα των νοικοκυριών ώστε να επιτευχθεί ένα καθορισμένο ελάχιστο εγγυημένο επίπεδο το οποίο εξαρτάται από τη σύνθεση του νοικοκυριού. […] Το ΚΕΑ είναι μια παροχή που χορηγείται ως έσχατο μέσο και καταβάλλεται αφού ληφθούν υπόψη όλα τα άλλα επιδόματα.»

Σχετικά με την αναφορά του κ. βουλευτή, ειδικά στους νέους που εισέρχονται στην αγορά εργασίας, θα πρέπει να σημειωθεί ότι εφαρμόζονται στην Ελλάδα αρκετά προγράμματα που υποστηρίζουν την ένταξη στην αγορά εργασίας των νέων ηλικίας έως 29 ετών, με την υποστήριξη της Πρωτοβουλίας για την Απασχόληση των Νέων και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.

Διαβάστε επίσης: Τελεσίγραφο Eldorado Gold: «Αν δεν έχουμε τις άδειες μέχρι την Πέμπτη φεύγουμε!»