Πρόστιμο 880 εκατομμυρίων ευρώ επέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην αυτοκινητοβιομηχανία Scania για συμμετοχή στο καρτέλ των παραγωγών μεγάλων φορτηγών.
Η 14ετής έρευνα της Κομισιόν συμπέρανε ότι το καρτέλ ήλεγχε το κόστος παραγωγής των φορτηγών, επηρεάζοντας εμμέσως και τη λιανική τιμή τους, ενώ ταυτόχρονα μετακυλούσε το κόστος εφαρμογής νέων περιβαλλοντικών τεχνολογιών στους πελάτες της.
«Αντί να συνομιλούν υπόγεια για τις τιμολογήσεις, οι κατασκευαστές θα έπρεπε να ανταγωνίζονται ο ένας με τον άλλον», δήλωσε λακωνικά η αρμόδια επίτροπος ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
Πέραν της Scania, στο καρτέλ συμμετείχαν οι βιομηχανίες MAN, DAF, Daimler, Iveco και Volvo/Renault, οι οποίες ελέγχουν την ευρωπαϊκή αγορά φορτηγών σε ποσοστό 90%. Τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί έως τώρα στις έξι εταιρείες από τις Βρυξέλλες ανέρχονται σε 3,8 δισεκατομμύρια ευρώ.
Η Scania, που ελέγχεται από την γερμανική Volkwagen, ήταν η μοναδική από τις έξι εμπλεκόμενες εταιρείες που δεν δέχτηκε τον συμβιβασμό που της πρότεινε η Κομισιόν. Οι Βρυξέλλες είχαν προτείνει μείωση του προστίμου κατά 10% εάν οι εταιρείες παραδέχονταν ότι είχαν συστήσει ολιγοπώλιο.
Το πρόστιμο της Scania είναι το δεύτερο μεγαλύτερο που επιβλήθηκε στην έρευνα για το καρτέλ, πίσω από αυτό της Daimler, η οποία πλήρωσε 1 δισεκ. ευρώ. Η MAN απέφυγε τις ποινές διότι ήταν η εταιρεία που ενημέρωσε τις Αρχές για την ύπαρξη του όλου σχήματος.
Διαβάστε επίσης: Βέλγιο: Μάνα «τέρας» έκαψε ζωντανή τη 2χρονη κόρη της πάνω σε μπάρμπεκιου!