Δοκιμή Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi EAT8 130

Το αυτοκίνητο μας άρεσε, είναι κατά τη γνώμη μας αντάξιο της παράδοσης της Citroen. Θα λέγαμε μάλιστα ότι η έκδοση ντίζελ (ιδιαίτερα μάλιστα σε συνδυασμό με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο) ταιριάζει ακόμα περισσότερο με τον οικογενειακό και άνετο χαρακτήρα του, προσφέροντας, παράλληλα με την πρακτικότητα, την καλή οδική συμπεριφορά, τον πλούσιο εξοπλισμό και την κορυφαία άνεση που χαρακτηρίζει ούτως ή άλλως όλες τις εκδόσεις του μοντέλου, ένα πολύ καλό συνδυασμό ξεκούραστης οδήγησης, επιδόσεων που εξασφαλίζουν ενεργητική ασφάλεια και οικονομίας στη χρήση.

Είναι γεγονός ότι το Citroen C5 Aircross είναι ένα μοντέλο, όπου θα το ήθελαν πολλοί οικογενειάρχες να το έχουν παρκαρισμένο κάτω από το σπίτι τους. Εξάλλου οι 260.000 πωλήσεις που έκανε τα 4 χρόνια που βρίσκεται στους δρόμους, σε μια δύσκολη κατηγορία λέει πολλά. Μάλιστα τις πέτυχε με το δικό του μοναδικό τρόπο, στοχεύοντας στην άνεση και την ευρυχωρία, αφήνοντας ελαφρώς σε δεύτερη μοίρα τη δυναμική οδηγική συμπεριφορά. Η αλήθεια είναι ότι μετά από λίγο καιρό μαζί με το γαλλικό SUV αντιλαμβάνεσαι ότι προσφέρει ακριβώς αυτά που έχεις ανάγκη από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Στην ανανεωμένη εκδοχή του, επικεντρώθηκε ακόμα περισσότερο στα στοιχεία που το έκαναν αγαπητό κι αναβάθμισε το τεχνολογικό του υπόβαθρο, με το diesel κινητήρα να προσφέρει τα μέγιστα στο τομέα της κατανάλωσης.

Εμφανισιακά, παρατηρείς αμέσως μια νέα εκδοχή του λογοτύπου της μάρκας, το οποίο εμφανίζεται τώρα σε μαύρη λάκα και χρώμιο, ενώ χαρακτηριστική της νέας ταυτότητας της Citroen είναι η υπογραφή LED των φώτων ημέρας σε σχήμα «V», που έχει δημιουργηθεί για να δίνει ένα hi–tech και πιο «ισχυρό» 3D εφέ στα εμπρός φώτα. Κάτω από τη μάσκα, η νέα σχεδίαση του αεραγωγού στον προφυλακτήρα κάνει το πλάτος του μπροστινού μέρους να φαίνεται συνολικά μεγαλύτερο.

Επιπλέον, η προστατευτική ποδιά στο κάτω μέρος καθιστά το εμπρόσθιο μέρος πολύ πιο δυναμικό. Κοιτώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, παρατηρείς τις νέες ζάντες αλουμινίου Pulsar των 18 ιντσών με τη διχρωμία και το ιδιαίτερο φινίρισμα, αλλά και το νέο glossy black χρώμα στα καλύμματα των καθρεφτών, το οποίο αποτελεί πλέον μέρος του βασικού εξοπλισμού όλης της γκάμας. Στο πίσω μέρος, το ανανεωμένο Citroen C5 Aircross έχει μια νέα, τρισδιάστατη φωτεινή υπογραφή «LED».

Αναφορικά με τις διαστάσεις του, υπολογίστε 4.500×1.840×1.670 (με ράγες οροφής) χλστ. και μεταξόνιο 2.730 χλστ., ενώ απέχει από το έδαφος 230 χλστ.

Στα εντός του Citroen ross, τώρα, η αίσθηση άνεσης γίνεται άμεσα αντιληπτή, χάρη στην αφθονία χώρων, απόρροια και του μεγάλου μεταξονίου των 2.730 χλστ. Επιπλέον, ο πλήρως προσαρμόσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων σε οθόνη 12,3 ιντσών παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, ενώ νέα είναι η σχεδίαση της οθόνης αφής των 10 ιντσών και της κεντρικής κονσόλας.

Τα υλικά της καμπίνας έχουν εκλεπτυνθεί με επιλογή υλικών υψηλής ποιότητας, την ώρα που η κεντρική κονσόλα είναι πλέον υπερυψωμένη και με αυξημένες διαστάσεις, ενώ έχει επενδυθεί με ένα μαύρο ύφασμα με υφή δέρματος. Απολαμβάνεις να κάθεσαι στα φαρδιά και μαλακά του καθίσματα (στα οποία έγινε δουλειά στο πλαίσιο της ανανέωσης), που αποτελούν στοιχείο του προγράμματος Citroen Advanced Comfort.

Βασικό στοιχείο κάθε Citroen είναι η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και η κορυφαία άνεση και το C5 Aircross δεν ξεφεύγει από αυτόν τον κανόνα. Άλλωστε το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί το νέο -κατοχυρωμένο με ευρεσιτεχνία- σύστημα ανάρτησης της Citroen με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και με αυτά που η εταιρεία ονομάζει «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) και συμβάλλουν στην καλύτερη απορρόφηση των ανωμαλιών του δρόμου. Και πράγματι το αυτοκίνητο μας εντυπωσίασε με την ποιότητα κύλισης που προσφέρει, καθώς και με την κορυφαία για την κατηγορία άνεσή του, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα ασφαλείας χάρη στην προοδευτική και απόλυτα προβλέψιμησυμπεριφορά του. Προφανώς δεν μπορεί να χαρακτηριστεί σπορτίφ (και δεν διεκδικείτε τέτοια ιδιότητα), με δεδομένη τη μαλακή ρύθμιση των αναρτήσεων που επιβάλλει η προτεραιότητα στην άνεση, τη μέτρια αίσθηση του τιμονιού, αλλά και το αυξημένο ύψος από το έδαφος, στοιχείο που χαρακτηρίζει τα SUV και στην προκειμένη περίπτωση είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας, φτάνοντας τα 23 εκατοστά. Οι κλίσεις λοιπόν του αμαξώματος στις πιεσμένες στροφές είναι κάπως αυξημένες, χωρίς να επηρεάζουν όμως την τροχιά του αυτοκινήτου, το οποίο υποστρέφει προοδευτικά και δεν αιφνιδιάζει με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Το σύστημα Grip Control (που στην έκδοση με τους τροχούς 18” συνδυάζεται και με λάστιχα M+S για χρήση εκτός δρόμου) ρυθμίζει τη λειτουργία του ESP με δυνατότητα επιλογής από 5 διαφορετικά προγράμματα, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο και αποτελεί ένα επιπλέον στοιχείο που εξασφαλίζει απροβλημάτιστη οδήγηση στο αυτοκίνητο, την ενεργητική ασφάλεια του οποίου ενισχύουν και τα καλά φρένα του. Oι τιμές ξεκινούν από 39.600ευρώ.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ