Η νέα BMW R 1250 R Roadster

Είτε σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές, σε αλπικά, ορεινά περάσματα και ταξίδια με συνεπιβάτη ή σε μία σύντομη, χαλαρωτική βόλτα μετά τη δουλειά, η R 1250 R διαπρέπει χάρη στη σπορ ευελιξία, την άνεση και τη γνωστή δυναμική απόδοση του κινητήρα boxer. Τώρα η BMW Motorrad δίνει στην R 1250 R μερικά νέα στάνταρ χαρακτηριστικά και προαιρετικά πρόσθετα για να ενισχύσει ακόμα περισσότερο την roadster απόλαυση.

Όπως και πριν, ο θρυλικός 2-κύλινδρος boxer κινητήρας προσφέρει ισχυρή ώθηση. Εξακολουθεί να έχει χωρητικότητα 1.254 cm3 και, ακόμα και σύμφωνα με τις τρέχουσες προδιαγραφές EU5, αποδίδει 100 kW (136 hp). Χάρη στην τεχνολογία BMW ShiftCam για το μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων και τη βύθιση βαλβίδων στην πλευρά της εισαγωγής, αποδίδει μεγάλη ισχύ σε όλο το φάσμα στροφών, σε συνδυασμό με ιδιαίτερα ομαλή και αθόρυβη λειτουργία και εξαιρετικές τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων.

Dynamic Traction Control (DTC) και νέο “ECO” driving mode στον στάνταρ εξοπλισμό. Riding Modes Pro με προεπιλογή προφίλ οδήγησης και σύστημα drag torque control ( MSR ) ως προαιρετικός εξοπλισμός.

Το στάνταρ Automatic Stability Control DTC εξασφαλίζει υψηλό επίπεδο οδηγικής ασφάλειας παρέχοντας εξαιρετική πρόσφυση. Με το νέο στάνταρ “ECO” riding mode επιτυγχάνεται ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση.

 

Το ECO riding mode επιτρέπει στον αναβάτη να χρησιμοποιεί την καινοτόμο τεχνολογία κινητήρα BMW Motorrad ShiftCam πρωτίστως με τρόπο ώστε να επιτυγχάνει μέγιστη αυτονομία. Στη λειτουργία ECO, ο αναβάτης ενθαρρύνεται να οδηγεί όσο το δυνατόν πιο οικονομικά, με την καμπύλη ροπής να είναι ήπια και με τη ροπή του κινητήρα να είναι ελαφρώς περιορισμένη. Σε αυτό το mode, η έγχρωμη οθόνη TFT εμφανίζει μία ένδειξη απόδοσης καυσίμου στην άνω τμήμα της. Εάν θέλετε μέγιστη απόδοση – για παράδειγμα για προσπέραση με βαρύ φορτίο ή για οδήγηση σε ανηφορική διαδρομή – από το μπουτόν ride mode μπορεί να επιλεγεί γρήγορα και εύκολα ένα διαφορετικό πρόγραμμα οδήγησης.

Η νέα R 1250 R διατίθεται από το εργοστάσιο με το προαιρετικό πρόγραμμα οδήγησης Pro, που παρέχει, μεταξύ άλλων, πρόσθετα riding modes που διαμορφώνονται σύμφωνα με τις απαιτήσεις του αναβάτη. Χρησιμοποιώντας τη λειτουργία προεπιλογής riding mode, ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει ο ίδιος τα riding modes στο σχετικό μπουτόν. Το engine drag torque control (MSR) είναι ένα νέο στοιχείο του Pro. Μπορεί να χρησιμοποιείται για να αποφεύγονται με ασφάλεια ασταθείς συνθήκες οδήγησης που μπορεί να προκύψουν στο ρολάρισμα ή στο κατέβασμα σχέσης στο κιβώτιο λόγω υπερβολικής ολίσθησης του πίσω τροχού.

Όπως και πριν, η νέα R 1250 R διαθέτει έγχρωμη οθόνη TFT που περιλαμβάνει ενσωματωμένη πλοήγηση με βέλη και εκτεταμένη συνδεσιμότητα. Η ευανάγνωστη οθόνη με το σαφές μενού πλοήγησης και την ενσωματωμένη φιλοσοφία λειτουργίας θεωρείται κορυφαία στο χώρο των μοτοσυκλετών παραγωγής. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε εξατομικευμένες διατάξεις της οθόνης για διάφορους σκοπούς. Αυτό περιλαμβάνει επίσης το “Sport” Core Screen, που προσφέρει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για την τρέχουσα και μέγιστη γωνία κλίσης καθώς και παρεμβάσεις στον έλεγχο – όπως ABS Pro ή DTC.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ