Θοδωρής Ρουμπάνης: Δέχτηκα σεξουαλική παρενόχληση από τον Δαλιανίδη

Ο πάλαι ποτέ ζεν πρεμιέ του σινεμά ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για όσα συνέβαιναν στα παρασκήνια τη χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου. Η κατ’ οίκον οντισιόν για ρόλο στην ταινία «Κορίτσια για φίλημα» που εξελίχθηκε σε μια απίστευτη ροζ περιπέτεια.

Με μια συγκλονιστική αποκάλυψη-καταγγελία, ένας σπουδαίος ηθοποιός της χρυσής εποχής του ελληνικού κινηματογράφου, ο Θόδωρος Ρουμπάνης, ανοίγει τον… ασκό του Αιόλου για όσα συνέβαιναν κάτω από τη χρυσόσκονη των κινηματογραφικών παρασκηνίων.

«Δέχτηκα σεξουαλική παρενόχληση από τον Γιάννη Δαλιανίδη. Αυτό έγινε όταν με κάλεσε σπίτι του να… διαβάσουμε για την ταινία “Κορίτσια για φίλημα”. Εγώ δεν μπορούσα να το δεχτώ αυτό και σηκώθηκα και έφυγα…» καταγγέλλει σήμερα στην «Espresso» και στον Νίκο Νικολίζα ο ηθοποιός για τη συνεργασία του με τον σπουδαίο σκηνοθέτη που δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

Σκηνή από την ταινία «Ντάμα σπαθί» με την Έλενα Ναθαναήλ.

Σε έναν απολογισμό ζωής, ο 75χρονος σήμερα πάλαι ποτέ ζεν πρεμιέ πολλών ελληνικών και ξένων ταινιών, αλλά και παραλίγο σύζυγος της Ζαν Μορό, μιλάει για όλους και για όλα χωρίς… φόβο και με πάθος!

Ολα στη φόρα

Τετάρτη βράδυ στο ταβερνάκι Μεταξού, στην καρδιά του Μεταξουργείου, εκεί όπου έδωσε την τελευταία μουσική του παράσταση, ο Θόδωρος Ρουμπάνης, ο οποίος ευτύχησε να γνωρίσει μεγάλες δόξες στο πλευρό του Ωνάση, του Νιάρχου, της Μορό, του Φωκά, της Ναθαναήλ και τόσων άλλων, δεν μασάει τα λόγια του. Είναι σαν να θέλει να τα πει εδώ και καιρό. Σήμερα για πρώτη φορά καταγγέλλει ότι τα πράγματα στην Ελλάδα ήταν εντελώς διαφορετικά απ’ ό,τι εμείς γνωρίζαμε για εκείνη τη χρυσή εποχή του ελληνικού σινεμά. «Θα σου πω κάτι που είναι πολύ σημαντικό… Κάνοντας τη θητεία μου είχα αποσπαστεί σε υπηρεσίες και είχα πολύ ελεύθερο χρόνο. Επειδή ήμουν ο μόνος Έλληνας που είχα σπουδάσει μουσικό θέατρο, με φώναξαν οι Δαμασκηνός – Μιχαηλίδης που είχαν την κινηματογραφική εταιρία. Ήταν η εποχή που ήθελαν να κάνουν τα μιούζικαλ στην Ελλάδα… Υπογράφω μαζί τους ένα συμβόλαιο για τρεις ταινίες. Λέμε να κάνουμε την πρώτη, που ήταν σε συμπαραγωγή με τον Φίνο. Με πάει, λοιπόν, ο Μιχαηλίδης στον Φίνο για να με γνωρίσει. Με ρωτάει ο Φίνος τι έχω σπουδάσει, τι ξέρω – εγώ τότε χόρευα, τραγουδούσα, έπαιζα και έκανα και ρυθμική. Μου λέει ο Φίνος: “Κάνουμε μια ταινία, το “Κορίτσια για φίλημα”, αλλά θέλω να γνωρίσεις και τον σκηνοθέτη, τον Δαλιανίδη. Πάρε το τηλέφωνό του, σε περιμένει να τον πάρεις”».

Από αυτό το σημείο ο ηθοποιός φαίνεται να δυσκολεύεται να εκφραστεί ανοιχτά. Άλλοτε κομπιάζει και άλλοτε κοιτάζει σε άλλο σημείο, ωστόσο ανοίγεται. «Του τηλεφωνώ και μου λέει “ελάτε από το σπίτι μου, να… διαβάσουμε”. Εγώ είχα συνηθίσει να πηγαίνω σε οντισιόν που μας έστελναν στο εξωτερικό για… πραγματική οντισιόν. Και σε κάθε οντισιόν στο εξωτερικό εγώ έπαιρνα τον ρόλο. Οπότε από οντισιόν ήξερα, δεν είχα κανένα πρόβλημα. Πάω λοιπόν στο σπίτι του Δαλιανίδη… Εντάξει, δεν θα μπω σε λεπτομέρειες (κομπιάζει), η υπόθεση είναι ότι δεν τα… βρήκαμε με τον Δαλιανίδη και σηκώθηκα και έφυγα».

Τον ρωτάω ευθέως αν μιλάει για σεξουαλική παρενόχληση. Η απάντησή του είναι άμεση και χωρίς περιθώρια να παρερμηνευτούν τα λεγόμενά του. «Ακριβώς, ακριβώς, αυτή είναι η ιστορία. Εγώ δεν μπορούσα να το δεχτώ αυτό και σηκώθηκα και έφυγα». Κάνει μια παύση λίγων δευτερολέπτων και συνειδητά συνεχίζει με την εξιστόρηση της ζωής του, μετά τη σοκαριστική καταγγελία του.

«Τότε γνωρίζω τον Βύρωνα τον Παπαμιχάλη, που ήταν διευθυντής παραγωγής, και μου λέει “υπάρχει ένα πολύ ωραίο σενάριο από έναν νέο σεναριογράφο. Θες να πάμε να σ’ τον γνωρίσω;”. Και πάμε στα Κάτω Πατήσια και γνωρίζω τον Γιάννη Τζιώτη. Και μας διαβάζει την “Ντάμα σπαθί”, που την έχει γράψει ειδικά για την Έλενα Ναθαναήλ. Πάω στο σπίτι, στον πατέρα μου και του λέω “α, ρε πατέρα, άκουσα σήμερα ένα σενάριο που θα γινόταν φανταστική ταινία. Πρέπει να βρούμε λεφτά, αλλά δεν υπάρχει το ρευστό”. Μου λέει ο πατέρας μου: “Ποιο είναι το ρευστό;”. “Διακόσιες πενήντα χιλιάδες” του λέω. Ο πατέρας μου μόλις είχε αποστρατευτεί και είχε πάρει το εφάπαξ, το οποίο ήταν ακριβώς αυτό το ποσό. Μου δίνει, λοιπόν, μια τσάντα με 250.000 δραχμές. Και έτσι έγινε η “Ντάμα σπαθί”. Ήμουν μόλις 22 ετών και με εμπιστευόταν απόλυτα. Ύστερα από έναν χρόνο, όταν παίχτηκε η ταινία, του έδωσα πίσω 1.000.000 δραχμές! Πούλησα τα δικαιώματά μου στους Δαμασκηνό – Μιχαηλίδη και έτσι πήρα πολλαπλάσια τα λεφτά».

Αν και ο περισσότερος κόσμος θεωρεί ότι ο Θόδωρος Ρουμπάνης υπήρξε ζευγάρι με την Έλενα Ναθαναήλ, ο ίδιος το διαψεύδει. «Όλοι νομίζουν ότι είχαμε σχέση με την Έλενα. Δεν είχαμε τίποτα, γιατί είχε σχέση με έναν επιστήθιο φίλο μου, τον οποίο σεβόμουν. Δεν ήθελα σε καμία περίπτωση να μπω ανάμεσά τους» μας λέει.

Ξεφάντωμα από την Ζαν Μορό στο πλευρό του Ζαμπέτα

Μετά τις αποκαλύψεις του για τον Δαλιανίδη ζητάμε από τον Θόδωρο Ρουμπάνη να ξεφυλλίσει το άλμπουμ της ζωής του για να μάθουμε ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς βρέθηκε στο σινεμά.

«Τελείωσα το γυμνάσιο στην πλατεία Κουμουνδούρου, πήγα στη Σχολή Εμποροπλοιάρχων στην Υδρα και, όταν τελείωσα, επρόκειτο να μπαρκάρω. Μαζί με συναδέλφους περιμέναμε να έρθουν τα καράβια. Εγώ έπαιζα αυτοδίδακτος κιθάρα. Στα Καμίνια, λοιπόν, παίζαμε σε διάφορα ταβερνάκια και βγάζαμε ένα χαρτζιλίκι. Την ίδια περίοδο στην Υδρα γυριζόταν μια χολιγουντιανή ταινία με έναν πολύ μεγάλο σκηνοθέτη, τον Μόρτον Ντακόστα. Μαζί με όλους τους κορυφαίους ηθοποιούς έπαιζε ο Τίτος Βανδής, ο Βασίλης Λαμπρινός και πολλοί άλλοι.

Οπως παίζαμε κιθάρες και τραγουδούσαμε, στο διπλανό τραπέζι ήταν όλοι οι συντελεστές από την ταινία. Με ακούνε και στέλνουν τον Μαξ Ρόμαν στο τραπέζι και μου λένε “στο διπλανό τραπέζι κάθονται όλοι οι συντελεστές της ταινίας που γυρίζουμε. Θα θέλατε να μας πείτε ένα τραγούδι για την ταινία κ.λπ.”. Παραξενεύτηκα, χαμογέλασα και δέχτηκα. Ζήτησαν μάλιστα να υπογράψω και συμβόλαιο. Την επόμενη μέρα λοιπόν πηγαίνω εκεί που μου είπαν για το ραντεβού και μου έδιναν για μία εβδομάδα γυρίσματα 4.500 δραχμές! Τραγούδησα το τραγούδι στην ταινία και όταν τελείωσα τα γυρίσματα, έρχονται και μου λένε “είναι κρίμα να βρίσκεσαι σε επάγγελμα της θάλασσας. Επρεπε να σπουδάσεις μουσικό θέατρο”. Στην Ελλάδα δεν υπήρχε, όμως, κάτι αντίστοιχο. Από τα πολλά με πείθουν να πάω να σπουδάσω στη Σχολή Μουσικού Θεάτρου της Αμερικής με υποτροφία. Τα πάντα ήταν πληρωμένα. Πήγα στον πατέρα μου τότε για να μου δώσει την άδεια. Και εκείνος μου είπε: “Ακουσε, παιδί μου, το δίπλωμα του καπετάνιου δεν μπορεί να σ’ το πάρει κανείς. Μπορείς να το εξασκήσεις ό,τι ώρα θες. Κάνε αυτό που θέλεις και θα είμαι κοντά σου εγώ σε όποια απόφαση πάρεις”. Σπούδασα για δύο χρόνια».

Στην Αμερική ο Θόδωρος Ρουμπάνης είχε καταφέρει να παίρνει όλους τους ρόλους με οντισιόν. Πού να ήξερε ότι κάποια στιγμή μια οντισιόν στην Ελλάδα θα ήταν το «δόλωμα» για μια σεξουαλική παρενόχληση.

Η ΖΑΝ ΜΟΡΟ ΚΑΙ Ο ΓΑΜΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΠΟΤΕ

Στις 25 Οκτωβρίου 1965 δημοσιεύεται σε όλον τον Τύπο της εποχής ότι ο Θόδωρος Ρουμπάνης παντρεύεται τη μεγάλη πρωταγωνίστρια Ζαν Μορό και ότι ο γάμος θα γίνει στις 2 Ιανουαρίου 1966. Ομως, ο γάμος αυτός δεν έγινε ποτέ. Σε συνέντευξή της το 2013 η σπουδαία Γαλλίδα καλλιτέχνις παραδέχτηκε ότι δεν πήγε ποτέ στην εκκλησία για να παντρευτεί τον Ελληνα ηθοποιό. Δεν εξήγησε, όμως, ποτέ το γιατί.

Με άλογα στην εκκλησία

Σήμερα ο ίδιος για πρώτη φορά μιλάει γι’ αυτό. «Τότε είχα διαλέξει ακόμη και το νυφικό της, είχα κλείσει την αίθουσα δεξιώσεων, είχα κανονίσει το αμάξι με τα άλογα που θα την έφερνε στην εκκλησία. Χολιγουντιανά όλα. Ηταν και ένα charter κλεισμένο από τη Νέα Υόρκη που θα έφερνε φίλους Αμερικάνους για τον γάμο. Ηταν τα πάντα έτοιμα και τελικά η νύφη δεν ήρθε ποτέ. Πήγα τότε λοιπόν στη Νότια Γαλλία, στο σπίτι της, όπου μέναμε μαζί. Ερημο το σπίτι. Επειτα από 23 χρόνια έμαθα την αλήθεια από την ίδια. Είχε έρθει στην Ελλάδα για μια ταινία με τον γιο του Αλέν Ντελόν, στη Μύκονο. Με πήρε τηλέφωνο και μου είπε: “Είμαι στη Μύκονο, θέλω να σε δω”. Εγώ βρισκόμουν στην Υδρα. Πήγα και για μια μέρα ολόκληρη μου εξιστόρησε τι συνέβη τότε και δεν ήρθε για τον γάμο: είχε αρρωστήσει και την είχαν κλείσει σε ψυχιατρική κλινική».

Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ «ΕΓΔΥΣΕ» ΤΟΝ ΦΩΚΑ

Ο Θόδωρος Ρουμπάνης είναι στενός φίλος του Σπύρου Φωκά από τη δεκαετία του ’60 και μας μιλάει για τη σημερινή κατάσταση του φίλου του, αλλά και τι προηγήθηκε αυτής: «Αισθάνομαι θλίψη, γιατί δεν του αξίζει αυτό του Σπύρου. Ο Σπύρος είχε μια αδυναμία: άφηνε πάντα τις γυναίκες του να κάνουν κουμάντο στη ζωή του, σε όλα. Και αυτό ήταν καταλυτικό με την προτελευταία γυναίκα του, τη Ρενέ Πάππας. Εγώ με τη Ρενέ είχα συνεργασία.

Είχα τότε γραφείο κινηματογραφικών παραγωγών και είχα πάρει τη Ρενέ συνεταίρο μου. Ζούσαν με τον Σπύρο σαν ζευγάρι. Τότε λοιπόν χώρισε από τον Σπύρο, του πήρε τα λεφτά και από το γραφείο μού πήρε όλα τα έγγραφα μιας ταινίας που θα κάναμε για τον Μέγα Αλέξανδρο, χολιγουντιανής παραγωγής.

Υπουργός Πολιτισμού τότε ήταν η Ντόρα Μπακογιάννη και είχα κανονίσει να είναι συμπαραγωγή με το υπουργείο. Είχαμε υπογράψει όλα τα χαρτιά. Θα γυριζόταν στην Ελλάδα. Φεύγοντας η Ρενέ από την Ελλάδα πήγε νύχτα στο γραφείο μου, πήρε συμβόλαια, χαρτιά, πήρε και τα λεφτά του Σπύρου και εξαφανίστηκε».

Πηγή: espressonews.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Είναι επίσημο! Η Ελεονώρα Μελέτη ανήκει στο δυναμικό του Alpha

Ποιος δεν θα είναι στην εκπομπή της Ελένης Μενεγάκη τη νέα σεζόν; (video)

Γενικός διευθυντής Ειδήσεων και Ενημέρωσης στο Εpsilon TV ο Δημήτρης Μιχαλέλης