Το Hyundai Pony Coupe Concept αναβιώνει μετά από 50 χρόνια

Το ανακατασκευασμένο Pony Coupe Concept της Hyundai Motor Company έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του — σχεδόν 50 χρόνια μετά το αρχικό του ντεμπούτο — στη Λίμνη Κόμο της Ιταλίας.

Έχοντας αρχικά παρουσιασθεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1974, το Pony Coupe Concept αποτελεί ένα σημαντικό όχημα στην ιστορία και τη σχεδιαστική κληρονομιά της εταιρείας.

Η Hyundai Motor αποκάλυψε το ανακατασκευασμένο Pony Coupe Concept στην «Hyundai Reunion», μια πλατφόρμα για την κληρονομιά της μάρκας που αντανακλά το παρελθόν της Hyundai Motor και τη μελλοντική της κατεύθυνση. Μεταξύ των εκπροσώπων που ήταν παρόντες στην εκδήλωση, βρέθηκε και ο κ. Giorgetto Giugiaro καθώς και ο γιος του κ. Fabrizio Giugiaro, επίσης σχεδιαστής, για να σηματοδοτήσουν την προαναγγελθείσα ανακατασκευή που ολοκληρώθηκε από το GFG Style, το style center που βασίζεται στη δημιουργική τεχνογνωσία των Fabrizio και Giorgetto, του αυτοκινήτου που οδήγησε στη δημιουργία της κορυφαίας σειράς Pony της μάρκας, των πρώτων ανεξάρτητων μοντέλων μαζικής παραγωγής της Κορέας.

Στο πλαίσιο του έργου αναδημιουργίας του Pony Coupe Concept, η Hyundai Motor Company επανέφερε στη ζωή το αρχικό Pony Coupe Concept που παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1974. Αυτό το έργο ανακατασκευής είναι απόδειξη του πνεύματος, του πάθους και της φιλοδοξίας που είχαν οι υπάλληλοι και τα στελέχη της Hyundai για να δημιουργήσουν μια παγκόσμια μάρκα με το Pony Coupe Concept στην πρώτη γραμμή.

“Παρά το φτωχό βιομηχανικό περιβάλλον της δεκαετίας του 1970, ο παππούς μου και ιδρυτής της Hyundai, Ju-young Chung, έβαλε την καρδιά και την ψυχή του στην ανοικοδόμηση της οικονομίας της Κορέας και στη βελτίωση της ζωής του λαού μετά τον καταστροφικό πόλεμο της Κορέας. Τελικά συνειδητοποίησε το όραμά του που δεν ήταν άλλο από το να κάνει την Κορέα μια χώρα ικανή να αναπτύξει τα δικά της οχήματα» δήλωσε ο κ. Euisun Chung, Executive Chair του Hyundai Motor Group. «Εκφράζω την ειλικρινή μου ευγνωμοσύνη σε όλους τόσο στην Ιταλία όσο και στην Κορέα που έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία του Pony».

Με τη μοναδική αισθητική του, το Pony Coupe Concept ήταν ένα πρωτοποριακό μοντέλο για την εποχή του. Δυστυχώς, λόγω των δυσμενών οικονομικών συνθηκών παγκοσμίως στα τέλη της δεκαετίας του 1970, αυτό που θα μπορούσε να ήταν το πρώτο εντυπωσιακό σπορ αυτοκίνητο της Hyundai δεν μπόρεσε να φτάσει στη γραμμή παραγωγής και χάθηκε στην ιστορία. Ωστόσο, το concept ενσωματώνει την τολμηρή αποφασιστικότητα της Hyundai να εισέλθει στον τομέα των σπορ αυτοκινήτων στοχεύοντας μακροπρόθεσμα σε ηγετική θέση στην αυτοκινητοβιομηχανία – αυτό το πνεύμα εξακολουθεί να βασίζεται στην ηγετική θέση της Hyundai στην ηλεκτροκίνηση και την τεχνολογία υδρογόνου υψηλών επιδόσεων.

Το αυτοκίνητο θεωρείται πλέον ένα ρετρό φουτουριστικό κλασικό όχημα που έχει χρησιμεύσει ως σχεδιαστική έμπνευση για πιο πρόσφατα μοντέλα της Hyundai Motor, όπως το «Rolling Lab» N Vision 74 και το πρωτότυπο EV «45» που επηρέασε άμεσα το πολυβραβευμένο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα IONIQ 5.

Το εξωτερικό του Pony Coupe Concept που μοιάζει με origami διαθέτει καθαρές γεωμετρικές γραμμές, κομψή γραμμή οροφής, καθαρές επιφάνειες, δυναμικές αναλογίες και κολόνα Β με μοναδικό σχήμα και προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος. Το σφηνοειδές ρύγχος και οι κυκλικοί προβολείς του το ξεχώρισαν το 1974 και εξακολουθούν να δείχνουν εξαιρετικά κομψοί και σήμερα. Η coda tronca του («κομμένη ουρά») κάνει το όχημα ακόμη πιο εντυπωσιακό.

Το μινιμαλιστικό εσωτερικό του επιδεικνύει μια εμβληματική ευαισθησία αναδεικνύοντας τη monocoque σχεδίαση (εξαιρετικά ελαφριά και απίστευτα λεπτή δομή) και αρχιτεκτονική με επίκεντρο τον οδηγό. Το τιμόνι με μία ακτίνα και τα καθίσματα με λεπτή γραμμή δύο τόνων ενισχύουν τη φουτουριστική αισθητική της δεκαετίας του 1970.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ